divendres, 17 d’abril del 2020

La sort del pocavergonya (57)


57

―Això és el que anem a fer... ―diu Han.
―Jo sóc qui dóna les ordres aquí ―li interromp Sodarra.
―Qui ho diu? ―demana Han―. Jo sóc el capità d'aquesta nau, jo dono les ordres.
―Aquests són els meus soldats...
―Són desertors, i si esperen aconseguir passatge en la meva nau, són els meus desertors ―li interromp Han.
Sodarra mira intensament a Han per un moment. Llavors el seu rostre se suavitza com si finalment entengués que la deserció li ha privat de l'autoritat de l'Imperi. Respon:
―Vaig oblidar la meva situació.
―Ara que la cadena de comandament està clara ―continua Han―, vostè i els seus soldats s'enterraran al costat del solc a uns dos-cents metres d'aquí. Chewbacca i jo defensarem el Falcó des de l'interior. Quan l'esquadró baixi al solc, els ataquem a frec de roba!
―El seu pla té molts defectes, comandant ―respon amb amargor Sodarra―. El més important, com impedim que informin de la nostra posició abans d'atacar?
―Naturalesa humana ―diu Han―. Ningú vol semblar estúpid informant abans d'estar segur del que ha trobat... especialment en l'exèrcit imperial. Esperarà fins a veure el que hi ha dins.
―Les probabilitats són...
―Mai em digui les probabilitats! ―diu Han―. Si li preocupa això, faci que un franctirador silenciï a l'oficial primer. Però no danyi la ràdio, podríem haver de fer un informe fals.
Sodarra segueix semblant incòmode. Finalment pregunta:
―Com sé que no va a trair-nos?
Han somriu.
―Ha de confiar en algú ―diu sarcàsticament. Han s'ha separat de Chewbacca perquè no confia del tot en Sodarra. Encara que l'home té gestos encantadors, és un ex-imperial. En Han ha sentit massa històries de traïcions imperials per confiar en soldats d'assalt, desertors o no, durant un combat―. No anirem enlloc ―agrega Han, assenyalant al Falcó amb el cap.
―Molt bé ―respon Sodarra―. Tinent Birdloe! El Capità Solo és qui donarà les ordres... ara com ara.

Han prepara la seva emboscada. Sodarra i els seus soldats d'assalt es camuflen en les parets del solc a cent cinquanta metres del Falcó. Han i Chewbacca s'amaguen en la neu sota la cua del Falcó. En Han porta un rifle blàster prestat.
Dues gelades hores després, l'esquadró imperial descendeix pel solc. L'oficial i un assistent segueixen a un soldat que va a l'avantguarda. Els tres porten l'armadura estàndard de soldats de neu. L'oficial porta una motxilla de comunicacions de llarga distància i una pistola blàster. Quan veuen la cua del Falcó, l'oficial ordena l'alt i es prepara per parlar pel comunicador de llarga distància.
Han toca el gallet del seu rifle blàster. L'oficial està parcialment protegit pel seu assistent. Serà un tret difícil. Han es pregunta si no serà millor romandre ocult i permetre que un dels soldats d'assalt de Sodarra dispari primer.

     Si Han dispara, passa a la secció 42.
     Si Han no dispara, passa a la secció 87.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada