dilluns, 24 de febrer del 2014

Brivalls



Brivalls

Daniel Wallace



-Em dic Kels Turkhorn, i sóc una lladre professional. Tinc entès que estaves buscant algú amb qui associar-te.
-Ei, no m'avergonyeixo del que faig per guanyar-me la vida. Almenys reconec honestament que sóc una lladre, no com aquests IMPES que disfressen els seus robatoris i extorsions sota el nom de tarifes i taxes. Eh, i després hi ha aquests rebels que roben de tot, des de crèdits fins a naus, en nom de la llibertat. I cap dels dos bàndols es preocupa de si els seus objectius es poden permetre reemplaçar el que els estan robant. Per principi, jo només robo aquells tipus que tenen massa crèdits.
-Fa uns mesos, vaig conèixer un lladre anomenat Cavv. Em va resumir molt bé la nostra professió: "Kels, si li robes l'home a una noia, et traurà els ulls amb les ungles. Si li birles el moneder a un home, acabaràs en el bloc de detenció local. No obstant això, si robes alguna cosa realment gran, seràs un heroi popular i et posaran una medalla. És una estranya línia de treball, la nostra."
-Tots els professionals busquem aquest "gran cop". No som deshonestos, vagues i estúpids com molts t'hauran fet creure... almenys no aquells entre nosaltres que som bons lladres.
-La banda amb la qual estic actualment està planejant el seu primer gran cop. Potser vulguis unir-te a nosaltres? Mira, anem allà, i et presentaré al cap. Has sentit parlar d'en Tasariq? No? Bé, doncs allà es pot fer una fortuna. Tenim un pla a prova de fallades. Tot el que necessitem és un petit capital per començar...

***

- Bé, crec que el millor serà que ens separem ara! Els IMPES s'han quedat amb la meva cara, i seria més un destorb que una ajuda per a tu. Suposo que no hauria d'haver insistit d’arreglar-li la cara en aquest tinent tan bocamoll.
-Estic segura que l'oferta segueix en peu. En Noone és un bon tipus, i és el lladre més digne de confiança que puguis trobar. Mai deixaria un soci a l'estacada.
-Si arribes a Tasariq, busca'ns en algun lloc prop de la plaça Paradís. Si hi arribes abans que nosaltres, pots començar la vigilància de Velerinden. O potser puguis fer fortuna extraient vidres tasar. Ja, ja!
-Ups. Aquí vénen els soldats d'assalt. Pujaré a la teulada i m'asseguraré que tornin a veure’m. Això hauria d'atreure la seva atenció i allunyar-los de tu. I no et preocupis. En altres ocasions he esquivat els polis del Sector Corporatiu en les seves pròpies corts, així que les tropes d'assalt amb prou feines són un desafiament per a mi.
-Bona sort! I espero veure't a Tasariq!



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada