divendres, 28 de juliol del 2017

Darth Maul (VII)

Anterior



Entrada 7

El poc descans que tinc durant la nit em reviu. La meva ferida està tensa, però els meus poders de recuperació són extraordinaris. Els droides sonda no han tornat amb cap lectura, però estic segur que ho faran aquest dia. Puc sentir la pertorbació en el Costat Fosc. Hi ha un poder del bé al planeta, una concentració de la Força.
Els Jedi són a prop. L'anticipació que sento és una fam voraç.
Els sols bessons de Tatooine surten. En una hora, la calor és sufocant. Camino fins a l'altiplà més proper on puc veure quilòmetres. Un mar de sorra bast m'envolta. Els dos sols per sobre rosteixen la terra, enviant onades de calor cap amunt que maltracten el meu cos com parets sòlides. La llum és encegadora.
Tot i així Tatooine és el tipus de planeta que prefereixo. Em sento còmode amb les seves dureses. Opera fora de les lleis del Senat. Està ple de criminals i vagabunds, però s’abarroten els espaiports. Vastes àrees del planeta estan per ocultar-se en elles. El sigil és en realitat la meva millor arma contra els Jedi.
Però em torno impacient per esperar a escoltar sobre els droides sonda. Les hores passen. Volto al voltant de la nau impacient.
Els Sith mai són impacients. La nostra disciplina no és menys absoluta al retard que en l'acció.
Però Mestre, mai he estat tan a prop abans!
Finalment, m’acomodo en un posat de meditació. Em concentro en la foscor de l'interior. Començo amb una imatge d'un combat en una missió per al meu Mestre. No recordo la cara de l'oponent, però recordo com lluitava. Recordo com va tractar d’eludir-me al final, i com vaig acabar amb ell. La meva ràbia i plaer barrejades i elevades a un to furiós.
Llavors un altre record em ve a la ment. Sóc un nen petit, caminant amb el meu Mestre en un planeta que és tot gel i neu. El vent talla com un làser mentre caminem al costat d'un llac blau fosc, però estic càlidament vestit i no sento el fred. Acabo de completar una sèrie d'exercicis, uns rigorosos que conclouen amb mi havent de córrer per la costa gelada d'una muntanya i baixar a tota velocitat. L'esforç requeria un equilibri i control superior. Sento por, però actuo bé, i espero que el meu Mestre m’elogiï. En el seu lloc, el meu Mestre alça una mà, i de sobte el Costat Fosc agafa el meu petit cos i em llança al mig del llac.
M'enfonso i llavors lluito de tornada a la superfície. Trossos de gel m'envolten. L'aigua està tan freda que no puc agafar alè. Fereix la meva pell exposada. Recordo el xoc de terror que vaig sentir mentre m'adonava que les meves gruixudes robes, les meves botes pesades, m’arrossegarien cap al fons i m’ofegaria.
Converteix la teva por en ràbia, Maul.
Aquesta havia estat la meva lliçó. Veig que no l'he après per a la seva satisfacció.
Lluito, empassant l'aigua gelada, baixant i alçant-me de nou. Intento cridar per ajuda. Veig al meu Mestre a la costa. No aixeca ni una mà.
La meva por es converteix en ràbia. El Costat Fosc impulsa els meus braços i cames, em fa colpejar l'aigua furiosament, em permet expulsar els peus amb les meves botes pesades i nedar fins a la costa. M’arrossego dempeus, tremolant.
Ell encara no m’elogia. Merament continuem caminant.
Aquells records alimenten el Costat Fosc. Em concentro en el sofriment que vaig sentir i ho converteixo en ràbia. Aviat trobo una calma poderosa en la foscor. Quan la meva meditació acaba, surto de la nau per una de les meves comprovacions de rutina. Aquest cop, trobo rastres de bantha. Un bantha ha fet un cercle lent al voltant de la nau, es va aturar, i va tornar a donar la volta. No he sentit ni un so.
M'ajupo per examinar els rastres. La naturalesa del moviment em diu que el bantha està portant un passatger. Per què un altre motiu envoltaria un animal una nau?
Qui m'està observant?
Podria ser un Jedi, o un espia enviat pels Jedi. Podria ser un observador innocent. En qualsevol cas, decideixo investigar. La meva presència aquí ha de romandre en secret.
Segueixo els rastres de bantha a través de la suau sorra. Els dos sols estan directament sobre el meu cap, i la calor és tan intensa que semblen flames. La ferida a la cama comença a bategar després d'un parell de quilòmetres. La ignoro.
Els rastres em porten sobre les dunes cap a un canó. Les mateixes parets de la cinglera s'alcen sobre mi, escudant-me dels raigs dels sols. Les parets creen ombres blaves. És difícil, després de la brillantor de la llum rebotant a la sorra, distingir ombres de substància.
M'adono que els rastres de bantha van sobre les roques. Els he seguit tan lluny com puc. Els meus ulls escanegen el canó de dalt. Buit. Tot el que puc veure és l'ampli cel. El vent escombra a través del canó, enviant la sorra colpejant contra les meves robes. M'adono que si jo no fos Maul, un Lord Sith, sinó un ésser ordinari, em sentiria atrapat aquí en aquesta desolació. Però sóc un Sith. Quelcom va malament. No estic atrapat, però ho hauria d'estar?
Tot d'una, un bantha sense genet es llança a la vista al voltant d'una paret del canó. La meva concentració es trenca per només un segon. I en aquest segon un Incursor Tusken pren la forma d'una ombra sota el cingle i corre cap a mi, portant el seu pal gaderffii.
Per descomptat em vaig informar abans de deixar Coruscant del que trobaria a Tatooine. Sé dels Incursors Tusken. Els locals els anomenen els Habitants de les Sorres. Són atacants agressius, ferotges. Ben adaptats al desert, porten túniques del color de la sorra, màscares de respiració, i protectors d'ulls. La seva arma d'elecció, el gaderffii, és de dos puntes com el meu sabre làser i brilla amb metall esmolat fins a un tall letal. He sentit que la gent local els hi té por. A mi merament m'avorreixen.
Activo un extrem del meu sabre làser, esperant que l'Incursor arribi a mi. Gairebé estic alerta davant la previsió d'aquesta batalla. Realment, si un ha de lluitar, és més interessant tenir un desafiament.
Corre cap a mi, tot agressió sense fineses, donant un estrany crit de combat. Amb un cop destre, tallo el seu gaderffii en dos.
La criatura fatigant rugeix i sacseja la meitat que li queda. Càrrega cap a mi de nou.
En lloc d'atacar, segueixo tots els seus moviments amb el meu sabre làser, bloquejant-lo. Puc dir per on es mourà abans que colpegi. Ell s'anuncia de moltes formes dèbilment, pel seu equilibri, la posició de les seves espatlles, la seva postura.
Rugeix encara més fort amb frustració davant el meu joc. És hora d'acabar amb això.
Allargar la teva victòria és estúpid. Fes la matança. Llavors continua en moviment.
Però mentre em preparo per a un moviment de combinació que li farà caure, diversos altres Habitants de les Sorres apareixen de sobte del no-res. Surten de darrere de les dunes, sota de la sorra, del que semblen ser meres esquerdes a la façana del cingle.
És llavors quan recordo una altra lliçó sobre els Habitants de les Sorres: viatgen en fila índia per ocultar els seus números.
Hi ha almenys trenta d'ells. Tots es dirigeixen cap a mi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada