dijous, 13 de juliol del 2017

Ànakin Skywalker (IV)

Anterior



Quarta Entrada

Ens preparem per a la carrera

Encara hi havia un munt per fer abans que pogués córrer. Primer havíem d'aconseguir reunir la taxa d'entrada per entrar al Clàssic de Boonta. Esperem fins al següent matí i llavors vam entrar a la ferrovelleria on Qui-Gon va tractar de fer un tracte amb Watto.
Aquí va ser quan vaig saber com de seriosos que eren realment els problemes de Qui-Gon. Per aconseguir la taxa d'entrada, va oferir la seva nau.
Fins i tot Watto era prou llest per veure quina ganga li estava oferint Qui-Gon. Si jo guanyava la cursa, Watto ho conservaria tot excepte les parts que Qui-Gon necessitava. I si perdia la cursa, Watto aconseguia una nau estel·lar Nubian.
Watto va acceptar, i vam córrer a casa meva per tenir la meva Beina preparada per a la carrera. Padmé, Jar Jar, i R2-D2 van donar tots un cop de mà. Mentre treballàvem, em vaig adonar que Qui-Gon estava parlant en veu baixa amb la meva mare. No podia escoltar el que estaven dient, però per les mirades a la cara i la forma en què seguien mirant-me, podia notar que era seriós.
Llavors el Jedi va sacsejar el cap i la mama es va apartar amb una mirada trista a la cara. Què estava passant?
Seguim treballant en la beina de carreres. Era tan genial! Dues enormes turbines Radon-Ulzer connectades a una petita beina de tir per cables de control steelton. T’asseus en la beina darrera d'aquests motors monstruosos i tractes d'arribar a velocitats que podrien arrencar-te els cabells del cap. Però malgrat tot el seu poder i velocitat, la beina de carreres és una màquina sorprenentment delicada. Un esgarrapada desagradable contra una formació de roques o un altre corredor, i podies desaparèixer en un bany de flames de combustible de coet.
Alguns dels meus amics van venir, incloent el meu millor amic, Kitster. Quan els hi vaig dir que anava a inscriure la meva beina de carreres en el Clàssic Boonta, tothom excepte Kitster va riure. Sabien que havia estat treballant en ella molt de temps. També sabien que mai havia tan sols aconseguit que els motors funcionessin.
Els altres es van anar a jugar a la pilota, però Kitster es va quedar enrere, curiós per veure si realment podia fer funcionar la beina de carreres.
En el meu cor sabia que avui era el dia. Podia sentir-ho. I quan Qui-Gon em va donar la càrrega d'energia que necessitava, em vaig ficar a la beina i la vaig inserir.
Vaig contenir l'alè... i vaig colpejar la palanca d'ignició.
VARRUUUUMMMM! Les turbines van rugir encenent-se. Els enllaços d'energia vermells i roses resplendien entre la carcassa dels motors, i les flames taronges van esclatar dels cremadors auxiliars.
Kitster va somriure. Padmé i els altres animaven. Jo em vaig asseure a la beina, sentint les vibracions d'aquelles ponderoses turbines.
Noi, se sentia bé.
Però el treball no havia acabat, i treballem fins al vespre. I quan les criatures vives van estar massa cansades com per treballar més, el droide astromecànic R2-D2 va seguir en marxa, llançant una última capa de pintura. Per llavors ja s'havia passat la meva hora d'anar al llit i mare estava suggerint que era millor que dormís una mica.
Estava d'acord en parar durant la nit. Però abans d'anar-me'n al llit, em vaig asseure al porxo. Vaig mirar a totes les estrelles en el cel nocturn, i em vaig preguntar quina, si hi havia alguna, visitaria algun dia. Qui-Gon estava toquerejant una mica de sang d'un lloc on m'havia tallat. Estava tan ocupat imaginant com seria sortir fora i visitar tots aquells sistemes que gairebé no em vaig adonar quan va raspar una mica de la meva sang en un xip de comunicador.
Quan li vaig preguntar què estava fent, va dir que simplement estava comprovant si hi havia infeccions. Sospitava que hi havia un altre motiu. Però sabia que el que fos que fos, no anava a dir-m'ho.

* * *

Aquesta nit vaig tenir un nou somni. Era algú poderós... com un Cavaller Jedi, però diferent. Estava en un lloc que no havia vist abans. Un lloc ombrívol. Padmé hi era, però semblava distant... gran, i més trista. Portava un vestit de combat, i mentre encara semblava delicada i perfecta, també era forta i determinada.
Estava liderant un enorme exèrcit a la batalla. I això era estrany, també. No podia dir en quin bàndol estava jo.
Quan em vaig despertar al matí, Padmé hi era. Li vaig explicar sobre el son. Ella va sacsejar el cap i va dir que esperava que no es tornés realitat perquè odiava lluitar.
Fins i tot encara que només fos un somni, podia dir que ella s'ho prenia seriosament. Com si en algun lloc dins d'ella, sabés el que jo sabia... que els meus somnis no eren només la meva imaginació. Que hi havia veritat en ells.
I de vegades aquesta veritat era esfereïdora.
Vam tornar per treballar en la meva beina. Aviat el meu amic Kitster es va presentar amb dos eopies. Aquests animals de ramat de morro llarg tirarien de les turbines de la meva beina fins a la sorra de la carrera al desert. Vaig desacoblar els motors i vaig lligar un darrere de cada eopie. R2-D2 tiraria de la beina.
Kitster va muntar en un dels eopies mentre Padmé i jo vam muntar en l'altre. Em vaig posar el vestit de vol que la mama havia teixit per a mi. Mentre lentament ens obríem pas a través de Mos Espa i cap a la sorra de la cursa, vaig tractar de mantenir la meva ment en la carrera.
Arribem a l'hangar on una dotzena d'equips estaven preparant als seus corredors. Els bons mecànics són difícils de trobar aquí fora. Mai havia vist a tantes criatures pretenent saber el que estaven fent. Un equip havia muntat els seus motors a l'inrevés! Qui-Gon ja hi era, parlant amb Watto. A causa del clam fent ressò a través de l'hangar, no podia escoltar del que estaven parlant. Però quan Watto es va anar em va llançar un comentari divertit que hauria d'advertir a Qui-Gon que deixés d'apostar abans que també acabés com un esclau.
Per descomptat, quan li vaig preguntar a Qui-Gon sobre això, em va dir que m'ho explicaria més tard.
Ens vam posar a treballar en reacoblar els motors a la meva beina. Al nostre voltant els babaus equips de droides preparaven les seves beines de carreres. Les claus hidràuliques sonaven contra el metall i els instruments delicats queien a terra amb gran soroll. Els conductors nerviosos cridaven frustrats. La tensió era comprensible. La llei de les Curses de Beines és implacable: Una vegada que la cursa comença, pocs acabaran, i molts moriran en l'intent.
No va passar molt fins que va ser l'hora de portar els corredors a la sorra de la cursa. La sorra estava perfilada amb llocs de vistes on els espectadors es reunien per observar i apostar. La concurrència sempre era gran perquè a tothom li encantava veure les Curses de Beines. L'excitació és rara a Tatooine. En els dies de carreres carrers abarrotats de Mos Espa estaven buits.
La cursa comença a la sorra, llavors passa als canons del desert, llavors torna a la sorra. Abans que comenci els corredors s'inclinen cap a la «caixa reial». Això era ridícul. Jabba el Hutt, el llot més gran de la galàxia, s'asseia en aquesta caixa. I havíem d’inclinar-nos com si fos algun tipus de rei. El rei dels bandits, potser.
Sabia que si perdia la cursa, Qui-Gon, Padmé, i els altres es quedarien a Tatooine atrapats durant molt de temps. I quan ets jove i guapa a Tatooine, no passa molt abans que pertanyis a Jabba. Imaginar la Padmé encadenada com una esclava feia que em bullís la sang.
Estava distret pels ànims quan es va anunciar el nom d’en Sebulba. Estava considerat el millor corredor de beines de Tatooine, i tothom apostava a què ell guanyaria el Clàssic de Boonta de nou. I on era Sebulba? Està darrere de la meva beina. Li vaig fer una mirada d'advertència i ell va retrocedir, però no abans de dir-me que no viuria per veure el final de la cursa.
Era hora de començar.
Si digués que no estava nerviós, estaria mentint. Però també sabia que podia fer-ho. Hi havia corregut contra la majoria d'aquestes criatures abans. Mentre la meva beina de carreres es mantingués d'una peça i m'allunyés de Sebulba podria derrotar-los a tots.
Em vaig posar el casc i ulleres. Lligant-me el cinturó de la beina, vaig alçar la mirada cap a la cara d’en Qui-Gon. Va preguntar si estava preparat, i li vaig dir que ho estava. Llavors em va dir que em concentrés en cada moment. Va dir que no pensés, que confiés en els meus instints.
Llavors va dir:
-Que la Força t'acompanyi. -I aquí va ser quan em vaig adonar que fins on ell sabia, això no era només una carrera. També era una prova. Per a mi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada