dimecres, 4 de setembre del 2013

L’Aposta d’en Wedge (II)

Anterior



2

Wedge Antilles li va donar la mà als dos pilots que estaven a la seva oficina.
-Perdonin el retard, però aparentment les Forces Imperials van intentar un altre sondeig en el sistema. Els imperials no van lluitar molt, però gairebé fem que la resta de l'esquadró s'enlairés ràpidament -Va caminar al voltant de l'escriptori de transpariacer i els va indicar que s'asseguessin en les cadires -. Benvinguts a l'Esquadró Murri.
Tots dos pilots van somriure i li ho van agrair.
Wedge va mirar primer a la sullustana.
-Capitana Nunb, espero que no cregui que el fet que no l'hàgim triat per unir-se a l'Esquadró Murri sis mesos enrere es degui a una falta de respecte cap a les seves habilitats com a pilot.
Aril Nunb va sacsejar el cap, un prim floc de pèl marró va fregar una i una altra espatlla.
-Mai se’m va acudir res per l'estil, Comandant.
-Però És conscient dels rumors que vaig escollir el capità Tycho Celchu perquè sigui el meu Oficial Executiu i no a vostè?
Un llum vermell-porpra va centellejar en els seus grans ulls granats.
-Els rumors van ser fàcils de sentir i més fàcils d'ignorar, senyor.
Wedge va somriure. Franca i pràctica, això m'agrada.
-Aquests rumors eren certs, Capitana. Les meves raons van ser...
-Perdó, senyor, però no té cap necessitat d'explicar les seves accions.
-Penso que trobarà, trobaran, que l'Esquadró Murri és ple de molt bons pilots. La nostra disciplina és una mica més relaxada que en les altres unitats, i jo tendeixo a explicar les ordres quan puc perquè nosaltres depenem molt els uns dels altres. Aquí ningú evadeix el seu deure, no importa quan perillós sigui. Penso que és important que cada membre de l'esquadró sàpiga on ell o ella està amb respecte als altres.
La sullustana amb orelles de ratolí va assentir el seu cap.
-Sí, senyor.
-Hi havia escoltat històries sobre vostè i sobre el seu germà, especialment sobre les seves gestes en nom de l'Aliança robant subministraments de la Corporació SoroSuub i portant-los al nostre bàndol. Jo vaig veure molt de prop com de bé que vola el seu germà quan va pilotar el Falcó Mil·lenari dins de la Segona Estrella de la Mort, permetent-nos a Lando i a mi volar el reactor i les estructures de control. Llavors i més tard, revisant les seves proves de rendiment, vaig veure que els dos tenen una habilitat natural per pilotar un caça que no va ser apresa i que no pot ser ensenyada. Com la reconstrucció de l'Esquadró Murri implicava entrenar a pilots a nivells cada vegada més alts d'eficiència, no vaig pensar que estigués capacitada per ocupar un paper amb nosaltres en aquest període d'entrenament.
-Entenc, senyor.
El que va deixar sense dir, li va dir a Wedge que ella entenia molt més de la situació a la galàxia del que es va molestar a esmentar. L’Esquadró Murri havia perdut quatre pilots, un terç de la seva força, en els últims sis mesos. Sota circumstàncies normals nous pilots serien portats i entrenats als nivells d'eficiència de l’esquadró, però aquest entrenament requeria temps. Els esdeveniments a la galàxia no li donaven a la Nova República molt en termes de temps, de manera que els pilots de reemplaçament eren trets dels millors candidats disponibles que expressaven interès en unir-se a l’esquadró.
Wedge es va tornar a l'home pèl-roig que s'asseia al costat de la sullustana.
-Em vaig sorprendre, Capità Cracken, quan vaig veure aparèixer el seu nom en les llistes de candidats que desitjaven reemplaçar als pilots de l’Esquadró Murri. Vostè té el seu propi grup de vol fora en la Vora i està acostumat a pilotar Ales-A, no Ales-X. No ens trobarà una mica lents per al seu gust?
-Espero que no, senyor -Pash Cracken va arrufar lleugerament les celles.
Wedge va pensar per un moment que la pregunta havia molestat al jove pilot, però la resposta havia sortit en una veu que mantenia una neutralitat emocional. Cracken era el fill del General Airen Cracken, un dels líders llegendaris de l'Aliança i la resposta de la Nova República a Ysanne Isard. Airen Cracken havia fabricat una identitat per al seu fill que li va permetre a Pash entrar a l'Acadèmia Naval Imperial. En la seva primera missió després de la graduació, Pash va dirigir a una ala sencera de TIE a desertar cap a l'Aliança. Es van fer coneguts com "El Grup de Vol de Cracken" i el fet d’haver destruït un Destructor Estel·lar de la classe Victòria havia fet llegendaris tant al grup com el seu líder.
-Si no li importa que pregunti, perquè vol deixar el seu equip per unir-se a nosaltres?
Cracken va arrufar més les celles mentre es removia a la cadira.
-És una mica difícil d'explicar, senyor.
-Però les seves raons han de ser fortes per què haurà de patir una reducció en el seu rang a tinent pel fet d’afegir-se-nos.
-Això ho sé, senyor.
Wedge va obrir les mans.
-Pot no compartir tots els detalls amb els altres integrants de l'esquadró, Sr Cracken, però realment necessito saber per que vol ser un Murri.
Aril Nunb es va inclinar cap endavant en la seva cadira.
-Potser, si jo me n'anés, senyor...
Pash va moure el cap.
-No, no cal -La seva respiració va xiuxiuejar a través de les seves dents -. Això sonarà estrany.
-Pot ser, però no ho sabrem fins que ho digui.
-Si, senyor -va sospirar Pash -. Quan era jove, pel temps que jo em passava jugant amb un vell simulador de Caçadors de Caps Z-95, el meu pare es va adonar que jo tenia una mica de talent per volar. Ell va animar el meu interès a volar i em va donar un munt d'oportunitats per utilitzar simuladors i, després, veritables caces. Vaig volar només abans d'entrar a la pubertat i ja podia guanyar-los a alguns pilots bastant bons en batalles simulades. Jo sabia que era bo, però no sabia quan de bo era per la qual cosa vaig pensar que la gent lloava les meves habilitats per quedar bé amb el meu pare.
-Quan vaig anar a l'Acadèmia, realment vaig veure quan bo era. Quan vaig començar, era millor que la majoria dels meus instructors i per quan em vaig graduar cap podia tocar-me. Estàvem volant caces TIE i els meus esquadrons no estaven perdent a ningú. Em vaig graduar a prop dels millors de la meva classe, les persones que van acabar millor que jo van ser persones del meu esquadró a les que jo havia forçat a deixar els simuladors perquè treballessin en els seus estudis acadèmics.
Les mans d’en Cracken es van fer punys mentre la tensió començava a escoltar-se en la seva veu.
-Quan vam desertar, quan vam derrotar al Dessagnador, tota la meva gent va seguir el meu lideratge i la majoria de nosaltres vam sobreviure. El desgast de la guerra ha reduït la mida de la unitat, i aquesta és la raó per la qual ara som part de l'ala del Comandant Varth, però la gent que va estar amb mi des del principi pensa que porto una mena de vida encantada. Ells pensen que mai els fallaré, que no puc ser derrotat. Aquells que han mort en el camí són acusats d'haver fet la cosa incorrecta en el moment incorrecte. En alguns casos, això és cert, però jo he manat gent fins a la seva mort.
-Els nois nous que entren en l'esquadró són inculcats sobre aquest mite de la meva invencibilitat. Els meus pilots s'estan tornant descuidats, i això portarà a la gent a la seva mort. És que això passa, però per la llegenda que han construït al meu voltant, no puc fer que la meva gent m’escolti o que facin les coses que necessito que facin. Si em quedés allà i algun imperial se m'anticipés, tots em seguirien a morir en les flames.
Wedge va recolzar l'esquena en el respatller de la cadira. La nòmina de l'Esquadró Murri tenia molts noms en ella, i excepte per un Cavaller Jedi, un parell de pilots que havien estat assignats a esquadrons d'entrenament i altres pocs pilots que s'havien anat per buscar altres objectius, qualsevol que no estava en deure actiu era mort. Biggs Darklighter, Jek Porkins, Dak Ralter i Bror Jace estaven entre els més talentosos i famosos pilots matats per l'Imperi. Però Wedge podia relacionar les cares amb tots els noms en la nòmina i sabia els detalls de com havien mort cada un d'ells. Hi havia vegades que el fet que tots morissin sota les seves ordres l'atabalava, per això va trobar fàcil entendre el dilema d’en Pash Cracken.
-Jo diria, Tinent, que un canvi no li vindria malament. En la seva absència, el seu esquadró haurà de reexaminar com opera i això definitivament serà una cosa bona -Wedge va tractar d'interpretar l'expressió de Cracken, però no va poder -. No obstant això se m'acut que hi ha un munt d'altres unitats de caces Ala-A en l'Aliança que el rebrien amb els braços oberts.
-Sí, senyor, és veritat, però ells no són l'Esquadró Murri.
- Per què és tan important unir-se a l'Esquadró Murri?
Cracken va baixar una mica les espatlles, no tant com perquè Wedge pogués dir que s'havia desplomat a la seva cadira, sinó que Cracken havia decidit no ocultar res amb les seves respostes.
-Qualsevol altra unitat m'hagués posat en la posició de comandament i això no hagués resolt res. Veurà, per la meva situació anterior, ja no tinc una perspectiva de com volo. Estic començant a qüestionar el meu rendiment i a mi mateix i això vol dir que estic a punt de dubtar de mi. Si he perdut alguna cosa, he de saber que no estic volant tan bé com sé que puc, però si perdo la meva confiança, ho perdo tot. Aquí, a l’Esquadró Murri, m'estaré mesurant amb els millors pilots que el nostre costat té per oferir.
Wedge va ajuntar les seves mans, ajuntant les puntes dels dits.
- Què és el que pensa el seu pare d'aquest canvi?
La cara d’en Cracken es va relaxar per un moment i després va aparèixer foc en els seus ulls verds.
-El meu pare no va tenir res a veure amb aquesta decisió.
- Però ha parlat d'això amb ell?
-Sí.
- I va aprovar la seva decisió?
Cracken va pujar el seu cap.
-Ell no té més que el major respecte per vostè, Comandant Antilles.
-És bo saber-ho -Wedge va arrufar les celles, ajuntant les celles marrons per emmarcar els seus ulls marrons. La conquesta del sistema Pyria havia requerit dues operacions perquè el Servei d'Intel·ligència de l'Aliança no havia trobat certa informació sobre les instal·lacions imperials a Borleias. No es podia ignorar la idea que traïdors o operatius imperials haguessin emboscat als rebels i qualsevol investigació d'aquests al·legats cauria en les mans del General Cracken i de la seva gent.
Encara Wedge no dubtava de cap dels integrants del seu esquadró, la seva confiança no era compartida per altres en l'Aliança. Feia molt que el General Salm, el líder de l'Ala Defensora, sospitava del Capità Tycho Celchu. Encara Salm li havia admès a Wedge que sabia que Tycho no havia filtrat als imperials la informació sobre el primer assalt a Pyria, ell creia que Tycho era un agent imperial que trairia a l'Aliança en el pitjor moment possible.
La conquesta del sistema Pyria li havia obert a l'Aliança Rebel el camí cap a Coruscant, el planeta capital de l'Imperi. Prendre Coruscant li atorgaria a la Nova República una legitimitat que, per als ulls de molts dels ciutadans de l'Imperi, encara no s'havia guanyat. Aquells que estaven al corrent de l'estat de l'Imperi trobaven pocs detalls que diferenciaven als rebels dels senyors de la guerra que estaven construint els seus petits regnes dels trossos de l'Imperi. Tot i que podien no creure els discursos que sortien de Coruscant que l'Aliança o persones com el senyor de la guerra Zsinj representaven una amenaça menor, encara no veien l'Imperi com un cadàver esperant que els carronyers l'hi repartissin.
Coruscant era la clau per establir a la Nova República com la nova força governant de la galàxia. Prendre'l era un pas audaç, una aposta seriosa que requeriria que milers de factors s'alineessin per aconseguir la victòria. Com l'Almirall Ackbar li havia ordenat a Wedge que assistís a les deliberacions del Consell Provisional sobre el projecte, ell sabia que l’Esquadró Murri es veuria profundament involucrat en la campanya. Airen Cracken també havia d'estar al corrent d'aquest detall.
En el seu lloc, consideraria infiltrar un agent en l'esquadró per vigilar qualsevol activitat sospitosa. Però faria servir al meu propi fill? Wedge va mirar el jove Cracken per un moment i va veure desil·lusió a la cara, no indignació o orgull ferit. Jo estaria enutjat i indignat, apel·lant a l'orgull per lluitar contra la implicació que era un espia. Sense importar-me si fes una escena. Pash no ho està. És innocent o simplement el fill del seu pare?
El líder corellià de l’Esquadró Murri es va inclinar cap endavant i va recolzar els avantbraços a l'escriptori.
-La confiança és importantíssima en aquesta unitat, però això no vol dir que li hagi d’explicar als seus companys els seus secrets més profunds i foscos. Els membres d'aquesta unitat són els millors i estic segur que tots dos encaixaran perfectament. De nou, benvinguts a la unitat.
-Gràcies, senyor.
Wedge els va lliurar una petita tira de plàstic a cada un.
-Les instal·lacions aquí són una mica més còmodes de les que estàvem acostumats, Evir Derricote va portar aquesta operació fins que la hi vam arrabassar a l'Imperi. A ell li agradava mantenir cert nivell de comoditat. Capitana Nunb, vostè tindrà la seva pròpia habitació. Tinent Cracken, vostè haurà de compartir la seva habitació amb Nawara Ven, un pilot twi'lek. Crec que ell li caurà bé.
Pash va prendre les tires i li va donar una a Aril.
Wedge va mirar el seu quadern de dades i va arrufar les celles.
-Només tinc una hora abans que hagi de volar per trobar-me amb la Llar U. Agafaré la nostra llançadora classe Lambda perquè he de portar al General Salm amb mi. Tinent Cracken, de moment pot utilitzar el meu Ala-X, hauríem de tenir un dels altres reparat i llest en menys d'una setmana. Capitana Nunb, li presentaré al Capità Celchu. A causa de la seva situació, vostè estarà a càrrec de la unitat en la meva absència. Tycho l'ajudarà amb qualsevol cosa que necessiti.
Es va posar dret.
- Hi ha alguna altra cosa que hauríem de discutir?
La sullustana va negar amb el cap.
-No, senyor.
En Wedge va mirar en Pash.
- Res més?
-No, senyor.
- I si veig el seu pare a la reunió?
En Pash va somriure.
-Només digui-li que tenia raó sobre l'intens interrogatori al qual em va dir que vostè m’anava a sotmetre, i faci-li saber que vaig aprovar.
-Serà un plaer, Tinent -Wedge va mantenir un somriure a la cara mentre els acompanyava cap a la porta -. Crec que els dos trobaran els perills de ser un Murri una mica més difícils que qualsevol interrogatori a què jo els pugui sotmetre, però no tinc cap dubte que, sent com ara són vostès Murris, sobreviuran.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada