dimecres, 26 de juliol del 2017

Darth Maul (II)

Anterior



Entrada 2

La meva relació amb el meu Mestre és complexa. Ell em domina. Ell m’ordena i em dirigeix. Tot i així tots dos som Lords Sith, i encara que jo sóc el seu aprenent comparteixo alguna cosa del seu poder. Mentre he crescut, el mateix ha fet la seva confiança en mi. Em mantinc al seu costat, però lleugerament enrere, a la seva ombra.
Estic content aquí. Encara tinc molt per aprendre. No en combat, sinó en estratègies grans. Ell veu la debilitat i l'explota. Ell percep ràbia i la inflamació. La seva visió acull una galàxia, amb la seva multitud de planetes i governs. La complexitat no l'intimida. Pot contenir en la seva ment i saber que algun dia, ho controlarà tot.
Quan torno a la meva sala d'entrenament, activo un panell per mirar sobre Coruscant. La ciutat s'estén cap amunt, avall, i al meu voltant. S'estén tan lluny com puc veure, corbant-se a l'horitzó.
Aquest és un dels meus moments favorits del dia, l'últim panteix del sol ponent sent estrangulat. Resplendors carmesins com taques de sang en milions de finestres i naus metàl·liques. Les llums dels edificis il·luminen el cel com una dotzena de llunes. Fins i tot de nit, Coruscant mai està a les fosques. El planeta no té boscos ni muntanyes, i fins i tot els seus rierols han estat pavimentats i reconstruïts. És un món fet d'una ciutat.
Bilions d'éssers viuen a Coruscant en bilions de morades. Tot i així és possible tenir més privadesa que en un planeta escassament poblat. Entre milions d'éssers, hi ha el mateix nombre de formes de mantenir el secret. El meu Mestre Lord Sidious ha creat el nostre refugi, un món dins d'un món. Al voltant de nosaltres està la ciutat, però aquí som invisibles.
Fora entre aquelles llums està el Temple Jedi. Allà els Jedi s’asseuen a meditar mentre nosaltres actuem. Ells somien amb una galàxia de justícia i pau. Em fa somriure pensar en el que estan a punt d'enfrontar.
No puc calmar la meva ment ansiosa, pensant. Sé que els neimoidians fracassaran en matar els Jedi. Seré cridat al servei. Tota la meva vida he esperat això.
Però desitjar el fracàs dels neimoidians vol dir que estic desitjant que una ordre del meu Mestre fracassi. No m'agrada aquesta contradicció. Frega el deslleial. Però no puc evitar sentir-ho. Els Jedi són meus. Meus per fotre-me’n d'ells, meus per destruir-los. Vull que el meu Mestre vegi que sóc un aprenent digne. Pensava que havia estat posat a prova abans. Però aquesta és la meva autèntica primera prova. La prova definitiva.
Entretanco els ulls, però el Temple Jedi no és visible des d'aquest punt. L'imagino al seu lloc. Veig una ruïna fumejant, una closca rebentada. Els cossos dels Cavallers i Mestres Jedi caiguts estan amuntegats al seu voltant. Estic entre la runa davant el meu Mestre.
Aquí està el que he fet per vostè, Mestre.
Estic complagut, Lord Maul.
Activo el panell, i les seves làmines es tanquen. Les llums intermitents de la ciutat encongint-se fins a una escletxa, llavors desapareixen.
He de centrar la meva ment. Els Jedi hi són fora. Em trobaré amb ells algun dia, i aviat. No puc fer que arribi abans amb desitjar-ho.
Sento una mica de fatiga i gana. Això vol dir que he de dur a terme el meu entrenament més difícil del dia. Pressiono el meu cos cada vegada que puc. Això és el que he après del meu Mestre. Els successos no esperen al fet que estiguis ben descansat. Has de ser capaç de lluitar al màxim del teu control encara que estiguis mancat de son i menjar.
És hora d'activar els droides assassins.
Els droides assassins són una part necessària de l'entrenament. Estan programats per lluitar a mort. Tenen blàsters incorporats en els seus pits i mans. La seva precisió és perfecta. Un error de càlcul per part meva podria ser letal.
Activo tres droides i encenc el meu sabre làser de doble fulla. Estic superat en nombre, però els droides assassins no es poden moure tan ràpid com jo. No poden saltar, i la seva flexibilitat no està tan finament ajustada.
El seu armament ho compensa.
Ells em rastregen amb facilitat a l'habitació buida, les seves llums sensores resplendint. Em trobo amb la primera onada i la retorno amb el meu sabre làser, girant en una taca de moviment mentre rastrejo el següent tret de blàster i em trobo amb ell. Puc sentir el poder del Costat Fosc. L'agressió l'alimenta. La foscor batega furiosament, bategant en els meus músculs, fent-me despietat i eficient.
Això és el que estimo: la sensació del Costat Fosc de la Força prement, creixent, fins que l'aire espurneja amb la càrrega. És la càrrega de sang i dolor i ràbia. Jo la controlo. Jo la manipulo. Només em fa més fort.
Els droides assassins estan programats per utilitzar complicades estratègies de combat. Intenten una maniobra de flanqueig, però salto per sobre d’ells, el Costat Fosc alimentant cada múscul, i arribo a ells des del darrere. Destrueixo el primer droide mentre el segon i el tercer es giren i disparen.
Ja estic a un mil·límetre, escapant del foc i girant per donar un cop tallant al segon droide. Cau, les seves llums sensores encara resplendint. Enterro l'altre extrem del sabre làser en el seu panell de control. Deixa sortir un grinyol de protesta que sona gairebé humà. El fum s'aixeca i jo el respiro. És l'olor del Temple Jedi cremant. El plaer de la destrucció fa que la meva sang palpiti.
El tercer droide gira. En lloc de venir a mi directament, gira cap a la dreta. Sento un sobresalt de sorpresa. És una maniobra nova. Els droides són reprogramats contínuament.
La maniobra i la sorpresa em complauen. Faig una tombarella cap enrere mentre el tret del blàster vola sobre el meu cap.
Desafiament. Aquesta és la pedra angular de l'entrenament Sith. Lord Sidious em manté desequilibrat.
Aquesta missió em desafiarà. Ell em va dir això. No he d'assumir que els Jedi seran fàcils de derrotar. He de recordar el poder que el Costat Fosc em donarà. He de ser confiat, i he d'estar preparat.
Moltes vegades en el passat, Lord Sidious m'encarregava les meves tasques a realitzar sense dir-me el motiu de per què. Però ara el meu Mestre m'inclou en les comunicacions amb els neimoidians. Això ha de significar que ha arribat a confiar en mi completament. Ha arribat a veure com de valuós que sóc.
El tret de blàster és a prop, més a prop del que m'hauria agradat. Puc sentir la calor a la màniga de la meva roba. Oloro el material socarrimat. El droide assassí de sobte ha fet una tombarella lateral i m'ha apuntat des del pit. He estat distret.
La ràbia creix en el meu interior, la qual cosa és bona. La foscor crepita i rugeix. Em retorço en l'aire, el meu sabre làser girant, regirant. El seu equilibri és perfecte a la mà. Colpejo amb força al flanc esquerre del droide. Sento el poder del moviment reverberar fins la meva espatlla. Em congratula. L'altre cop a la dreta arriba una fracció de segons després, tan a prop que un observador no hauria estat capaç de dir quin cop va arribar primer. Només veurien al droide sense braços trontollar, el mecanisme d'equilibri intern destruït.
És una tasca fàcil tallar-li el cap. El droide cau a terra, ara un munt inútil de metall fumejant. D’una coça el faig fora del camí amb un somriure, el meu sabre làser subjectat vagament entre els meus dits. Un dia veuré a un Jedi als meus peus just així.
Tot d'una, el meu sabre làser desapareix. Vola des de la meva mà per l'habitació. Aterra a la mà del meu Mestre.
Mai el veig entrar. No si no vol que el vegi.
El somriure de triomf s'esvaeix de la meva cara.
–Creus–, diu Lord Sidious, caminant cap a mi–, que pots baixar la guàrdia alguna vegada?
–No, Mestre. –Quin error maldestre, i feble. Havia d'estar preparat perquè ell entrés en cada moment. Com podia haver oblidat això, tan sols per un moment?
El sabre làser roda per l'aire, girant, des de la mà del meu Mestre. No puc seguir-li el rastre, es mou molt ràpid. Però sé que es dirigeix ​​cap a mi.
Lord Sidious es mou més ràpid del que els meus ulls poden seguir. Oloro la calor i el fum. El làser traça el perfil del meu cos, la meva cara, les mans. El brunzit és fort en les meves orelles. Un flaquejar, un retorçar involuntari d'un múscul, i estic mort.
No vaig flaquejar.
A la fi, Lord Sidious desactiva la meva arma. Me la llança. La suor en el meu palmell gairebé fa que em caigui.
–Que no torni a veure't baixar la guàrdia de nou–, diu el meu Mestre.
Els seus ulls cremen.
–Ets valuós, si. Però no ets imprescindible, Lord Maul. Puc seguir sense tu.
Un moviment de la seva túnica, i se'n va.
Sento els músculs de la cama estremir mentre m'ajupo. Respiro lentament, dins i fora, fins que estic calmat de nou. Té raó. No deixaré que passi de nou.
És culpa dels Jedi que li fallés al meu Mestre. Vaig imaginar a un Jedi als meus peus, i em vaig permetre ser distret. Ara concentro la meva ment en els Jedi, canalitzant i odi i ràbia cap a una espasa dirigida cap a ells. L'odi és un lloc dur, fred, tot i així crema. Són els meus enemics, i els derrotaré perquè sóc millor, més fort, i més llest. Tinc armes que ells no tenen. Tinc la meva ràbia. I la meva arma més important: no tinc pietat.
Recordo una de les primeres lliçons que el meu Mestre em va ensenyar sobre els Jedi:
No subestimis als Jedi. Encara que tinguin un defecte fatal, són formidables.
Quin és el seu defecte fatal, Mestre?
La compassió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada