dissabte, 15 de juliol del 2017

Ànakin Skywalker (X)

Anterior



Desena Entrada

Passat i futur

Com he dit abans, tot tipus d'estranys i aterridors viatjants passaven per Tatooine. Això incloïa alguns droides bastant rars i vells.
Un dia, prop d'un any abans que la nau d’en Qui-Gon aterrés a Tatooine, estava buscant alguna cosa en el munt de ferralla d’en Watto quan em vaig topar amb un vell droide de guerra. Aquesta unitat era realment antiga. Estava coberta d'una placa d'armadura rovellada i fins i tot tenia una caixa de fusibles... una cosa del que només havia sentit parlar.
Curiós per les velles tecnologies, el vaig arrossegar darrere de la botiga i vaig esperar a que Watto marxés. Llavors li vaig enganxar una font d'energia universal, només per veure què passaria. Com sospitava, la unitat estava congelada. La majoria de les seves articulacions s'havien assecat feia temps.
Però la seva electrònica encara estava intacta i semblava tenir un holoprojector que funcionava. Sabia que Watto voldria un holoprojector que funcionés, sense importar com de vell que fos. Sempre podia vendre'l a algun mecànic local que tractés de construir el seu propi droide.
Estava a meitat de provar el projector quan una holografia va sorgir. Mostrava algun tipus de batalla antiga, però la projecció visual era realment dolenta. Em vaig sentir decebut. Potser no valia la pena salvar el projector després de tot.
Estava a punt d'abandonar quan l'àudio es va encendre. També era de molt mala qualitat, i principalment estàtica. Però podia escoltar crits i grunyits i pànic. Una cosa sobre els Sith això i dels Sith allò. Realment no podia avaluar el que estava succeint. Tot el que podia dir és que fossin el que fossin aquestes coses Sith, eren molt, molt dolentes.
Vaig passar la seqüència un cop i un altre, tractant de fer una ullada en aquesta cosa Sith i esbrinar què podria ser tan terrible d'ella.
Mentre els crits de terror em gelaven la sang, estava una mica fascinat i curiós. Però llavors l’holoprojector va deixar de funcionar.
No em podia treure aquests vagues sons i imatges de la ment. De camí a casa aquell dia vaig passar per algunes de les cantines que vorejaven el mercat. Assegut fora hi havia un pilot de l'espai profund que de vegades veia per allà. Segons els meus amics, havia aterrat a Tatooine sense combustible ni diners i semblava acontentar-se amb passar la resta dels seus dies assegut a l'ombra dels sols bessons, explicant-li a qualsevol que escoltés històries sobre la seva vida i els seus viatges. Va ser un dels primers que em va parlar dels àngels de les llunes de Iego.
El vell viatger em va fer un gest, i jo vaig anar per xerrar. Sabia que era autèntic perquè tenia la insígnia de la corporació de combat de l'Antiga República a la seva túnica. Després d'uns moments li vaig preguntar si alguna vegada havia sentit parlar d'un Sith. Per ser honest, esperava que es rigués entre dents i sacsegés el cap.
En el seu lloc, el vell viatger es va posar pàl·lid. Els seus ulls es van obrir com plats i la seva mandíbula es va obrir. Va començar a mirar al voltant amb una expressió de pànic. On havia sentit d'ells? Volia saber. Havien tornat? Estaven a Tatooine?
Em vaig prendre un parell de minuts per explicar-li que simplement havia vist una holografia antiga. Un parell de minuts més van passar abans que es calmés prou com per explicar-me la història.
Va dir que això dels Sith havia succeït feia milers d'anys. Van ser fundats per un Cavaller Jedi boig que creia que l'autèntica Força no requeia en la llum, sinó en la foscor. Va reclutar als altres i els va entrenar en l'art de la batalla. Per una vegada els Lords Sith van ser els guerrers més temuts de la galàxia. Encara més ferotges que els Jedi. Perquè al contrari que els Jedi, els Sith eren malvats i estimaven la guerra, no la pau.
Les bones notícies eren que la seva maldat finalment es va tornar contra ells i van començar a lluitar els uns contra els altres. Aviat tots excepte un parell van ser destruïts, i els Jedi van ser capaços de lliurar-se de la resta.
O això es deia. Alguna gent pensava que un Lord Sith havia sobreviscut en secret. En algun moment algú informaria d'haver-lo vist, però cap dels rumors havia estat mai demostrat.
Fins ara, aquí a la càmera del Consell Jedi. Havia sentit pronunciar la paraula Sith de nou. I vaig saber que això era el que Qui-Gon pensava que era el guerrer fosc.
Si la Reina Amidala estava sent assetjada per un Lord Sith, sabia que estava realment en perill! Estava tan preocupat per aquest pensament que amb prou feines vaig escoltar a Yoda dir-li al Consell Jedi que el meu destí com a Jedi seria decidit en un altre moment.
Qui-Gon va dir que hauria de quedar-me amb ell, ja que no tenia cap altre lloc on anar. Yoda i els altres van estar d'acord, però van advertir a Qui-Gon que mentre l'acompanyés, jo no anava a ser entrenat.
Quan vaig deixar el Consell Jedi el cap em donava voltes. Hi havia succeït tant i s'havien discutit tantes coses diferents! No sabia què pensar. Estava el dubte sobre el meu futur com a Jedi. I el descontentament obvi d'Obi-Wan amb mi. Però també l'amenaça a la Reina i el perill que la Padmé hauria d'enfrontar...
I ara jo havia de marxar amb Qui-Gon i Obi-Wan fins al planeta Naboo, on intentarien protegir la Reina contra el misteriós i malvat Lord Sith. Mentiria si digués que no estava espantat. Però també excitat per anar-me'n.
Per a mi, Coruscant havia estat un lloc en el qual tothom em tractava com a un nen. Em sentia indefens allà. Només podia esperar que fos diferent a Naboo.

* * *

Coruscant a la nit és tan sorprenent com pel dia. Tot el planeta està il·luminat per les llums de la seva única i extensa ciutat. Estava a la plataforma d'aterratge ventosa amb Qui-Gon, Obi-Wan, i R2-D2. Des de la reunió del Consell, els dos Jedi havien estat tensos i incòmodes l'un amb l'altre. Ara, a la plataforma, els seus sentiments van sortir finalment. Podia veure les mirades d'esforç en les seves cares mentre parlaven, però les seves paraules se les emportava el vent.
Desitjava poder escoltar el que estaven dient. Llavors vaig recordar com, en el Temple Jedi, em van dir que em relaxés i obrís la meva ment, i com havia estat capaç d'imaginar les imatges de la pantalla d’en Mace Windu quan ho vaig fer.
Vaig tractar de fer el mateix ara. Els Jedi probablement eren hàbils a emmascarar els seus pensaments si sospitaven que algú estava escoltant. Però dubtava que esperessin això de mi. I així «vaig escoltar» i vaig saber que Obi-Wan pensava que el Consell tindria raó en negar-me l'entrenament Jedi. Deia que tot el Consell percebia que jo era perillós.
Perillós? Vaig haver de refrenar-me per no discutir. Com podia dir Obi-Wan que jo era perillós? Ni tan sols em coneix! Però això, em vaig adonar, era el punt. Perquè Obi-Wan no em coneixia, no podia discutir sobre mi personalment. Era la idea de mi -ja amb nou anys, però amb uns midiclorians molt alts- del que estava parlant.
Em vaig alegrar força quan Qui-Gon va dir que mentre que el meu destí podia ser incert, no era perillós. Va recordar a Obi-Wan que el Consell no havia pres la seva decisió final.
Llavors li va dir al jove Jedi que anés a bord del navili espacial de Naboo. Obi-Wan va pujar reticent per la rampa d'abordatge.
Em vaig alegrar que marxés perquè volia l'oportunitat de dir-li a Qui-Gon el que estava pensant. Que fins i tot encara que estava ansiós per anar a Naboo, potser no hauria. A causa dels problemes més seriosos als quals s'estaven enfrontant amb el bloqueig de la Federació de Comerç i l'amenaça del Lord Sith- no volia estar en el seu camí.
Qui-Gon em va assegurar que no seria una molèstia. Va dir que no aniria contra el Consell a entrenar-me, però que això no volia dir que no pogués observar-li i aprendre. Sobretot, anava a quedar-me a prop seu, perquè d'aquesta forma estaria fora de perill.
Semblava que estava esperant a la Reina i que no tenia pressa per pujar a bord de la nau, així que li vaig preguntar una cosa més que m'estava molestant. Què eren els midiclorians?
Qui-Gon em va explicar que eren formes de vida microscòpiques que vivien en totes les cèl·lules del cos i es comunicaven amb la Força. En certa manera, les dues formes de vida depenien l'una de l'altra. Els midiclorians ens necessitaven per viure i nosaltres els necessitàvem per conèixer la Força. Deia que eren els midiclorians els que ens deien la voluntat de la Força i que quan aprengués a tranquil·litzar la meva ment, seria capaç d’escoltar-los.
Per la meva experiència només uns moments abans a la plataforma d'aterratge, estava començant a tenir una sensació del que volia dir. Volia preguntar-li més, però vam ser interromputs per l'arribada d'un transport aeri que portava a la Reina.
Qui-Gon va saludar a Amidala, que semblava contenta de veure-li. Vaig sentir per sobre que la Reina deia que estava preocupada pel fet que la Federació de Comerç volgués destruir-la. El Cavaller Jedi li va prometre que això no passaria.
La Reina tenia un petit grup amb ella, però abans que pogués buscar la Padmé, Jar Jar va irrompre del transport i em va abraçar. Tot del que podia parlar era de com de content que estava de tornar a casa. Per quan vaig aconseguir sortir de la seva adherència, la Reina i les seves donzelles havien pujat a bord.
Més tard, a la nau, vaig anar a buscar la Padmé i d'alguna manera em vaig trobar al centre de control de la nau. Aquesta era de lluny la cabina de comandaments més avançada que havia vist mai. No estava segur de com el pilot, Ric Olié, se sentiria pel fet que tafanegés per allà, però no li importava en absolut. De fet, va anar als controls amb mi.
El cas estrany era que mentre la nau Nubian tenia molts més controls que cap nau que hagués vist en la deixalleria d’en Watto, les bases eren les mateixes. Podia identificar els propulsors, estabilitzadors, i repulsors. No creia que Ric Olié estigués tan impressionat amb el meu coneixement si hagués sabut en quantes ferralles de cabines de comandaments m'havia assegut.
No vaig veure la Padmé fins al mateix final del vol. Havíem entrat en l'atmosfera de Naboo i estàvem començant a aterrar. Quan vaig sortir de l'hidroascensor, la Reina i la seva gent estaven al celler principal esperant per desembarcar.
Vaig veure la Padmé. Per la forma en què anava, podia veure que estava preparada per lluitar. Percebia que ella també estava tan ben entrenada en la guerra com en atendre la Reina. Aquí és quan el meu somni va tornar a mi. Un cop més vaig veure la Padmé liderant aquest enorme exèrcit, i sabia que ella podia fer-ho.
Padmé semblava sorpresa de veure’m. Però també contenta. Em va dir que la Reina li havia donat el meu missatge a Coruscant. Llavors va preguntar què havia passat al Temple Jedi.
Li vaig explicar les males notícies. Semblava que el Consell no em permetria ser entrenat com a Jedi. Podia notar que estava decebuda. I també semblava preocupada. Li vaig preguntar què passava i va dir que la Reina havia decidit que la seva gent havia d'anar a la guerra contra la Federació de Comerç. Li vaig dir que pot ser que no fos un Jedi, però que això no volia dir que no pogués ajudar. Padmé em va somriure. Era un somriure trist. La nau va aterrar amb una lleugera sacsejada. Quan l'escotilla es va obrir, esperava veure una plataforma d'aterratge i algun tipus de ciutat, però m'esperava una sorpresa. Perquè tot el que vaig veure era un pantà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada