dimecres, 10 de juny del 2015

L'Acadèmia de l'Ombra (IX)

Anterior



9

La Tenel Ka va despertar en una foscor absoluta, envoltada per una vibració ofegada i gairebé sense espai per moure’s. El seu cor estava bategant en un veloç redoblament de tambor, i va sentir el pessigolleig de la transpiració sobre la seva pell. Una vaga sensació urgent que alguna cosa anava terriblement malament es va agitar a les profunditats de la seva ment. Va intentar seure i es va colpejar el cap, amb prou força, contra el dur fons de la llitera que hi havia a sobre. La Tenel Ka va reprimir una exclamació de disgust i es va recordar que es trobava a bord del Casualitat. Es va relaxar una mica..., però només una mica.
Quan van acabar de parlar amb l'agent d'informació hutt a Borgo Prime, en Luke i la Tenel Ka van decidir que la seva millor esperança de trobar en Jacen, la Jaina i en Lowbacca consistia d’anar directament a Dathomir, món natal de les Germanes de la Nit originals. La seva única pista era la misteriosa Germana de la Nit, i havien d'esbrinar qui era i si els bessons i en Lowbacca estaven en el seu poder.
En Luke havia apressat a la Tenel Ka que dormís una mica durant el viatge. Era la primera oportunitat de descansar que tenia des que els seus amics havien estat segrestats, i la Tenel Ka la va acceptar amb gratitud.
I així havia dormit, protegida de la llum i el so en una de les lliteres del Casualitat, però el seu descans havia tornat a veure’s pertorbat per somnis plens de foscor. La Tenel Ka va moure un interruptor al costat del seu cap i va fer una ganyota quan la brillant llum del compartiment va inundar el cubicle de repòs. Es va donar la volta fins a quedar ajaguda sobre l'estómac, va passar les cames per sobre del costat de la llitera i va saltar el metre i mig que la separava del sòl del compartiment. La Tenel Ka va agitar el cap per apartar la seva cabellera daurada rogenca de la cara, es va estirar quan alta era i va percebre amb plaer la llibertat de moviments que li permetia la seva dura i flexible armadura de pell de llangardaix. S'alegrava de tornar a anar vestida com una guerrera.
La sensació d'inquietud que li havia deixat el somni va persistir mentre la Tenel Ka anava a la cabina de pilotatge i s'instal·lava al seient del copilot al costat d’en Luke. Després va clavar la vista al finestral davanter i va contemplar els remolins de colors que indicaven que el Casualitat estava viatjant per l'hiperespai.
En Luke va aixecar la mirada dels controls.
- Has dormit una mica?
- És un fet comprovat.
La Tenel Ka tensà les tires de l'arnès de seguretat al seu voltant i després va agafar un gruix floc de cabells entre els dits i va començar a trenar-lo, afegint unes quantes plomes i comptes que guardava dins una bosseta que penjava del seu cinturó.
- Però no has dormit bé, oi?
La Tenel Ka parpellejà, una mica sorpresa que ho hagués notat.
-Això també és un fet comprovat.
En Luke no va replicar. Es va limitar a esperar en silenci i la Tenel Ka, amb una creixent incomoditat, va acabar comprenent que estava esperant que s'expliqués.
-He... He tingut un somni -va dir per fi -. No és gens important.
La penetrant mirada blava d’en Luke va escrutar la seva cara. Quan va parlar, en Luke ho va fer en veu baixa i suau.
- Percebo por en tu -va dir.
La Tenel Ka va torçar el gest i va arronsar les espatlles.
-És un somni que ja he tingut abans.
En Luke va tancar els ulls durant un moment i va inclinar el cap a un costat, com podria haver fet si estigués observant-la amb els ulls oberts.
- Les Germanes de la Nit? -Va murmurar per fi.
-Sí. És una criaturada -va admetre la Tenel Ka mentre la sang afluïa a les seves galtes, tacant-les amb el vermell de la incomoditat.
-És estrany... Jo també he somiat amb elles -va dir en Luke.
La Tenel Ka el va mirar amb incredulitat.
- Solia pensar que no eren més que una història que les mares i àvies de Dathomir comptaven per espantar als nens. Però totes les Germanes de la Nit van ser destruïdes. Com pot haver quedat alguna?
- La gent de Dathomir solen tenir grans capacitats per a l'ús de la Força, i no resultaria gens difícil per a algú ensinistrar-les en els camins del mal -va dir en Luke. Es va recolzar en el seient de pilotatge i va contemplar l'hiperespai com si estigués invocant un record molt vell -. De fet, fa molts anys, abans que tu naixessis, vaig anar a Dathomir a la recerca d’en Han i la Leia, els pares d’en Jacen i la Jaina. Allà vaig conèixer el teu pare i la teva mare, i tots vàrem unir les nostres forces per derrotar a les últimes Germanes de la Nit.
La Tenel Ka el va observar, sentint-se plena de curiositat. Era una part de la història de la que els seus pares parlaven molt poc.
-La meva mare et té en gran estima -va dir, amb l'esperança que en Luke seguiria parlant del que va passar llavors.
En Luke li va llançar una mirada lleument burleta.
-Però t'ha explicat alguna vegada com ens vam conèixer? T'ha explicat que em va capturar?
- No voldràs dir... - Va balbucejar la Tenel Ka -. Ella no podia haver esperat que...
La seva consternació va fer riure al Luke.
-És un fet històric comprovat.
- Oh, Mestre Skywalker!
La Tenel Ka va fer un bot, sentint-se horroritzada davant la mera idea d’en Luke sotmetent-se a les primitives costums matrimonials que sempre li havien semblat tan pintoresques i provincianes. A Dathomir, una dona seleccionava i capturava l'home amb el qual volia casar-se. La seva mare, Teneniel Djo, li havia fet això al Luke Skywalker?
Comprendre que la seva mare havia capturat al Mestre Jedi més gran de tota la galàxia i havia esperat que es casés amb ella i fos el pare dels seus fills va fer que una nova onada de vergonya li enrojolí la cara. Un instant després tota aquella situació li va semblar tan totalment i sobtadament ridícula que la Tenel Ka va deixar escapar el que en ella era un so realment molt estrany: una rialleta.
-La meva mare sempre m'ha ensenyat a respectar als Jedi, i molt especialment al Mestre Skywalker, però... Oh, et prego que no t'ofenguis, però... - Boquejà, amb els ulls plens de llàgrimes d'hilaritat -. Bé, m'alegro moltíssim que no se sortís amb la seva.
En Luke, que seguia somrient, va allargar el braç i li va estrènyer l'espatlla per indicar-li que l'entenia.
- Jo també -va dir -. Els teus pares van néixer l'un per l'altre.
-Vull molt al meu pare, saps? - Va dir la Tenel Ka, recuperant la serietat -. I a la meva mare.
- I no obstant això mai els has dit als teus amics qui són els teus veritables pares -va dir en Luke -. Per què?
La Tenel Ka es va remoure nerviosament entre les tires del seu arnès de seguretat, que semblaven estar sobtadament massa estretes. Havia pensat sovint en aquell problema, i havia acabat arribant a la mateixa conclusió una vegada i una altra.
- És difícil d'explicar -va dir -. No m'avergonyeixo dels meus pares, si això és el que penses. Em sento molt orgullosa que la meva mare posseeixi el do de la Força en un grau tan gran, i que ella, una guerrera de Dathomir, governi ara tot el Cúmul de Hapes. I estic orgullosa del meu pare i del que ha aconseguit arribar a ser tot i la forma en què va ser educat..., i tot i la persona que el va educar.
En Luke va assentir
- Et refereixes a la teva àvia, no?
-Sí. - La Tenel Ka serrar les dents fins a fer-les cruixir -. No estic gens orgullosa d'aquesta part de la meva família. La meva àvia té un insaciable desig de poder. Manipula la gent. Ni tan sols estic segura que sàpiga com estimar. - Es va girar cap al Luke, i va sentir una estranya barreja de tristesa i perplexitat mentre ho feia -. I no obstant això el meu pare està ple de saviesa i amor. No és com ella.
- No, no ho és -va dir en Luke -. Fa molt temps l’Isolder va fer una cosa molt difícil i que exigia molt valor. Va comprendre que la teva àvia estimava el poder fins al punt que estava disposada a matar a qualsevol persona que suposés una amenaça per a ella, i va rebutjar els seus ensenyaments. La teva àvia és una dona forta i orgullosa, però les seves lliçons estaven plenes de verí. L’Isolder va escollir valorar i honorar la vida allà on la trobés. Aquesta decisió tan difícil que va prendre el pare era la decisió correcta.
La Tenel Ka va assentir. Els seus pensaments estaven plens d'amargor.
-El meu llinatge està tacat per generacions de tiranes assedegades de sang i famolenques de poder. No em sento gens orgullosa d'haver nascut en el si de la família reial de Hapes - va dir, gairebé escopint les paraules -. No desitjo que els meus amics sàpiguen que sóc l'hereva d'aquest tron, perquè no he fet res per guanyar-lo, triar o merèixer.
En Luke l'estava contemplant amb expressió pensativa.
- En Jacen i la Jaina entendrien això. La seva mare és una de les dones més poderoses de la galàxia.
La Tenel Ka va bellugar violentament el cap.
- Abans de dir-ho, he demostrar-me a mi mateixa que no sóc com les meves avantpassades. He triat enorgullir-me únicament del que aconsegueixi fer, primer a través dels meus propis recursos i després a través de la Força, i mai a través del poder polític heretat. Els meus pares estan molt orgullosos que hagi decidit convertir-me en una Jedi.
- Ho entenc -va dir en Luke -. Has triat un camí difícil. És un bon començament per a una Jedi -va afegir, somrient-li afablement.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada