divendres, 28 de setembre del 2018

Relats recopilats Galaxy Guide (XXXIV)

Anterior


34 M'ho estic passant molt bé, m'alegro que no estiguis aquí

Galaxy Guide 11: Organitzacions criminals
Capítol 2: Elements de la franja
Autor: Rick D. Stuart
 10 DBY

Des del moment en què surts de la llançadora de connexió, notes el soroll. No només la bullícia normal de la majoria dels ports estel·lars, sinó una classe de soroll clarament diferent. Barrejats amb els sons de la confusió, estan els sons de la misèria i la desesperació: nens plorant perquè no troben als seus pares, conductors de lliscants de serveis cridant iradament als passatgers, els sons de les baralles a cops de puny i algú, en alguna part, que rep en el cap un cop de bastó d'un milicià.
Amb prou feines surts de la zona de duanes et trobes envoltat de droides d'apostes. Estan completament a tot arreu. No hi ha forma de lliurar-te d'ells. Vaig haver de tancar-ne un en l'armari i cridar a l'encarregat de l'hotel perquè fora a retirar-lo, cosa que va fer reticentment diverses hores més tard...
Igualment inquietant és la gent que ens trobem de camí a l'hotel. En cap altra part de la galàxia he trobat un grup de gent més grollera, més vulgar. No és que es limitin a ser mal educats. De seguida et fa l'efecte que l'objectiu en la vida dels brindites és inventar-se l'insult perfecte!
Tal vegada el que més em pertorba siguin els nens. N’hi ha allà on vas, mendicant als carrers, els carrerons, les botigues. Sento tanta llàstima per ells...
Bé, Jondrix comença demà el seu nou treball com a tècnic de droides en l'Institut Tecnològic Brandis. Estem pensant a buscar-nos una casa en el camp una vegada s'hagi assentat. Tal vegada les coses no siguin tan dolentes després de tot. Però almenys ara com ara, mare, suposo que podria dir-se que m'ho estic passant de meravella, però m'alegro moltíssim que no estiguis aquí.

—Fragment d'una comunicació personal:
Thalis Denirid,
immigrant a Brindin Anchorage, Sector Portmoak, Territoris de la Vora Exterior


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada