divendres, 14 de juliol del 2017

Ànakin Skywalker (V)

Anterior



Cinquena Entrada

La cursa de la meva vida

Vam engegar els nostres motors. I deixa’m dir-te una cosa, no hi ha cap so com aquest. El rugit d'una dotzena de beines de carreres és tan fort que et fa mal a les orelles. És com ficar el teu cap dins d'un motivador d’hipermotor. Per a mi, aquest so és pura adrenalina. Em fa voler anar ràpid i guanyar.
La llum d'inici es va tornar verd i vaig estrènyer amb força les barres propulsores de la meva beina. Les beines de carreres del meu voltant van solcar cap endavant en manada...
Mentrestant, amb una tos malaltissa, les meves turbines es van apagar.
Em vaig asseure allà en el núvol d’escapaments i pols mentre les altres beines de carreres es disparaven des de la línia de sortida. Crec que per mig segon estava atordit.
Sebulba! Tot d'una vaig saber que havia sabotejat els meus motors. Però no importava. L'única cosa que importava era tornar a la cursa.
Vaig picar el botó d'arrencada de nou... i de nou. Van passar tensos segons mentre esperava ansiosament per veure si els Radon-Ulzers s’iniciaven. Finalment, amb un escopir, ho van fer.
Estava enrere. Per descomptat. Estava bastant enrere, però potser això funcionés al meu favor. Davant vaig veure la beina taronja brillant d’en Sebulba i la beina de Mawhonic anar aparellats cap al primer gir de les formacions de roca. Mawhonic no sabia contra qui es ficava. Si hagués tingut un comunicador, li hauria tractat d'advertir.
Massa tard. Sebulba va virar cap a Mawhonic, enviant-lo directament cap a les roques. Kabum! Fins i tot tan enrere de la cursa vaig poder sentir les explosions mentre Mawhonic s'esvaïa en una gran bola de flames.
Sé que pot sonar esbojarrat, però tot el que volia era atrapar la criatura que acabava de matar a Mawhonic.
Però primer havia de passar a la resta del ramat. Gasgano va ser el primer desafiament al qual em vaig enfrontar. Estava conduint un nou ord pedrovia, que és realment ràpid i àgil. Vaig tractar de passar-li, però ell em va tallar el pas. Una i altra vegada ho vaig intentar, però no va ser fins que vaig caure per un altiplà que em vaig abalançar cap a ell i m’hi vaig colar.
Pang! Del no-res, una cosa va colpejar la part posterior de la meva beina de carreres i em va fer virar.
Què dim...?
Llavors els vaig veure... quatre exploradors tusken ocults en el gir del canó de dunes! Estaven animant i ballant amb delit. Un d'ells havia d'haver tingut sort amb el seu rifle de projectils i li havia donat a la meva beina. Vaig prémer les dents i vaig passant-los com un tret.
Ca-bum! Vaig escoltar una altra explosió i vaig veure a Sebulba corrent lluny d'una segona enorme bola de flames i fum al costat de la paret del canó. No vaig veure el que havia passat, però sabia que Xelbree havia estat tractant d'atrapar-lo un parell de minuts abans.
I ara Xelbree havia desaparegut.
Ca-bum! Ody Mandrell va tallar massa baix sobre una duna i va xocar. Ara aquest s'havia anat, també.
Vaig sentir un calfred. Quan perds en aquesta cursa, ho perds tot... fins i tot la vida.
La primera volta havia acabat. Em vaig dir a mi mateix de ser pacient mentre m'obria pas a través del ramat. Travessant el Canó de l'Arc per segona vegada, estava a tres-cents metres darrere de Teemto Pugales de Moonus Mandel quan la seva beina de cop i volta va explotar en una bola taronja brillant de foc.
Així, Teemto se'n va anar, també.
Per a l'inici de la tercera volta estava en el tercer lloc darrere d’en Sebulba i Terter. Obitoki i Habba Kee estaven just darrere meu. Terter era prou desconfiat com per mantenir-se fora de la cua d’en Sebulba, el que sempre era un mal lloc en el qual estar. Però mentrestant van arribar a través del Congost Jag Crag, Terte va tractar de fer un moviment que el va portar massa a prop. Sabia el que Sebulba anava a fer fins i tot abans que ho fes.
Zwank! Sebulba va tirar per la borda un objecte. Terter no va poder evitar-lo. Un dels seus motors va succionar l’objecte i Terter va virar just cap a mi!
Gua! La següent cosa que vaig saber, era que la meva beina estava fora de control. L’estabilitzador vertical d’en Terter havia deixat anar el cable steelton del meu motor esquerre, desancorant-lo de la unió principal. Obitoki, Elan Mak, i Habba Kee van lliscar passant-me mentre jo em sacsejava pel cel, lluitant per tornar a posar la meva beina de carreres sota control.
Per ser honest, vaig pensar que m'anava a morir. Volar en una beina de carreres amb un motor solt és com cavalcar sobre un cometa. Suposava que si no em xocava, probablement seria arrossegat cap a l'atmosfera superior i em congelaria fins a la mort.
L'altre perill arribava del cable steelton solt. Volant lliurement, podia deixar anar un sortint de roques i portar-me al no-res en qualsevol moment.
Vaig seguir lluitant pel control, treballant en els pedals de l'estabilitzador amb els meus peus... utilitzant el ganxo magnètic per tractar d'agafar el cable solt. Però la meva beina de carreres estava balancejant-se salvatgement. Semblava desesperançador fins que vaig recordar el consell d’en Qui-Gon: Sent. No pensis. Confia en els teus instints.
En aquells moments vaig suposar que no tenia res a perdre...
Em vaig concentrar. Estabilitzar. Atrapar el cable steelton. Concentra't!
Vaig deixar de pensar-hi i simplement vaig reaccionar.
I llavors vaig fer una cosa que mai havia fet abans. Mentre la beina de carreres es balancejava cap al cable solt, vaig estendre el braç amb el ganxo magnètic i vaig aconseguir agafar-lo. Un instant més tard vaig tornar a ancorar el cable al Radon-Ulzer esquerra.
Tot d'una estava de nou sota control.
Però aquesta era l'última volta i havia perdut un temps valuós. Encara seria capaç d'aconseguir-ho?

* * *

Vaig passar a Elan Mak.
Ca-bum! Al davant, Obitoki va desaparèixer en flames i fum. Sebulba li havia encegat amb la seva ventilació lateral, el mateix moviment que havia fet servir amb mi en la nostra última carrera, només que jo havia aconseguit aterrar i allunyar-me.
Ca-bum! Encegat per la brillant explosió de la beina d’Obitoki, Habba Kee va xocar.
Això ens deixava a Sebulba i a mi.
Vaig arribar al seu costat. Sebulba podia tenir un munt de trucs bruts, però no tenia un munt d'imaginació utilitzant-los. Sabia que encegar-me amb la seva ventilació lateral havia funcionat un cop amb mi. Tenia el pressentiment que ho intentaria una altra vegada.
Ho va fer! La meva beina de carreres va ser forçada per un moment cap a una rampa de servei. Llavors vaig tornar. Amb un impuls controlat em vaig ajupir dins i em vaig posar el primer!
Ara Sebulba estava darrere meu en un segon lloc! Noi, desitjava poder haver vist la seva cara!
Cranc! La sacsejada des del darrere em va agafar per sorpresa. Sebulba estava lliurant-se de les seves frustracions envestint-me. Ara estava just a la meva cua. Sabia que no li deixaria passar-me, així que en el seu lloc va escollir apropar-se i empènyer, tractant d’enviar-me fora de control.
I aquest era un gran problema, perquè podia funcionar! És prou difícil maniobrar aquests girs a màxima velocitat sense que algú t’envesteixi des del darrere.
Sebulba va seguir empenyent-me i jo vaig seguir lluitant contra ell. La meva barra de control parpellejava. Alguna cosa s'havia deixat anar i estava sortint-se.
Puu duu! Va parpellejar de nou. Sabia que hauria de canviar a l'auxiliar, però fer això significava disminuir les RPMs. L'electrònica no podia manejar la sacsejada d'un impuls de ple.
Va portar menys d'un segon fer el canvi. Però això era tot el que Sebulba necessitava per posar-se el primer.

* * *

Darrera volta. Últim gir. Última oportunitat. Un navili Nubian era un munt a perdre, i jo tenia el pressentiment que només era el principi dels problemes d’en Qui-Gon. Vaig tractar cada moviment que coneixia per passar a Sebulba. Però o s'havia tornat més llest durant la carrera o simplement tenia sort, perquè va aconseguir mantenir-me darrere seu.
Sent. No pensis. Confia en els teus instints. Mentre sortíem de l'últim gir, vaig posar un últim truc en ell.
Funciona! Tot d'una estàvem costat a costat a la recta final.
Crank! Sebulba va xocar la seva beina de costat contra la meva, tractant de treure’m de la ruta.
Crank! Ho va fer de nou.
Vaig requerir de cada espurna de força que tenia per mantenir la meva beina de carreres sota control.
Crank! De nou! Estava boig! Xocar les nostres beines així podia ferir-lo a ell tant com a mi.
Crank! Aquest cop quan va xocar contra mi, no vam rebotar. Vaig mirar pel lateral i vaig veure per què. Les nostres barres estabilitzadores s'havien atrapat l'una amb l'altra!
En la seva beina, Sebulba m'estava arrufant les celles. Si creuàvem la línia de meta junts, estaríem empatats. Cap de nosaltres volia això. Tots dos volíem guanyar.
Havia de deixar-me anar!
Inclinant tant com podia sobre el braç estabilitzador de la meva beina, vaig colpejar les meves barres propulsores cap enrere i cap endavant, tractant d'allunyar-me de la beina d’en Sebulba. Mentrestant estàvem cridant cap a la recta final a tota velocitat.
Vaig pressionar el braç estabilitzador més fort.
Més fort!
MÉS FORT!
Crac! Es va trencar!
Just abans que ens separéssim, vaig veure una mirada d'increïble sorpresa a la cara d’en Sebulba. Llavors estava girant salvatgement i bombant els meus estabilitzadors per redreçar-me.
Un parell de moments més tard la meva beina va travessar un núvol de fum negre i va creuar la línia de meta. El fum estava venint dels motors d’en Sebulba, que havien explotat quan la seva beina de carreres havia xocat contra una estàtua antiga. No sé com va aconseguir sobreviure al xoc, però ho va fer.
Només que ell no va guanyar el Clàssic de Boonta.
Ho vaig fer jo.
Em vaig aturar i només em vaig asseure allà en la meva beina, tan cansat que no podia estendre els braços tan sols per descordar el cinturó. La meva cara estava humida de suor sorrenca. Les meves orelles estaven plenes del xiuxiueig de les turbines refredant-se i el rugit de la multitud animant. Els sols bessons brillaven al cel sense núvols, reflectint-se en els Radon-Ulzers. La meva carrera... la meva victòria... el meu somni...
Kitster estava arribant a la beina i deslligant-me el cinturó. Vaig mirar la seva cara d'orgull, somrient. Els seus llavis es van moure però no vaig poder escoltar les seves paraules per sobre del rugit. Unes mans estaven alçant-me i el següent que vaig saber, és que estava sent portat a la caixa real per una multitud de fans animant-me.
Ho havia fet.
Hi havia guanyat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada