dimarts, 3 de febrer del 2015

Solitari de Jade (X)

Anterior



X
Els guàrdies que van poder veure a l'exterior de la mansió d’en Bardrin durant la primera visita de la Mara no es veien per enlloc quan ella i la Sansia van estacionar el seu lliscant terrestre i es van dirigir a l'interior.
I, com va poder comprovar, era per un bon motiu.
-Benvinguda, Mara - va dir Karrde, aixecant-se de la seva cadira al costat del gegantí escriptori d’en Bardrin quan la Mara i la Sansia van entrar. Estava somrient, però la Mara podia donar-se compte de la ira gelada que estava a punt d'esclatar sota l'expressió plaent -. Just a temps, com sempre. Acabem d'assegurar la mansió, i estava a punt de començar a reunir una força d'atac per anar en la teva cerca. - Va fer una mitja reverència a la Sansia -. Vostè ha de ser Sansia Bardrin. Benvinguda a casa, vostè també.
-Gràcies - va dir la Sansia, tornant el gest -. Estic impressionada, la gent que va dissenyar aquesta petita fortalesa per al meu pare assegurava que seria impossible per a qualsevol prendre-la. No intacta, almenys.
-Vaig tenir certa ajuda professional. - Karrde mirava Bardrin, assegut amb malhumorat silenci darrere del seu escriptori -. Així com considerable motivació. Potser més tard vulgui explicar al seu pare que jugar amb la meva gent d'aquesta manera no és manera de mantenir una vida llarga i saludable.
-No es preocupi - va prometre obscurament la Sansia -. Ell i jo tenim molt del que parlar. Començant amb la seva bona disposició per deixar que em podrís en els pous de llim d'en Praysh per tal de què ell li tornés la seva preciosa Aposta Guanyadora.
-No hauries estat allà més de sis hores més -va retrunyir en Bardrin -. Ja tenia un equip congregat per anar en la teva cerca.
- A través de les defenses exteriors d’en Praysh? - va esbufegar la Sansia -. Els haurien tallat en tires fins i tot abans que toquessin l'atmosfera.
La Mara va aclarir-se la seva gola.
- Realment, crec que s'adonarà que és encara més retorçat del que pensava - va dir, aconseguint amb la Força la ment d’en Bardrin. Ara tenia la majoria de les peces, però les seves reaccions emocionals li ajudarien a confirmar si les estava unint en l'ordre correcte -. Crec que ell ho va preparar tot deliberadament perquè fos capturada per aquests pirates, sabent que ells l'enviarien a vostè i a l'Aposta Guanyadora directament a Praysh.
La Sansia li va arrufar les celles.
- No pot parlar seriosament. Què guanyaria amb això?
La Mara va somriure estretament a Bardrin.
- Alguns prototips d'alta tecnologia completament nous que Praysh va robar de la Corporació Uoti.
L'expressió d’en Bardrin romania sòlidament sota control, però la seva culpable crispació mental era tota la confirmació que la Mara necessitava.
- No sé de què està parlant - va grunyir.
-Però continua de totes maneres - va convidar Karrde, amb un somriure furtiu apuntant en els seus llavis. La Mara sabia que havia estat amb ell el temps suficient perquè ell pogués reconèixer que mai feia servir aquest to de veu quan simplement estava elucubrant -. Això és molt interessant.
La Mara mirava la Sansia.
- Vostè recordarà que en Praysh va esmentar que havia passat només una setmana des del robatori d’Uoti. El seu pare va sentir parlar-ne i decidir robar-li abans que Uoti pogués organitzar-se per recuperar-lo ells mateixos. Sabia que quan els pirates la lliuressin a vostè a Praysh, també li donarien l'Aposta Guanyadora, i per això va aparellar aquest fantàstic sistema de punteria de què em va parlar per fer un enregistrament de sensors complet de la matriu de defensa d’en Praysh en el vol de anada.
La cara de la Sansia s'havia tornat de pedra vidriada.
- Per què, espècie de nerf inflat, manipulador i sense cor? -va exclamar, amb els ulls fixos a la cara del seu pare com turbolàsers bessons -. Em vas enviar deliberadament aquesta...
- Vaig creure que algú amb les habilitats de la Jade tindria més oportunitats d'aconseguir-ho sola - li va tallar bruscament en Bardrin -. I ella tindria una ocasió més fàcil d'assolir l'Aposta Guanyadora des de la càmera d'audiències d’en Praysh en lloc de la cambra de les esclaves, per això vaig enviar aquest missatge anònim suggerint que avisés al Mrahash de Kvabja sobre el globus flotador. Un cop tinguéssim l'Aposta Guanyadora podríem analitzar la formació de defensa exterior d’en Praysh, les nostres tropes privades podrien entrar amb facilitat, rescatar-te, i destruir l'operació d’en Praysh d'un sol cop.
- I els prototips d’Uoti?
En Bardrin va arronsar les espatlles.
- Una petita paga extraordinària. Una recompensa, si prefereixes, per la nostra consciència cívica eliminant un esclavista particularment nociu. Som gent de negocis, Sansia. - Va mirar a Karrde significativament -. I et vaig ensenyar millor que per donar sortida a les disputes comercials davant d'estranys.
-Sí, certament ho vas fer. -La Sansia va prendre una respiració profunda, aleshores es va girar per mirar a la Mara -. Sigui el que sigui que ell va prometre pagar-li, vostè mereix més. Digui el seu preu.
La Mara va mirar en Bardrin fredament.
- No es pot permetre pagar tot el que m'ha fet passar - va dir -. Però em conformaria amb una còpia del registre de rastreig de l'Aposta Guanyadora. Hi ha una mica de seriosa justícia que penso fer ploure sobre el cap d’en Praysh, i no crec que vulgui confiar en el seu pare perquè ho faci per mi. Amb consciència cívica o sense.
La Sansia va llançar un somriure maliciós a Bardrin.
- Faré una cosa millor que això. Emporteu-vos la nau sencera.
- Què? - Bardrin es va posar dret d'un salt, aliè al blàster que havia aparegut de sobte a la mà d’en Karrde -. Sansia, no vas a donar la meva nau a aquests... aquests...
Va salivar quan va parar de parlar. La Sansia va romandre en silenci un parell d'instants, i després va tornar a mirar la Mara.
- Ja sap els codis d'accés i operació - va continuar com si el seu pare no hagués parlat -. És una bona nau. Gaudiu-la.
-Gràcies - va dir la Mara -. Ho faré.
-També hi ha la qüestió de la meva quota - va dir en Karrde.
- De què està parlant? - va preguntar en Bardrin -. Ella ja ha donat a Jade més del que...
-Jo no estic parlant del pagament pel rescat de la seva filla - li va tallar fredament en Karrde -. Estic referint-me a la meva quota per no matar-lo ara mateix per segrestar la meva tripulació. - Va mirar la Sansia -. A menys que vostè prefereixi no fer aquest tracte, és clar. Certament puc cobrar la meva quota en sang si ho prefereix.
-És temptador -va admetre la Sansia -. Però no, m'ocuparé del meu estimat pare a la meva pròpia manera. - Va fer un somriure -. Fora de la vista d'estranys. Quina classe de pagament vol?
-Pensarem en això una mica més tard - li va dir Karrde, guardant el seu blàster -. Em mantindré en contacte. Vinga, Mara. És hora de tornar a l'aire lliure de nou.
Van deixar la sala i van avançar a través de la mansió estranyament abandonada, i va ser només mentre baixaven l'escala final cap al vestíbul quan l'anterior comentari d’en Karrde sobre haver tingut ajuda professional finalment es va aclarir. Aguaitant a l'ombra d'un pilar de suport tallat on podia cobrir tant l'escala com la porta hi havia una silueta que recordava massa bé.
-Vaig reclamar uns quants favors a la consellera Organa Solo -va murmurar Karrde com a explicació al seu costat -. Era un negoci molt avantatjós.
-Sí - va dir la Mara, estremint-se involuntàriament quan van superar al guerrer noghri i es van dirigir a baix per l'escala -. Apostaria que ho va ser.

***

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada