dimarts, 2 de desembre del 2014

Caballers de l'Antiga República (II)

Anterior



II

CABINA DEl NEBULÓ RANGER - DIVERSES HORES MÉS TARD

Sons normals de la cabina. Un xiulet més fort.

CAY: Ulic, l'ordinador de navegació diu que ens estem aproximant el sistema onderonià. Sentirem l'efecte de la seva gravetat en qualsevol moment.
ULIC: Deixa de trastejar amb els instruments, Cay. Relaxa't. Tott Doneeta m'estava explicant més coses sobre el seu planeta natal.
TOTT: Com anava dient... el meu poble, els Twi'leks, tenim una antiga i rica història de no violència. Preferim l'intel·lecte i l'astúcia a la força bruta.
CAY: Entrant al pou de gravetat d’Onderon, Ulic. Estic connectant els motors subllumínics.
ULIC: Però jo he sentit que alguns Twi'leks han començat a formar aliances amb éssers extraplanetaris, Tott. Fins i tot amb contrabandistes com els Hutts.
CAY: Motors subllumínics connectats. Entrant a l'atmosfera.
TOTT: Totes les espècies tenen els seus membres perduts, Ulic. No pots fer a una raça responsable de les accions de...

Una sirena deté tota la conversa.

CAY: Sento interrompre la vostra xerrada amb els meus problemes, nois, però tinc una bandada d'ocells gegants en trajectòria de col·lisió!

Ulic pren els controls.

ULIC: . Angula l'escut deflector, Tott. Faré baixar al Nebuló Ranger 1.000 metres. Això hauria...
CAY: No sembla bona idea, Ulic. La bandada sencera està maniobrant per colpejar-nos.
ULIC: Quina classe d'ocells bojos faria...?
TOTT: Tinc contacte visual, Ulic. No són ocells. Són els Genets Salvatges! Armats amb...

El Nebuló Ranger rep forts cops. Trets blàster. Crits de les Bèsties.

ULIC:... blàsters pesats! Començant maniobres evasives...
TOTT: Els deflectors aguanten. Torno el foc?
ULIC: No. El Mestre Arca ens va enviar aquí per aconseguir la pau. Volarem a través de l'esbart sense disparar ni un tret. Cay, avisa a la ciutat.
CAY: Estic en això. (Activa el comunicador) Atenció, ciutat d’Iziz. Aquí el Nebuló Ranger, demanant permís per aterrar. Repeteixo, Nebuló Ranger demanant permís per aterrar!
NOVAR: (Una veu orgullosa, distorsionada pel comunicador) Li rebem, Nebuló Ranger. Li estàvem esperant. Canvieu a curs 030 cap al moll espacial reial.
ULIC: Tenim un petit problema, Iziz. De fet, estimem que són de 30 a 40 petits problemes. Els Genets Salvatges usen la nostra nau per a fer pràctiques de punteria.
NOVAR: Continuï amb el seu actual rumb, Nebuló Ranger. Les nostres bateries defensives s'encarregaran d'aquests Genets Salvatges.

El foc del canó pesat de la ciutat colpeja les Bèsties.



EXTERIOR DEL NEBULÓ RANGER

GENET 1: Aquesta nau està aconseguint obrir-se pas. Arribarà a la ciutat.
GENET 2: Hem de detenir-la! No hem de permetre que els Jedi assoleixin Iziz! Manaré als meus Genets Salvatges darrere seu! (Esperona la seva Bèstia) Hi-yah!!
GENET 1: Espera! Aquí no! Estem massa a prop del perímetre. Aquests turboblàsters poden...

Els turboblàsters disparen. Se sent el crit del Genet Salvatge quan ell i la seva Bèstia moren carbonitzats.

GENET 1: Massa tard. Un altre bon genet perdut a les mans dels habitants de la ciutat. Ho pagaran... amb sang.



IZIZ - PISTA D'ATERRATGE

El Nebuló Ranger aterra a la pista. S'obre la comporta.

NOVAR: Cavallers Jedi. Sigueu benvinguts. Jo sóc Novar, conseller de la Reina Amanoa, governant d’Iziz.
ULIC: La Reina Amanoa? Havíem sentit que el Rei Ommin governava la ciutat.
NOVAR: Tristament, el Rei ha... caigut en la foscor recentment. La Reina Amanoa governa aquí en el seu gran nom.
ULIC: Jo sóc Ulic Qel-Droma. Aquest és el meu germà Cay. I aquest...
NOVAR: (Enfurismat sobtadament) UNA FORMA DE VIDA ALIENIGENA!!! GUÀRDIES!!! DETINGUIN-LO!!!!

Tott és abordat per dos corpulents guàrdies.

ULIC: (Alarmat) Eh, què està passant?!? Aquest és Tott Doneeta, el nostre company! Digues als teus matons cuirassats que...
NOVAR: (Fredament) Està estrictament prohibit que els alienígenes entrin a la ciutadella Reial. Els protectors Reials es duran EN aquest per a... interrogar-lo.

Dos sabres de llum s'encenen simultàniament.

ULIC: (enfadant-se) QUÈ US HE DIT?!? SOM JEDI!!! DEIXEU-LO ANAR!!!!
NOVAR: Vés amb compte, Jedi. Les amenaces mortals per la teva part causaran severes repercussions polítiques.

El comunicador d'en Novar emet un xiulet.

CONSELLER REIAL: Novar, la Reina ordena conduir als tres Jedi al saló del tron. De seguida!!



IZIZ - PALAU REAL - PASSADÍS / SALÓ DEL TRON

Se sent, en la distància, a la cort reial.

NOVAR: El saló del tron ​​de la Reina està just davant.
CAY: És una ciutat imponent. No creus, Tott?
TOTT: Per descomptat, Cay. Cobreix centenars de milles quadrades. Deuen viure milions de persones dins dels seus murs. Però la trobo una mica... pertorbadora.
ULIC: Oh, simplement estàs enfadat pel malentès a la badia d'atracada, Tott. Recorda... estem aquí per restablir la pau.

S'obre la porta que dóna accés al saló del tron. El murmuri de la cort reial desapareix per deixar pas al silenci.

NOVAR: Cavallers Jedi, aquesta és Sa Majestat, la Reina Amanoa. I la seva filla, la Princesa Gàlia.
AMANOA: (Amb veu vella i gastada) Aquests són els Jedi??
GÀLIA: (Amb una veu molt més jove, de 16 anys) Semblen joves sense experiència.
ULIC: Reina Amanoa, jo sóc Ulic Qel-Droma. Aquests són els meus companys.
AMANOA: Vine, vine, noi. Quan demanem ajuda per tractar amb aquests Genets Salvatges, esperàvem a un gran Mestre Jedi. No a uns nois.
ULIC: El Mestre Arca ha confiat en nosaltres encarregant-nos la tasca de portar la pau en aquest sistema. Si us plau, comprengui, Reina Amanoa... un cop s'uneixi a la República, la força de tots els Jedi estarà per servir-los.
AMANOA: (No semblant impressionada) Un bon discurs, noiet. Però ens reservarem la nostra opinió. Mentrestant, deixa’m presentar-te a la meva filla, la Princesa Gàlia.
GÀLIA: És un honor conèixer a un Jedi tan... jove.
CAY: (Irritat) Ohh... M'estic cansant d'això...
AMANOA: Jedi, com sabeu, estem infestats per bandits. Aquests Genets Salvatges són liderats per un salvatge anomenat Oron Kira. La meva pobra filla ni tan sols pot anar al bosc sense cent homes armats. Però jo crec que l'amenaça s'ha tornat encara més seriosa. L'atac a la teva nau suggereix que els bandits tenen ara espies dins de la pròpia ciutat. D'alguna manera, van saber de la teva arribada fins i tot abans que nosaltres. Jo...

Explosions llunyanes a l'exterior.

AMANOA: Què ha sigut això? Novar?
NOVAR: En pantalla!

La pantalla s'activa.

GUÀRDIA: (En el comunicador, ple d'estàtica)... Baluard nord, dirigint-se cap al palau... Repeteixo, els Genets Salvatges han penetrat pel baluard nord! Es dirigeixen cap al...

Una GRAN explosió, just al saló del tron!! Les vidrieres esclaten, i l'udol de les Bèsties omple la càmera. Comencen a ploure trets de blàster...

ULIC: Els Genets Salvatges!!
AMANOA: GUÀRDIES!! PROTEGIU-NOS!!
TOTT: Per la deessa Twi'lek... és la mateixa colla de canalles que va atacar el Ranger!
AMANOA: Aquí tens l'oportunitat de demostrar la força de la teva promesa, Jedi. Ens ajudaràs ara a defensar la nostra ciutat?
ULIC: .

Ulic encén el seu sabre de llum. Cay i Tott fan el mateix.

ULIC: Em sentiré molt honrat de fer-ho. Cay, Tott, esteu amb mi?
CAY: Estem amb tu, germà! Anem-hi!!

Els tres Jedi es llancen contra els Genets Salvatges, tallant i apunyalant.

AMANOA: Vine, filla meva. Fugirem mentre els Jedi retenen als nostres enemics.
GÀLIA: (Sorprenentment vacil·lant) Però Mare, jo...
AMANOA: Vine! Els meus guardaespatlles personals ens defensaran.

Una Bèstia crida en el fragor de la batalla.

GENET 1: Pesta de Jedi!! La meva bèstia us menjarà vius!

Una ganivetada del sabre de llum, i s’escolta el cop humit d'alguna cosa que cau a terra.

ULIC: Primer hauràs de reinserir-li el cap al coll!
CAY: Bon treball, Ulic!
ULIC: Aquests Genets Salvatges no són cap problema! Entre nosaltres i els guàrdies de palau, acabarem amb ells!
TOTT: No et precipitis massa, Ulic. Vaig veure com dos Genets Salvatges aconseguien passar. Apostaria el rescat d'un Hutt a què persegueixen a la Reina.....
ULIC: , Tott. Tu i Cay seguiu-los. Jo mantindré aquest grup ocupat.
TOTT: Estàs fent broma? No pots ocupar-te d'aquest grup tu sol!
ULIC: No et preocupis, Tott! Vés! Aquests Genets Salvatges són més lents que un droide d'entrenament de tercera classe!



IZIZ - PALAU REAL - PASSADÍS QUE CONDUEIX A LES ESTANCES DE LA REINA

Soroll de passos a la carrera.

GENET 1: Afanya't, Gobee. Ets més lent que un droide d'entrenament de tercera classe.
GOBEE: Estic corrent tan ràpid com puc! Estic acostumat a muntar a lloms de la meva Bèstia, no a córrer pels passadissos del Palau Reial!
GUARDAESPATLLES: Aquesta serà la vostra primera i última visita, Genets Salvatges.
GENET 1: Que em pengin si no són dos dels guardaespatlles Reials. I també hi ha la Reina... i la seva encantadora filla...
GÀLIA: Mare...
AMANOA: Guàrdies, defenseu-nos!
GUARDAESPATLLES 2: Rendiu-vos o moriu, invasors!
GENET 1: (Divertit) Ha dit "moriu"?
GOBEE: Això és el que va dir.

Els dos Genets Salvatges abaten als dos guardaespatlles amb els seus blàsters.

GENET 1: Ara, Reina Amanoa...
AMANOA: Maleïts enemics!!! (La seva veu s'omple d'ecos) Invoco el poder de l'antic Jedi, Freedon Nadd, sobre vosaltres!!!

GENET 1:... Hmm, no passa res.
GOBEE:... Oh, bé.

Gobee dispara a la Reina.

GOBEE: (Rient) Sembla que Freedon Nadd no va volerfer-Nadd” res!
GÀLIA: Maleïts Genets Salvatges, l'heu matat!!
GENET 1: No et preocupis, Princesa, només està lleugerament atordida. Es reposarà en uns segons. Ara, anem-hi. Véns amb nosaltres!

Els Genets Salvatges (amb la Princesa Gàlia a sobre) s'afanyen a sortir del corredor. Un moment més tard, els dos Cavallers Jedi irrompen en ell.
Amanoa gemega tornant en si. Comença a sanglotar.

CAY: Vinga, Tott! Crec que estan per aquí!
AMANOA: S'ha anat... la meva filla s'ha anat...
CAY: Tott, he trobat els cossos! Els Genets Salvatges van matar als guàrdies, i la Reina Amanoa!
TOTT: No, Cay. La Reina és viva.
AMANOA: MALEITS JEDI!!! Vau dir que veníeu a protegir-nos!!!
CAY: Majestat, on és la seva filla?
AMANOA: Se l'han portat. La meva pobra Gàlia... raptada per aquests salvatges!!!

Ulic arriba corrent.

ULIC: Cay, Tott, us vaig seguir tan aviat com vaig poder. Els Genets Salvatges van retrocedir i van començar a fugir... Suposo que érem massa... Què... què ha passat aquí?
AMANOA: Ulic Qel-Droma, és AQUESTA la meva recompensa per demanar-vos ajuda per a la nostra ciutat assetjada?!? La pèrdua de la meva filla..... Jo EXIGEIXO, en nom de la República, que busqueu als segrestadors i la porteu de tornada!!
ULIC: la nostra paraula, Majestat.
TOTT: (En veu baixa) Ulic... puc parlar amb tu? (Pausa. Després, confidencialment) El Mestre Arca et va posar a càrrec d'aquesta missió, Ulic, però també va dir que ets confiat en excés. Crec que hauríem d’informar al Mestre Arca i deixar que ell decideixi.
ULIC: No. No, és la nostra oportunitat de demostrar al Mestre Arca que som dignes de ser anomenats Cavallers Jedi.
TOTT: No ho sé, Ulic. Jo no confio en aquestes persones... hi ha alguna cosa en ells...
ULIC: Reina Amanoa, partirem de seguida cap a les terres salvatges d’Onderon! No tornarem fins que hàgim alliberat a la seva filla!

Els tres Cavallers Jedi comencen la seva marxa.

AMANOA: (Amb una lleugera rialleta) Excel·lent, jove Jedi!! (Perversament) EXCEL·LENT...



SELVA D’ONDERON

Sorolls de la selva.

GOBEE: (Badall) Ei, nen, odio aquest tipus de treball. No sé per què Oron Kira ens ha situat aquí fora enmig de la selva.
GUARDA 2: Vinga, Gobee, mantingues la vista en els teus instruments. Oron Kira és el cap. I diu que aquests torpedes de seguiment que estem manejant són importants. Ara que tenim captiva la princesa, segur que la Reina mana patrulles de recerca.
GOBEE: Sí, és clar. Però aquests operadors de sensors de la ciutat no podrien ni trobar-se l'esquena a la banyera. Mai ens trobaran en aquest bosc...

Sona l'alarma del sensor. El Nebuló Ranger rugeix just sobre els seus caps, anant a tota velocitat.

GUARDA 2: ?? Llavors què és AIXÒ?!?
GOBEE: És una nau extraplanetaria, i està dirigint-se directament cap a l'amagatall d'Oron Kira!!



CABINA DEL NEBULÓ RANGER

Sons normals de la cabina. Ulic realitza alguns ajustos en els instruments. Sona l'alarma del sensor.

CAY: Ulic, tinc una lectura de potència just davant. Sembla un generador principal... prou gran com per donar energia a una ciutat petita.
TOTT: Contacte visual... és una petita fortalesa, construïda al vessant de la muntanya! Puc veure diverses d'aquestes bèsties alades, envoltant la torre.
ULIC: Aquest ha de ser l'amagatall dels Genets Salvatges, Cay. Tott, baixa la nostra velocitat a impuls mig, i dirigeix-te a...

S'activa una altra alarma.

CAY: Ulic, capto un objecte petit en vol, dirigint-se cap a nosaltres.
ULIC: Què passa, més Genets Salvatges amb blàsters manuals?
CAY: Negatiu. És un torpede de seguiment, avançant a sis punts sobre la velocitat de so! Tott, activa els escuts!! ACTIVA ELS ESC...

Hi ha una gegantesca explosió... i a continuació una estrepitosa caiguda.



EXTERIOR DEL NEBULÓ RANGER - UNA MICA MÉS TARD

La comporta del Ranger s'obre amb un cruixit. Els tres Jedi descendeixen de la nau.

TOTT: (Estossecs) Crec que encara som vius.
ULIC: Ei, Cay... segueixes d'una peça?
CAY: (Bleix) Per descomptat. (Tos) D'una peça. Una peça realment masegada, però una peça. No puc creure que hàgim sobreviscut a això.
ULIC: Ho vam fer, gràcies a Tott.
TOTT: Vaig activar els escuts. Massa tard per aturar el torpede, però els escuts van absorbir part de l'energia de l'explosió. Llavors, quan el Ranger va caure, vaig quadrar els angles dels escuts per esmorteir la nostra caiguda.
ULIC: Informe de danys, Cay?

Cay comença a furgar en el destrossat motor del Ranger.

CAY: Activant ordinador.

Xiulet de l'ordinador.

COMPUTADORA: Valoració de Danys. Especifiqueu paràmetres.
CAY: Impuls subllumínic.
COMPUTADORA: En progrés... valoració de danys. Sistemes subllumínics: Impuls iònic... operacional al 20%. Retropropulsors de combustible sòlid... operacionals al 40%. Estabilitzadors inercials... inoperants. Plànol de deriva lateral... inoperant. Transponedor subllumínic... inoperant.
ULIC: Hmm. Suposo que això vol dir que la nau no es mourà.
CAY: Això és el que significa. Jo puc arreglar els estabilitzadors i el pla de deriva lateral, però... em portarà un dia almenys.
ULIC: , Cay. Queda't aquí amb la nau i mira què pots fer. Tott i jo investigarem aquesta fortalesa que vàrem albirar abans que caiguéssim.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada