dimecres, 29 d’abril del 2020

Les llegendes de Luke Skywalker (g-1)

Anterior


NO ÉS UNA COVA!
—HAN SOLO





GRAN PER DINS

Després de passar tres setmanes en un planeta en el qual els insectes tenen ales de tres metres de llarg i ulls tan grans com el meu cap, estava molt contenta d'activar el meu far universal i activar el senyal perquè em recollissin.
Jo era una jove estudiant de biologia tractant de fer una mica de treball de camp en el remot sistema Agoliba-Tu.
Agoliba-Tu tenia dos planetes on la vida era sustentable: el planeta Agoliba-Ado, un lloc càlid cobert de jungles (aquí estava jo), i Agoliba-Ena, un lloc gelat cobert de neu (aquí havia d'anar). Les òrbites d'aquests dos planetes, amb els seus ecosistemes divergents i la seva fauna i flora diferents, estaven separats per un cinturó d'asteroides. Hi havia un debat entre els meus professors sobre si Agoliba-Ado o Agoliba-Ena havia donat vida i colonitzat a l'altre primer o si la vida havia evolucionat independentment als dos planetes. Se suposava que havia de recopilar informació que ajudés a resoldre el debat.
Ja que no hi havia rutes comercials que passessin pel sistema Agoliba-Tu i el pressupost amb el qual comptava la meva universitat era massa limitat com per mantenir un buc de recerca, vaig haver de dependre de la generositat de desconeguts que ocasionalment sortissin de l’hiperespai en aquest sistema mentre anaven de camí a un altre costat. El far universal li avisava a qualsevol que estigués sortint de l’hiperespai que jo buscava a algú que em portés. Mentre observava el far intermitent i escoltava els seus suaus bips, em vaig quedar dormida.
El soroll i la turbulència d'una nau espacial que aterrava em van despertar de cop.
La nau no era alguna cosa que un veiés tots els dies: un caça estel·lar de dos seients en forma d’A, amb la pintura desgastada i moltes marques i esquerdes al voltant del casc. Probablement es tractava d'un vehicle militar sobrant que havia estat adaptat per a ús civil, i havia estat apedaçat i reparat tantes vegades a través dels anys que era difícil determinar si encara conservava algun dels seus components originals.
—Necessites transport? —Els ulls juvenils i alegres del pilot centellejaren. L'estat de la cabina, adaptada com una residència, m'indicava que el pilot havia estat viatjant per molt temps—. Puja't. Sóc Luke.

Vam xerrar mentre Luke pilotava l'Ala-A pel cinturó d'asteroides. Em va explicar que havia modificat la cabina en part per transportar passatgers en els seus llargs viatges al voltant de la galàxia, com una manera de no avorrir-se tant.
Em va costar treball determinar qui era Luke. Algunes de les coses que deia donaven a entendre que havia estat un dels qui es van unir a la Rebel·lió per lluitar contra l'Imperi, però després que escoltés que jo era una acadèmica, va començar a bombardejar-me amb preguntes sobre els planetes que havia visitat i si alguna vegada havia vist algun senyal d'antigues ruïnes jedi.
—Ets arqueòleg o alguna cosa així? —li vaig preguntar.
Ell es rigué entre dents.
—Alguna cosa així. Estic tractant d'aprendre tot el que puc sobre els jedi.
En el personal, pensava que moltes de les llegendes sobre els jedi eren exageracions o simplement faules. Però molts membres del públic general, els qui tenien poc coneixement o interès en la veritable història galàctica, semblaven estar obsessionats amb aquestes llegendes. Tal vegada aquest tal Luke era una espècie de contrabandista que s'especialitzava en «artefactes» relacionats amb els jedi. Però no volia ficar-m’hi. La galàxia era un lloc molt gran i pertocava per a tot tipus de personatges excèntrics.
Qualsevol que fos la seva veritable professió, era un excel·lent pilot. El cinturó d'asteroides estava replet d'obstacles, des de planetoides tan grans com ciutats fins a roques que amb prou feines eren més grans que el meu puny. Luke navegava entre ells i els esquivava amb la mateixa naturalitat d'un peix nedant a través d'un escull de coral. També es ficava i passava per esquerdes tan estretes que jo havia de tancar els ulls i resar a totes les deïtats que coneixia en l'univers.
—Ja, que interessant! —va dir ell.
Vaig obrir els ulls i vaig veure dos punts brillants de llum que voleiaven i dansaven al voltant d'un gran asteroide. El seu moviment em recordava a la dansa que fan les abelles de Hrlean per indicar la presència d'aliment i també al ritual d’apariament dels tritons d’Awalian. Era un moviment tan ordenat que no podia llevar-li els ulls de damunt. «Estaven vives?».
—Vols mirar de més a prop? —va preguntar Luke.
Vaig assentir. Cap biòleg hauria rebutjat una oportunitat així. Luke pilotà l'Ala-A per acostar-se. Mentre més ens aproximàvem, els dos punts de llum es van congelar de sobte, com si estiguessin al corrent de la nostra presència, i van passar rabent a aproximadament cinc-cents metres de distància, per reprendre la seva dansa una vegada més.
—Són juganers! —vam exclamar al mateix temps i ens riguérem junts.
Em vaig sentir com una nena perseguint cuques de llum d’Orowatan al pati. Luke va dirigir la nau per seguir les llums que s'allunyaven i vam donar inici a una nova dansa entre els asteroides.
Les «cuques de llum» ens van guiar en una alegre persecució, i Luke virava i baixava en picat per esquivar les denses deixalles espacials i seguir-les àgilment. Al final, les dues espurnes brillants van desaparèixer a l'interior d'una gran cova que es trobava en un asteroide tan gran com una lluna.
Per a aquest moment, tots dos estàvem ansiosos per seguir a aquestes noves criatures fins a la seva llar. Luke va aterrar l'Ala-A just fora de la boca de la cova. Vam segellar els nostres cascos habilitats per caminar per l'espai i vam sortir de la cabina.
La gravetat en l'asteroide era lleugera, però suficient com per mantenir-nos arrelats fermament a la superfície. Amb cautela, vam caminar i saltar fins a la cova, la boca de la qual estava suaument polida, com si hagués estat llaurada per un riu. Estava desconcertada per aquesta estructura geològica tan inusual. Un asteroide tan petit no podia tenir fluxos d'aigua.
Vam entrar en la cova, que mesurava aproximadament vint metres de llarg i també d'alt. Vam encendre les llums dels nostres cascos i vam escanejar l'interior. Les parets estaven cobertes per solcs llargs i llisos, que de nou ens indicaven la presència d'algun flux de líquid en el passat.
—Aquí! —Luke va apuntar a les profunditats de la cova i vaig aconseguir veure les llums dansaires de les cuques de llum en la distància.
Caminem per uns vint minuts mentre les parets de la cova es retorçaven i giraven, endinsant-nos més i més a l'interior de l'asteroide. El meu dispositiu de visualització frontal m'indicava que la temperatura augmentava constantment (encara que tampoc diria que feia «calor»). Cada vegada que ens acostàvem més a les llums, aquestes voleiaven i s'endinsaven més en la cova. Finalment, vam arribar fins a una membrana suau i translúcida que bloquejava el nostre camí com una cascada congelada.
Luke va estirar la mà per tocar la barrera. Es va moure una mica i va rebotar com una làmina de goma.
—Probablement aquest sigui el seu rusc —vaig dir al micròfon del casc, tractant de treure conclusions basant-me en el poc coneixement que tenia de la biologia d'ecosistemes propers al buit—. Hi ha alguns insectes socials i salinívors que viuen en ambients sense aire, com rases del fons oceànic o llunes blindades, i que subsisteixen amb radiació o altres fonts d'energia. Tal vegada aquesta barrera és alguna cosa que van construir per protegir la seva llar.
Era a punt de suggerir que tornéssim (pràcticament qualsevol animal és propens a posar-se hostil quan algun intrús envaeix la seva llar) quan Luke va alçar la mà, indicant-me que guardés silenci. Va pressionar el visor del seu casc contra la barrera i va mirar a través d'ella.
—Hi ha alguna cosa escrita de l'altre costat —va dir. L'entusiasme en la seva veu era fàcilment palpable.
Vaig fer el mateix i vaig pressionar el meu visor contra la barrera. La cova s'estenia més enllà de la membrana i hi havia una volta ampla a l'esquerra uns quants metres més endavant. Amb la llum tènue dels nostres cascos, amb prou feines aconseguia distingir les marques que assemblaven lletres en el mur de l'altre costat de la barrera.
Abans que el pogués detenir, Luke va treure una navalla i va tallar una esquerda en la membrana. Es va obrir pas dins i jo li vaig seguir.
Una vegada que vam passar, els dos costats de la membrana es van unir novament i la membrana es va segellar. Vaig pressionar les meves mans contra aquella barrera. La làmina de goma semblava haver sanat completament, sense rastre algun del tall que li havíem fet.
—No ho entenc... —va dir Luke amb veu desconcertada pel comunicador.
Em vaig donar la volta i vaig veure que Luke ja estava examinant l'escriptura en la paret. Em vaig unir a ell i vaig descobrir la font de la seva perplexitat: les marques eren regulars i semblaven ser paraules, però no pertanyien a cap alfabet o escriptura que jo conegués.
A prop, em vaig adonar que les lletres semblaven estar tallades en relleu en la paret de la cova i tenien una lleu lluentor. Luke va passar les mans sobre les lletres.
—Semblen estar... vives —va dir Luke entre dents.
No podia negar-ho. Les marques van prémer i van brillar momentàniament quan ell va passar les mans enguantades sobre elles.
—Tant de bo 3PO estigués aquí —va murmurar—. Ell sabria com llegir això. L'única cosa que puc distingir és la paraula «boira».
—«Boira»? —vaig preguntar.
Ell va sacsejar el cap amb frustració.
—Podria estar relacionat amb els jedi... però només estic endevinant. Sembla que algú va estar aquí abans que nosaltres. Em pregunto si és un advertiment o una invitació.
Era veritat que alguns insectes socials, malgrat no ser molt intel·ligents com a individus, posseïen sensibilitat col·lectiva en les seves colònies. Però mai havia escoltat d'insectes que es comuniquessin per mitjà d'escriptura en els seus ruscs.
Una inquietud que anava en augment va envair el meu cor.
—Tinc un mal pressentiment sobre això —vaig murmurar.
Com si hagués respost a la meva preocupació, el terra de la cova es va sacsejar i vam caure. Una feble resplendor il·luminava els murs de la cova en forma d'anells polsants. Vam sentir un retruny escruixidor que venia de les profunditats de la cova, i el terra i les parets van tremolar més.
—Sortim d'aquí —va dir Luke, i em va ajudar a aixecar-me. Vam tornar a tallar la membrana per córrer i saltar cap a l'entrada de la cova.
En la baixa gravetat, els nostres passos ja eren de per si mateix inestables, però la nostra fugida es va dificultar encara més per les constants empentes i col·lapses del terra mentre seguien els tremolors en l'asteroide. A força d'ensopecs, com llagostes en Agoliba-Ado, finalment vam arribar a l'última volta de la cova, i esperàvem veure les estrelles després de saltar per aquesta última corba...
I així va ser, excepte que el tros ovalat de cel enfront de nosaltres s'encongia, com si es tractés d'un gran ull tancant-se.
—Corre! —va cridar Luke pel micròfon del seu casc—. Això ha de ser una ensulsiada!
Tots dos vam redoblar el pas.
Just en aquest moment, el terra es va sacsejar violentament una altra vegada i la força del baluern em va derrocar i em va llançar contra la paret de la cova. Vaig tractar d'aixecar-me, però la meva cama dreta no podia suportar el meu pes. Gairebé em desmaio del dolor.
Luke hi havia seguit corrent uns vint metres per davant abans d'adonar-se que no l’estava seguint. A causa de la baixa gravetat, li va prendre diversos derrapatges i intents detenir-se i donar-se la volta.
—Vés-te’n! Vés-te’n! —li vaig cridar. Aconseguia veure que l'entrada de la cova ja s'havia convertit en una estreta ranura—. Has de sortir!
—No penso deixar-te aquí —em va dir amb molta determinació en la seva veu. Es va donar la volta, va posar el meu braç sobre la seva espatlla i novament va començar a córrer i saltar cap a la sortida. La meva cama dreta penjava inútilment; no sabia si estava trencada o severament dislocada. Almenys li era possible carregar-me per la gravetat tan lleugera.
Però el terra seguia retorçant-se i tremolant amb violència, la qual cosa alentia el nostre pas. Sense res que poguéssim fer, vam veure com el cel estrellat se seguia estrenyent fins a tornar-se tan sols un petit tall i després desapareixia per complet.
Per quan vam arribar al que solia ser l'entrada de la cova, només vam trobar un mur sòlid enfront de nosaltres. Seguint la línia dentada en la paret, em vaig adonar que aquesta semblava estar conformada per un parell de mandíbules gegantes que s'havien fusionat juntes i nosaltres estàvem del costat equivocat d'aquesta gran boca.
De sobte, tot va cobrar sentit.
Em vaig deixar caure al terra i vaig posar el meu cap entre els genolls.
—Estem dins d'un exogorth —vaig dir.
—Ah... —Luke va deixar escapar un sospir detingut—. Un llimac espacial gegant. En Han s’hauria... Oblida-ho.
Ni tan sols el vaig corregir per utilitzar el nom no tècnic. La terminologia científica podia esperar fins que deixéssim de ser el sopar d'un depredador de la grandària d'un asteroide.
Luke va girar-se per mirar-me.
—Tu ets la biòloga, així que digues-me: estem en perill?
—No immediat —vaig dir, encongint-me d'espatlles.
La veritat és que, fins avui, no sabem molt sobre els exogorths: criatures gegantes a força de silici que viuen en els asteroides i poden aconseguir una grandària prou gran com per empassar-se una nau espacial. Ni tan sols teníem clar quantes espècies diferents d'aquests llimacs existien i molt menys quines eren les particularitats biològiques de cadascuna.
El que sí se sap és que solen viure en ambients on les oportunitats d'alimentar-se són poques i escasses entre si i que els exogorths tenen un metabolisme extremadament lent (no els anomenem llimacs espacials per res).
—Així que podríem esperar aquí fins que torni a alimentar-se i escapar quan obri la boca?
—En teoria, sí. Però...
Li vaig explicar que els exogorths rares vegades es mouen i, quan ho fan, generalment ocupen totes les seves reserves d'energia en aquests petits moviments. Després de tot l'esforç que va fer per empassar-nos, era possible que no tornés a moure's en anys.
—Anys?
—Fins i tot tal vegada dècades. És probable que li porti tot aquest temps digerir-nos per complet.
—Això és com estar en el ventre d'un sarlacc —va dir Luke entre dents. Va copejar les parets de roca que estaven al voltant.
—Si fos tu, deixaria de moure'm tant, o acabaràs el teu subministrament d'oxigen en poc temps.
—Bé, no tinc intenció d'esperar al fet que em digereixin.
—No tenim moltes opcions —li vaig dir—. Aquesta cosa està feta bàsicament de capes de roca de diversos quilòmetres de grossor. Jo no vaig portar equip de mineria per a asteroides, i tu?
—Ja he estat en bastants situacions que semblaven no tenir esperança —va dir ell—. Només observa al teu voltant. Tal vegada existeixi una altra forma de sortir. Després de tot, sabem d'algú que ha estat aquí abans.
Jo dubtava molt sobre l'existència d'una altra sortida, però alguna cosa en el to de la seva veu em va fer pensar, «Per què no?».
Ens vam aixecar i, amb ell suportant el meu pes, vaig coixejar per endinsar-nos més en la bèstia.

Mentre avançàvem de tornada a la capa de goma, Luke i jo especulàvem sobre com vivia el nostre portador.
—Clarament es tracta d'un depredador sofisticat —vaig dir.
—Un llimac espacial sofisticat? En quin sentit?
Li vaig explicar que el llimac espacial (era més fàcil usar el terme comú) probablement havia desenvolupat les «cuques de llum» com una espècie de carnada per atreure a les seves preses.
—Com un assassí marí opee o un parany escamós de les profunditats —va dir Luke, començant a entendre.
—Exactament —m’agradava poder parlar amb algú de ment àgil.
Luke es va detenir abruptament i va aixecar una mà. Ara estàvem a uns cent metres més enllà del punt on havíem vist per primera vegada les lletres en la paret.
Un tros de ruïnes bloquejava el nostre camí. Estava tan vell i deforme que era difícil distingir quina classe de nau o vehicle terrestre havia estat alguna vegada.
Recolzant-me en Luke, qui acuradament m'assenyalava els punts de suport, vam aconseguir obrir-nos camí entre les ruïnes. Molts dels components s'havien dissolt ja; pràcticament només quedava l'esquelet metàl·lic. Vaig tenir la sensació que portava segles aquí, tal vegada més. No vam veure cap cos.
—Crec que qualsevol que hagi escrit el rètol brillant prop de l'entrada va arribar en aquesta cosa —va dir Luke.
Una esgarrifança va recórrer la meva columna.
—Per què ho dius?
Luke va assenyalar unes quantes marques tallades en les ruïnes.
—Són del mateix estil.
Jo no podia distingir molt, però confiava que Luke sabia del que parlava.
—Però, si aquestes ruïnes estan aquí, no vol dir que va arribar però mai es va marxar?
En comptes de respondre, Luke va seguir avançant amb determinació.
A mesura que ens endinsàvem en la cova, aquesta em semblava cada vegada més i més sinistra.
La barrera de goma amb la qual ens havíem topat abans va resultar ser només la primera de moltes altres barreres similars. Cadascuna d'elles s'anava posant més gruixuda mentre més ens endinsàvem en l’exogorth, encara que totes tenien una característica en comú: se segellaven automàticament després que la travessàvem. També vam passar al costat d'alguns altres indicis de víctimes anteriors: les restes metàl·liques d'un casc; un tros d'una espècie de tela resistent a l'erosió; una pila de components electrònics retorçats i descomposts sense possibilitat de ser reparats. Em vaig preguntar quants més haurien seguit a les «cuques de llum» juganeres al llarg de diversos mil·lennis i mai havien tornat.
Luke es va detenir de nou i va deixar escapar una llarga xiulada. Jo em vaig detenir al seu costat i també em vaig quedar sense parla davant el que presenciaven els meus ulls.
Havíem arribat a una enorme caverna d'almenys cinquanta metres d'alt i tal vegada mig quilòmetre de longitud i d'ample. A uns quants metres de l'entrada, estava la riba d'un llac que omplia la resta de la caverna.
Els febles rajos de les llanternes dels nostres cascos no tenien ni remotament la potència suficient com per il·luminar aquest espai tan ampli; així i tot, aconseguia distingir amb bastant precisió els contorns de parets distants, en l'altra riba del llac. En acabar d'ajustar-se els meus ulls a la llum, em vaig adonar que la caverna estava il·luminada per una tènue lluentor blava que provenia de les parets. Hi havia taques brillants de llum que premien en el sostre, i en reflectir-se en la plàcida superfície del llac, semblava que estàvem surant a l'espai, envoltats d'estrelles.
Una sèrie de forts xiscles va trencar el silenci absolut que regnava en la caverna, i les llums brillants i polsants del sostre van començar a moure's. Van baixar, es van agrupar en petites formacions i es van dirigir cap a nosaltres.
Luke em va empènyer cap a un racó que hi havia en la paret al costat de nosaltres. Després, es va ajupir per col·locar-se davant meu, d'esquena i en una postura defensiva.
Un sabre de llum es va encendre a les seves mans.
Amb el brillant centelleig del sabre, vaig poder veure monstres que sortien de la foscor en eixams. Tenien ales llargues i triangulars; caps allargats, la meitat de les quals estaven conformades per les seves mandíbules, plenes d'ullals filosos que brillaven amb un to blavós; les criatures emetien escandalosos xiscles que es barrejaven per crear un udol continu i esborronador.
Em vaig estremir. Els monstres em recordaven a uns depredadors, similars a les ratapinyades, que caçaven en eixams al planeta Touksingal, on el meu assessor de tesi havia perdut un braç a causa d'aquestes criatures assedegades de sang. Estava segura que aquests pertanyien a alguna varietat de mynocks que no havien estat estudiats abans.
(La part científica del meu cervell es va adonar que la presència de criatures alades en la caverna significava que estava plena d'aire. Vaig arxivar aquesta informació per usar-la després, quan no ens estiguessin atacant).
Luke es va col·locar en l'obertura del nostre amagatall i va girar el sabre de llum com una roda brillant i impenetrable de bellesa letal. Vaig veure com la fulla de l'arma que espetegava en moure-la tallava les ales, caps i torsos, i encara que ens atacaven el que semblaven ser milers de monstres, ni un de sol va aconseguir passar.
Il·luminat per la lluentor del sabre de llum, em va sorprendre veure que no hi havia expressió o ganyota alguna d'ira o terror en el rostre de Luke; en comptes d'això, les seves faccions estaven fixes en una expressió de calma, de pesar, fins i tot. Com si lamentés la mort dels monstres que ens atacaven, com si fes a contracor el que era necessari fer, impassible davant la ira, l'odi o la por.
Com si detectessin les habilitats de Luke, els monstres van canviar sobtadament de tàctica. Girant tots alhora, l'eixam es va allunyar del nostre racó i va passar volant sobre la superfície del llac. Les ondulacions entrecreuades causades per les criatures que se submergien van pertorbar la tranquil·litat del mirall d'aigua.
«Quin propòsit pot tenir un llac enmig d'un exogorth?». La meva ment donava voltes a la recerca d'una solució.
Luke, aprofitant aquesta pausa temporal, va desactivar el sabre de llum i es va quedar dempeus en l'entrada del racó, panteixant i observant als nostres atacants. Jo em vaig arrossegar al costat d'ell.
—Apaga la llum del teu casc —vaig murmurar amb urgència.
—Què?
—Això els atreu!
Ell va dubtar. A pesar que la llum dels nostres cascos era feble, la presència de la mateixa proporcionava un consol psicològic i no era fàcil renunciar a ell.
—De pressa! Haurem de moure'ns immediatament després que apaguis la teva llum. No podem quedar-nos aquí.
—Però no hi ha millor protecció...
—Morirem si ens quedem aquí! —Vaig començar a parlar més a poc a poc, articulant cada paraula—. Has de confiar en mi.
Les nostres mirades es van trobar i el dubte en la seva mirada va ser reemplaçada per decisió un instant després. Va assentir i va apagar la llum del seu casc. Després va prendre la meva, la va encendre i la va llançar al terra, just enfront del racó.
—Què estàs fent? —li vaig dir en veu baixa—. Retorna-la!
—Has de confiar en mi.
Ajupint-se, em va indicar que em pugés en la seva esquena. Vaig obeir sense queixar-me. Després, va girar-se per mirar la paret de la cova que estava a la nostra dreta i va saltar.
Vaig sentir que el cor se'm sortia del pit, però em vaig mossegar el llavi inferior per no cridar. En una gravetat tan lleugera, el seu salt ens va elevar aproximadament quatre metres abans de poder agafar-se d'una cornisa. Després, mà sobre mà, ens vam moure a la dreta uns vint metres abans de trobar una altra vora estreta sota els seus peus; ell em va col·locar aquí. Vaig empènyer cap enrere des de la vora i vaig pressionar la meva esquena contra la paret de la cova.
L'eixam lluminós, que s'havia desplaçat fins a l'altre extrem del llac, es va donar la volta i es va dirigir novament al lloc on ens havíem estat ocultant.
Em vaig adonar que la paret contra la qual em recolzava estava coberta d'una capa de fang viscós. Vaig prendre grapats del fang i vaig començar a untar-ho en el vestit de Luke. Després d'un moment, va entendre el que pretenia fer i va començar a untar el fang en el meu vestit. Aviat, tots dos estàvem completament coberts de fang, la qual cosa, amb sort, ocultaria la nostra olor i calor corporal.
En prendre un altre grapat de fang, vaig sentir que alguna cosa es retorçava a la meva mà. Sense pensar-ho, vaig llançar la cosa no identificada al llac que es trobava per sota de nosaltres. Després d'una lleu xiulada, vaig observar com la criatura blanca de la grandària del meu avantbraç, similar a una larva, es retorçava en l'aigua; la seva pell va bombollejar i va començar a dissoldre's, i uns quants segons després, havia desaparegut per complet.
—Probablement sigui un àcid fort —vaig murmurar a través del comunicador—. També podria estar ple de microorganismes agressius.
L'eixam brillant havia arribat al racó, que encara s'il·luminava amb la llum del meu casc, que havia deixat enrere. Una vegada i una altra, els monstres alats es llançaven cap al lloc en el qual Luke havia estat moments abans, i escoltàvem sorolls que assemblaven escopinades i esquitxades, com si estigués plovent en la cova.
Després d'uns quants segons, la llum del casc es va apagar.
Luke va pressionar el visor del seu casc contra el meu. Una vegada que ens vam entendre mútuament, vam assentir.
—Estem en l'estómac del llimac —vaig murmurar.
Els monstres s'havien acostat al llac per omplir les seves boques i estómacs amb aquell líquid corrosiu i letal, el qual escopien com una espècie de verí. D'haver-nos quedat on estàvem, sense importar amb quanta habilitat Luke brandís la seva arma, li hauria estat impossible protegir-nos a tots dos de la pluja àcida que hauria caigut sobre nosaltres. Després d'adonar-me que ens trobàvem en l'òrgan digestiu del llimac espacial, vaig començar a insistir encara més a moure'ns.
—No volia que ens matessin —va dir Luke—, però tampoc volia seguir matant-los —hi havia un deix de força i compassió en la seva veu que resultava reconfortant—. Havia de deixar un cimbell perquè no ens seguissin buscant.
Aprenent del truc que el llimac havia usat en la nostra contra, Luke havia deixat el meu casc per atreure l'atenció dels mynocks i que així ens poguéssim salvar... i també salvar-los a ells.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada