dissabte, 1 d’agost del 2015

Els Perduts (IX)

Anterior



9

La Jaina estava contemplant als seus germans amb la cara enfosquida. Es va mossegar el llavi i es va preguntar què diria la seva mare quan tornés després d'haver acompanyat a l'ambaixadora de Karnak Alfa fins a les seves estances. Esperava que la Leia no estigués massa enfadada amb en Zekk.
En Jacen anava i venia per la sala d'estar, parlant amb si mateix i rondinant en veu baixa.
- Raigs desintegradors! -Va exclamar de sobte amb un posat melodramàtic -. Escolta, pots creure't que en Zekk s'imaginés que el ramell era una amanida? És una sort que la Tenel Ka hi fos per evitar aquesta altra catàstrofe. Així i tot, probablement li vàrem causar una pèssima impressió a l'ambaixadora...
- Doncs jo crec que no va anar tan malament -va dir l’Ànakin des del gran coixí col·locat al costat de la porta sobre el qual s'havia assegut -. La mare ho arreglarà tot. Ja ho veureu.
La Jaina va gemegar.
- En Zekk probablement se sent fatal.
- Ja el veurem demà al matí -va dir en Jacen -, quan l'ajudem a buscar aquesta unitat centralitzadora de funcions múltiples. Llavors podrem demanar-li disculpes.
La porta de les habitacions es va obrir amb un suau xiuxiueig i la Leia va creuar el llindar amb una expressió de perplexitat a la cara. Els tres germans van parlar alhora després d'un moment de silenci ple de preocupació.
- Ho sento, mare -va balbucejar la Jaina -. Tot ha estat culpa meva.
- Estava molt enfadada l'ambaixadora? -Va preguntar en Jacen.
- On és el pare? -Va preguntar l’Ànakin.
El diluvi de preguntes va treure a la Leia del seu estupor.
- No hi ha res a lamentar, Jaina -va dir, abraçant la seva filla -. L'ambaixadora diu que tinc tres nens meravellosos, i que els meus fills tenen uns amics encantadors. -La Leia es va inclinar per tirar cap a enrere la llisa cabellera fosca de l'Ànakin -. I per respondre a la teva pregunta, el vostre pare havia començat a parlar de les rutes comercials hiperespacials que porten fins a Karnak Alfa amb l'ambaixadora, i després va decidir quedar-se per atendre alguns assumptes que són encara més importants.
La Jaina parpellejà, sorpresa davant aquell inesperat gir dels esdeveniments, i es va asseure en un extrem d'un llarg seient de repulsió encoixinat. La Jaina va asseure al costat d'ella, i en Jacen es va instal·lar al costat de la seva mare a l'altre extrem del seient. La Leia va ajustar els controls del sistema repulsor per produir un suau moviment de vaivé. L’Ànakin va arrossegar el seu coixí per sobre del terra i es va asseure al costat d'ells, callat i atent.
La Leia va abaixar la mirada cap als seus fills i els va somriure.
- L'ambaixadora va quedar molt impressionada per la quantitat de joves que havíem convidat perquè la coneguessin durant el sopar. També va dir que qualsevol persona adulta que estigués disposada a trencar les seves pròpies tradicions socials només per aconseguir que un nen se sentís més a gust, no hauria de tenir cap problema a l'hora de negociar una aliança amb Karnak Alfa. Bé, bessons... M'alegra molt que estiguéssiu aquí amb nosaltres, en comptes de l'Acadèmia Jedi.
-Això és magnífic, mare -va dir la Jaina, arraulint-se sobre els coixins.
- Aquesta nit he descobert una cosa molt important sobre mi mateixa -va seguir dient la Leia -. Quan el vostre pare i jo vam acompanyar a l'ambaixadora i als seus nens de tornada a les seves estances, vaig comprendre que els meus fills m’importaven molt més que qualsevol ambaixadora. Quan vam arribar a les seves habitacions, l'ambaixadora va dir que estava disposada a parlar de l'aliança entre el seu planeta i la Nova República. Llavors va ser quan em vaig sorprendre fins i tot a mi mateixa: li vaig dir que m'encantaria parlar amb ella de tot això al matí..., però que ara mateix necessitava estar amb els meus fills.
La Jaina va deixar escapar un llarg xiulet. La seva mare sempre estava tan absorta en els seus deures com a Cap d'Estat que una resposta com aquella li semblava inconcebible.
- No pots haver-li fet això!
La Leia va riure.
- Sí que ho vaig fer, i saps què em va respondre l'ambaixadora? -La Leia semblava sorpresa -. Doncs va dir que en aquest cas ja no tenia cap dubte sobre si podríem arribar a formar una aliança. Tot està arreglat.
- Si tot està arreglat, per què no ha tornat pare amb tu? -Va preguntar l’Ànakin -. Quins altres assumptes importants calia tractar?
- Es va oferir a quedar-se una estona a les habitacions de l'ambaixadora per explicar una de les vostres històries preferides als seus nens -va dir la Leia, enarcant les celles -. Sou capaços d'endevinar quina?
- La del cadellet de bantha perdut -van murmurar a l'uníson en Jacen, la Jaina i l’Ànakin.
- Doncs llavors tu també hauràs d’explicar-nos una història, mare -va dir l’Ànakin un instant després amb veu endormiscada.
I la Leia així ho va fer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada