dissabte, 15 de juliol del 2017

Ànakin Skywalker (IX)

Anterior



Novena Entrada

El futur és incert

Fins i tot en el vast planeta ciutat de Coruscant, podies veure el Temple Jedi des de la distància. No només era enorme, la seva forma de piràmide de punta plana era diferent a qualsevol altre edifici al seu voltant.
Una vegada més vaig haver d'esperar en una habitació fora d'una càmera principal. I de nou feia fred. Al contrari que el sistema estel·lar dual pel qual girava Tatooine, Coruscant envoltava a una única estrella.
Mentre esperava a l'habitació, em vaig adonar d'una cosa escrita sobre la porta.
No hi ha emoció; només existeix pau.
No hi ha ignorància; només hi ha coneixement.
No hi ha passió; només existeix serenitat
No hi ha mort; només hi ha la Força
Les paraules eren brillants i crues. Tot d'una vaig sentir una mica de por.
Emoció? Fins ara, força de la meva vida havia involucrat emocions com la ràbia, i la por, i fins i tot l'odi. Com podies créixer sent esclau a Tatooine i no conèixer aquestes emocions?
Ignorància? No vaig haver de passar molt temps amb gent culta com Qui-Gon i Padmé per adonar-me que havia crescut envoltat per la ignorància. Els nens esclaus no rebien cap educació o entrenament. El que apreníem, ho apreníem pel nostre compte. I fins i tot encara que la meva mare em va ensenyar tot el que sabia, m'adonava ara de quina quantitat tenia encara per aprendre.
Mort? Fins i tot a la meva curta edat, hi havia vist multitud d'ella.
Estava posant-se el sol quan Qui-Gon finalment va venir a buscar-me. Es va disculpar per fer-me esperar tant i em va explicar que el Consell tenia diversos assumptes seriosos inusuals amb els quals tractar aquell dia. No li vaig preguntar quins eren aquests assumptes. Qui-Gon m'ho hauria dit si volgués que ho sabés. Però tenia un pressentiment que el guerrer fosc era un d'ells.
Qui-Gon em va portar dins de la càmera del Consell. L'habitació era circular, el seu sostre amb cúpula, les seves parets perfilades de grans finestres que miraven a la ciutat. Em vaig trobar a mi mateix amb Qui-Gon i Obi-Wan, envoltat de dotze membres del Consell Jedi. Homes, dones, humans, i altres éssers, estaven asseguts en un cercle. Però el més estrany era el que semblava ser el més important. Era un Jedi tan diferent com podia haver imaginat.
Li deien Yoda i no era major que un jawa. Però al contrari que un jawa, els quals tenien la cara sempre oculta per una caputxa, el cap gairebé nu d’en Yoda, arrugat, estava descobert. La seva complexió era d'un verd clar. Tenia un ampli front, ulls sortits, i unes orelles llargues, punxegudes que s'estenien de cada costat del seu crani. Si me l’hagués trobat als carrers de Tatooine, probablement no l’hauria mirat dues vegades. Però admeto que estava sorprès de trobar a tal criatura al capdamunt del Consell Jedi.
Desitjaria poder dir que vaig ser rebut amb somriures de benvinguda i braços oberts. Però el Consell Jedi em va fer mirades de gravetat. Només la cara d’en Yoda revelava una expressió oberta i càlida.
En una veu baixa i greu, Yoda em va dir que hauria de relaxar-me i buidar la meva ment. Se’m farien algunes preguntes. Tothom es va quedar en silenci. Un altre Jedi d'aspecte important que es deia Mace Windu, va agafar una petita pantalla, però no podia dir què hi havia en ella.
Va preguntar què veia en la meva ment i l'hi vaig dir: un Creuer de la República. Una copa rodiana. Un speeder hutt...
Mace Windu va assentir i va girar la pantalla. Yoda em va preguntar com em sentia i li vaig dir la veritat. Sentia fred. Llavors em va preguntar si tenia por i li vaig dir que no.
Mace Windu em va preguntar si tenia por d'abandonar la meva vida.
Suposo que vaig vacil·lar aquí un moment. Vaig pensar en la mama. En com la trobava a faltar i com d’infeliç que ella estaria si jo morís.
Llavors em vaig adonar del que havia fet. Però era massa tard. Havien vist els meus pensaments. Sabien que trobava a faltar la mama. Crec que això em va enfadar una mica. Havien llegit els meus pensaments molt clarament i sabien una cosa sobre mi que jo no volia que sabessin. Quan Yoda va preguntar si tenia por de perdre-la, li vaig deixar anar que què tenia a veure això amb res.
-Tot, -va respondre amb calma en Yoda-. La por és el camí al Costat Fosc... la por porta a la ràbia... la ràbia porta a l'odi... l'odi porta al patiment.
Em va entrar el pànic. Estava fallant la prova! I això em va fer enfadar de veritat. Arribar tan a prop del meu somni... no podia fallar. Simplement no podia. Vaig insistir en què no tenia por.
Els membres del Consell van mirar a Yoda, que va assentir amb coneixement.
-Un Jedi ha de tenir una entrega més profunda, la ment més seriosa, -va dir lentament-. Percebo molta por en tu.
Vaig lluitar contra l'impuls de discutir. En el seu lloc sabia que havia de respondre amb calma i fermament. I sense ràbia. Vaig recordar el que estava escrit fora: no existeix passió; només existeix serenitat.
-No tinc por, -vaig dir suaument.
Les cares dels altres Jedi estaven en blanc. No podia dir si em creien. Però Yoda va dir que podíem continuar...

* * *

Més preguntes van seguir. Vaig fer el que vaig poder per respondre-les honestament i per no deixar que les meves emocions es fiquessin en el camí.
Quan les preguntes van acabar, Qui-Gon, Obi-Wan, i jo vam deixar l'habitació i vam esperar fora. Cap dels dos Jedi que estaven amb mi va revelar molt. Percebia que Qui-Gon estava ansiós i amb esperances. Estranyament, el sentiment d'Obi-Wan semblava ser l'oposat exacte. D'ell percebia impaciència, i fins i tot molèstia que hagués de ser aquí amb Qui-Gon i amb mi. Estava bastant segur que no li agradava.
Mentrestant, els membres del Consell parlaven en silenci. Recordant com de fàcilment que Yoda i els altres havien llegit els meus pensaments, em preguntava si ara estaven compartint els seus propis pensaments sobre el meu futur. Havia d'haver estat capaç de controlar els meus pensaments, però no podia controlar el meu cor. Estava bategant amb tanta força com si estigués a la recta final d'una carrera de beines.
Finalment, vam ser cridats de tornada a la càmera del Consell. Yoda i els altres Jedi van parlar, van dir que les meves cèl·lules corporals contenien una alta concentració d'una cosa anomenada midiclorians i que la Força era poderosa en mi.
Qui-Gon semblava content. Suposava que això significava que estaven d'acord amb ell i que jo anava a ser entrenat!
Però les seves paraules es van trobar amb un silenci incòmode.
No, va dir Mace Windu. No seria entrenat.
No vaig poder aturar les llàgrimes que de cop i volta van inundar els meus ulls. Hi havia vingut tot aquest camí! Deien que la Força era poderosa en mi. Com podien fer això?
Qui-Gon semblava atordit i va preguntar al Consell Jedi el motiu. Mace Windu va explicar que era massa gran per començar l'entrenament.
Massa gran? Només tinc nou anys! Sonava boig, però llavors vaig recordar el que un vell viatger m'havia dit una vegada. Sabia sobre els Jedi i fins i tot havia pilotat amb ells en la batalla feia temps. Recordava ara que havia dit que els Jedi eren gairebé sempre identificats abans que tinguessin un any.
Llavors Mace Windu va afegir que el Consell percebia que hi havia massa ràbia dins meu.
Volia dir-los que s'equivocaven. Si hi havia ràbia en mi podia controlar-la. Podia superar-la! Però sabia que havia de semblar calmat. No podia deixar-los saber que m'estava sentint enfadat.
Qui-Gon va discutir una mica més. Es negava a acceptar la decisió del Consell. Era l'escollit, va dir ell, i ells havien d’acceptar-ho.
L’Escollit?
Fins i tot Obi-Wan va reaccionar en aquelles paraules, mirant amb sorpresa a Qui-Gon i llavors a mi.
Yoda només diria que el meu futur estava ennuvolat. No podien estar segurs.
No ho entenia. A què es referien amb l'escollit? Per què havia passat per tot això i deixat l'única vida que coneixia si no podia convertir-me en un Jedi?
Qui-Gon va lluitar i va lluitar. Va dir que fins i tot si el Consell no estava d'acord m’entrenaria com el seu propi aprenent Padawan.
Obi-Wan semblava atordit. La seva mandíbula va caure i per un segon vaig pensar que desafiaria a Qui-Gon. Però llavors es va contenir. Vaig poder haver-ho imaginat, però per mig segon vaig pensar que havia entornat els ulls cap a mi abans de tornar a mirar al Consell.
Per les mirades en les cares dels membres del Consell, sabia que Qui-Gon havia anat massa lluny. Yoda va dir que era impossible que Qui-Gon em prengués d'aprenent mentre en tingués un. Qui-Gon li va dir al Consell que Obi-Wan estava preparat.
Al costat d'ell el jove Jedi va assentir i va dir que estava preparat per enfrontar les proves per convertir-se en Cavaller Jedi.
De nou, les cares del Consell deien que no estaven d'acord. Yoda va dir que dubtava que Obi-Wan estigués preparat, malgrat que Qui-Gon digués que li havia ensenyat al jove Jedi tot el que podia.
Tot d'una la discussió es va aturar. Mace Windu va informar al Consell que la decisió sobre el meu futur havia d'esperar. El Senat estava votant a un nou Canceller Suprem. La Reina Amidala anava a tornar a la seva llar natal al planeta Naboo. Això ampliaria la confrontació amb la Federació de Comerç.
Yoda va afegir que també atrauria a l'atacant de la Reina. Malgrat tots els meus sentiments barrejats, ara estava segur que Yoda estava parlant del guerrer fosc. Tenia por per la Reina, però admeto que vaig pensar en la Padmé primer. Ja que ella atenia la Reina, la seva vida també estaria en perill.
Els consellers parlaven en tons seriosos. Un d'ells va dir que els esdeveniments s'estaven movent massa ràpid. Realment estaven preocupats. Mace Windu li va dir a Qui-Gon i Obi-Wan que fossin amb la Reina a Naboo. Volia que protegissin a la Reina i descobrissin la identitat del guerrer fosc.
I llavors vaig escoltar una paraula que només havia sentit una vegada abans. Una cosa que dubtava que realment existís.
Fins ara.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada