diumenge, 16 de juliol del 2017

Ànakin Skywalker (i XIV)

Anterior



Catorzena Entrada

Un triomf amarg

Quan la Nau de Control va rebentar, els caces estel·lars grocs de Naboo es van reagrupar i es van dirigir de tornada a Naboo. Volia parlar amb ells per comunicador, però els meus comunicacions estaven fets malbé. Tot el que podia fer era coixejar de tornada a Naboo darrere d'ells en el meu caça danyat.
Una mica després ens vam aturar dins de l'hangar de palau. Un munt de pilots i tripulació de terra van envoltar el meu caça. Quan vaig obrir la cabina de comandaments i em vaig aixecar, les seves boques es van obrir. Podia llegir-los la ment. Com era possible que un nen de la meva edat aconseguís entrar a la Nau de Control Droide i rebentar-la?
El més divertit era, que jo m'estava fent la mateixa pregunta.
Em van ajudar a baixar del caça estel·lar i, em van dir les bones notícies. Quan la nau havia explotat, tots els droides de combat de la Federació de Comerç a Naboo s'havien quedat congelats, i la Reina va ser capaç de capturar al virrei. Junts, els gungans i la gent de Naboo havien guanyat la batalla. El seu planeta era lliure!
Havia d'haver estat un dels dies més feliços de la meva vida.
Però just llavors un guàrdia de cara ombrívola va entrar a l'hangar. Havia sentit que els Cavallers Jedi havien derrotat al Lord Sith. Però en la batalla, el Jedi major havia estat assassinat...
Vaig sentir un dolor terrible al cor. Qui-Gon, el meu heroi, el meu guardià, l'única persona que realment m’entenia... s'havia mort. Tot d'una vaig saber que la sensació terrible i fosca que havia tingut en el caça estel·lar era la seva mort. El vaig sentir marxar.
Vaig tancar els ulls i vaig obrir la ment, de la mateixa manera que ho havia fet aquella nit a Coruscant quan Obi-Wan i Qui-Gon parlaven. Podia percebre alguna cosa. Qui-Gon encara hi era d'alguna manera. Era una ombra del que havia sentit abans, però encara hi era.

* * *

El funeral va tenir lloc a les escales del temple a la plaça central de Theed. Era la posta de sol i el sol taronja s'estava enfonsant a l'horitzó. Una gran multitud hi era: la Reina Amidala i les seves donzelles, el Consell Jedi i altres Cavallers Jedi que havien conegut a Qui-Gon Jinn en persona, les tropes de Naboo, i les forces gungan.
I, per descomptat, Obi-Wan i jo. El cos d’en Qui-Gon estava posat en una pira funerària. Observem en silenci mentre Qui-Gon Jinn desapareixia en les flames. Llavors van ser alliberats uns coloms blancs.
Era difícil per a mi observar. En el curt temps que li havia conegut, Qui-Gon havia estat més un pare per a mi que qualsevol que hagués conegut. Vaig pensar en el dia en què l'havia vist per primera vegada a Tatooine. Com havíem anat a casa meva per fugir de la tempesta de sorra. Com li vaig dir que sospitava que era un Cavaller Jedi pel sabre làser que portava. Com ell va pretendre que potser simplement havia matat un Jedi i li havia tret el sabre làser. Com vaig dir que ningú podia matar un Cavaller Jedi.
I què clarament recordava aquest trist moment en què ell va sospirar i va dir:
Tant de bo fos així.
Com si fins i tot llavors ho hagués sospitat...
Vaig utilitzar el puny del meu uniforme per netejar-me les llàgrimes. Vaig sentir la mà d'Obi-Wan a l'espatlla.
-Ell és un amb la Força, Ànakin, -va dir suaument-. Has deixar-lo anar.
Vaig alçar la mirada cap a la cara d'Obi-Wan i em vaig sorprendre del que vaig veure. La seva expressió era oberta i preocupada. Podia percebre com anava amb cura mentre compartíem la pèrdua d'algú que tots dos havíem admirat tant. Amb la partida d’en Qui-Gon, alguna cosa havia canviat entre nosaltres.
Li vaig preguntar que em passaria ara.
Res podria haver-me preparat per a la resposta d'Obi-Wan.
-Jo sóc el teu Mestre ara, va dir ell, prement la seva adherència a la meva espatlla-. Et convertiràs en un Jedi. T’ho prometo.







Hora d'anar-se'n

Obi-Wan simplement va enganxar el cap a l'entrada i va dir que ens anàvem en cinc minuts. És hora d'acabar aquest diari.
Han passat tantes coses. Mai seré el mateix que era a Tatooine. Està clar que la meva vida serà diferent de la d’en Kitster, diferent de la de la meva mare, diferent de la de qualsevol que hagi conegut abans. Tinc fe en la promesa d'Obi-Wan: El meu entrenament començarà aviat.
Els meus viatges continuaran. Aniré a planetes i tindré experiències que no puc començar a imaginar. Estic tant espantat com excitat.
On sigui que em porti el camí, estic preparat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada