divendres, 14 de juliol del 2017

Ànakin Skywalker (VI)

Anterior



Sisena Entrada

La major sorpresa

No va ser fins que vaig tornar a l'hangar que vaig veure la mama, Qui-Gon, Padmé, i els altres. Tothom em va felicitar, i Padmé em va fer una abraçada. Fins i tot la mare estava orgullosa de mi. Suposo que la meva victòria al Clàssic de Boonta li va donar als esclaus de Tatooine esperances. Potser no que ells poguessin guanyar la cursa. Però que podrien aconseguir el que fos que volguessin si de veritat s'esforçaven en això.
Qui-Gon ja havia utilitzat els seus guanys per comprar les parts que necessitava per a la seva nau. Ara va agafar a alguns eopies i un trineu repulsor per portar les parts de tornada al desert. Jar Jar i R2-D2 se’n van anar cap a la nau a peu. Mentre Padmé s'enfilava fins a un dels eopies, em vaig preguntar si la veuria de nou. Volia preguntar-li, però hi havia massa gent al voltant.
La mare i jo vam tornar a casa. Durant la resta del dia hauria d'haver gaudit de la victòria de guanyar la cursa. Tots els nens al veïnat van venir a felicitar-me. Volien jugar i parlar, però jo estava distret. Tenia un projecte que necessitava acabar... ràpid.
Ja veus, estava trist perquè la Padmé marxaria i jo no tindria ocasió de dir-li adéu. Sabia que Qui-Gon tornaria per tornar els eopies. Quan ho fes, volia donar-li alguna cosa per què l'hi donés a ella. Una cosa pel que es recordés de mi.
Tenia una peça de fusta japor que havia trobat en el desert i l’estava guardant. El japor era rar i valuós, i qualsevol cosa feta d'ell se suposava que li donava al portador bona sort. Ara vaig començar a tallar un penjoll amb ell. La meva esperança era que Padmé el portés al voltant del seu coll...
Vaig acabar el penjoll i vaig sortir per trobar un collaret de cuir per penjar-lo. Arreu per on que anava, la gent saludava i somreia. Em sentia genial. Mai abans havia estat un heroi.
No tothom estava content amb la meva victòria. Del no-res un rodià anomenat Wald va aparèixer davant meu, bloquejant el meu camí. Wald normalment era amic meu. Però amb una mirada i vaig saber que avui no era cap amic.
Potser havia perdut diners amb la carrera. O potser simplement no li agradaven els humans. Tot el que vaig saber és que volia lluitar perquè deia que cap humà podia haver guanyat el Clàssic de Boonta. Per tant, havia d'haver fet trampes. Va tenir la baralla que volia. Però fins i tot mentre els nostres punys volaven, no estava pensant en ell o en la carrera. Estava pensant en la Padmé.
Estàvem rodant per terra, colpejant-nos l'un a l'altre i aixecant la pols quan vaig sentir una ombra alçar-se sobre mi.
Alçant la mirada, vaig veure a Qui-Gon mirant cap a mi amb un nas arrufat a la cara. Ràpidament em vaig aixecar i em vaig netejar la pols. El Cavaller Jedi em va preguntar què havia passat. Li vaig dir com Wald m'havia acusat de fer trampes.
Ell es va girar cap a Wald i li va preguntar si ell pensava que havia fet trampes. Però, sorpresa, fins i tot encara que li acabava de colpejar fins a fer polpa, Wald va assentir. Encara pensava que havia fet trampes!
Qui-Gon va fer que sí sabent-ho i es va girar un cop més cap a mi. Va explicar que lluitar no havia canviat l'opinió d’en Wald. Hauria d'estar satisfet amb saber la veritat -que no havia fet trampes- encara que no podia convèncer els altres.
Em vaig adonar que Qui-Gon estava ensenyant-me una lliçó. Podria haver guanyat la carrera, però tota la lluita del món no convenceria a un enemic a posar-se del meu costat.
Qui-Gon i jo vam tornar a casa meva. Quan vam entrar, ell em va dir una cosa que mai havia esperat escoltar. Em va fer oblidar gairebé tota la resta. Guanyar el Clàssic de Boonta no era res en comparació a això.
El Cavaller Jedi va dir que ja no era un esclau! Era lliure! Semblava impossible que Watto em deixés anar, però tot el que Qui-Gon deia era que Watto havia après una lliçó important sobre apostar.
La mare estava contenta per mi. Deia que ara podia fer realitat els meus somnis. Llavors ella va preguntar a Qui-Gon si anava a convertir-me en un Jedi.
Un Jedi ?!
Estava completament en xoc! Però Qui-Gon no semblava sorprès per la pregunta. Llavors vaig recordar la conversa seriosa que havia vist que havien tingut el dia d'abans. Havia de ser això del que havien parlat!
Però jo, un Cavaller Jedi? Això sempre havia estat un somni. Mai, mai em vaig atrevir a creure que realment es faria realitat.
Qui-Gon es va agenollar de manera que estàvem cara a cara. Semblava molt seriós i em va dir que no era coincidència que ens haguéssim trobat. Va dir que era poderós en la Força. Però em va advertir que encara podria no ser acceptat pel Consell. Encara no estava del tot segur de com funcionava el Consell, però tenia un pressentiment que podria estar format per altres Cavallers Jedi.
També em va advertir que si era acceptat, hi hauria un llarg període d'entrenament. No seria una vida fàcil. Podria haver-me dit que hauria de netejar caca de bantha durant la resta dels meus dies. No m'hauria fet res si significava ser un Jedi.
La mare em va dir que em donés pressa i empaquetés perquè hauria de tornar a la nau amb Qui-Gon i no hi havia molt de temps. Em vaig girar i vaig caminar cap a la meva habitació. Però llavors vaig pensar en alguna cosa que em va fer aturar-me en el camí.
Vaig tornar a mirar-los. La mare i Qui-Gon van compartir una mirada de complicitat. I de sobte, vaig saber que això no eren només bones notícies després de tot.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada