dilluns, 24 de setembre del 2018

Confrontació a Shinbone(IX)

Anterior


9

Apartant la mirada de les estranyes plantes, Chewbacca grunyí a Han.
—Tampoc a mi m'agrada la situació, Chewie. Però no hi ha res que puguem...
Chewbacca el va interrompre amb una sèrie de lladrucs aguts.
—Oblida-ho —Han es va tornar i va sortir de l'hivernacle.
Chewbacca va bordar novament mentre seguia al Han.
—No, Chewie! —va respondre Han amb severitat—. Estem aquí treballant, recordes? No hem vingut a Shinbone a... a... a rescatar a un grup de plantes errants.
Chewbacca va aferrar a Han per la part superior del braç, el va girar i va tornar a bordar.
—Creus que ens hauríem d'anar amb la terra i les llavors, i emportar-nos a la gent-planta amb nosaltres? Oh, això és simplement brillant! —Gesticulant cap a la petita caixa de gemmes que havia deixat en el terra, Han va continuar—. Ja és suficientment dolent que Jabba vagi a enfuriar-se perquè no tindrem totes les gemmes que ell esperava, encara que això no és culpa meva. Però si no fem aquest treball exactament com ho va demanar Jabba, imagina't quants problemes tindrem!
Mentre Han i Chewbacca discutien, no es van adonar que la criatura de baixa alçada els havia seguit fora de l'hivernacle. Quan Han va esmentar les gemmes, la criatura es va moure cap a Han i va tirar de la seva màniga.
—Què vols? —va etzibar Han.
La criatura va començar a moure's cap a la nau espacial de Torkil Mux, arrossegant a Han al costat d'ella.
—Deixa'm anar! —va exclamar Han.
Han va escoltar a Chewbacca grunyir per darrere. Encara agafat per la criatura, Han va dir:
—Què és això, Chewie? Creus que hauríem de seguir a Baixet? Bé. Seguim a Baixet.
Baixet els va conduir a la nau de Torkil Mux. A l'interior, Han i Chewbacca es van sorprendre en veure moltes caixes grans plenes de gemmes. Chewbacca va mirar a Han i grunyí.
—Tu ho has dit! Sembla que Torkil Mux vol emportar-se aquestes gemmes per a ell.
Chewbacca va bordar una pregunta.
—Està bé —va respondre Han—. Si tens un pla que mantingui a Jabba feliç, el vull escoltar.

Chewbacca li va explicar el seu pla. Quan Chewbacca va acabar, Han va dir:
—No està malament, Chewie. Anem a fer-ho.
Han i Baixet van sortir de la nau espacial de Mux. Mentre Baixet compartia el pla amb els altres treballadors, en Han va tornar al Falcó i va treure l’aerotrineu, una simple plataforma antigravitatòria utilitzada per transportar mercaderies.
En Han esperava que Torkil Mux sortís de la seva caserna general en qualsevol moment. Quan Mux va sortir amb el seu droide de seguretat i va veure al Han usant l’aerotrineu per treure un llit de cultiu sencera de l'hivernacle, Mux va cridar:
—Alto! Què estàs fent?
—Els wookiees saben molt sobre plantes —va respondre Han—. El meu company m'ha dit que totes aquestes plantes estan malaltes. Si no les trec de l'hivernacle, contaminaran les noves llavors i la terra. No voldràs que això succeeixi, veritat?
—No —va dir Mux—. Per descomptat que no. Però, per què portes les plantes malaltes a la teva nau?
—Per poder desfer-me d'elles adequadament —va respondre Han.
Mentre Han estava traslladant les últimes plantes de l'hivernacle al Falcó, Torkil Mux va notar que cap dels seus treballadors estava a la vista. Mux va fer un gest al Han perquè es detingués i va preguntar:
—On estan els meus treballadors?
En Han va mirar al seu voltant.
—Vés a saber. Tot el que sé és que no estan en la meva nau —mentre parlava, va agitar el seu braç dret cap al Falcó. Espero que Chewbacca estigui atent al meu senyal, va pensar.
Mirant fixament a Han, Mux va dir:
—Estàs tramant alguna cosa!
—Jo? —En Han va compondre la seva millor expressió de desconcert—. Simplement treballo per a Jabba, i també estic tractant d'ajudar-te.

De sobte, els motors de la nau espacial de Mux es van encendre. Mux i el seu droide de seguretat es van voltejar per veure la nau desenganxar del terra.
—La meva nau! —va cridar Mux. Mirà a Han i va afegir—: Has robat la meva nau... i als meus treballadors!
—Com podria haver-ho fet jo? —va dir Han—. Ni tan sols estic a bord d'aquesta nau.
—Si no portes de tornada la meva nau, ordenaré al droide que et dispari! —va dir Mux.
—Saps què? Fem això —va oferir Han—, compto fins a tres, i llavors descobrirem si el teu droide és més ràpid en un duel que jo.
—D'acord! —va dir Mux—. Un...
La mà dreta d’en Han va sortir disparada cap al seu maluc. Va desenfundar el seu blàster i va disparar al droide. El cap del droide va explotar i la màquina es va esfondrar en el terra.
Mux va mirar al seu droide caigut.
—Has fet trampa!
En Han es va encongir d'espatlles.
—M'agrada disparar primer —va dir—. I no sóc jo qui ha tractat de fer trampes amb Jabba! —Han es va donar la volta i es va allunyar, emportant-se les plantes de l’aerotrineu amb ell.

Tan aviat com va estar a bord del Falcó, Han va aixecar la rampa d'aterratge, va anar a la cabina i va encendre els motors. Des de la cabina, va veure a Torkil Mux agitant furiós un puny cap a ell. El Falcó es va enlairar i va ascendir ràpidament des de la superfície de Shinbone.
—Chewie, em copies? —Un moment després, va escoltar la resposta de Chewbacca—. Bon vol, col·lega —va respondre Han—. Prepara't per a l'acoblament.
Han va trobar la nau espacial de Mux esperant-lo en l'òrbita de Shinbone. Les dues naus es van acoblar, i Chewbacca va abordar el Falcó.
—Heu pogut tu i Baixet ficar a tota la gent-planta a bord? —va preguntar Han.
Chewbacca va assentir.
—Bé —va dir Han—. Ara, vegem si podem aconseguir que la gent-planta ens ajudi a traslladar la terra, llavors i llits de cultiu a l'altra nau, i almenys seixanta quilograms de gemmes al Falcó. Jabba solament espera cinquanta quilograms de gemmes, per la qual cosa hauria de quedar-se més que satisfet.
Chewbacca va bordar una pregunta.
—La resta de les gemmes? —va respondre Han—. La gent-planta les mereix més que nosaltres. Però, on haurien d'anar des d'aquí?
Chewbacca va deixar escapar una sèrie de grunyits i lladrucs.
—Kashyyyk? Vols enviar a la gent-planta al teu propi planeta?
Just en aquest moment, Baixet es va acostar a Chewbacca. Chewbacca grunyí i li va donar uns copets en el cap a Baixet. En Han va somriure i va dir:
—Estic segur que seran molt feliços a Kashyyyk. Ara, podem començar a transferir la mercaderia perquè tu i jo puguem tornar a Tatooine?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada