diumenge, 7 de desembre del 2014

Caballers de l'Antiga República (VI)

Anterior



VI

NARRADOR: És l'era dels Jedi. 4.000 anys abans del naixement d’en Luke Skywalker, els Cavallers Jedi eren els guardians de la pau i la justícia a l'Antiga República. Però una amenaça a la pau i la justícia s'ha alçat en el món salvatge d’Onderon. Tres joves cavallers Jedi -Ulic Qel-Droma, el seu germà Cay, i el seu company Tott Doneeta- van ser enviats a Onderon per prevenir una guerra, i van descobrir que la ciutat d’Iziz havia caigut sota el control de fidels adoradors d’en Freedon Nadd, un guerrer del Costat Fosc que portava molt de temps mort.
Ara, els Jedi lluiten per defensar-se de les forces del Costat Fosc.
Mentrestant, Nomi Sunrider, plorant encara al seu marit assassinat, ha viatjat al planeta desèrtic d’Àmbria, per trobar el misteriós Mestre Jedi Thon... sense saber que és seguida pel gàngster Bogga el Hutt. Desconeix igualment que els esdeveniments que segueixen la conduiran al perill... a Ulic Qel-Droma... i a un enfrontament amb els poders del Costat Fosc...



EXPLORADOR DEL COSTAT LLUMINÓS - CABINA

Se senten, provinents de l'exterior, les aspres ràfegues de vent del desert.

NOMI: És... és un erm.
3D: Mestressa Nomi, segurament no estarà pensant a sortir a aquest..... aquest desert! Potser estava equivocada.
NOMI: No... no. El Mestre Thon hi és aquí. La Força m'ha guiat. Però per què aquí? Per què en aquest lloc desolat? Aquest vent és tan estrany... barrejat amb por i esperança.
3D: Aquest món està tan desolat, mestressa Nomi. Pot ser que semblant món tan trist sigui l'estatge d'un gran Mestre Jedi?
NOMI: (No ha estat escoltant) Hmm? Bé... esbrinem-lo. Anem, Vima. A munt.

Vima deixa anar unes rialletes mentre Nomi li upa a la seva esquena.

3D: Mestressa, si viatjo amb vostès per aquest sec erm, les meves juntes s’embussaran. (Amb aire fúnebre) Haurà d’abandonar-me a la corrosió i els depredadors menjadors de metall... una destinació terrible per a un droide....
NOMI: . Queda't cuidant de la nau, 3D. Tornaré aviat. Li donaré el regal de l’Andur al Mestre Thon, i després tornarem al nostre planeta.



RESTAURANT D’IZIZ

La ciutat ha tornat a la seva rutina habitual.

ULIC: No acabo d'entendre de què està parlant el Mestre Arca, Cay.
CAY: Què vols dir, Ulic?
ULIC: , hem portat la pau a Onderon, no? La Reina Amanoa està morta, la Princesa Gàlia s'ha casat amb el Genet Salvatge Oron Kira, i els Foscos ja no governen la ciutat! Ja fa setmanes des que va passar alguna cosa remotament excitant! Llavors... per què està el Mestre Arca tan preocupat?
CAY: Ja has sentit els rumors, Ulic. Diuen que el Rei Ommin encara és viu! Diuen que té un exèrcit sencer de guerrers del Costat Fosc, amagat a les catacumbes sota la ciutat! Diuen...
ULIC: "Diuen, diuen, diuen, diuen"... qui ho diu?!? A més a més, si sorgeix qualsevol problema, hi ha quatre Jedi aquí! Podem ocupar-nos de qualsevol cosa!
CAY: No siguis massa confiat, germà! El Costat Fosc va governar aquesta ciutat durant 400 anys! El Costat Fosc...

Cay mou el seu nou braç droide per reforçar les seves paraules.

CAY:... bé, el Costat Fosc és més fort del que pensem.
ULIC: (Ombrívol) Cay, el teu braç... t... t'has adaptat tan bé a ell que jo... gairebé ho havia oblidat. Jo... ho sento. (Sospir) Però... m'agradaria que passés alguna cosa interessant...

Recentment havia començat a obrir la seva bocassa, quan una gran explosió ressona en l'aire. La gent crida a l'exterior. Una sirena comença a sonar a la ciutat.

ULIC: Què va ser això?
CAY: Crec que era el teu desig, que es fa realitat! El Palau ha explotat!!!
Ulic: El Palau?!? Tott Doneeta hi és!! ANEM-HI!!!



EXTERIOR D’ÀMBRIA

El gemec del vent desèrtic continua. Se senten els passos Nomi en creuar el paisatge.

NOMI: (Parlant des d'un instant posterior en aquesta escena) Havíem perdut de vista la nau. La meva filla i jo estàvem soles en el desert. Jo sentia que la meva antiga vida començava a tancar-se darrere meu com una gran porta de ferro.

VIMA: Mare, encara no hem arribat?
NOMI: (Sospir) No queda molt, petita gemma... (Sospir) Espero.
VIMA: Mama, estic assedegada.
NOMI: , (grunyits) llavors... estàs de sort, petita. Hi ha un llac just aquí davant.

El llac sembla estar xiuxiuejant amb vapor.

NOMI: (Parlant de nou des del futur) Però el llac estava brut, bullint i bombollejant.

VIMA: Crec que ja no tinc set.
NOMI: No et culpo, Vima. Aquesta aigua està bullint! Xiuxiuejant!

NOMI: (Des del futur) I llavors vaig sentir les veus.

MURMURIS: (Les veus del Costat Fosc que vam sentir abans turmentant l’Oron) RETROCEDEIX, NOMI SUNRIDER. RETROCEDEIX. TORNA A LES PENES QUE DEIXES DARRERE TEU. LES PENES QUE T’ESPEREN DAVANT SÓN MASSA PROFUNDES. EL TERROR QUE T’ESPERA DAVANT ÉS MASSA FORT. EL DOLOR QUE TROBARÀS ÉS MASSA GRAN.
NOMI: Veus... al vapor. Al llac...
VIMA: Veus, mare?
MURMURIS: RETROCEDEIX, NOMI SUNRIDER. RETROCEDEIX.
NOMI: Retrocedir... que... potser hàgim de retrocedir, petita gemma.
UNA ALTRA VEU: (Profunda, aspra) NO.
NOMI: Què?
VEU: EL PODER DEL COSTAT FOSC RESIDEIX EN AQUEST LLAC, NOMI SUNRIDER. NO L’ESCOLTIS.
VIMA: Ara jo sento una veu, mare! Una veu meravellosa!
VEU: VINE A MI, NOMI SUNRIDER. JO T’ESPERO.

Se sent el llunyà lament de... alguna cosa.

NOMI: (Dóna un salt, sorpresa) Què és això? Una banya? En aquest desert? Aquesta calor ha d'estar afectant-me.

NOMI: (Des del futur) Per un moment, dubtarà, desitjant poder retrocedir... volar de tornada a la meva antiga llar, la meva antiga vida. Però la Vima també havia sentit aquesta segona veu. Era misteriosa, irresistible. Així que vàrem seguir caminant, i vaig sentir com deixava enrere les portes del passat, completament tancades.

La banya sona de nou.

NOMI: (Des del futur) El vent es va unir amb el so de la crida de la banya. I després d'una altra hora o dues, vam veure un ramat de bèsties estranyes, com bestiar, contestant a la banya amb estranys crits i laments.

Ep, és una estampida!!

NOMI: (Des del futur) i de sobte se’n van galopant. I vaig sentir la mateixa veu interna dient-me que continués... continués... mentre el meu passat s'esvaïa com un miratge, i vaig marxar a través de la pols i la boira cap a un futur incert, indefinit... fins que el futur va prendre, finalment, forma.



EXTERIOR DE LA CASA DEL MESTRE THON

El bram de les bèsties del desert aquí el seu origen.


VIMA: Mira, mare! Una casa! I allà estan totes aquestes criatures que sentim. I hi ha un... un home groc, muntant un... gran... gran... què és això, mare?
NOMI: No ho , petita gemma. Però estem a punt de descobrir-ho.

NOMI: (Des del futur) Vaig saber de seguida que l'home que muntava aquesta bèstia estranya era un Jedi.

La bèstia que l'home està muntant esbufega.

HOME GROC: Vaig notar la teva por a través de la Força. No tinguis por.

NOMI: (Des del futur) Quan el genet va parlar, jo vaig sentir que alguna cosa s'obria al meu cor. Una certa lluminositat... esperança.

NOMI (3): I així és com et vaig trobar.
HOME GROC: Entra a la casa. Tinc menjar per a tu i la nena.
NOMI: Gràcies.
HOME GROC: Has vingut de lluny, i en un estrany viatge, Nomi Sunrider. Estic encantat de poder ajudar-te.


(3)Arribem aquí al moment en què la “Nomi del futur” està parlant amb l’home de groc.



INTERIOR DEL PALAU REAL D’IZIZ... O, MILLOR DIT, DE LES RUÏNES DEL PALAU REIAL D’IZIZ

El rugit d'un incendi tot just deixa sentir la sirena. Els vidres esclaten.

TOTT: (Tus) Ajuda... que algú... m'ajudi... (Grunyits) Aquest pilar... m'ha caigut al pit... no puc respirar... no puc cridar...
ULIC: (Des de lluny, apropant-se) Hola? Hi ha algú aquí?
CAY: HOLA?? Aquest lloc està a punt d'esfondrar-se!!
TOTT: Ulic... (tus de nou) Cay... Sóc aquí.
CAY: HOLA!! HOL... TOTT!!! Ulic!!!! HE TROBAT A TOTT DONEETA!!!
ULIC: On esteu? No puc veure amb tot aquest fum!!
CAY: Aquí!! Aguanta, Tott, et traurem d'allà!
ULIC: Cay, tinc m... Tott!! Està...?
TOTT: Estic viu, però aquest pilar pesa una tona. Estic usant tot el meu poder en la Força per impedir que m’aixafi.
ULIC: Què va passar, Tott?
TOTT: Els Foscos van atacar el Palau. Ells el van fer esclatar...
CAY: I el foc ens està envoltant. Hem de treure’l, Ulic. Potser el meu braç mecànic pugui...

Usa el seu braç per intentar alçar el pilar.

CAY: (grunyint) No funciona!!
ULIC: És massa pesat per a tu, Cay.
TOTT: De pressa...
CAY: Potser podem tallar-lo amb els nostres sabres de llum!!
ULIC: No!! Tallaríem per la meitat a Tott també!! Hem d’alçar-lo usant la Força!

Els dos Jedi concentren la Força en el pilar...

ULIC: Concentra't, Cay...
CAY: (tossint) És difícil enfocar la Força, Ulic! (Tossint més fort) Aquest fum... aquesta calor, com un forn!
ULIC: Intenta-ho!!!!

El pilar es mou...

CAY: Ho estem aconseguint!!! HO ANEM A FER!!!
ULIC: Vinga, Tott, jo t'ajudaré!!
CAY: Donem-nos pressa, Ulic! Aquest lloc està a punt de...

CCCCRRRASSSSHHHH!!!!!



EXPLORADOR DEL COSTAT LLUMINÓS - CABINA

L'ordinador emet un xiulet d'alerta.

3D: Que estrany. Hi ha una nau aproximant-se a l'Explorador del Costat Lluminós. No vaig pensar que trobaria a algú en aquest desert. Ordinador?
COMPUTADORA: Ordinador activat.
3D: Identifica la nau que s'aproxima, si us plau.
COMPUTADORA: Identificació no disponible. La nau que s'aproxima no està transmetent cap codi de teletransponedor.
3D: Vaja, què estrany. Potser han tingut problemes tècnics i s'han aturat per demanar ajuda. Emm..., quina informació està disponible, Ordinador?
COMPUTADORA: La nau s'aproxima a una velocitat de tres parts de temps estàndard.
3D: Tres parts de temps?!? Aquesta és una velocitat temerària per a un viatge planetari!
COMPUTADORA: La maniobra i l'angle de descens coincideixen amb un perfil d'atac.
3D: (Terroritzat) Atac?!? Ai mare!!!!
COMPUTADORA: El disseny i les marques de la nau coincideixen amb la nau insígnia del gàngster conegut com...

Una explosió obre un forat a l'escotilla de la nau.

GUDB: OBRIN PAS A BOGGA EL HUTT!!!
3D: Ai mare!! Miri el que ha fet a la porta d'aquesta nau!!
GUDB: Això no és res comparat al forat que et faré si no et quedes congelat com un glaçó de gel a Hoth!! , cap, tot net.

Bogga està en una plataforma repulsora.

BOGGA: NE MAFUTTAAAA!! DÓNA’T PRESA, GUDB!! VULL ELS MEUS VIDRES D’ADEGAN!!!!
GUDB: , nois, ja heu sentit al cap. Comenceu a buscar!!
3D: Esperin un instant. No poden irrompre així en...
GUDB: Ja et vaig advertir!!!

Gudb dispara el blàster contra 3D, i després bufa l'extrem del canó acabant amb les protestes del droide.

GUDB: Això per al droide.
BOGGA: ELS VIDRES, GUDB!!!!
GUDB: , nois, obrim aquesta nau com una llauna de pedrers de Nerf! Si aquests cristalls d’Adegan estan a bord, els trobarem!!



INTERIOR DE LA CASA DEL MESTRE THON - NIT

Un foc està escalfant la casa. Se sent el ressò de les bèsties en la distància.

HOME GROC: Vull sentir la resta de la teva història, Nomi Sunrider. Però primer, deixa’m acabar aquests quefers.
NOMI: Aquesta gran criatura... dorm dins amb tu?
HOME GROC: És clar, és clar que sí! No... no saps...
NOMI: Mai havia vist una criatura tan sorprenent en tota la meva vida.
HOME GROC: . Ell és molt sorprenent.

Eh? No acaba de riure la bèstia?

HOME GROC: , llavors... M’estaves explicant la mort del teu marit. Què va passar després?
NOMI: Un d'ells tenia una mascota verinosa. Va atacar a Andur per darrere. Abans que jo sabés el que estava passant, el meu marit... era mort. No ho entenc. Sempre va ser tan fort. Ell em va explicar que la Força protegeix un Jedi.
HOME GROC: La protecció de la Força és una qüestió d'atenció.

La criatura emet una mena de mugit... mostrant el seu acord?

HOME GROC: Un Jedi pot ser vençut si la seva atenció és arrossegada lluny del seu atacant. Durant segles, alguns oponents dels Jedi han après a aprofitar-se d'aquesta vulnerabilitat. Què va passar després, senyora?
NOMI: Quelcom es va apoderar de mi... Jo... vaig creure veure a l’Andur, envoltat de llum. Vaig sentir una gran Força. Vaig recollir el seu sabre de llum, i jo... vaig matar dos dels assassins. Després, no quedava res més a fer sinó obeir l'ordre de l’Andur. Vaig permetre que la Força em guiés... fins aquí.
HOME GROC: I per què estàs aquí?
NOMI: Jo... estic buscant a algú. Se suposava que el meu marit anava a trobar-se amb ell. Un Jedi.
HOME GROC: Jo sóc un Jedi. Però...
NOMI: (Obre la boca, sorpresa i feliç) Llavors ets el que estic buscant! Ets el Mestre Thon!!
HOME GROC: Bé, no. Eh...
NOMI: He donar-te els seus regals. Ell va dir que estaries agraït de rebre'ls. Els tinc aquí.

Treu la caixa de vidres i l'obre.

NOMI: Cristalls d’Adegan. L’Andur va dir que serveixen per fer els millors sabres de llum.

Se sent el bram d'una bèstia de fora de la casa.

HOME GROC: Escolta.

Alguns brams més. Hi ha gent fora, cridant.

HOME GROC: Alguna cosa està atacant al meu ramat de bèsties Staga. Algú amb males intencions és al tancat...
NOMI: Això... sembla una barcassa Hutt. I el teu tancat està envaït pels seus tripulants!



EXTERIOR DE LA CASA DEL MESTRE THON

Els sequaços d’en Bogga riuen mentre maten les bèsties del ramat.

GUDB: Ei, Nikto! Aquest animal encara no està mort!!
NIKTO: (Encara és viu? Nomi no l’havia partit en dos...?) Ei. Ho sento, Gudb.

Nikto dispara amb el seu blàster al cap de la bèstia.

BOGGA: NA CHA KULA!!! AFANYA'T, GUDB!! AQUESTA NIT TINDREM UN BANQUET DE CARN D’STAGA!!!
GUDB: Ja heu sentit a Bogga el Hutt! Vinga, nois, carreguem el sopar a la plataforma repulsora i...
HOME GROC: CUC Hutt!!!
GUDB: (Posant els ulls en blanc) Ep, noi.
HOME GROC: No tens prou amb les vostres riqueses mal guanyades?!? Has de robar també el meu ramat??
GUDB: I tu qui ets, amic?

Se sent un espetec seguit d'un xiuxiueig...

GUDB: Ei, genial! Un altre Jedi!!!
WEEQUAY: Chu sko, kulta Jedi!!
HOME GROC: No comptis amb això.
BOGGA: GUDB!!! ACABA AMB ELL!!!

Foc blàster.

GUDB: Ja heu escoltat al cap, nois!!
HOME GROC: El teu blàster no t'ajudarà contra mi.
NIKTO: No podem detenir-lo, Gudb!
GUDB: Creus que no ho veig?! Segueix disparant!!
HOME GROC: La teva punteria és pitjor que els teus modals. Serà millor que guardeu els vostres blàsters i...

L'home groc és noquejat d'un cop al clatell.

GUDB: Bon treball, Nikto! Amb tots aquests trets blàster volant...



INTERIOR DE LA CASA DEL MESTRE THON

GUDB: (Des de fora)... l'última cosa que aquest Jedi esperava era que li tombessin d'un cop de puny!
NOMI: Van a matar-lo... igual que van matar a l’Andur...

La criatura gruny realment fort.

NOMI: Espera, on vas? Almenys deixa’m ajudar-te amb la...

La porta s'obre -i es tanca- tota sola.

Nomi:... porta.



EXTERIOR DE LA CASA DEL MESTRE THON

BOGGA: ACABA AMB AQUEST JEDI, GUDB!! AVIAT TINDRÉ AQUESTS PRECIOSOS VIDRES!!!

L'home groc gemega.

GUDB: Ho aconseguiràs, cap. Allà on els assassins es reuneixin per beure, seré conegut com "Gudb, l'Assassí de Jedi"!!

La bèstia irromp en estampida al grup. Grunyint.

WEEQUAY: Ne de chaza...!
NIKTO: Què galàxies és això??
GUDB: Oh, Tio!! Sabia que havia de portar a Skritch amb mi!

La bèstia, grunyint, envesteix als assassins, llançant-los als costats. Els matons van volant per tot arreu, udolant de dolor.

GUDB: DISPAREU-LI!! QUE ALGÚ LI DISPARI!!!
NIKTO: Jo... el tinc!

Nikto dispara a la bèstia. El tir rebota en la criatura. Pot sentir-se un brunzit...

GUDB: Apa, Nikto, no pots apuntar bé a aquesta cosa?!?

Un altre tir desviat. I un altre. I un altre...

NIKTO: Estic donant-li, li estic donant!! Però els meus trets simplement li reboten! I està començant brillar!!
GUDB: No pot ser real!! Aquesta bèstia està emetent algun tipus de camp de força!!
BOGGA: VUTA YA J'DI!! TORNEU A LA NAU!! AQUEST NO ÉS UN PODER CONTRA EL QUAL PUGUEM LLUITAR!! RÀPID!! RÀPIIIIID!!!!

La Barcassa emprèn el vol.

GUDB: EI, ESPEREU-MEEEE!!!

La Barcassa (i Gudb) s'allunyen. La bèstia murmura satisfeta.
L'home groc gemega de nou

NOMI: Estàs...
HOME GROC: Estic... estic bé, Nomi Sunrider.
CRIATURA: Ngruth dle pesh ntla.
HOME GROC: Gràcies, Mestre. Has demostrat una vegada més que un sabre de llum no és l'únic camí per guanyar una lluita.
CRIATURA: (Acostant-se trotant a l'home groc) Hrrmmmth prey p'k'la gruum.
NOMI: Mestre? Per què dius Mestre en aquesta criatura?
HOME GROC: Perquè ell és el meu mestre. El meu nom és Oss Wilum. Aquest és el Mestre Thon. Un Jedi molt avançat.
NOMI: Aquesta criatura? Però anaves muntat sobre ell... Vull dir, pensava...
OSS: No sóc jo, sinó ell qui serà el teu mestre en els camins de la Força, Nomi Sunrider.
THON: Nnarruum.



EXTERIOR DE LES RUÏNES DEL PALAU REAL D’IZIZ

Les alarmes encara estan sonant a l'exterior de les restes del Palau. Un grup de persones murmura al voltant dels herois.

ARCA: Hi ha incendis per tota la ciutat, Ulic.
ULIC: Són els Foscos, Mestre Arca. Han creat un exèrcit de guerrilles. Apareixen com per art de màgia!!
CAY: . Màgia Sith.
ULIC: Ataquen a qualsevol qui trobin, i després desapareixen!
ARCA: És el Rei Ommin. Ell és aquí, en algun lloc... utilitzant el poder fosc d’en Freedon Nadd que vaig sentir abans.
ULIC: Hem investigat les catacumbes sota la ciutat. Però allà baix és tot com un laberint.
ARCA: Hem de seguir intentant-lo, Ulic. El destí d’Onderon -potser el destí d'aquest sistema estel·lar- depèn de nosaltres.



EXTERIOR D’ÀMBRIA

Se sent el vent.

NOMI: (Parlant des del futur) Han passat tantes coses des que vaig arribar aquí, a Àmbria. Vaig pensar que el meu entrenament Jedi començaria, però... he estat ignorada. Abandonada a la meva sort.

Vima deixa anar una rialleta.

NOMI: (Des del futur) He passat la majoria del meu temps amb la petita Vima. Li agrada jugar amb els petits llangardaixos que habiten el terreny salvatge al voltant del tancat.

Els petits llangardaixos ("Neeks") xiuxiuegen i brunzeixen.

VIMA: (Rialles) Mira, mare! Els Neeks estan ballant!
NOMI: Vés amb compte, petita gemma. Aquests Neeks tenen les dents molt esmolades.
VIMA: Està bé, mare. Quan s'acosten massa, els espanto perquè se’n vagin! Així!

Se sent el brunzit de la Força... suau i apagat, però hi és.

NOMI: (Des del futur) La Força ja s'havia despertat en la meva filla. Pot utilitzar-la per protegir-se de les dents esmolades dels Neeks. No m’havia de sorprendre. Ella era la filla d'un... bé, de dos Jedi.

VIMA: Vinga, Mamà, perseguim-los!

NOMI: (Des del futur) Jo li havia advertit perquè s'apartés d'aquest llac fumejant, així com Oss Wilum m'havia advertit a mi. Ell va dir que el Costat Fosc mora allà, al llac que anomenen "el Llac Natth" , fet presoner pel poder del Mestre Thon. Però... els nens sempre seran nens.

NOMI: Vima, deixa'ls anar! Aparta't d'allà, Vima!

Se sent el xiuxiueig del llac mentre la Vima s'acosta massa...

VIMA: Ha, ha! Ja us tinc, petits Neeks!

NOMI: (Des del futur) Però jo no li havia parlat de... les criatures. No volia espantar-la. Oss Wilum m'havia explicat que les criatures del llac del Costat Fosc havien començat a mutar...

Els Neeks comencen a grallar de por.

VIMA: Què va malament, petits Neeks?

NOMI: (Des del futur)... convertint-se en criatures del mal...

L’infernal rugit d'un rèptil hiperdesenvolupat omple l'aire. Un segon rugit s'uneix al primer.

VIMA: (Cridant) MMAAMMMMAAAAA!!!!!

NOMI: (Des del futur) Va ser terrible. Pensava que havia deixat els meus dracs darrere meu... però dos nous van sorgir de l'aigua, jo... estava massa lluny, no podria aconseguir arribar a temps...

NOMI: Vima!!!
VIMA: MARE!!! Què són aquestes coses?!?!

NOMI: (Des del futur) I llavors, alguna cosa va sortir de mi!! La Força, suposo. , estic segura d'això. Vaig crear una imatge en el meu cap. En la meva ment, els dos dracs van deixar d'arrossegar-se cap a la Vima i van començar a lluitar entre ells!! I abans que pogués adonar-me’n...

Els dos dracs Foscos comencen a llançar-se dentades entre ells..

NOMI: (Des del futur)... la meva imatge es va tornar REALITAT!! Els dos dracs van començar a lluitar, com si jo els hagués forçat a fer-ho!

VIMA: Oh, Mare!
NOMI: Vine amb mi, Vima!! Ara!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada