diumenge, 28 de juliol del 2013

Dibuixant els mapes de la pau: El relat del granger d’humitat (i IX)

Anterior



IX
Dia 50, nit: Em converteixo en rebel

El comandant imperial em va ordenar que anés a Mos Eisley a prestar declaració, i vaig haver d'anar. L’Ariela em va demanar que portés a la seva mare i la seva germana a l’espaiport. Es va quedar amb els altres grangers per preparar-se davant l'ofensiva que els habitants de les sorres portarien a terme com a revenja.
-L’Eyvind m'ha deixat la seva granja -em va dir l’Ariela-. M'agradaria que m’ajudessis a explotar-la quan això acabi... quan puguem tornar-hi.
Així que vaig estar pensant en això durant el meu viatge a Mos Eisley.
Vaig deixar a la mare i la germana de l’Ariela a l’espaiport. En poc temps, estarien fora de perill a Alderaan. Vaig fer la meva declaració, i els imperials van confiscar el meu mapa i em van deixar anar.
Em vaig preguntar per quant temps.
Mentrestant, la meva granja estava abandonada.
Les meves esperances per aconseguir la pau amb els jawes i els habitants de les sorres estaven arruïnades.
Els habitants de les sorres segurament se sentirien traïts i matarien gent innocent.
Els meus mapes, els meus somnis, les meves reeixides negociacions no significaven res per a l'Imperi.
Tot perquè l'Imperi no volia que tinguéssim pau. Tot perquè l'Imperi no es preocupava per la seguretat i el treball i les vides dels seus ciutadans. Érem peons d'un sol ús... canalitzant els nostres esforços en la mesura del possible per camins "aprovats".
Em vaig aturar a la cantina per fer un glop. No podia tornar sense més.
Em vaig asseure en un racó fosc i vaig observar la gent que m'envoltava; gent de tots els racons de l'Imperi. Representants de pobles que havien estat, cadascun a la seva manera, oprimits per l'Imperi. Tots ho havíem suportat.
Però hi havia un altre camí. Jo sabia que hi havia un altre camí.
Estava la Rebel·lió.
L'Imperi m'havia conduït a la rebel·lió.
Vaig demanar una altra beguda i vaig mirar al meu voltant. No sabia com trobar la Rebel·lió. No sabia com unir-me. Però aquesta cantina seria el lloc apropiat per esbrinar-ho, vaig pensar. Si feia les preguntes adequades, potser ho esbrinés. Vaig decidir preguntar a l’ithorià assegut unes taules més enllà.
Vaig demanar una altra beguda, per agafar valor, però abans que pogués moure’m, en Luke, el nebot de l'Owen i la Beru, va entrar amb algú a qui no coneixia i amb dos droides als quals van ordenar que sortissin.
On eren l'oncle i la tia d’en Luke? Em vaig preguntar. I això va fer que comencés a pensar. La granja de l'Owen i la Beru estava bastant lluny de la meva i la de l’Ariela. Potser els vindrien bé una o dues mans extres fins que les coses s'assentessin i fos segur per a l’Ariela i per a mi tornar a les nostres granges.
Després podríem començar a treballar per a la Rebel·lió.
L’Ariela em seguiria a la Rebel·lió. La majoria dels altres grangers probablement també ho farien després del que havia passat avui. Els jawes podrien ajudar. Amb el temps, potser fins i tot els habitants de les sorres arribarien a entendre què els havia passat... i restaurant la República acabaria amb les atrocitats imperials. Els grangers com jo, en estranya aliança amb els jawes i potser amb els habitants de les sorres, hauríem de lluitar pel nostre dret a viure en pau al món al que anomenàvem llar.
Quan vaig acabar de pensar això, alguna cosa em va dir que trobaria perfectament la Rebel·lió, a les muntanyes i les valls i les granges d'aigua de Tatooine.
Alguna cosa em va dir que les coses anaven a canviar a Tatooine, en maneres que els imperials no havien imaginat o desitjat.
Una cosa em va dir que, al final, algun dia, d'alguna manera, hi hauria pau aquí.
Dibuixaríem els mapes de la pau.


FI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada