diumenge, 30 de juliol del 2017

Darth Maul (i Ep)

Anterior



EPÍLEG

GRAVACIÓ DE VEU

PER: Lord Darth Sidious
LOCALITZACIÓ: Coruscant

Lamento anunciar que Lord Maul s'equivocava. Un Lord Sith pot ser derrotat si és un aprenent que cau víctima de la seva creença en la seva pròpia invencibilitat.
Prenc la tasca de completar el diari del meu aprenent mort, Lord Darth Maul. Aquí he de registrar el que vaig aprendre de la seva mort a mans del Jedi, Obi-Wan Kenobi.
La informació de Lord Maul era correcta: la Reina i una petita força han envaït l'hangar central. El seu objectiu era robar els caces estel·lars de Naboo per desactivar la Nau de Control Droide en òrbita. Això hauria d'haver quedat clar a Maul. Hi hauria d'haver evitat que les naus enlairessin. En el seu lloc, es va centrar en els Jedi. Aquestes eren les seves ordres, però s'hauria d'haver adonat que es requeria un canvi de pla.
El meu aprenent era digne, però mai era flexible. Es va centrar en els Jedi per venjança personal. He instruït la fermesa del meu aprenent des d'una curta edat. No esperava que es convertís en un fracàs.
Diverses de les naus van escapar de l'hangar. La Reina Amidala se’n va anar cap al palau per completar el següent pas del pla que ara he d'admetre a contracor que era bastant atrevit. Depenia massa de la sort, però el resultat demostra el pla, no?
Els Jedi es van quedar per lluitar contra Lord Maul. Sens dubte sabien que era l'únic capaç de detenir la Reina.
Aquí va estar l'error de Lord Maul: si no podia despatxar-los ràpidament, hauria d'haver anat al palau a tractar amb la Reina. No m'agrada el fet que encara estigui viva...
En quan al meu decebedor aprenent, es va enfrontar als Jedi en combat. Per l'informe que he rebut va lluitar bé... brillantment, de fet. M’entreté pensar en la sorpresa dels Jedi davant l'habilitat mortal del Sith. Ara saben que hem tornat, i han de sospitar que no hi ha rival per a nosaltres. La por ha d’arremolinar-se al seu interior ara. La por és un sentiment poc conegut per a un Jedi.
Ara han de viure amb ella.
El combat comença a l'hangar. Darth Maul va activar el seu sabre làser de doble fulla, una arma que va dissenyar ell mateix sota la meva supervisió. A les seves mans aquesta arma era perfecta... o això vaig pensar.
Va fer als Jedi córrer. Van haver de fer servir tot el que coneixien i més per enfrontar-se a la seva habilitat. Van anar cap a ell, dos contra un, i no van poder derrotar-lo. Sens dubte Maul va utilitzar els seus formidables poders foscos per mitigar el seu ús de la Força.
La batalla va esclatar fora de l'hangar cap al generador d'energia principal de Theed. Està construït amb passarel·les que recorren diversos nivells. Ara estaven sols, lluitant el que sabien que seria una baralla a mort.
Et preguntes com sé el que va succeir aquí. És la meva feina conèixer tot el que afecta al meu pla d’apoderar-me de la galàxia. Hi ha formes d'esbrinar qualsevol cosa. Fins i tot el que jeu en els cors i ments dels éssers vius. El meu coneixement em dóna poder. I no necessito revelar com vaig arribar a això.
Qui-Gon Jinn va anar per davant. Un poderós guerrer, sospito que va sorprendre a Maul amb la seva resistència. En un punt Qui-Gon li va donar un cop i Maul va caure diversos nivells. Però per quan el Jedi va saltar per enfrontar-se a ell de nou, el meu aprenent s'havia posat dret i va lluitar sense un sol fragment d'energia perdut.
Lord Maul m'hauria d'haver explicat sobre el seu combat amb els pirates togorians. He llegit el seu diari, i veig que es va guardar un secret de mi. Si hagués sabut de la ferida de la cama, li hauria donat ordres diferents, preparat reforços?
No. Estic segur que Maul estava al màxim quan va lluitar contra els Jedi. El seu error va ser d'error de càlculs, no debilitat. Un error mental, no un físic. Si podria haver previst això és una qüestió que no puc respondre.
No hi ha moltes d'aquestes.
Al final la batalla va arribar a un passadís de parets làser mortals. Els camps de força van separar als Jedi d’en Maul, i l'un de l'altre. Van haver d'esperar fins que les parets es retraguessin abans d'enfrontar-se a la següent fase del combat.
No sé si va ser sort o habilitat que va entrar en joc en la confrontació final. Maul va tenir èxit en separar als Jedi, o prendre avantatge d'una situació en què es va trobar? En qualsevol cas, va actuar bé.
Ara estava un a un amb Qui-Gon Jinn. Un Obi-Wan frustrat estava atrapat darrere de les parets d'energia. Havia d'haver estat una font de satisfacció per Maul enfrontar-se a Qui-Gon de nou. Sé que sentia vergonya pel seu fracàs a Tatooine. Aquí hi havia una reivindicació i un plaer per a ell, un dolç triomf. El meu aprenent sempre rebia un plaer peculiar del combat.
El duel va escalar fins a una ferocitat que va perjudicar els poders del Jedi. Maul, estic segur, estava sota control en tot moment.
No rebutgis els vells trucs, aprenent. Funcionen.
El combat amb Qui-Gon va acabar amb un simple moviment, un truc: Utilitzant l'empunyadura d'un sabre làser per colpejar a un oponent sota el mentó. Maul normalment menyspreava tals maniobres barroeres. Ell és –era– un lluitador elegant. Precís. Però quan veia un obertura, no dubtava a recordar la meva lliçó.
Un cop al mentó d’en Qui-Gon el va deixar marejat.
Força el teu avantatge sempre.
El sabre làser d’en Maul va girar, i va travessar a Qui-Gon Jinn. El Mestre Jedi va caure.
Puc imaginar el crit del jove Obi-Wan. Si em ric entre dents, és només perquè l'arrogància de l'Orde Jedi m'enfureix. Com m’agrada desinflar-los. Quin deliciós plaer obtinc d'imaginar aquest moment, quan l'aprenent va veure al Mestre caure.
Aquesta era la meva victòria tant com la d’en Lord Maul, ja que va ser gràcies als meus ensenyaments, al meu entrenament, que va ser capaç de derrotar el gran Qui-Gon Jinn.
La derrota de tal oponent hauria d'haver refredat la seva ment, esmolat la seva concentració. Però al seu lloc. Maul es va trobar amb la seva perdició: el jove Obi-Wan Kenobi. Estic segur que Maul sabia que l'aprenent atacaria amb un gran salvatgisme en nom del seu Mestre. Hauria d’haver estat preparat per això.
Però em temo que Maul va subestimar el control d'Obi-Wan. Al principi, Maul estava guanyant. La derrota d'Obi-Wan estava en el seu poder. Maul el va colpejar cap al pou de fusió. Obi-Wan va penjar d'un petit filtre que sobresortia de la paret recta. Hauria estat un assumpte fàcil desfer la seva adherència, colpejar-lo milers de metres cap avall al pou, i acabar amb la vida d'un altre molest Jedi.
En el seu lloc, Maul es va alegrar. Desdenyosament va donar una puntada de peu al sabre làser d’Obi-Wan al pou. Va caminar davant del Jedi colpejat, mofant-se. Sens dubte el meu aprenent volia assaborir el moment. Contra totes les meves ensenyances, va vacil·lar per delectar-se en el seu triomf.
El combat no ha acabat fins que el teu oponent estigui mort.
Com de sovint li he instruït això?
Obi-Wan va invocar la Força. Va saltar del pou, el sabre làser d’en Qui-Gon saltant a la mà. Maul no va tenir temps suficient per bloquejar el cop que va haver de ser l'última gran sorpresa de la seva vida.
El meu digne aprenent em va fallar al final. Va caure al pou de fusió. M'alegro, almenys, que el seu cos fos consumit. Si hi ha d'haver una fi, és una apropiada.
Una vegada i una altra li vaig dir que no subestimés als Jedi. Al final, ho va fer. Ara està dispers en els extrems llunyans de la galàxia.
Mentrestant, la Reina ha envaït el palau. Va enganyar a Rune i Nute utilitzant un esquer. Només recordar-ho em fa sentir esgotat. Sempre podia comptar amb l'estupidesa neimoidiana, però normalment funcionava per al meu avantatge.
Una altra batalla va esclatar per dalt, ben amunt en l'atmosfera de Naboo. Els caces estel·lars tractaven de colpejar la nau de control principal pilotada per neimoidians. Un dels caces estel·lars era pilotat pel noi esclau que Qui-Gon Jinn havia tret de Tatooine per algun motiu estúpid de compassió. Aquest noi va aconseguir penetrar a la nau de control. Va fer esclatar el reactor. No crec que fos simple sort. Vigilaré aquest noi. Maul, també, va sentir la Força en ell. La qüestió és si és massa tard perquè ell la controli.
Els droides de combat van col·lapsar a Naboo. Els droides destructors desactivats en el palau. La Reina va capturar a Nute Gunray. El govern estava de tornada a les seves mans.
Derrotats per un noi jove, una noia innocent, i un aprenent de Jedi. No va ser un bon dia.
Però és merament un contratemps, ja cosa del passat. Ara els Jedi saben que els Sith encara estan operant. No dubto que faran una estratègia, un pla per moure’s en contra meva. No importa. Els derrotaré. Sento el desdeny cap a tots ells: Yoda, Mace Windu, el jove Obi-Wan. Però no cometré l'error del meu aprenent. Mai m'oblidaré que poden ser afortunats.
No sé què fer amb aquest registre. Potser l'introdueixi en els arxius Sith. Potser el destrueixi. És un registre d'errors de càlculs més que una altra cosa. Lord Maul va pensar que estava deixant un registre de la seva intel·ligència i valentia. En el seu lloc, és un registre de la seva vanitat i debilitat.
Maul va cometre errors d'impaciència i temperament. Al final, havia estat massa afamat de victòria. Hi havia fracassat en esperar la resistència d'Obi-Wan Kenobi. Va permetre que el seu sentiment de triomf li distragués.
Jo, també, vaig cometre un error. Potser Maul no era la millor elecció. Per al meu següent aprenent, escolliré amb més cura. Hi ha d'haver odi i por en ell. Hi ha d'haver alguna cosa en el seu cor que s'hagi refredat, quelcom en el que pugui treballar per expandir-lo en implacabilitat. Però hi ha d'haver gran astúcia i intel·ligència també.
El següent aprenent no cometrà errors.

FI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada