dijous, 13 de juliol del 2017

Ànakin Skywalker (I)



Ànakin Skywalker




Diaris Episodi I


Todd Strasser




Sóc un esclau de nou anys al planeta Tatooine. Pertanyo a una criatura anomenada Watto. No hi ha manera d'escapar. Llavors, un dia apareix un Jedi. Diu que jo també seré un Jedi, però primer he de provar la meva vàlua. Primer he de sobreviure.
Em dic Ànakin Skywalker. Aquesta és la meva història.



Introducció

Naboo

La batalla ha acabat. Torna a haver-hi pau a Naboo. A través de la meva finestra estic observant a la gent de Theed netejar la runa. Els tancs de la Federació de Comerç destrossats i els droides de combat cremats estan sent remolcats. Les estàtues destrossades estan sent unides de nou. El treball de reconstruir aquesta ciutat serà dur, però a la gent de Naboo no sembla importar-li. Crec que estan agraïts d'estar vius.
Jo també estic agraït d'estar viu. Podria haver mort diverses vegades. Hauria d'estar content, però no ho estic. Un gran home va donar la seva vida perquè aquesta gent pogués viure. Mai l’oblidaré.
És per això pel que estic escrivint aquest diari. Han passat tantes coses... temo que sigui massa com perquè ho recordi del tot. Així i tot percebo que coses fins i tot més grans i més importants estan a punt de succeir.
L'aire aquí a Naboo és humit i càlid. Mentre em sento al costat de la finestra, el sol se sent bé sobre la meva pell. És tan diferent del lloc del que vinc.
Només seré aquí un temps. No estic segur del que passarà quan em marxi, però fins llavors, treballaré en aquest diari.
Em dic Ànakin Skywalker.
Tinc nou anys.





Primera Entrada

Conec un àngel

Una cosa estranya em va passar. Estava treballant en el munt de ferralla a la rebotiga quan Watto em va cridar que entrés. Sempre està cridant-me des del seu llarg morro. Voleteja per la botiga amb les seves ales punxegudes blaves que fan un soroll de brunzit. Ell és el meu amo i jo sóc el seu esclau. Així que he d’escoltar.
-Entra a la botiga, -va cridar Watto. La seva botiga és només una ferralleria plena de pols. Com la majoria dels edificis aquí a Mos Espa, té una cúpula i està feta amb parets gruixudes per mantenir fora la calor.
Normalment no m'importa sortir sota els dos sols de Tatooine. Al voltant del migdia poden rostir-te realment. Però just quan Watto em va cridar estava traient una unitat refrigeradora d'una Beina de carreres. He estat buscant una unitat refrigeradora durant setmanes. Volia donar-la a la meva amiga Jira, la dona gran que és propietària de l'estand de fruites del mercat.
Vaig córrer cap a la botiga. Si hi havia clients, Watto sempre cridava més. Era la seva manera de lluir-se i demostrar a la gent com d'important que era com a comerciant de ferralla. Un petit grup de gent i un droide astromecànic estaven dins. Era bastant inusual.
Una de les persones era un home gran que semblava un granger. Era alt i tenia barba, cabells llargs fosc, i ulls estranys. Just llavors em vaig adonar que era diferent. No tenia les mans adobades i plenes de durícies que normalment tenen els grangers d'humitat.
Hi havia també una criatura que semblava un encreuament entre moltes espècies. Estava dret sobre dues cames com un humà. Tenia una boca amb forma de bec, i uns ulls grans de granota alçant-se fora del seu cap. No era realment tan inusual comparada amb algunes de les criatures que passaven per Mos Espa. Però mai havia conegut a ningú com ell abans.
Seguint-los hi havia un petit droide astromecànic R2 blau, amb una cúpula a la superfície.
I finalment estava ella. Al principi no em vaig adonar de res inusual perquè era petita i estava vestida amb bastes robes de camperola. Però en un segon cop d'ull em vaig adonar que, com l'home més gran, alguna cosa no era correcte en ella. Era més gran que jo, però no vella. Podia estar portant robes tosques, però hi havia quelcom delicat en ella. El seu pèl llarg i trenat brillava. Hi havia una brillantor en els seus ulls marrons i la seva pell que era massa perfecte per a una grangera.
El meu cor va començar a bategar una mica més fort, i em vaig sentir estranyament atret cap a ella. Era diferent a qualsevol cosa que hagués sentit abans. Vaig mirar-la de més a prop i a l'instant vaig saber que era la criatura més bella que havia vist mai. De fet, estava segur que estava en presència d'un àngel, fins i tot encara que mai n’havia vist un abans.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada