dimecres, 3 de desembre del 2014

Caballers de l'Antiga República (III)

Anterior



III

SELVA

Passos en sòl humit.

GUÀRDIA 1: Segur que van caure en aquesta zona, Gobee?
GOBEE: Sé com interpretar el meu visor de rastreig! Aquests Jedi són a prop d'aquí, en algun lloc... El problema és que la mateixa selva que ens oculta dels habitants de la ciutat oculta en aquests Jedi de nosaltres.
GUARDA 1: Haurem de seguir buscant fins que...
ULIC: Fins que ens trobis, Genet Salvatge?
GUÀRDIA 1: Allà estan!!

Els dos Genets Salvatges alcen les seves armes.

GUÀRDIA 1: , Jedi, mantingueu les vostres mans lluny d'aquests sabres de llum!
TOTT: No necessitem sabres de llum per enfrontar-nos a vosaltres.

La Força es torna audible, com un brunzit creixent.

GUÀRDIA 1: Eh?
ULIC: (La seva veu sona amb eco) Heu d’apartar les vostres armes.
GUÀRDIA 1 i GOBEE: Hem d’apartar les nostres armes.
ULIC: (La seva veu sona amb eco) i dir-nos on som.
GOBEE: Esteu a les terres salvatges d’Onderon, prop de la fortalesa del nostre líder, Oron Kira.
TOTT: Bon treball, Ulic. Les teves habilitats de control s'han tornat poderoses.
ULIC: (La seva veu sona amb eco) On és la Princesa Gàlia?
GOBEE: A la fortalesa. Va a casar-se amb Oron Kira.
ULIC: Casar-se!?
TOTT: Ulic, hem de detenir-los!!
ULIC: (La seva veu sona amb eco) Condueix-nos fins a Oron Kira!



INTERIOR DE LA BASE DELS GENETS SALVATGES

Una sala gran, plena a vessar. Se sent un colpejar de vares, i un càntic: "Daw nee xa... daw nee xa..."

SACERDOT: Ens reunim sota les quatre llunes d’Onderon per realitzar la cerimònia d'unió. Qui de vosaltres se servirà de testimoni en aquest gran esdeveniment?
GENET 2: NOSALTRES!!! ELS GUERRERS D’ORON KIRA!!
GENETS: SÍ, !!!
SACERDOT: Llavors sereu testimonis dels vots eterns d'aquestes dues persones. Gàlia, Princesa d’Onderon...




EXTERIOR DE LA BASE DELS GENETS SALVATGES

La celebració pot sentir-se, amb prou feines, des de fora.

SACERDOT: (Només se sent com un lleuger murmuri)... i Oron de la Casa de Kira...

Ulic gruny mentre s’enfilava a la porta.

TOTT: Ulic, dóna'm un cop de !
SACERDOT:... bevent la copa de...
ULIC: Vinga, Tott. Aaaa... (umm)... munt. Ja està.
TOTT: Per la deessa Twi'lek. Ulic, hi ha d'haver 400 Genets Salvatges allà baix.
ULIC: I està la Princesa Gàlia. Sembla que estan forçant a què es casi amb aquest salvatge sac de músculs de pèl llarg.
TOTT: Com anem a detenir la cerimònia?
ULIC: Fàcil.

Ulic encén el seu sabre de llum. Tott fa el mateix.

ULIC: L'hi demanarem educadament.



INTERIOR DE LA BASE DELS GENETS SALVATGES

SACERDOT: Princesa Gàlia, al nom de les quatre llunes d’Onderon, pren la d'Oron Kira...
ULIC: ALTO!!!

El càntic i els tusts s'aturen.

ORON: (A qui coneixíem anteriorment com GENET 1) Qui s'atreveix a interrompre la cerimònia d'unió!?
ULIC: Jo! Ulic Qel-Droma dels Jedi!
ORON: Un Cavaller Jedi? Aquí?!? Guàrdies, ATRAPEU-LO!!

Trets blàster. Ulic els bloqueja amb el seu sabre. Els guàrdies criden quan les descàrregues es tornen contra ells.

ULIC: He jurat rescatar la Princesa Gàlia i... umm... res... uhh... s'interposarà... uuf... en el meu camí!!
ORON: Impressionant. Però vegem com els teus poders Jedi t'ajuden contra mi, Oron Kira!!
TOTT: Ell no està sol, Genet Salvatge! Tott Doneeta està al seu costat!
GÀLIA: QUIETS!!!
ULIC: Què...?
GÀLIA: Per què no em deixeu tranquil·la, Jedi!?
ULIC: Princesa Gàlia, sóc aquí per rescatar-te i portar-te de tornada amb la teva mare!
GÀLIA: IDIOTA!! Jo no vull ser rescatada. Jo vull casar-me amb Oron Kira!!!

BASE DELS GENETS SALVATGES - POC TEMPS DESPRÉS

Una festa està en ple apogeu. Se sent el dring de gots xocant, entre l'alegria general.

ORON: Mengeu! Beveu! Celebrem tots el casament d'Oron Kira, Senyor dels Genets Salvatges!
ULIC: Què passa, Cay? Per què no menges?
CAY: Encara estic desconcertat, Ulic. Tu i Tott em deixeu sol a la selva arreglant el Nebuló Ranger mentre marxeu per rescatar la Princesa Gàlia. El següent que sé és que tornes i em comptes que la Princesa s'ha casat feliçment amb el líder d'aquests Genets Salvatges, i estem convidats a la festa! Tott, tu li veus sentit en això??
TOTT: La primera lliçó que vaig aprendre com a Jedi, Cay, és que les coses rarament són el que semblen.
ORON: És simple, Jedi. He estimat la Princesa Gàlia durant anys. I ella m'estimava.
CAY: Però el que jo no entenc és... en primer lloc, com vosaltres dos, de diferents bàndols enfrontats, vau arribar a trobar-vos?
GÀLIA: Els Genets Salvatges han estat entrant i sortint de la ciutat durant anys, tractant en secret amb les baixes jerarquies dels polítics.
ORON: . Estàvem preparant l'enderrocament del govern.
ULIC: Nosaltres vam venir aquí per prevenir una guerra, Senyor de les Bèsties.
ORON: Hmm. Estic preparat per parlar de pau. Però també estic a punt per fer la guerra.
GENETS SALVATGES: SÍ, !!!
GÀLIA: Però de qualsevol manera Jedi, Oron i jo anàvem a casar-nos.
ORON: Era impensable que la filla Reial d’Onderon es casés amb un Genet Salvatge.
GÀLIA: Per això vam preparar el meu segrest. Era tot una mascarada.
ULIC: Però els Genets Salvatges van matar als teus soldats durant aquesta tal mascarada!
GÀLIA: Homes cruels. Homes malvats. Mereixien morir.
ULIC: Ningú mereix...
GÀLIA: Ulic... Jo estimo la meva ciutat. Jo estimo a la meva mare i al meu pare moribund. Però ja no puc viure sota el mantell del Costat Fosc de la Força.

Ulic s'aixeca d'un salt, tirant el seu plat lluny.

ULIC: EL COSTAT FOSC?!? Com pot estar el Costat Fosc a Onderon?!? Heu tingut tan poc contacte amb altres sistemes estel·lars...
ORON: Fa quatre segles, un Cavaller Jedi anomenat Freedon Nadd va portar el poder fosc dels Sith al nostre món.
ULIC: Els Sith?
TOTT: , Ulic. Els Sith estudiaven el Costat Fosc. Eren una antiga nissaga de Senyor Foscos, però ara estan extints.
ORON: Extints al teu món, potser. Però a la ciutat d’Iziz, encara són recordats. Aquest Freedon Nadd va morir fa segles. Però la seva memòria és venerada per la Reina Amanoa i el Rei Ommin.
ULIC: I... això està anant massa ràpid per a mi. El Costat Fosc ha governat Iziz durant QUATRE SEGLES???
GÀLIA: Saps que el meu poble desterra als infractors de la llei i els envia a la muntanya.
ORON: El que no saps és que aquests infractors de la llei només van trencar una llei... desafiar al Costat Fosc. Vam ser marcats amb ferro com a delinqüents i ens van desterrar. Tots en aquesta sala hem sentit el poder fosc. I seguim desafiant-lo.
GENETS SALVATGES: AIXÒ, AIXÒ!! A BAIX AMB EL COSTAT FOSC!!!
ULIC: Un Jedi... un Jedi Fosc va causar tot això...?
ORON: Però la fi està propera. Els exèrcits de tots els Senyors de les Bèsties s'estan reunint per a una gran i definitiva batalla contra aquesta ciutat maleïda. Jedi, ens ajudareu a derrotar el poder que ha corromput el nostre món, portat per un dels vostres?
ULIC: Vols que ens unim a una guerra?
CAY: Ulic, vés amb compte...
ULIC: Oron Kira, vaig prometre al meu mestre que utilitzaria la guerra com a últim recurs. (A Gàlia) Anem-hi amb la teva mare i revelem-li el teu matrimoni. Li faré veure que el teu casament ha de marcar la fi d'aquesta llarga guerra! Potser ella...
GÀLIA: No coneixes a la meva mare, Jedi. I temo que no sàpigues RES sobre el Costat Fosc.
ORON: Gàlia té raó. No tens ni la menor idea del que està passant aquí. Mai deixaré que Gàlia posi un sol peu de nou a Iziz.
ULIC: Confia en mi, si us plau! Sóc un Jedi. Els Jedi han de lluitar amb el Costat Fosc tot el temps. Ambdós m’acompanyareu. Podem portar la pau a aquest món maleït.
ORON: (Indecís) Gàlia?
GÀLIA: Oron... amor meu... el Jedi pot ser la nostra única esperança.
ORON: Molt . Confiarem en tu, Ulic Qel-Droma. Però digues-me. Quan el teu pla falli... ens ajudaràs a fer la guerra contra el Costat Fosc?
ULIC: Si jo erro... no quedarà una altra alternativa.



EXTERIOR D’ONDERON

El Nebuló Ranger rugeix sobre la selva.



CABINA DEL NEBULÓ RANGER

ORON: (Pel comunicador) Aquesta nau teva no pot anar més ràpid, Ulic? Els meus Genets Salvatges i jo us estem trepitjant els talons, i ni tan sols hem començat a suar!
ULIC: (Rialles) No em temptis, Oron Kira, o et deixaré fent pudor de combustió iònica durant setmanes.
CAY: No pots volar amb una mica més de cura, Ulic? Acabo de reacoblar el Ranger!
ULIC: Ho sento, Cay, però hem d'arribar a Iziz abans que el temps s'acabi. Oron Kira pot haver accedit a seguir-nos en la seva Bèstia alada, però va deixar dit al seu exèrcit que es preparés per a la guerra.
TOTT: Bé, la ciutat està just davant en els nostres visors. Estic segur que estaran contents de tornar-nos a veure.

Des de la ciutat, comencen a arribar trets de canó.

TOTT: O no!!
ULIC: Estan disparant sobre nosaltres!?! (Activa el comunicador) Seguretat d’Iziz, aquí el Nebuló Ranger. Alto el foc!! ALTO EL FOC!!!
TOTT: Escuts resistint.
NOVAR: (Al comunicador) Nebuló Ranger, estàs volant en companyia dels nostres enemics mortals.

PALAU - SALA SEGURETAT

NOVAR: Atureu-vos o sereu destruïts.
ULIC: (En el comunicador) Esperin!! Portem a la filla de la Reina!! En nom dels Jedi, convoquem una conferència de pau entre la Reina Amanoa i els Genets Salvatges!
OFICIAL DE SEGURETAT: Tenim el blanc fixat, senyor. Quines són les seves ordres?
NOVAR: Hmm... Permeteu-los aterrar. (En veu més alta) Inicien protocols de seguretat, i avisin a la Reina!
OFICIAL DE SEGURETAT: Creu que Sa Majestat acceptarà un tractat de pau amb els Genets Salvatges?



SALÓ DEL TRON DE PALAU - POC TEMPS DESPRÉS

AMANOA: MAI!!!!
ULIC: Però Majestat... si realment vol la pau...
AMANOA: (Fredament, amb ira) Ets un neci, Ulic Qel-Droma. Tan neci com TOTS els Jedi!! I TU, Gàlia... la meva única filla... com t'atreveixes a trair-me!!! Mai pertanyeràs a un proscrit!!! ABANS et veuré MORIR!!!!
ULIC: (enfadant-se) Reina Amanoa.. Represento als Jedi i a la República Galàctica. Si Onderon vol deixar enrere les seves Edats Fosques i unir-se a la comunitat de mons, heu de deixar de banda l'odi!
GÀLIA: Mare, si us plau, escolta Ulic Qel-Droma. El meu matrimoni amb Oron pot marcar el principi d'una nova era! Un fi a aquest culte de mal, i el principi d'una edat de Llum!
ORON: (Amb un fort to d'advertència en la seva veu) I si no l'escolta, Majestat, jo... Oron Kira... JURO que el cel s'enfosquirà amb les ales de les nostres bèsties de guerra.
AMANOA: (En veu molt baixa) Vols foscor, Oron Kira? (A veu en crit, reverberant) Jo et mostraré LA FOSCOR!!!!

El xiulet del vent omple la sala.

GÀLIA: (Espantada) Mare!!! Què estàs FENT...?!?
TOTT: Ulic!! Ho notes???
ULIC: ! Un flux d'energia. El Costat Fosc s'està fent poderós.
AMANOA: (Entre ecos) Invoco a l'esperit de Freedon Nadd, un Jedi molt més gran que aquests impotents joves. QUE EL SEU PODER FOSC PENETRI EN MÍIIIII!!!!

El sòl comença a tremolar.

TOTT: El Costat Fosc... està per tot arreu! Ofegant la Força!
AMANOA: Guàrdies, rodegeu-los!
GUÀRDIA: Sentir és obeir, Reina Amanoa!
CAY: Ulic... guàrdies... dotzenes d'ells!!
ULIC: No pateixis, Cay. Tres Jedi valen tant com cent homes amb blàsters!
AMANOA: (Rialles) Jedi estúpid, són Adeptes del Costat Fosc. Adoradors del Senyor Fosc Freedon Nadd. Rivals massa poderosos per a uns nois. Guàrdies, pel poder del Costat Fosc, jo us ho ordeno... Destruïu-los!!

Els Jedi encenen els seus sabres, i comencen a desviar projectils.


SELVA, PROP DE LA BASE DELS GENETS SALVATGES

Múltiples aleteigs i crits de les Bèsties.

GOBEE: Ei, vosaltres! Enselleu aquesta Bèstia de guerra!
GENET 3: , senyor.
GOBEE: Tu, assegura aquest turbolàser! Vols que volatilitzi la cadira de muntar?
GENET 4: Ho sento, senyor.
GENET 3: Ei, Gobee, tranquil·litza't. Simplement perquè Oron Kira et va deixar a càrrec del seu exèrcit no vol dir que hagis de polir cada sivella.
GOBEE: NO PUC tranquil·litzar-me! No mentre Oron estigui dins d'aquest munt de pedres!!

Sona un comunicador.

GOBEE: Espera un moment. És el meu comunicador. (Encén el comunicador) Aquí Gobee.

El tiroteig es pot sentir per sobre de l'estàtica.

ORON: (Pel comunicador) Gobee, sóc Oron Kira. Estem sent atacats. La missió del Jedi ha fracassat, i estem sota foc enemic. Llança el teu contraatac.
GOBEE: Però què hi ha de tu? On podem trobar-te?
ORON: Estem fora de perill de moment. Ens vam posar a cobert, però hem quedat atrapats en un foc creuat. Si no llances el teu atac aviat, nosaltres... ARRRGGGHHH!!!



SALÓ DEL TRON DE PALAU

GOBEE: (Pel comunicador) Oron!!!
ORON: Estic . Un tir blàster em va socarrimar el borrissol del braç.
ULIC: Em va socarrimar el...? Oron, estàs sagnant!!
ORON: No hi ha temps per preocupar-se per això. (Prenent alè) , Jedi, tu ens has ficat en aquest embolic. Pots aconseguir treure'ns?
GÀLIA: Jo puc. A l'altre costat d'aquesta cambra hi ha una porta que condueix a un passadís que no s'utilitza.
ULIC: Però quan ens moguem, aquests guàrdies reials ens faran trossos!
CAY: No, no ho faran. Jo cobriré la vostra retirada.
ULIC: Cay, ets el meu germà. No puc demanar-te que...
CAY: Creies que tu eres l'únic amb valor, Ulic?? Ara VES!!! I deixa’m aquests Foscos a mi!!

Cay es llança contra els guàrdies.

ULIC: Cay...!
GÀLIA: Per aquí!!

Gàlia condueix al grup fins a la porta.

GÀLIA: La porta està tancada!!

Ulic talla la porta amb el seu sabre.

ULIC: Ara està oberta!! Anem-hi!!



SALA DE REPARACIONS DE DROIDES

Se sent dringar metall.

ULIC: Apa. Què és això, una ferrovelleria? Està ple de droides trencats i peces de recanvi.
GÀLIA: És el vell laboratori del meu pare. Ara rarament s'usa.
ORON: No tenim temps per xerrar. Hem de sortir immediatament.
ULIC: Tott, torna amb Gàlia i Oron Kira al Nebuló Ranger i assegura'l.
TOTT: I què hi ha de tu?
ULIC: Cay encara és allà enrere. Aniré a buscar-lo.



SALÓ DEL TRON DE PALAU

Cay està lluitant furiosament amb els guàrdies.

GUÀRDIA: Deteniu-lo!!!
GUÀRDIA 2: Uff! Lluita com un dimoni!!
AMANOA: Destruïu al Jedi!!
CAY: Un Jedi... uuf... és suficient... hmm... per derrotar-vos!!
NOVAR: Majestat...
AMANOA: Novar?? D'on véns?
NOVAR: Els escàners informen de milers de Genets Salvatges que s'aproximen la ciutat. El major exèrcit que hàgim vist mai.
AMANOA: Molt , Novar. Ordena a les torres de defensa que facin foc a discreció amb els canons iònics i els turbolàsers.
INNOVAR: La portem a un lloc segur?
AMANOA: No... Jo vaig a preparar... una arma més poderosa.



EXTERIOR D’IZIZ

La batalla guanya en intensitat. Ales batent, xiscles de Bèsties, trets de canó iònic, descàrregues de turbolàser, explosions, crits...

ARTILLER 4: (Pel comunicador) Artiller Quatre a Artiller Un. Transmet dades del sensor.
ARTILLER 1: Artiller Un a Artiller Quatre. Estic rastrejant una esquadra de Bèsties de Guerra. Deuen estar entrant en el teu rang d'abast.
ARTILLER 4: Rebut, Artiller Un. Turbolàsers carregats i preparats. Però serà millor que vagis amb compte... tens Genets Salvatges que se t'aproximen per darrere!! A la teva esquena...

Se senten trets. Artiller Quatre gemega i cau mort amb gran estrèpit.
Artiller Un prepara el seu turbolàser.

ARTILLER 1: Artiller Quatre? Artiller Quatre, pots sentir-me?? Repeteix missatge, no vaig poder sentir el final del teu...
GOBEE: Estava intentant dir-te que vigilessis la teva esquena!!

Gobee dispara a Artiller Un.

GOBEE: Aquí el Comandant Gobee a tots els caps d'esquadró! Hem assegurat totes les torres de la paret nord!! Totes les ales, comencin a llançar el seu atac!!



SALÓ DEL TRON DE PALAU

La batalla del Jedi solitari contra nombrosos Foscos continua.

CAY: No importa... huuh... quants soldats envieu contra mi... Uuh...!! No m’impedireu... heeuh... trobar... geuuh... a la Reina!!
NOVAR: (Cridant) Per l’esperit d’en Freedon Nadd, ell només és un home!! No podeu derrotar un sol home?!?
GUÀRDIA 3: Novar, seguretat informa que els Genets Salvatges han passat la paret nord. Estan dins dels murs de la ciutat!!!
NOVAR: Hmm?! No importa. Són uns necis. No poden comprendre que posseïm l'arma definitiva. Estic més preocupat per aquest Jedi tan molest. Hauré d'encarregar-me d'ell jo mateix. Dóna'm el teu blàster.

El Guàrdia 3 passa el seu blàster a Novar.

GUÀRDIA 3: Prengui.
NOVAR: Vés. Digues als nostres homes que continuïn lluitant fins que la Reina hagi preparat el seu contraatac. Ara... només cal esperar el moment adequat...
CAY: (Ja notablement cansat) Uhh... Aquest és... uhh... l'últim!!
ULIC: (Alleujat) Cay!!
CAY: Ulic!! Molt amable per part teva presentar-te ara, quan ja ho tinc tot sota control!
NOVAR: (Està amagat a un costat, sense que el Jedi se n'adoni) Ah, dos Jedi a l'abast. A quin hauria de...?
CAY: On és Tott?
NOVAR: A ELL, crec...
ULIC: Està conduint a Gàlia i Oron a la nostra nau. On és la Reina?
CAY: Ha escapat, jo...

Novar dispara el seu blàster. El tret copeja a Cay, separant-li el seu braç esquerre de l'espatlla. El braç i el sabre cauen a terra.(1)
(1)     Al còmic és una destral la que fa això.

CAY: AAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Novar riu.

ULIC: CAAAAAYYYYY!!!!!!!!!! El teu BRAÇ!!!!!

Novar s'escapa, encara rient.

CAY: EL MEU BRAÇÇÇ!!! M'HAN TALLAT EL BRAAAAAAAÇÇÇÇÇÇ!!!!!!!!!!



EXTERIOR D’IZIZ

Xiscles de Bèsties de Guerra. Crits de Genets, trets de blàster, etc...

GENET 5: (Pel comunicador) Tinc una esquadra d’habitants de la ciutat parapetada en aquest búnquer.
GENET 3: (Pel comunicador) Compte amb aquest franctirador!!
GENET 5: Els estem rebutjant cap a la primera porta.
GENET 3: Reserva munició, controla el teu foc!
GOBEE: Destruïu als habitants DE LA CIUTAT!!! A BAIX Iziz!!! A BAIX Freedon Nadd!!! ENDAVANT!!! ENDAVAANT!!!!
GENET 2: Comandant Gobee, encara rebem foc pesat del Palau Reial.
GOBEE: No m'importa!! D’allà és d'on procedia l'última transmissió d'Oron Kira! Vull que EL tragueu d'allà!
GENET 2: I què hi ha d'aquests turbolàsers?!?
GOBEE: Jo Me n'ocuparé d'ells! Endavant!!
GENET 2: , senyor.
GOBEE: (Activa el seu comunicador) Comandant Gobee a Líder de Vol Kurt.
KURT: (Pel comunicador) Aquí Kurt. , Comandant?
GOBEE: Condueix als teus Genets Salvatges lluny de la paret Oriental i gireu a l'entorn del Palau!!

Una gran explosió, molt a prop.

GOBEE: Guau, això va estar prop!! Que algú dispari foc de suport sobre aquest terrat! Les meves tropes de terra estan rebent foc pesat provinent d'allà!!
KURT: Afirmatiu. Estem de camí.
ORON: (Des de lluny) Gobee...
GOBEE: (No ho sent) I QUE ALGÚ ELIMINI EN AQUEST FRANCTIRADOR DE LA TEULADA!!!
ORON: GOBEE!!!
GOBEE: Oron? Oron!!! PER LES QUATRE LLUNES, ESTÀS VIU!!!
ORON: Viu i lluitant, Gobee.
GOBEE: On és la teva nova esposa?
ORON: Fora de perill, amb el Jedi alienígena Tott Doneeta. Jo vaig venir a ajudar amb la batalla.
GOBEE: (Riu amb ganes) , potser arribis massa tard, Oron! Ja hem pres la meitat de la ciutat! Tinc tropes de terra als carrers, i sis ales de Genets Salvatges sobrevolant la ciutat! L’única cosa que em preocupava era intentar trobar-te! Oron, el regne del Costat Fosc ha ACABAT!!!
ORON: No et precipitis, Gobee. No podem derrotar el Costat Fosc sense aquests Jedi. I ara mateix, ni tan sols sé si són morts o.....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada