dilluns, 8 de desembre del 2014

Caballers de l'Antiga República (VIII)

Anterior



VIII

NEBULÓ RANGER - CABINA

Se sent el rugit dels motors del Ranger.

CONTROLADOR: (Pel comunicador) Nebuló Ranger, aquí Control de Vol d’Onderon. permís per aterrar a la Badia d’Atracada 2.
TOTT: Afirmatiu, Control de Vol. Si us plau, aviseu al Mestre Arca que Tott Doneeta ha arribat amb el Jedi Oss Wilum.

Se sent el rugit del motor de nou.



IZIZ - PLATAFORMA D'ATERRATGE

Un cor canta de fons, mentre se senten els passos d'una desfilada d'estendards.

OSS: Així que aquesta és la ciutat d’Iziz. Sembla magnífica.
TOTT: Ho era, abans que comencés la guerra.
OSS: Sembla que hem arribat a Onderon just a temps per a un funeral, Tott Doneeta.
TOTT: , Oss Wilum. El Mestre Arca ha ordenat que el cos de la Reina Amanoa, i les restes del Senyor del Sith Freedon Nadd, siguin traslladats fora del planeta. Els onderonians estan enviant-lo a una tomba a la quarta lluna. El Mestre Arca diu que el Costat Fosc encara és fort al voltant de l'antic sarcòfag d’en Freedon Nadd.
OSS: . Puc sentir-ho.
TOTT: Ah. Aquí arriben.
OSS: Qui és aquest home d'aspecte poderós que va al davant?
TOTT: Aquest és Oron Kira, el Senyor de les Bèsties. No és un Jedi, però a la seva manera és un home formidable. La dona al seu costat és la Princesa Gàlia, la nova governant d’Onderon.
OSS: I aquests tres han de ser...
TOTT: . Ulic i Cay Qel-Droma, i amb ells hi ha el... (en veu més alta) Mestre Arca!! He tornat!!
ARCA: Benvingut de nou, Tott Doneeta. I a qui has portat?
TOTT: Aquest és el pupil del Mestre Thon, Oss Wilum. Ell ha accedit a ajudar-nos amb el nostre treball.
ULIC: La teva ajuda és benvinguda.
TOTT: Ah, i aquests són Ulic Qel-Droma, i el seu germà Cay.
CAY: Hola.
OSS: Hola. És un gran honor servir-vos, Mestre Arca, però... sembla malalt.
ARCA: (fatigosament) És el Costat Fosc de la Força. La ciutat està encara saturada d'ella. Ens està afectant a tots. El Costat Fosc és curiosament fort en aquest món, tot i la llum que he portat. El Jedi Fosc Freedon Nadd continua tenint un gran suport popular. Crec que alguns dels seus seguidors són mags del Costat Fosc.
ULIC: , per descomptat apareixen i desapareixen com per art de màgia. Hem tingut una dotzena d'atacs d'escamot només en l'última setmana. Però els terroristes simplement semblen esvair-se!


INTERIOR DE LES CATACUMBES D’IZIZ

Se sent el degoteig de les clavegueres, i els passos d'un home.

GOBEE: Ei, compte!
GENET 2: Oh, ho sento, Gobee. Està tan fosc aquí baix, no puc veure per on vaig.
GOBEE: Sé el que vols dir. Aquestes cavernes sota la ciutat continuen durant milles, i són fosques com les mines de Késsel.
GENET 2: De tota manera, per què hem baixat aquí?
GOBEE: Ordres dels Jedi. Diuen que algú aquí baix està practicant màgia Sith. Potser el vell Rei Ommin. Potser fins i tot el mateix Freedon Nadd, pel que sé.
GENET 2: El Rei Ommin? Pensava que era mort. Pensava que tots dos estaven morts. Què és el que busquem, un fantasma?
OMMIN: (Una veu extremadament vella) Si és un fantasma el que busques... n’has trobat un!!



IZIZ - PLATAFORMA D'ATERRATGE

Els motors d'una nau estan escalfant-se.
                                                     
ULIC: Mestre Arca, la nau està llesta per a partir. Podem pujar el sarcòfag a bord?
GOBEE: (Des de molt lluny) Fugiu!! FUGIU TOTS!!!!!
ARCA: . Com més aviat traguem les restes d'en Nadd d'aquest món, abans podrem començar a entendre què enverina aquesta atmosfera...
GOBEE: (Més a prop) FUGIU!!! VÉNEN CAP AQUÍ!!!!
ARCA: Eh? Què és això? Un dels Genets Salvatges.
ULIC: Està corrent cap aquí, dient-nos que...

Ressona una explosió llunyana.

ULIC: Per la Força!! Què va ser això?
TOTT: Una altra explosió!
GOBEE: Els adoradors d’en Freedon Nadd són aquí!!
ULIC: On? On?!?
CAY: No veig cap nau sobre nosaltres.
ARCA: No sents aquest rumor??
GOBEE: No estan sobre nosaltres!! Estan atacant des de...

Se sent una altra explosió, més gran, i després el so d'un trepant gegant.

ULIC: Algun tipus de màquina de guerra! Obrint-se pas cap amunt a través dels fonaments de la ciutat!!
TOTT: Sembla una tuneladora gegant!
CAY: No és només una màquina, Ulic. Hi ha tot un exèrcit a bord!!

Crits i trets de blàster.

ARCA: Els seguidors d’en Freedon Nadd estan atacant!!

Els Jedi encenen els seus sabres de llum.

ULIC: Aquí arriben!!

Comença una ferotge batalla.

ULIC: Cay, tu i Oss Wilum enfronteu-vos a ells. Tott i jo protegirem al Mestre Arca.
CAY: D'acord. Anem, Oss Wilum... si vas venir per a la batalla...
WARB: (Una veu amplificada) Per a la batalla, vine a mi!!

Passos MOLT FORTS.

OSS: (Espantat) Per la Força... és GEGANTÍ!!!!
WARB: Soc Warb Null, (encén el seu propi sabre) Guardià d’en Freedon Nadd!!

La Força creix- el Costat Fosc.

OSS: Cay... no puc pensar... tot... negre...
CAY: És màgia Sith, Wilum!! No perdis l'esperança!! Sota aquesta armadura negra, ha de ser de carn i ossos!!

Cay ataca Null... i només colpeja el seu sabre de llum. Gruny amb l'esforç.

WARB: Estúpid Jedi. Jo sóc la mà dreta d’en Freedon Nadd. No puc ser derrotat.
CAY: La mà dreta d’en Nadd, eh? Bé, mà dreta, coneix a la mà esquerra d’en Cay Qel-Droma!!

El braç droide d’en Cay brunzeix mentre empunya el sabre de llum.

ULIC: Mestre Arca, aquest Jedi Fosc d'armadura negra està rebutjant a Cay i Oss Wilum!
ARCA: Aquests dos poden cuidar-se per si mateixos, Ulic.
ULIC: Però he de...
ARCA: No et precipitis, Ulic. Aprèn disciplina. Sent la Força. La batalla només és una distracció. Alguna cosa poderosa està actuant aquí, ho sento, jo... (de sobte, sembla com si rebés una descàrrega elèctrica) Aaagggghhh!!!! (S'ensorra)
ULIC: Mestre Arca!!
TOTT: Què ha passat, Ulic??
ULIC: No ho !!
ARCA: (Gemint) Energia del Costat Fosc... (espantat) la més poderosa que mai hagi sentit...
ULIC: El Mestre Arca ha contactat amb la Força, i llavors s’ha ensorrat. Queda't amb ell, Tott.
TOTT: On vas, Ulic?
ULIC: (Encén el seu sabre) A igualar les probabilitats!!

Ulic s'introdueix en la lluita.

ULIC: Vaig a per tu, Fosc!!
WARB: RETIRADA!!! TORNEU A LA MÀQUINA DE GUERRA!!
TOTT: Ulic, ho estàs aconseguint!! Estàs fent-los fugir!
ULIC: (Corrent) Espereu, escòria del Costat Fosc, encara no he acabat amb vosaltres!!
WARB: (Tallant a un altre dels bons en trossos) La meva tasca acaba aquí, Jedi estúpid. Però arribarà la teva hora. AVIAT.

La porta de la màquina de guerra es tanca.

Ulic: NOOO!!!

La màquina de guerra comença a retrocedir...

CAY: COMPTE, Ulic!!! AQUESTA MÀQUINA ESTÀ COMENÇANT A MOURE'S!!
ULIC: SURT!! SURT I ENFRONTA’T AMB MI!!!!
CAY: Ulic!! DÓNA’T PRESSA!!!

La màquina de guerra comença a enterrar-se.

TOTT: Cay, aquesta màquina de guerra està desapareixent a terra...
CAY: I està arrossegant-ho tot darrera d'ella!!
TOTT: Inclosos a nosaltres!!!! Està tirant de mi!!!! Cay, m'estic relliscant...!!

Cay agafa a Tott. El braç droide brunzeix.

CAY: Agafa't a mi, Tott! El meu braç droide està subjectat en aquest pal!! Aguanta!!!

Els sorolls de la màquina de guerra arriben al seu apogeu... i després s'esvaeixen.

TOTT: Per la deessa Twi'lek! La màquina de guerra... se n'ha anat! Simplement es va enfonsar a la terra!!
CAY: Tenen... tenen a Ulic amb ells?
ULIC: (tossint) No, sóc aquí. Vaig saltar de la nau en l'últim moment. Però el Fosc va escapar.
CAY: Almenys els vam fer marxar abans de rebre algun dany seriós.
ARCA: (Feble) No... el dany està fet...
ULIC: Mestre Arca!! Es troba ?
ARCA: Estaré , Ulic. Però com he dit, el mal ja està fet. Aquest atac era només una distracció. Mentre ens enfrontàvem a aquest Jedi Fosc, els seus servents van capturar el sarcòfag d’en Freedon Nadd!

Un comunicador pita.

TOTT: Aquí Tott Doneeta. Què?? On són??...
ARCA: Hem de baixar als túnels, Ulic.
ULIC: Què? Però Mestre Arca, no està en condicions de...
ARCA: No tinc cap altra opció!!! El sarcòfag d’en Freedon Nadd conté un gran poder. No hem de permetre que els Foscos es facin amb ell!! Si el Rei Ommin encara és viu i està darrere d'aquesta bogeria, llavors aquest túnel ens portarà fins a ell.
GÀLIA: Llavors jo vaig amb vosaltres.
ULIC: Princesa Gàlia, això és massa perillós per...
GÀLIA: Insisteixo. Conec aquests túnels millor que ningú. A més, si el meu pare és la font d'aquesta màgia Sith, he d’enfrontar-m'hi.
ARCA: No hi ha temps per discutir. Hem de marxar ja.
CAY: Llavors anem-hi.

Se sent l'espetec d'un comunicador.

TOTT: Mestre Arca, acabo d'aconseguir un informe. Hi ha un exèrcit del Costat Fosc aproximant-se a la ciutat.
ARCA: Cay. Tu, Tott Doneeta i Oss Wilum manteniu-vos aquí. Ajudeu als Genets Salvatges a defensar la ciutat. Ulic i jo entrarem en els túnels amb la Gàlia.
CAY: Però, Mestre Arca...
ARCA: Cay... igual que el teu germà, has de temperar el teu valor amb saviesa. Roman aquí. Defensa la ciutat fins que tornem. Ulic, anem.



CATACUMBES D’IZIZ

Els sorolls de claveguera habituals.

ULIC: Aquest túnel és tan fosc. Estem tots? Mestre Arca?
ARCA: Estic al teu costat, Ulic. Has d'aprendre a veure amb la Força.
GÀLIA: I jo també sóc aquí, Ulic.
ULIC: Gàlia, saps on som?
GÀLIA: No, aquest túnel... és més profund que qualsevol de les altres catacumbes que coneixia.
ARCA: I sembla molt més antic. Enterrat en el més profund del cor del planeta. I en el Costat Fosc. Hem de tenir cura.
ULIC: Costat Fosc o no, quan em trobi amb aquest Warb Null, vaig a...
OMMIN: (Molt a prop) Ell no és el teu pitjor enemic, Ulic Qel-Droma.

Tots boten sorpresos.

ULIC: Qui és??
ARCA: El Rei Ommin.
GÀLIA: Pa... pare??

Els moviments de l’Ommin vénen acompanyats de brunzits de peces de droide.

OMMIN: , filla meva.
GÀLIA: Però... què t'ha passat?
OMMIN: Ah, et refereixes als meus, eh... (brunzit) perfeccionaments? Necessaris, em temo. El meu cos s’està consumit. Sembla que aquest exosquelet de metall és l'únic que pot impedir que els meus vells ossos s'ensorrin.
GÀLIA: Però pare, què estàs fent tan sol en aquests túnels? Em pensava que havies mort!!
OMMIN: Mort? Oh. No, no he mort. Això era simplement una distracció necessària. (Rialletes) Així jo podria continuar els meus, hem, estudis. Quant a viure aquí baix en aquests túnels, bé... he après a apreciar-ho. I no estic sol en absolut. (Brunzit)

Rumor creixent... la màquina de guerra de nou!!

OMMIN: Com pots veure, tinc un exèrcit.
ULIC: Els Foscos!! Estan tots aquí...!!
ARCA: Espera, Ulic. Tingues paciència. (En veu més alta) Rei Ommin, pressento que el mantell de la foscor li pesa com la mort mateixa.
OMMIN: Ah, Mestre Arca.
ARCA: Escolta, ancià. En el nom dels Jedi, reclamo el sarcòfag d’en Freedon Nadd. Necessito saber per què el Costat Fosc roman tan fort en aquest lloc.
OMMIN: Hmm... acosta't, Arca. T’explicaré un secret.
ULIC: (Ràpidament) Mestre Arca, no!! No confio en ell...
OMMIN: Vine, vine, jove Jedi. (Brunzit) Només sóc un ancià. I només visc gràcies a la tecnologia. Quin mal puc fer? (Brunzit) Arca..
ARCA: (Camina cap a l’Ommin) , Rei Ommin.
OMMIN: Has de saber que la foscor ha estat amb nosaltres durant centenars d'anys. El meu pare, el seu pare....
ARCA: Ja ho sé.
OMMIN: Però, saps que el Més Gran encara està amb nosaltres??
ARCA: QUÈ?!?!?
OMMIN: Oh, !! Fins i tot ara!! Fins i tot... AQUÍ!!!

Ommin fa un frunzit mentre es gira. Un arc elèctric vola de les seves mans per colpejar a Arca.

ARCA: AARRRRGGGHHH!!! (Cau a terra)
ULIC: MESTRE ARCA!!!
GÀLIA: Qu... què és aquesta figura? Com un fantasma, sorgint darrere del cos del meu pare...
NADD: (Veu profunda, forta, i absolutament FOSCA) JO SÓC FREEDON NADD.
ULIC: És... és algun truc del Costat Fosc!!
ARCA: (Feble) No és ell. Freedon Nadd.
ULIC: Si fa més de 400 anys que és mort!!
NADD: , LA MEVA CARN MOMIFICADA JEU A LA LÀPIDA. PERÒ AQUEST VELL HA RECLAMAT EL MEU ESPERIT DEL CAOS. I A ELL LI HE DONAT TOT EL MEU SABER.
ARCA: Ara entenc per què el Costat Fosc persisteix en aquesta ciutat. El Rei Ommin ha continuat practicant la màgia Sith... que va aprendre de tu.
NADD: NO EM TEMIS, JEDI. NO TINC CAP PODER EN EL MEU PRESENT ESTAT.
OMMIN: Però jo sí!!

Ommin agafa a l’Arca del coll.
L’Arca es debat intentant respirar.

GÀLIA: Pare, NO!! Ulic, ell... ell està alçant a l’Arca del sòl!! Com pot fer-ho??
ULIC: El teu pare sembla feble, Gàlia, però aquest marc de metall ha de donar-li força.
OMMIN: Has encertat només una part, jove i estúpid Jedi. L’exosquelet recolza el meu cos, però el poder fosc d’en Freedon Nadd em dóna força per fer AIXÒ!!!

Comença a atacar Arca amb un llampec de Força.

ARCA: AAAAAARRRRGHHHHHHH!!!!!
GÀLIA: Ulic!!! Què està passant?!?!
ULIC: El poder del Costat Fosc l’ha atrapat. Mestre Arca, lluita...
NADD: EL TEU MESTRE NO POT, NOI. A TRAVÉS DEL REI OMMIN, EL MEU PODER GOVERNA UNA VEGADA MÉS EN AQUEST PLANETA.

El llampec comença de nou, entre els brunzits del cos de l’Ommin..

ARCA: (Gemegant sota el llampec) Ulic... Gàlia... Escapeu!!
ULIC: No sense vostè, Mestre!!
GÀLIA: Ulic, anem!
WARB: GUÀRDIES!!! DETENIU-LOS!!

Warb encén el seu sabre.

WARB: JEDI, ALTO!!!
ULIC: (Amb veu plena d'odi) Warb Null...
OMMIN: Gàlia. Vine a mi, filla. Pren la meva . Queda't amb el teu ancià pare. Et necessito per al meu treball.
GÀLIA: (Amb total rebuig) Ulic, aparta’m d'ell. Si us plau.
WARB: JEDI!!! Rendeix-te!!! NO ETS RES AL COSTAT DEL PODER D’EN WARB NULL!!!
ULIC: (Encén el seu sabre) Esbrinem-lo.

Ulic i Warb entrexoquen els seus sabres, deixant anar espasades i ganivetades. La lluita continua mentre...

NADD: ARA, OMMIN, MENTRE EL JOVE JEDI ESTÀ DISTRET... PORTA EL COS D’ARCA Al MÉS PROFUND DE LES CATACUMBES.
OMMIN: Com ordenis, Senyor Fosc. Però crec que aquest valent Jedi donarà a Warb Null una gran derrota.
NADD: . TOT SEGONS EL PLANEJAT. LA SEVA MORT EM COMPLAU... AIXÍ COM EL CREIXENT PODER D’ULIC QEL-DROMA TAMBÉ S'AJUSTA ALS MEUS PLANS...
                   NADD (Per a si mateix) Lluita bé, jove Jedi... T’espera un gran Destí.

WARB: ARRRGGGHHH!!! (Quelcom metàl·lic cau a terra) EL MEU BRAÇ... ME L’HAS TALLAT... QUIN MAL FAAAAAAAA!!! PIETAT, T'HO PREGO!!!!
ULIC: Jo et donaré "pietat"!! La mateixa pietat que vas mostrar amb el meu germà!!!

Ulic decapita A Warb Null.

ULIC: Ja. S'ha acabat. Gàlia, on és el Mestre Arca?
GÀLIA: Se n’ha anat, Ulic. Ells... se l'han emportat.
ULIC: (Gemint) Oh, el meu cap... el poder del Costat Fosc me l’està oprimint. Massa ira... Sento vertigen... com si caigués d'una gran alçada...
GÀLIA: Anem a... anem a perseguir-los?
ULIC: No, anem a buscar els altres. Necessitarem ajuda, Gàlia. I molta!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada