dilluns, 28 d’agost del 2017

El Planeta Misteriós (LIX)

Anterior



CAPÍTOL 59

Ànakin tenia la sensació d'haver estat engolit viu. Es va arraulir al costat de la seva nau i, posant la mà a sobre del fuselatge, la va sentir tremolar sota l'arnès de captura. Encorbant les espatlles, va controlar la seva respiració entretallada i va intentar traçar un pla, qualsevol pla, per recuperar el control de la seva vida.
No podia treure’s del cap la visió del tallador de sang agonitzant. Disparar feixos làser contra uns androides no l’havia preparat per a la seva primera aniquilació personal, i la manera en què l'havia dut a terme...
Ànakin va gemegar. Els quatre guàrdies de l'hangar es van tornar cap a ell en sentir el so, es van encongir d'espatlles i van apartar la mirada. Un noi espantat, res més.
Jabitha va aparèixer al seu costat. Ànakin va alçar els ulls i va parpellejar. La imatge va tornar a canviar i Jabitha es va convertir en la Vergere primer, i en el Magíster després. Ànakin es va aixecar i va anar lentament cap a la proa de la seva nau. No estava molt segur de poder suportar noves il·lusions de Sekot.
–Estan intentant destruir els assentaments –va dir Sekot, fent com si s’agenollés al costat d’ell–. No puc permetre que això es prolongui molt més temps.
–Què pots fer? –va preguntar Ànakin sense aixecar la veu.
–El Magíster es va preparar per això, però mai hem... –Sekot va semblar quedar-se sense paraules–. Practicat? Mai hem fet un exercici provant-ho tot simultàniament a la vegada.
–Provat què?
Sekot va mirar cap endavant.
–Els motors, els nuclis d’hiperimpulsió.
–M'estàs dient que tots aneu a escapar a bord de grans naus?
–Farem el que calgui fer per sobreviure. Saps on estàs?
–En un sembrador de mines celestes. M'han fet presoner –va dir Ànakin.
–Estàs en òrbita al meu voltant. Formes part de la flota que potser no tardi en haver de destruir. Em sabria greu fer-te mal.
–Pots fer això? Pots destruir totes aquestes naus?
–És possible que pugui fer-ho. Estic intentant no ser excessivament destructiu quan actuo, però el Magíster no va tenir temps d'ensenyar-me res. No sé què som capaços d'arribar a fer els colonitzadors i jo treballant junts.
–Vas matar a algun Estranger Llunyà?
–He d'haver-ho fet –va dir Sekot.
–I això seria diferent per a tu? –va preguntar Ànakin.
Sense que sabés per què, allò li semblava important.
–No ho sé. Cada experiència és nova. No em conec molt bé a mi mateix. Acabo de prendre consciència de quanta mort hi ha en les meves pròpies parts, de com competeixen les unes amb les altres i mantenen un equilibri de ser i acabar, aparèixer i esfumar-se. La mort i el naixement són presents simultàniament en tota la meva superfície. Em pregunto si això em desagrada. Quan les parts del teu cos maten organismes invasors, t'adones que els estan matant?
–No –va dir Ànakin.
Alguns Mestres eren plenament conscients de la presència dels diminuts éssers vius que habitaven dins dels seus cossos. Als padawans poques vegades se'ls ensenyaven aquelles habilitats, ja que podien distreure'ls.
Un guàrdia va anar cap a ell per veure que estava fent.
–Amb qui parles? –va preguntar, contemplant a la nau atrapada sota del seu arnès.
–Amb el planeta –va dir Ànakin–. S'està preparant per esborrar-vos del cel.
El guàrdia va somriure.
–Zonama Sekot és una jungla, un món primitiu –va dir–. He sentit comentar que estan oferint una bona resistència, però no és res que no puguem aixafar.
Ànakin va arrugar els llavis. El guàrdia no va poder sostenir la penetrant mirada del noi. Va fer un pas enrere i després va tornar al seu lloc movent el cap.
Sekot va tornar a aparèixer.
–Tant de bo hi hagués una altra manera. No vull fer-te cap mal –va dir.
–Has de defensar-te.
–Desitjaria que hi hagués més temps.
Ànakin es va estremir.
–Jo també –va dir.
Havia arribat el moment d’aquietar el seu remolí interior i preparar-se per emprendre l'últim viatge, per la mort d'un aprenent Jedi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada