dilluns, 11 de novembre del 2013

La Trampa de Krytos (i XLVI)

Anterior



46

Wedge va trobar lleugerament molest poder resistir-se a l'atmosfera generalment festiva de la recepció que va seguir a la cerimònia de condecoració. Diversos convidats es van unir i es van barrejar amb els membres de l’esquadró mentre que les holocàmeres treien avantatge de cada oportunitat. Les imatges serien distribuïdes per tota la Nova República, guanyant-li als polítics i altres celebritats presents una petita porció de la fama de l'esquadró.
Encara que ell tenia la tendència de veure semblant oportunisme de manera cínica, no ho condemnava. La Rebel·lió havia guanyat. Centenars i centenars de mons s'agrupaven sota l'estendard de la Nova República. La flota de la Nova República es preparava per anar pel Senyor de la Guerra Zsinj en una campanya que atemoririen els cors de tots els altres petits senyors de la guerra de la galàxia. Fins i tot Ysanne Isard havia de saber que tenia els dies comptats, ja que de cap manera la Nova República havia de deixar mantenir el control del subministrament del bacta. Amb la designació de Fliry Vorru com a Ministre de Comerç de Thyferra, els preus del bacta ja havien començat a pujar, fent que la situació es tornés intolerable.
La raó per la qual la celebració no arribava a assolir-lo anava més enllà de la seva empatia amb el duel d’Iella Wessiri. Ella havia rebutjat la seva invitació d'acompanyar-lo a la recepció, i ell comprenia perquè. Ningú pensava que Díric fos una altra cosa més que una altra víctima de Cor de Gel, però Iella clarament pensava que ella deuria d'haver estat capaç de notar alguna cosa que li indiqués que Díric estava sota el control de Cor de Gel. El que aquest pensament implicava de manera òbvia era que si ella hagués estat més vigilant mai hagués hagut de disparar-li i la culpa per aquest acte seria una amb la qual hauria de lluitar per la resta de la seva vida.
En última instància les reserves que Wedge tenia sobre la celebració venien del passat.
Recordava bé la celebració a Yavin 4 que va seguir a la destrucció de la primera Estrella de la Mort. La nostra felicitat va ser així de transparent, així d'imprudent. Llavors vam haver d’evacuar la base i començar a fugir de l'Imperi. Ja sé que és estúpid associar la victòria i la celebració amb el desastre imminent, però...
Borsk Fey'lya va travessar la multitud que omplia el lloc i va inclinar el cap en direcció a Wedge.
-Volia felicitar-lo, Comandant, per la seva bona jugada en el joc.
-Disculpi, com ha dit?
El bothan va repicar les urpes contra el seu gerro de cervesa de lomin.
-Hi havia un informe pel que fa a la intervenció de l’Esquadró Murri a Alderaan. Entenc que vostè l'ha classificat com "Alt Secret".
-Així va ser -Wedge va reprimir el seu desig de somriure -. Em va semblar que la informació sobre la situació d’Alderaan podria haver compromès la nostra operació de rylca. Vaig suggerir que seria bo classificar l'informe així d'alt.
El pelatge crema d’en Borsk Fey'lya s'ondulava cap amunt darrere del seu cap.
-Molt bé per vostè.
-No, Conseller, bé per vostè -Wedge va baixar la veu a un grunyit suau -. Hauria trobat que l'informe era menys que satisfactori per als seus fins, el que hagués fet que vostè intentés destruir un membre del meu equip. Li puc assegurar que això hauria causat problemes.
-Antilles, si té intenció de jugar a la política, li donaré la benvinguda al meu camp de batalla.
-No vull jugar a res, gràcies. No em vaig unir a la Rebel·lió per jugar -Wedge va obrir una mà i va assenyalar als diversos membres de l'esquadró -. La meva feina és assegurar-me’n que la meva gent faci seu treball i romangui amb vida. El que faig no és per mi ni per acumular poder, és per la gent: la meva gent i la gent que defensem a combatre a l'Imperi.
-I sens dubte veu la política com una feina bruta que no és digne de vostè.
Wedge va arquejar una cella.
- I em vol convèncer del contrari?
-És prou intel·ligent, Comandant Antilles, per convèncer-se a vostè mateix de què tinc raó. Ja sap que tot és polític. Sap, per exemple, que el que ha fet per la Rebel·lió li ha donat poder..., poder que bé pot utilitzar per impulsar els seus propis plans i desitjos. Té coses que necessiten suport per dur a terme, i construir una coalició de suport és política.
Els ulls marrons d’en Wedge es van estrènyer. Hi havia esperat impulsar el cas dels vràtix per unir-se a la Nova República, i vaig pensar que la presa de Thyferra per part d’Isard faria que aquest treball resultés molt més fàcil. Està Borsk Fey'lya intentant suggerir que una cosa tan òbviament correcte i necessària pot complicar-se perquè no vaig a jugar el seu joc.
La fúria va començar a acumular-se en Wedge, però abans que pogués descarregar-la, va sentir el pes d'una mà a l'espatlla dreta. La seva fúria va desaparèixer quan es va apartar del bothan i va començar a somriure.
- Com que les estrelles viuen i moren! No vaig pensar que anés a veure’t aquí, Luke.
El Cavaller Jedi ros va aferrar amb força la mà d’en Wedge, llavors va estirar-lo per abraçar-lo i donar-li uns cops de mans l'esquena.
-No m'ho hagués perdut per tot el gas Tibanna de Bespin. Vaig arribar una mica tard perquè francament l'exhibició Jedi que el teu home va fer al Museu Galàctic és, bé,
absorbent. He estat buscant per tot arreu intentant trobar rastres dels Jedi, i ara resulta que hi ha una reserva de moltes coses al planeta des del qual vaig començar les meves cerques. Encara que hi ha molt poc sobre l'entrenament, hi ha moltíssim material que em permet reunir les peces de la història.
-Còrran va esmentar que havia trobat un bon botí. Va dir que era bastant macabre.
Luke Skywalker va assentir solemnement mentre es separava un pas d’en Wedge.
-Una vegada que l'Emperador va aïllar aquestes sales, es van tornar el seu propi pati de jocs privat. A mesura que anava caçant als Jedi, l'Emperador anava desfigurant els seus monuments. Hi ha suficient maldat perquè sigui palpable, però crec que es poden arreglar les coses.
Borsk Fey'lya va donar la volta pel costat esquerre d’en Wedge.
-El Consell ja està discutint l'apropiació per permetre la rehabilitació d'aquestes exhibicions -el bothan va estendre la mà cap en Luke -. Conseller Borsk Fey'lya, al seu servei.
Al seu propi servei. Wedge va captar una lluentor entremaliada en els ulls d’en Luke, com si el Cavaller Jedi sabés el que estava pensant.
-És un honor conèixer-lo, conseller. Els esforços de la seva gent d’eliminar la segona Estrella de la Mort i alliberar Coruscant parlen de la noblesa de l'esperit Bothan.
-És vostè molt amable, Jedi Skywalker.
Wedge va riure.
-Això és només perquè vostè no és una rata womp corrent en algun canó, conseller.
-No hi ha possibilitat que el confongui amb una, Wedge.
-Ejem, gràcies -Fey'Lya es va allisar el pelatge de darrere del cap -. Jedi Skywalker, ha
avançat en el restabliment dels Jedi?
-Una mica, encara que espero fer molt més -Luke va arronsar les espatlles de manera gairebé imperceptible -. El progrés rarament es mesura en grans passos excepte quan se’l mira en retrospectiva.
-És igual quan es construeix una nació.
-M'ho imagino -va dir Luke assentint, llavors es va tombar i va estendre la mà a l'home de la parella que passava caminant -. Tycho, quina alegria tornar-te a veure, i més ara que ja no estàs sota sospita.
Tycho li va estrènyer la mà.
-Gràcies, Luke. Crec que coneixes a Wínter?
El Cavaller Jedi va assentir i li va oferir la mà a Wínter.
- L'amiga i confident de la meva germana? Ens coneixem bé. Sembla que parlo amb ella més seguit que amb Leia, especialment ara que la meva germana va partir en la seva missió d'ambaixada a Hapes. Com estàs, Wínter?
-Molt millor ara que Tycho està lliure -va dir Wínter deixant anar la mà d’en Luke i tornant a prendre la d’en Tycho -. Entenc que estàs passant la majoria del teu temps al Museu.
-Cert. Hi ha moltíssim material allà -Luke va tornar la mirada cap Wedge -. Estava esperant que em presentessis en aquest Còrran Horn.
-Serà un plaer -Wedge va mirar al seu voltant, va captar la mirada d’en Còrran, i li va fer senyals de què s'acostés. Còrran va avançar en direcció a ells amb Mírax presa del seu braç i Qlaern Hirf seguint-los com una ombra -. Luke Skywalker, és un honor per a mi presentar-te al Tinent Còrran Horn, a Mírax Térrik, i a Qlaern Hirf. Aquest és Luke Skywalker, Cavaller Jedi i fundador de l'Esquadró Murri.
Còrran va somriure i va estrènyer la mà d’en Luke.
-Estic encantat de conèixer-lo, senyor, una de les primeres coses que em va dir el Comandant Antilles va ser que jo "no era cap Luke Skywalker". Vostè ens ha fixat un estàndard molt alt al qual aspirar.
-No era la meva intenció, però no em molesta que em facin servir com a eina de motivació -Va dir somrient Luke abans d'estrènyer la mà de Mírax -. El que veu fer tu i Qlaern Hirf per salvar vides aquí a Coruscant mereix moltes lloances i fins i tot més agraïments.
Mírax va arronsar les espatlles.
-Jo vaig ser estrictament el transport, senyor, Qlaern va ser el que va fer el treball pesat.
Luke li va llançar una mirada a Wedge.
- Una contrabandista corelliana sense arrogància?
Wedge va arronsar les espatlles.
-És més intel·ligent que la majoria.
Mírax va riure.
-Presumir no deixa guanys, només el treball.
-Molt cert -el Jedi va aixecar una mà i va fregar el braç del vràtix mentre Qlaern li tocava la cara -. El nostre agraïment per crear el rylca.
-Verachen és el que som. La nostra felicitat està en el nostre èxit.
-I el seu èxit farà feliç a molta gent.
Luke va apartar el braç... prevenint les presentacions de la resta de l’esquadró mentre es reunien al seu voltant... i per un moment, la seva capa fosca es va tancar sobre el seu cos. Llavors les seves mans van tornar a emergir de sota de la peça, i va estendre un cilindre platejat cap a Còrran.
-Crec que això et pertany.
-No, senyor. El vaig tornar al Museu, i també el Crèdit Jedi -va dir Còrran tocant-se l’estèrnum -. Els vaig prendre prestats durant el meu escapament i els vaig tornar quan tot es va calmar.
-Ja ho sé, Tinent Horn -la mà d’en Luke va romandre a meitat de camí entre ells amb el
sabre de llum fluixament aferrat -El que vaig voler dir és que aquest sabre de llum et pertany. Sovint es passen d'un membre de la família a un altre.
Còrran va arrufar les celles.
-Crec que estàs cometent un error. Aquest sabre de llum pertanyia a un Jedi anomenat Nejaa Halcyon. Hauria d'anar a la seva família.
-Així és -va dir Luke avançant cap a ell -. Nejaa Halcyon era el teu avi.
Què? El comentari d’en Luke, en veu baixa i calma, va sorprendre a Wedge tant com va semblar sorprendre a Còrran.
-Còrran, mai vas dir res sobre que el teu avi havia estat un Cavaller Jedi.
-No ho era. El meu avi era Ròstek Horn. Treballava en la Força de Seguretat de Corèllia. No era un Jedi. Una vegada va treballar amb un..., va ser el seu enllaç perquè Seguretat de Corèllia pogués treballar al costat dels Jedi a Corèllia..., però això va ser tot -Còrran es va afluixar el coll de la túnica i va treure el medalló que portava. Es va descordar la cadena d'or i va dipositar el medalló a la mà dreta -. El Jedi en aquest medalló pot haver estat el seu amic, però no era el meu avi.
La veu d’en Luke va seguir ferma.
- El teu pare era Hal Horn?
-Sí.
-I el seu veritable nom era Valin Horn.
-Sí, però tots l'anomenaven Hal. Còrran va parpellejar.
- Et sembla que això rimava amb el seu nom? No et sembla que era diminutiu de Halcyon? El que crec, Còrran, és que quan Nejaa Halcyon va morir en les Guerres Clòniques, el seu amic va ser allà per ajudar a la seva vídua i fill a superar la tragèdia. Ròstek es va casar amb la teva àvia i va adoptar al teu pare -Luke va arrufar les celles per un moment -. Quan l'Emperador va començar a caçar i matar els Jedi, Ròstek Horn, donada la seva posició en Seguretat de Corèllia, se les va enginyar per canviar els registres per amagar a la família de Nejaa de l'escrutini imperial. La teva història és semblant a la meva, els dos venim de famílies amb una forta tradició Jedi, però cap de nosaltres coneixia la seva herència al principi -Luke es va estirar i va prendre amb la mà esquerra la mà dreta d’en Còrran. Va posar el sabre de llum en ella i va tancar els dits de Còrran al voltant de l'empunyadura -. Potser vulguis considerar que trobar aquest sabre de llum va ser una coincidència o sort, però no existeix tal cosa. Et faig saber que de les altres dues dotzenes de sabres de llum en aquestes habitacions, només tres van funcionar sense recarregar-los, i que aquest havia estat en una vitrina per més temps que qualsevol dels altres.
- Vols dir que el meu avi no era el meu avi?
-Oh, sí que era el teu avi. Va acceptar la responsabilitat d'encaminar-vos a tu i al teu pare en el tipus de vida que honraria a Nejaa Halcyon i els mantindria fora de perill del costat fosc de la Força. Va fer quelcom difícil i valerós, i és clar que ho va fer bé -Luke va somriure -. De fet, ho va fer molt bé. Tan bé, que de fet he de fer-te una oferta. Durant trenta generacions els Cavallers Jedi han cuidat de la galàxia, i l'Emperador només va poder tenir èxit en la seva absència. Jo estic dedicant la meva vida a restablir als Cavallers Jedi. Vull que t'uneixis a mi. Vine amb mi. Entrena’t i aprèn amb mi. Torna’t un Cavaller Jedi.
Wedge va sentir que un buit s'obria en les seves entranyes en el deixant dels baixos murmuris de la resta de l'esquadró. Va reconèixer el buit a l'instant... estic gelós! Això el va sorprendre per un moment, llavors va comprendre com havia nascut l'emoció. Luke sempre havia estat un amic especial, però mentre creixia cap a la seva herència com a Cavaller Jedi, s'havia format una distància entre ells. Encara es portaven bé i gaudien de la companyia mútua, però la incapacitat de Wedge per comprendre el que significava ser un Jedi també imposava una separació. Ara algú que no el coneix tan bé com jo, algú a qui amb prou feines coneix, rep l'oferta d'aprendre sobre una part d’en Luke que jo mai podré conèixer.
Còrran va aixecar el sabre de llum davant del seu rostre.
- Vols que jo em torni un Cavaller Jedi?
-Sí. Junts podem assegurar-nos que no sorgeixi cap altre Emperador per esclavitzar la
galàxia. Tot allò pel que et van ensenyar a fer a Seguretat de Corèllia ho podràs fer en tota la Nova República. L'Imperi és només una de les manifestacions del costat fosc de la Força i nosaltres serem una barrera entre ell i la gent bona a tot arreu.
Mírax va abraçar el braç esquerre d’en Còrran.
-Un Cavaller Jedi. És un gran honor.
Còrran va moure el cap.
-No.
Wedge va inclinar el cap cap a ell.
-Oh, és un gran honor, Còrran, un podria envejar-te.
-No estan escoltant el que estic dient -Còrran va aixecar el cap -. Comprenc que és un honor que m’ofereixin entrenar per tornar-me un Cavaller Jedi. Creguin-me que ho faig, però la meva resposta és no.
Borsk Fey'lya va quedar bocabadat.
- No?
-No -Còrran va arrufar les celles-. Tinc coses a fer. Erisi i Cor de Gel tenen crims pels quals han de pagar.
La capa d’en Luke es va tancar i el seu rostre es va tornar impassible.
-Cuida't de la venjança, Còrran. Aquestes emocions negres obren el camí per al costat fosc de la Força.
-Això no és sobre venjança -Còrran va agitar el cap i una expressió de dolor va passar pel seu rostre -. És sobre les obligacions que tinc cap a les persones. Les persones que em van ajudar, els altres presoners que hi eren al Lusankya quan va fugir d'aquí. Els vaig prometre que tornaria a per ells. Bé, sabem on són: Thyferra. És hora que anem a per ells.
Wedge va assentir.
-És clar que no podem deixar que Ysanne Isard i Fliry Vorru segueixin a càrrec de la font de bacta de la galàxia. Ara produïm rylca i podríem ser capaços de produir una mica de bacta més endavant, però això mai serà suficient. Haurem d'anar darrera de Cor de Gel, i m’agradaria que fos més d'hora que tard.
El pelatge d’en Borsk Fey'lya va ondular.
-Però, de fet, Comandant Antilles, la seva croada mai tindrà lloc.
- Què?
El bothan va ajuntar les mans a la cintura.
-El Consell Provisional mai aprovarà una operació contra Thyferra. Tenim les seves ordres d'unir-se al Mon Remonda i partir contra el Senyor de la Guerra Zsinj.
-Aquestes ordres van ser emeses abans que Cor de Gel s'escapés amb Erisi i Fliry Vorru. Va ser abans que prengués Thyferra. No es pot esperar que seguim aquestes ordres -Wedge va clavar una mirada incrèdula en el conseller bothan -. Això no és el correcte.
-Oh, és bastant correcte, Comandant, Recordeu que el poble de Thyferra va enderrocar el seu propi govern i instal·lar a Ysanne Isard com al seu líder. Això fa que la revolució d'allà no sigui més que un cas de maniobres polítiques internes.
Un calfred gelat va baixar per la columna vertebral d’en Wedge.
-I el Consell Provisional no es pot permetre, ni als seus agents, interferir en la política interna d'un món, perquè espantaria els potencials estats membres i faria que no s'unissin a la Nova República.
-Fins i tot podria convèncer alguns altres a separar-se de la Nova República partint-la en trossos -Borsk Fey'lya va mirar a Còrran Horn -. Donaria el mateix que acceptés l'oferta del Jedi perquè la seva unitat no pot fer res a Thyferra. Ara l’Esquadró Murri té altres deures.
Còrran va arquejar una cella en direcció al bothan.
-Està bé, renuncio.
El pelatge del clatell de Fey'lya es va estarrufar com un coet.
-No pots. Antilles, faci-ho entrar en raons.
Wedge va esbufegar.
-He sentit alguna cosa raonable, i ve d'ell.
El to en la veu d’en Fey'lya li deia a Wedge que no aconseguiria cap avanç si presentava el cas dels vràtix davant el Consell. Els vràtix eren la columna vertebral dels ashernians, el moviment d'independència natiu de Thyferra i ara l'única oposició a Isard. La seva proposta que el Consell Provisional doni suport als vràtix en el seu reclam d'autodeterminació trobaria el mateix entusiasme que qualsevol altra idea sobre interferir amb la política interna thyferrana.
Li vaig prometre a Qlaern que faria tot el que pogués pel seu poble, però la Nova República m'està impedint complir amb la meva promesa.
Wedge es va passar una mà per la seva mandíbula.
-Em vaig unir a la Rebel·lió per lluitar contra la tirania de l'Imperi. Que tinguem Coruscant no significa que hagi acabat. La Nova República pot no ser capaç d'atacar Thyferra, però hi ha d’altres rebels que poden -Va somriure-. Jo també renuncio.
Borsk Fey'lya es va girar a l'esquerra.
-Sembla, Capità Celchu, que vostè queda al comandament de l'Esquadró Murri.
-No ho crec -va dir Tycho movent el cap -. Ha passat molt temps des que vaig ser un civil. Jo també em retiro.
L'home d'ala gandià d’en Còrran va recolzar una mà a l'espatlla d’en Còrran.
-Ooryl renúncia.
-Nawara i jo estem fora -va afegir Rhysati Ynr.
Gavin va somriure.
-Jo també renuncio.
Aril Nunb, Inyri Forge, i Riv Shiel també van assentir per mostrar el seu acord.
-Estem fora.
Asyr Sei'lar va lliscar sota el braç de Gavin.
-Renuncio.
Borsk Fey'lya es va posar rígid.
-Ets una bothana. No pots.
-Sóc de l'Esquadró Murri. Està fet.
El conseller bothan va grunyir.
-No poden fer això. No tenen naus.
-Disculpi, Conseller, però mai vaig entregar el meu Ala-X a la rebel·lió. Tinc una nau.
-Molt bé per vostè, Tinent Horn, però ningú més la té -els ulls ametistes d’en Borsk Fey'lya cremaven de fúria -. La resta de vostès no té recursos per aconseguir naus. Un Ala-X i algun vaixell de càrrega atrotinat no poden enfrontar-se a un Superdestructor Estel·lar.
Mírax li va llançar una mirada assassina.
-La Rajada no està atrotinada. Si necessiten naus, puc aconseguir-les.
- I amb què les pagarà?
Tycho va somriure.
-Segons recordo, la Nova República va fer un gran escàndol sobre diversos comptes bancaris que em pertanyien i tenien una significant quantitat de crèdits en elles.
-Aquests diners van ser subministrats per Isard per inculpar-lo.
-Tant millor si el fem servir contra ella, no ho creu?
- Això és una bogeria! No poden fer això -Borsk Fey'lya es va allisar el pelatge al seu lloc -. Jedi Skywalker, convenci’ls que estan cometent un error. Fracassaran si ho intenten.
-Com em va dir el meu mestre, no hi ha cap intent: un només pot fer-ho, o no fer-ho -
Luke va assentir solemnement -. Sembla, Wedge, que aquestes són les teves opcions.
-No hi ha elecció en absolut, Luke -va dir Wedge amb un ampli somriure-. Nosaltres, ah, som l'Esquadró Murri.
Fem.


Fi
Continuarà...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada