dijous, 4 de desembre del 2014

Caballers de l'Antiga República (IV)

Anterior



IV
PALAU - SALA DE REPARACIONS DE DROIDES

ULIC: (Amb veu tremolosa)... vius, Cay. Estàs tan pàl·lid... has perdut molta sang... i el teu braç...
CAY: No siguis... estúpid, Ulic!! Puc viure sense el meu braç!

Ulic obre un paquet i treu un tros de tela esterilitzada.

ULIC: Tinc una mediunitat. Pren-la. Potser faci una mica de mal...
CAY: OOOHHHHHH!!!!! (Gemecs) Sort que puc manejar un sabre de llum amb la meva altra ... On... on som?
ULIC: Vaig pensar que no voldries esperar que arribessin més guerrers del Costat Fosc de la Reina Amanoa. Té, mossega això mentre detinc el flux de sang.
CAY: (Grunyits amb el pal a la boca, després l’escup quan el dolor es fa gran) OOOUUUHHH!!
ULIC: La Princesa Gàlia em va mostrar aquesta sala. És alguna mena de vell laboratori que pertanyia al Rei Ommin.
CAY: Laboratori? Més sembla una botiga de cibernètica. Membres biònics, peces de droide reaprofitades... Jo diria que el vell Rei Ommin era bastant bo en matèria de bio-reconstrucció.
ULIC: Això és molt interessant, però estic bastant més preocupat curant el teu braç.
CAY: (Molt entusiasmat) Bé, si aquesta cosa de la cantonada és el que jo penso que és... aconseguiré un braç MILLOR per lluitar!!

Amb el seu únic braç, Cay recull la cosa metàl·lica de la cantonada.

ULIC: Cay, què estàs fent?! Hi ha una guerra tenint lloc allà fora, i jo estic intentant impedir que moris dessagnat! No és moment perquè et posis a arreglar droides antics!!

Cay manipula la part del droide (un braç), i comença a intentar acoblar-lo al buit buit de la seva espatlla.

CAY: Aquest és un vell model XT-6, Ulic. Les seves extremitats són unes pròtesis MAGNÍFIQUES! Estan fora de perill els altres?
ULIC: Tott Doneeta està portant a la Gàlia al Nebuló Ranger. Oron Kira s'ha unit a la batalla.
CAY: I què hi ha de la Reina?
ULIC: No sé on és! I em preocupa...


CRIPTA - SOTA EL PALAU

Se sent el cruixit d'una porta de pedra obrint-se.

AMANOA: Ja està. He arribat a la tomba. Aquests maleïts Jedi mai em trobaran aquí... (Rialles) Enterrada les profunditats del palau, al costat de la tomba d’en Freedon Nadd. (En veu més alta) Freedon Nadd... durant anys, jo vaig rendir culte al teu nom. Durant tota la meva vida jo vaig servir a la memòria del teu poder fosc. Ara, en nom del meu marit el Rei Ommin, en nom del seu avantpassat Freedon Nadd, (la seva veu s'omple d'eco) JO INVOCO El PODER DEL COSTAT FOSC CONTRA AQUESTS ENEMICS!!!!



IZIZ -TORRE DE SENSORS

GOBEE: Oron Kira, tenim un presoner!
ORON: Excel·lent! Gobee, porta'l aquí!! Estic usant aquesta torre de sensors capturada com a base. Ordinador...
COMPUTADORA: Ordinador actiu.
ORON: Activa la matriu del sensor. Busca qualsevol nau estel·lar que entri en aquest sector. Vull descobrir qualsevol nau de guerra que la Reina pugui tenir esperant per atacar.
COMPUTADORA: En progrés...
GOBEE: Aquí està el nostre premi, Oron. Un membre del seguici de la Reina. De genolls, Fosc!!

Gobee fa caure a Novar sobre els seus genolls.

COMPUTADORA: Cap nau onderoniana localitzada.
ORON: Com et dius, habitant de la ciutat?
NOVAR: Em dic Novar. I ets TU qui hauria d'estar de genolls, Genet Salvatge.
COMPUTADORA: Són els... Detectada una nau extraplanetària. Planeta d'origen: Arkània.
ORON: (Ignorant a l'ordinador) Jo?! De GENOLLS?!? Per què, quan tinc el control de la ciutat?
NOVAR: Pots quedar-te amb la ciutat. NOSALTRES tenim el poder del Costat Fosc.

Se senten uns sorolls retrunyir en la distància, com diverses explosions llunyanes, o una tempesta gegant...

ORON: Què és això??

Els Genets Salvatges estan cridant, gemegant de dolor.

GOBEE: Algun tipus de foscor... establint-se sobre la ciutat... (Gemecs i laments)
ORON: Gobee!! Què...?
GOBEE: ohhh!! FA MAAL!!! MMMAAAAAAALLLLL!!!! ARRGGHHH!!! MAAAAAAAALL!! NO... PUC... suportar...
ORON: Ordinador, identifica pertorbació!!
COMPUTADORA: Onada de força. Tipus d'energia desconegut. Detectades fonts de potència anòmales. Informació addicional: La nau extraplanetària que s'aproxima no s'ha vist afectada per l'onada de força.



IZIZ -PISTA D'ATERRATGE - UNS SEGONS ABANS

Se senten passos de dues persones corrent.

TOTT: Princesa Gàlia, per aquí. El Nebuló Ranger està just davant.
GÀLIA: Ja EL veig, Tott Doneeta.
TOTT: Quan aconseguim arribar a la nau, hem... ARRGGGHHH!!! (Cau de genolls, mentre la tempesta comença a sentir-se de nou)
GÀLIA: Tott!!

Tott gemega i crida de dolor.

GÀLIA: Què passa??
TOTT: (Gemecs) Un dolor momentani. Ja se'n va anar. I... estic bé, Princesa.
GÀLIA: Què el va causar??
TOTT: No ho . Una ombra fosca em va caure a sobre... em va trobar desprevingut. Tot està bé ara.
GÀLIA: No, no ho està... MIRA!!

Se senten gemecs dels Genets Salvatges, i sons d'una batalla que de sobte s'ha tornat a favor de l'exèrcit d’Iziz.

TOTT: L'exèrcit dels Genets Salvatges!! Ha... ha embogit!!



TORRE DE SEGURETAT IZIZ

En Novar riu.

ORON: Per les quatre llunes, ha començat a afectar-nos tots!!
GENET: Ohh... els meus ulls... els meus UUULLSSS!!!!
GENET 4: Traieu-me’l!!! TRAIEU-ME’L !!!!
ORON: Sigui el que sigui aquesta força, és algun tipus de bogeria!! Està infectant a totes les meves tropes...
Novar: És la màgia del Sith, Oron Kira!! Un poder contra el qual no pots lluitar!!
ORON: Les petites màgies de la teva reina no poden... (la tempesta l'envolta a ell també) AAAGHHH!!!
NOVAR: No poden QUÈ, Genet Salvatge? "No poden fer-te mal?"
MURMURIS DEL COSTAT FOSC: (Sonant com un profund ressò en la ment d'Oron) LA BATALLA ESTA PERDUDA. PERDUDA. LA TEVA FORTALESA S'HA ANAT. LA TEVA VOLUNTAT S'HA ANAT. LA TEVA VIDA ÉS DOLOR. RENDEIX-TE.
ORON: (agònicament) NO... veus... dins del meu cap...!
NOVAR: Les veus diuen la veritat, Genet Salvatge! La batalla està PERDUDA!!! El teu poble està CONDEMNAT.
ORON: PERDUDA...!! COONDEMMMMMMMNAAAT!!!!
NOVAR: Vine fora amb mi, Oron Kira... i observa com mor el teu poble.

Novar surt de la torre. Oron s'arrossega darrere seu. La porta es tanca.

COMPUTADORA: (Ningú la sent) Alarma de Proximitat. La nau estel·lar extraplanetària ha arribat als límits de la ciutat...



NAU ESTEL·LAR DE L’ARCA JETH - CABINA

Se sent el brunzit dels controls de la cabina.

ARCA: Activar pantalla. Mostrar imatge de la batalla.

La pantalla s'activa. El so de la batalla ressona en els altaveus.

ARCA: (Dolgut) Per tots els Jedi...



EXTERIOR D’IZIZ

Els Genets Salvatges estan perdent amb rapidesa la batalla, ja que l'exèrcit d’Iziz s'ha aprofitat veloçment de la bogeria fosca.

GENET 4: (Feble) Retirada!! Retirada!!
GENET 5: Les nostres bèsties han embogit!! Estan fora de control!!
GENET 4: Els habitants de la ciutat estan atacant!! Ens estan aixafant com a cucs de sorra! Amb COMPTEEEEEE!!!!!

Se sent una gran caiguda.

BLOQUEIG 3: (Pel comunicador) Bloqueig Tres a Bloqueig Sis. Hem recuperat la paret Nord!!
BLOQUEIG 6: Afirmatiu, Bloqueig Tres. Això ensenyarà en aquests Genets Salvatges a desafiar al Costat Fosc!! Una companyia blindada es desplaça cap allà com a suport.
GENET 4: (A Bloqueig 3) Ens rendim. Ens rendim. Però aturin el dolor... (gemecs)
BLOQUEIG 3: Ja hauries de saber-ho, Genet Salvatge... els seguidors d’en Freedon Nadd NO tenen PIETAT!!

Bloqueig 3 dispara a Genet 4 just entre els ulls.
Tornen els Murmuris Foscos, en acostar-nos a Oron i Novar.

NOVAR: Ho veus, Oron Kira?
ORON: (Murmurant juntament amb els Murmuris) Perdut... hem perdut...
NOVAR: Tenim el poder del Costat Fosc d’en Freedon Nadd al nostre costat. Els teus Genets Salvatges no signifiquen res per a nosaltres.

Novar desenfunda una daga.

NOVAR: I ara és el moment...



INTERIOR DE LA NAU DE ARCA

NOVAR: (Pel comunicador)... que sentis el tall del meu ganivet!!

ARCA: (La seva veu, plena d'ecos, prové d'un instant temporal posterior) Per la Força, jo no podria deixar que passés això. Hi havia entrenat els meus tres Jedi per prevenir aquesta violència. Tantes morts, tant odi. Ja era hora que jo intervingués.



EXTERIOR D’IZIZ

ORON: (Feble i adolorit) Veus... paralitzant...
NOVAR: (Rialles) Aquesta és la teva última batalla, Oron Kira! El poder està amb la ciutat!!

ARCA: (Entre ecos, els combatents no li senten) Cada soldat sap que la guerra és més que braços i armadures. Cada soldat porta la imatge d'una victòria imminent en el seu cor.

NOVAR: Ara, no et moguis. Un cop ràpid del meu ganivet, i totes les preocupacions acabaran.

ARCA: Quan la imatge desapareix, per ser reemplaçada per una derrota... està vençut.

ORON: Perduda... la batalla està perduda...

ARCA: Però de vegades, un guerrer rep ajuda d'una font inesperada. Una ràfega de llum, destruint la seva por i la seva desesperació.

NOVAR: Ara, Oron Kira...

ARCA: Alliberant la seva fortalesa interna...

NOVAR:... moriràs.

La fulla cau, tallant l'aire... però Oron deté el braç d’en Novar!!

ORON:... NO!!!!
NOVAR: QUÈ?!? Encara et resisteixes??

ARCA: , una guerra és molt més que braços i armadures.

ORON: (Amb cada última reserva de la seva força) SIII!!!!

Oron fa caure a Novar contra el terra.

ORON: FINS A LA FI!!!

Oron propina un fort cop de puny a Novar.

ARCA: La meitat de cada lluita és la voluntat de guanyar. Som Jedi. Hem de reconèixer que la voluntat de guanyar... i el poder de la guerra... de vegades provenen del Costat Fosc.

NOVAR: (Adolorit) No... (un altre cop de puny)

ARCA: I de vegades, com l'alba que venç a la nit, la victòria ve... de la Llum.



IZIZ - PLATAFORMA D'ATERRATGE

La nau d'Arca està estacionada al costat del Nebuló Ranger.

ARCA: (Acabant el seu discurs(2)) Mai, Ulic, has subestimar el poder de la Força per inspirar a altres.
ULIC: Així que eres tu, Mestre Arca. Vas fer servir la Força per influir en la batalla.
ARCA: .
ORON: Jo ho vaig sentir. Jo, Oron Kira, vaig sentir un ganivet a la gola. Jo... no em podia moure. I llavors, de sobte, la força va fluir a través de mi. Jo..... Jo vaig pensar que era el meu propi valor.
ARCA: Ho era, Oron Kira. Jo només vaig fer servir la Força per despertar el que ja estava en tu.
TOTT: Mestre Arca, jo vaig veure la batalla.
CAY: En un instant, els Genets Salvatges estaven derrotats... al minut següent, eren imparables!
ARCA: (Amb veu plena de dolor) I tu, Cay... fill meu. Has perdut un braç. Has començat a tirar la teva carn en la teva recerca de la Llum?
CAY: El meu braç s'ha perdut, , Mestre. Però...

Se sent el brunzit del nou braç droide d’en Cay.

(2) Aquí arribem a l’instant temporal des del qual estava parlant Arca en les últimes escenes. Han passat unes hores i la batalla ha acabat amb la conquesta d’Iziz per part dels Genets Salvatges.


CAY: Vaig aconseguir un altre. Aquest braç droide em servirà , un cop l'hagi adaptat.
ULIC: (Pesarós) La ferida d’en Cay va ser per culpa meva, Mestre Arca.
ARCA: (El seu to es torna de sobte fred i sever) Ulic, jo et vaig donar la meva confiança. I has FRACASSAT per complet en la prova que et vaig imposar.
ULIC: P... però Mestre Arca, vam fer tot el que vam poder...
ARCA: Sé que ho vau fer. Però el Costat Fosc està actuant aquí. Hauries d’haver-te adonat en el mateix moment en què vas arribar.
ULIC: Jo... suposo que estava massa ansiós.
ARCA: Des del moment en què vas desencadenar aquesta gran guerra... la manera de guanyar-la era de la manera com jo la vaig guanyar. Vaig fer servir la tècnica Jedi de Meditació de Combat, influint en el resultat de la batalla.
ULIC: Um... ho sento.
ARCA: Confiat massa en els teus braços forts i el teu esperit valent. No t'oblidis de la Força. Visualitzant els resultats desitjats d'una batalla, un Jedi influeix en el camp de Força que envolta tots els esdeveniments. Ara, vine amb mi. Encara hem de trobar a la Reina Amanoa... i la font de tot aquest problema.



CAVERNA / CRIPTA DE PALAU

Fora de la volta se sent un soroll de claveguera.

AMANOA: (Cansada i feble) Freedon Nadd, protegeix-me... que el Costat Fosc vingui a mi... Freedon Nadd, protegeix-me... que el Costat Fosc vingui a mi...
ULIC: (Lluny, fora de la caverna) Estàs segura que saps on ens estàs portant, Gàlia?
GÀLIA: No puc estar segura. Aquestes catacumbes sota la ciutat s'estenen durant milles. Moltes persones s'han aventurat aquí baix i s'han perdut per sempre.
CAY: Per què voldria ningú baixar aquí, en qualsevol cas?
ARCA: Cercadors de tresors. Adoradors del Costat Fosc.
GÀLIA: Diuen que la tomba del Jedi Fosc Freedon Nadd està oculta aquí baix. Però això és només un mite.
ARCA: Com la majoria dels mites, condueix a la veritat. Mira.
AMANOA: (Salta veient el grup) NOOO!!!!
GÀLIA: Mare!!!
CAY: La Reina Amanoa! Per què s’està agenollant davant d'aquest taüt de pedra?
ULIC: Mestre Arca, això és...?
ARCA: , Ulic. La tomba del Mestre del Costat Fosc... Freedon Nadd.
AMANOA: Profans!! NO HEU D’ESTAR AQUÍ!!!
ULIC: Sento el Costat Fosc aquí. És tan poderós...
ARCA: Les forces fosques s'arremolinen al voltant d'aquest vell sarcòfag, Ulic. Però la meva llum és més forta.

La Força creix, convertint-se en un rugit.

AMANOA: NO!! NOO!! LA LLUM!!! 'LLUUUMM!!!! NNNOOOO... (El seu cor no pot suportar la tensió. Gemegant com una agonitzant Bruixa Malvada, cau inanimada a terra.)
GÀLIA: MARE!!! Mestre Arca... tu... L'HAS MATAT!!!!
ULIC: (Suaument) Gàlia...
GÀLIA: (Amb un fil de veu) No m'importa com de malvada que fos!! Era la meva mare... La volia...
ARCA: Jo no la vaig matar. El poder fosc que la recolzava ha fugit. Deixa'ns fer una ullada a les restes d’en Freedon Nadd.
ULIC: Però aquest taüt de pedra és massa pesat per aixecar-lo.
ARCA: La mida no significa res per a la Força, Ulic.
  
La Força augmenta de nou... i el taüt s'obre.

ARCA: Mira el Jedi Fosc.
ULIC: Fins i tot després de quatre segles, aquests ossos trencadissos... l'horrible ganyota de la mort...
GÀLIA: (Mostrant la seva repulsa) Sembla tan... MALVAT.
ARCA: Freedon Nadd va ser seduït pel Costat Fosc. Es va convertir en aprenent d'un Senyor Fosc del Sith. Després de la seva mort, la seva tomba va esdevenir un focus d'energia del Costat Fosc. I així el seu poder va passar de generació en generació. Tots els teus avantpassats van pertànyer al Costat Fosc, Gàlia. Però això s'ha acabat. L'ombra s'ha trencat. Ets lliure.

El taüt es tanca amb un cop.



IZIZ - PATI DEL PALAU - DIVERSOS DIES DESPRÉS

Se sent el murmuri de les converses de la gent que passeja pel pati, feliços de veritat per primera vegada a la vida. També es pot sentir el brunzit dels servomotors del braç d’en Cay.

ULIC: Ei, Cay! Vinga, germà!! La Princesa Gàlia i Oron Kira estan a punt de ser coronats com el Rei i la Reina d’Iziz! Vols perdre't la diversió?
CAY: Espera’m allà, Ulic. Gairebé he aconseguit que funcioni aquest nou braç.
ARCA: Ulic?
ULIC: Mestre Arca! Què passa?
ARCA: No et precipitis amb la teva celebració. La nostra batalla amb el Costat Fosc està lluny d'haver acabat.
ULIC: Però... la Reina! El sarcòfag! Jo... jo vaig pensar que havíem vençut!
ARCA: La batalla, si. Però la guerra continua. Freedon Nadd encara té grans partidaris en aquesta ciutat. El seu culte encara pot causar problemes. Fins i tot hi ha rumors que el pare de la Princesa Gàlia, el Rei Ommin, encara és viu en algun lloc del planeta.
ULIC: El Rei Ommin?
ARCA: Necessitaré que tu, el teu germà Cay i Tott Doneeta us quedeu aquí durant algun temps.

El braç comença a funcionar.

CAY: , estic llest.
ULIC: Cay, aquest braç mecànic et queda realment .
CAY: Algú s'anima a fer un pols?
ARCA: Ben fet, Cay. Necessitarem el teu braç... i el teu esperit... en les setmanes venidores. Però tinc por que necessitem més encara.
ULIC: Què vols dir?
ARCA: Estic pensant de trucar a un altre Jedi perquè ens ajudi. El Mestre Thon és el vigilant del sistema Stenness. És possible que pugui enviar a algú a ajudar-nos amb aquesta amenaça del Costat Fosc.
ULIC: (Preocupat) Mestre Arca... Freedon Nadd era un Jedi. Com pot un Jedi, entrenat en els camins de la Llum, caure víctima del Costat Fosc?
ARCA: Ha passat més d'una vegada. Afortunadament, no passa sovint. Ulic, fill meu... resa perquè mai et passi a TU.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada