diumenge, 5 d’abril del 2020

Phasma (IX)

Anterior


CAPÍTOL 9

A L’ABSOLUCIÓ
—Això no és suficient —diu cardinal, arrufant les celles.
—Vas preguntar com va arribar Brendol a Parnassos, o no?
—Sí, però aquesta història no és important. Només és més del mateix —Cardinal arrufa el nas—. Phasma és gran. També és una mentidera. Manca d'honor. Tal vegada va mentir una mica, però va ser pel bé major. A la Primera Ordre no li importa gens això.
—Però hauria d'importar-te a tu. Ella és la suma total de les seves històries, saps?
La droide llança una xiuletada per fer una pregunta.
—Bona pregunta. Com tries les històries que comptes? Quina és la teva intenció?
Vi llança una tos seca i espera al fet que ell li ofereixi un xarrup d'aigua abans de parlar de nou.
—T'estic explicant tot això perquè, com vaig dir, he estat investigant tots els grans noms de la Primera Ordre i tu estàs en la llista. No trobo una sola marca negra en els teus registres. Tinc arxius i més arxius com a prova que no ets una mala persona. Tens els teus principis i t'aferres a ells. Ets un gran soldat. Practiques el que prediques. Els nois que es graduen del teu programa d'entrenament t'adoren. Ni tan sols puc trobar una manera d'odiar-te, a pesar que encara sento la pudor de carn cremada dels electroxocs que em vas donar. Així que m'imagino que tot això pot tenir dos desenllaços. O uses el que et dono per acabar amb la Capitana Phasma, o t'adones realment per a qui estàs treballant i desertes. De qualsevol manera, jo guanyo.
Cardinal es tira cap enrere en la seva cadira i llança una riallada, mirant-la com si s'hagués tornat boja.
—Ets una estúpida —diu, sacsejant el cap—. Tot el que m'has dit és el que ja sé: la Capitana Phasma desitja fer tot el necessari per donar glòria a la seva gent. Ella va fer exactament el que la Primera Ordre hagués fet en aquesta situació, allò que ningú més va tenir el valor de fer, allò que asseguraria prosperitat per a la seva gent. Ni tan sols jo puc trobar res dolent en això. I voldria trobar-ho. No, hauràs de donar-me una cosa més si vols sortir viva d'això i si vols mantenir fora de perill al teu germà.
Davant l'esment de Baako, Vi li mostra les dents.
—Ah, però aquest no va ser el final de la història —ella xiuxiua—. Ni tan sols he arribat al tros bo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada