dilluns, 4 de novembre del 2013

Alliberament (i II)

Anterior



2

Quan va tornar en si, estava suspès a l'aire. Va girar el seu cos una mica, va descobrir que estava penjat d'una biga al sostre. Més cordons mantenien lligades els seus canells, i la corda al voltant del seu cos estava lligada a la biga de sobre d’ell. Li havien embenat els ulls, però podia sentir als lladres sota ell mentre treien les caixes del magatzem i les ficaven en algun tipus de vehicle. A poc a poc, per no despertar l'atenció, va girar els canells per intentar afluixar els lligams. No va servir de res... era gairebé com si les seves mans estiguessin submergides en plastiacer.
La sensació de déjà vu tornar, més forta aquesta vegada. Plastiacer... alguna cosa sobre lligams que semblaven plastiacer...
Les seves reflexions van ser interrompudes quan va sentir una veu per sota d'ell.
- Què fem amb ell?
-Recorda el que va dir el cap -va respondre una segona veu-. El matem, i el deixem aquí.
He escoltat aquestes veus abans, però on? va pensar.
- Què hi ha de la seva nau? -Va dir Primera Veu.
-La deixem per ara, i la recollim més tard.
-Està bé -va dir Primera Veu.
En Dannen va sentir el cruixit d'un blàster desenfundant-se, i es va preparar. Estic de camí, Feq. Més aviat del que pensava, però allà vaig.
Quan va sonar el tret, es va sentir un crit des de baix, i diversos crits de guerra en la direcció de la porta. Després es va sentir una gran quantitat de trets, i un munt de crits.
- Sortim d'aquí! -Va dir Segona Veu-. Són massa!
En Dannen va sentir el so del transport de càrrega allunyant-se. A continuació, uns moments després, va sentir unes mans que el baixaven suaument fins a terra. Un vibro-ganivet va tallar els seus lligams, i van retirar la bena dels seus ulls. Parpellejant davant la llum brillant, en Dannen va contemplar...
- Kenta Anwa?
El silikà va negar amb el cap.
-No, Lifehold-senyor, sóc Klin, germà i company d’en Kenta. Estàs ferit?
En Dannen es va posar dempeus, fent una ganyota pel dolor dels seus músculs.
-Adolorit, però sobreviuré. -Va passar la mirada d'un silikà a un altre-. Com m'heu trobat?
-L’ego del meu germà es va dur el millor d'ell -va dir en Klin-. Volia demostrar que s'havia reunit amb tu i que havia competit contra tu, però es va oblidar de portar la seva holocàmera. Quan es va despertar, ell va exigir que prengués la seva càmera i et trobés. Seguim la teva olor fins aquí, i ens trobem amb els bandits. -La seva cara rocosa semblava trista -. No vam poder evitar que escapessin.
-Però sí veu evitar que em matessin -va dir en Dannen mentre s'estirava-. Gràcies. Us dec una.
En Klin va negar amb el cap.
-No ens has res, Lifehold-senyor. Estem contents d'ajudar. Però, ens agradaria demanar-te un favor.
-El que sigui.
En Klin va ficar la mà a la motxilla i va treure una holocàmera.


En Dannen es va dirigir cap a la badia d'atracada. Havia estat caminant i pensant durant l'última hora, tractant de decidir què fer. La seva càrrega havia estat robada, no seria capaç de fer el darrer pagament de la seva nau, i el seu elevador de repulsió d'estribord estava gairebé inutilitzat. I, a sobre, els bandits havien pres fins i tot els seus guanys del Concurs.
Entrant a la seva badia, la seva desesperació va créixer. Llavors, què fer?
Anar a dir-li a Linkaas la veritat? És clar, com si l'anés a creure’l. I Linkaas no tindria en compte el testimoni dels silikans.
Fugir? Sí, però a on? I ell passaria la resta de la seva vida amb els sequaços d’en Linkaas darrere d'ell. Definitivament no era el camí per a una llarga vida.
En Dannen es va aturar en sec al mig de la badia. Sequaços... Espera un moment...
- Això és! -Va cridar-. Aquest horrible i podrit fill de...
El seu crit va espantar algú sota de la seva nau. En un instant, tenia el blàster a la mà i apuntant l'intrús.
- Surt d'aquí! -Va exclamar-. No estic d'humor per a jocs!
La intrusa va sortir lentament de sota de la nau. Mesurava prop de metre i mig d'alçada, amb cabell castany clar i ulls blaus. El seu rostre i el seu cos eren de naturalesa molt felina, bigotis inclosos. Portava una camisa gastada i uns pantalons trencats. Un cinturó d'eines penjava de la cintura. Descalça i amb la cua encongida, encara que en Dannen no podia dir si era de por, ira o temença.
En Dannen es va acostar a ella lentament.
- Què estaves fent allà baix?
Ella el va mirar amb els ulls molt oberts.
-Nau trencada. Jo milloro.
- Ets un mecànic?
- Mecànic? -Va preguntar ella, ensopegant amb la llengua en el que òbviament era una paraula desconeguda.
En Dannen ho va intentar de nou.
- Arregles coses?
Els seus ulls es van il·luminar.
- Sí! Jo arreglo la teva nau!
En Dannen va baixar la pistola.
- Qui et va dir que la meva nau necessita reparacions?
-Veig nau aterrar. Sabia que estava trencada. Vaig venir a arreglar.
-Espera un minut, has entrat aquí sense més ni més i vas començar a treballar?
-No, vaig saltar mur -va dir, assenyalant al mur-. Nau és teva?
-Sí, ho és.
Ella va somriure, mostrant uns incisius com agulles.
-Molt bonica.
El Salvavides? Una nau bonica? Això és nou. En Dannen li va tornar el somriure.
- Com et dius?
Ella va dir alguna cosa massa ràpid i massa complicada per poder entendre-la.
-Persona amb qui vaig viatjar un cop em cridava Purr. M'agradava això.
-Està bé, Purr llavors. Em podries mostrar el que has arreglat?
Ella el va conduir per sota de la nau fins a l'elevador de repulsió d'estribord. Retirant un plafó, es va fer a un costat perquè ell pogués mirar. En Dannen va mirar, i es va quedar sense alè: peces i cables que mai havia vist abans estaven connectats junts en un embolic que semblaven fideus Dacho poc fets.
- Oh, no! Què has fet? -Va gemegar amb desesperació.
-Arreglar -va dir la Purr.
-Has d'estar fent broma. Mai funcionarà d'aquesta manera!
-Sí, funciona ara. Prova-ho!
La seva confiança era real, però l'aspecte que tenia...
- Estàs segura?
-Funciona ara. Prometo!
En Dannen va fer un altre cop d'ull, i després va sospirar.
-Està bé, però si la nau s'estavella i em mato, no tornaré a parlar amb tu mai més.
- No! -Va cridar Purr, rodejant-lo amb els seus braços.- No! No estavellar! No estavellar!
-Tranquil·la, Purr -va dir en Dannen, sorprès-. Només era una broma.
La Purr va enfonsar la cara al pit d’en Dannen.
-Mai bromegis sobre mort. Mai!
-Està bé, està bé, ho sento. Mai tornaré a fer-ho, ho prometo.
Ella va aixecar la mirada cap a ell.
- Promets?
-Ho prometo. Ara, deixa’m, i provaré la teva reparació.
Va aixecar la vista cap al seu rostre.
- Reparació?
-No importa.
La Purr el va deixar anar, i junts es van dirigir al pont. En Dannen va asseure i la Purr va lliscar a la cadira del copilot. Després de rebre l'autorització per enlairar-se, en Dannen va alimentar lentament la potència als elevadors de repulsió, comprovant la llum d'advertència cada pocs segons.
El Salvavides es va aixecar lentament del sòl. L'elevador de repulsió d'estribord suportava la seva part de la càrrega sense indicis de pèrdua de potència. En Dannen va posar la nau a plena potència, i el Salvavides es va elevar majestuosament cap al cel.
-No puc creure-ho -va dir amb admiració.
-Et vaig dir estava arreglat -va dir la Purr amb un somriure.
-Per descomptat que sí. Que em punxin, funciona. -Llavors ho va recordar-. Purr, no puc pagar-te. Em van robar, saps?, I...
La Purr va aixecar una pota i el va fer callar.
-No vull diners. Però... alguna cosa per menjar? I un lloc calent per dormir?
En Dannen va somriure, i la va portar a la cuina. Es va adonar que ella manejava l’AutoChef amb la facilitat que dóna la pràctica. Després la va conduir a una habitació lliure, va portar la nau a l'hiperespai, i després es va anar a la seva pròpia habitació.
Tenia molt en què pensar.


A uns tres diàmetres planetaris de distància d’Evas, en Dannen va fer una crida a Linkaas pel comunicador subespacial. En Linkaas va respondre immediatament.
-Dannen, fill meu, me n'alegro de tenir notícies teves -va dir, amb evident sorpresa a la veu.
-Estalvia't això, Linkaas –el va interrompre en Dannen-. No planejaves tornar a veure’m mai més, i ho saps.
- Què vols dir, fill meu?
-Tenies els teus nois en Chokk i en Bakk esperant-me a Skagras, Linkaas. Em van parar una emboscada i gairebé em maten. Els vaig veure.
Linkaas va fer tot el possible per sonar ofès. No ho va aconseguir.
-Fins i tot encara que ells hi fossin, com pots dir que els vaig enviar per matar-te? Ets un dels meus millors missatgers.
En Dannen va somriure amb tristesa al receptor de vídeo.
-Perquè van ser prou estúpids com per a usar pistoles de corda, per això. Encara estan en desenvolupament. Les vaig provar jo mateix, i sé el tacte que té el cordó. Per això ho sé, mala herba pliith amb sang de saba. Vas intentar fer que em matessin, i que semblés un robatori.
Per un moment, les frondes d’en Linkaas es van posar morades de ràbia.
-Aquests maldestres incompetents... vaja, Dannen, no sé de què m'estàs parlant. Aquestes pistoles de corda han d'haver estat robades.
-No cola, Linkaas. Ho he descobert tot, ja veus. Crec que volies robar el Salvavides. Ja gairebé l’havia acabat de pagar, pel que ja no hauria de treballar més per a tu. Així que fas que em matin, i després l'hi vens a algun altre pobre ximple. –En Dannen va somriure-. A més, tindries el carregament per vendre, sense haver de pagar pel transport. Bonic pla. Et dono un excel·lent per l'esforç. Però no era prou bo.
En Linkaas va respondre al somriure d’en Dannen amb el seu propi.
-No pots provar res d'això, i ho saps. Simplement seria la paraula d'un contrabandista contra la paraula d'un president de corporació. No tindries cap oportunitat.
El somriure d’en Dannen es va tensar.
-Posa-me'n a prova.
-Podria fer-ho. De totes maneres, encara em deus el teu últim pagament, a més del cost del carregament que has perdut...
- Tu el vas robar! -Va tronar Dannen.
-Demostra-ho. Al que anava, ara em deus 25.334 crèdits, a pagar quan ho demani. I ho demano ara.
En Dannen es va fer cap enrere, atordit.
-Espero que algú enverini el teu abon.
Just en aquell moment, la Purr va treure el cap a la pantalla de comunicacions.
- És una planta! -Va exclamar amb sorpresa.
- Purr, fora! -Va dir en Dannen, apartant-la d'una empenta.
-Vaja, Dannen, qui és la teva amiga? -Va preguntar en Linkaas, oblidant momentàniament la seva ira.
-Ah, ningú -va dir en Dannen.
-Ximpleries, noi; deixa’m veure-la.
La Purr es va recolzar en el receptor de nou. En Linkaas va examinar atentament la seva imatge, i després es va posar a riure.
- Saps el que tens aquí, fill meu? És una tinnell.
En Dannen va arrufar les celles.
- Una què?
-Una tinnell. Són terriblement estúpides per a tot excepte per la tecnologia, els millors mecànics de la galàxia. Els tinnell semblen tenir una habilitat innata per arreglar les coses. També són extremadament escassos. On la vas trobar?
-No és assumpte teu.
En Linkaas va mirar pensatiu a la parella.
- Saps, Dannen? Això posa una nova llum sobre les coses. Et diré el que faré; ens portes aquesta tinnell perquè l'estudiem, i et perdonaré el teu deute. Seràs el propietari de la nau, lliure de pols i palla, i no hauràs de pagar pel carregament.
-Oblida-ho, Linkaas -va grunyir en Dannen-. Sé el que vols dir amb «estudiar». Vols disseccionar-la!
-Per descomptat que no. He d'esbrinar si el seu geni tècnic pot ser duplicat. Ella treballarà per a mi durant el dia, i jo la... estudiaré a la nit.
-Res d'això. No vaig a deixar que esclavitzis a un ésser viu. I no vaig a pagar per aquest carregament, ni per l'últim pagament de la nau.
-Em sap greu que et sentis així, fill meu -va dir en Linkaas-. Però no tens altra elecció. Tindré els meus diners, o la tinnell. I em lliuraràs el que sigui ara mateix.
- Dannen? -Va dir la Purr, donant-li copets a l'espatlla.
En Dannen no li va fer cas.
-Segueix somiant, Linkaas. Has estat prenent les teves pròpies espècies.
- Dannen? -Va dir Purr de nou.
- Què? -Va dir, irritat.
- Què és això? -Va dir, assenyalant per la finestra. Ell va seguir la seva pota, i va veure quatre petits caces que s'acostaven cap a ells des del planeta.
-Oh, no -es va queixar en Dannen-. Vaig haver d'haver-ho sabut. Sortim d'aquí, Purr. Agafa't!
- Sabut què?
-M'ha estat mantenint ocupat en la línia de comunicació el temps suficient per enviar a alguns amics.
La Purr va mirar les naus.
- Vols dir aquests són amics teus? Potser ells ens ajudin.
-No amics nostres, Purr, amics seus. Ell esperava que no me n'adonés. -Amb un moviment practicat, va prémer un interruptor, pujant els escuts, i encenent els motors a plena potència. El Salvavides va sortir disparat cap endavant com un gat escaldat, esquivant el foc blàster dels caces, i desviant-se lluny del planeta.
En Dannen va somriure per la finestra, als caces que s'acostaven disparats.
-Està bé, capolls, ballem.
- Ballar?
-No importa. -Va alçar la mà i va activar l'ordinador de navegació, i va realitzar un gir tancat que li va treure per un moment el primer caça de la cua. Ara, on podem anar per un temps?
La Purr va pensar.
-No ho sé.
-No passa res, jo tampoc ho sé.
Va començar a zigzaguejar la nau per ser un blanc més difícil, agitant-se en direccions aleatòries. Després, amb un somriure, va prémer alguns botons i va introduir informació a l'ordinador de navegació.
- On anem? -Va preguntar la Purr.
-A Alderaan -va contestar-. Has estat alguna vegada allà?
La Purr va pensar. Era tot un esforç.
-No ho crec.
-Conec algunes persones allà. Són gent molt amable, molt pacífics. -En aquest moment, un tret perdut va colpejar els escuts, fent que en Dannen fes una ganyota-. I una mica de pau és una cosa que ens aniria bé. No et preocupis, t'agradarà.
- Promets?
En Dannen va somriure.
-Ho prometo.
Una llum verda va començar a parpellejar en el panell. La Purr es va inclinar sobre el panell i va assenyalar a la llum.
- Què és això que parpelleja?
-Vol dir que ens anem -va respondre ell, tirant de les palanques.
El Salvavides va saltar a l'hiperespai, just quan els caces activaven els seus bàsters. El pilot del caça en cap va activar l'interruptor del seu comunicador.
-CL-1 a base -va dir.
-Endavant, CL-1.
-Han escapat, senyor.
-Sí, ho sé -la veu d’en Linkaas va retrunyir per l'altaveu-. No heu estat prou ràpids. Però no importa, molt aviat tindré en Lifehold, la seva tinnell i la seva nau. -Linkaas va fer una pausa-. Oh, i, capità? Esteu tots acomiadats.
Hi va haver quatre breus flamarades quan les naus es van autodestruir. Aviat no van quedar proves que mai haguessin existit.

Quan les estrelles es van convertir en línies allargades i l’hiperimpulsor de la nau es va fer càrrec, en Dannen es va relaxar.
-Està bé, ara estem fora de perill.
La Purr el va mirar.
- Per què em volia aquesta planta?
En Dannen va considerar la resposta. Si li deia la veritat, probablement quedaria confosa. Era millor fer-ho senzill.
-Ell et volia matar.
Els seus ulls es van obrir de terror.
- Per què?
-Perquè ets especial. I perquè sap que això em faria mal.
La Purr el va mirar.
-No deixis que m’atrapi, d'acord?
En Dannen va somriure i la va agafar en els seus braços.
-No, Purr, no deixaré que t'atrapi. T'ho prometo. -Li va gratar el cap, durant el viatge des de Dohu, havia descobert que això li agradava-. Vinga, anem a descansar una mica. Tenim un llarg viatge per davant.


FI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada