divendres, 29 de març del 2019

Jo Jedi (I)


Jo, Jedi


Michael A. Stackpole



Corran Horn va ser un oficial de la Força de Seguretat Corelliana abans d'unir la seva sort amb la de la Nova República. Com a nét d'un llegendari heroi Jedi, té poders en la Força latents que encara no s'han desenvolupat. Però ha aconseguit distingir-se en l'Esquadró Murri, la força de caces Ala-X que s'ha convertit en l'assot de l'Imperi i dels pirates que s'aprofiten dels enviaments de la República.
Quan una nova banda de pirates comença a terroritzar les rutes espacials, l'Esquadró Murri sembla per fi haver-se trobat amb un rival a la seva altura. Liderats per una ex-moff en un destructor estel·lar classe Imperial, els pirates misteriosament semblen estar al corrent dels plans i tàctiques de l'esquadró, i són capaços de detectar i escapar de fins i tot les emboscades més enginyoses. O hi ha una fuita de seguretat... o els pirates tenen accés a un poder fosc i antinatural al que només un Jedi entrenat es pot enfrontar. En aquest moment la dona de Corran, Mírax, desapareix en una missió encoberta per localitzar la base secreta dels pirates, i Corran es compromet a trobar-la. Comença l'entrenament Jedi a l'Acadèmia Jedi, amb l'esperança de desenvolupar els seus poders sense explotar. No obstant això, el seu descontentament amb els mètodes de Luke Skywalker creix, i trencarà amb l'acadèmia abans d'acabar el seu entrenament.
Servint-se de la seva experiència corelliana en encobriment, s'infiltra en l'organització pirata. El seu pla és audaç i perillós. Esbrinarà el que podrà, sabotejarà el que podrà, i utilitzarà tots els mitjans possibles per trobar a la seva esposa. I la seva pròpia supervivència pot dependre d'una terrible elecció... lliurar-se o no al Costat Fosc.
Jo, Jedi condueix als lectors pel sorprenent i dramàtic camí d'un jove home amb un talent salvatge qui ha de dominar d'alguna manera els seus poders interiors... o ser destruït per ells.




1

A cap de nosaltres ens agradava esperar emboscats, sobretot perquè no podíem estar completament segurs que no fóssim nosaltres els qui acabéssim vaporitzats. Els Odis (la tripulació pirata que treballava en el destructor estel·lar ex-imperial Odiós) des de feia molt havien eludit els millors esforços de la Nova República per capturar-los. Semblaven saber on estaríem, quan arribaríem allà, i amb quina força, així planejaven les seves incursions apropiadament. Com a resultat dels seus esforços passàvem molt temps fent estimacions de dany en combat, i realment s'esforçaven per donar-nos abundant treball d’EDC[1].
L'Esquadró Murri havia pres terra per esperar en diversos dels asteroides majors en el Sistema K’vath. Aquesta localització ens col·locava molt propers a la propera lluna primària de K’vath V, Alakatha. Apaguem els nostres motors i col·loquem els nostres sensors en manera passiva únicament per evitar la detecció per part de la gent que volíem atrapar. D'acord amb la nostra sessió informativa per a la missió, Intel·ligència de la Nova República havia rebut una informació que consideraven creïble on creien que almenys part de la flota pirata de la Leònia Tavira atacaria un creuer de luxe que sortiria de la costa turística del continent nord d’Alakatha. En realitat, Mírax i jo havíem passat la nostra lluna de mel allà feia tres anys, abans que Thrawn hagués posat potes enlaire a la Nova República, així que tenia records agradables del lloc i podia recordar bé la riquesa de les joies i els metalls preciosos que penjaven dels colls i les mans de l'elit de la Nova República.
Vaig mirar al cronòmetre del meu Ala-X.
—L'Estel Brillant encara compleix el seu itinerari?
Xiulador, col·locat darrera de la meva cabina, em va llançar una rèplica amb un polsim de burla en la seva veu.
—Sí, sé que et vaig dir que em fessis saber si hi havia cap canvi i, no, no crec que se t'hagi lliscat dels teus circuits —vaig forçar a obrir-se les meves mans enguantades, després vaig girar els canells per desfer-me de part de la tensió—. Només estic ansiós.
Em va respondre amb un ràpid comentari.
—Ei, el que la paciència sigui una virtut, no converteix a la impaciència en un vici.
Vaig sospirar i vaig transformar l'última meitat del sospir en part d'un exercici de respiració Jedi que Luke Skywalker m'havia instat a què aprengués quan estava intentant reclutar-me per ser un Jedi. Respirant a través del meu nas comptava fins a quatre, vaig contenir l'alè comptant fins a set, llavors vaig exhalar comptant fins a vuit. Amb cada respiració deixava fluir més tensió lluny de mi. Buscava la claredat mental que necessitaria per a la batalla que s'aproximava (si els Odis es materialitzaven), però m'eludia amb la mateixa facilitat que els Odis havien demostrat per escapar de la Nova República.
Les coses seguien semblant ocórrer de pressa. Mírax i jo ens vam casar de pressa, i encara que no em penedia per res d'haver-ho fet, els esdeveniments conspiraven per fer extremadament difícil nostra vida de casats. El Gran Almirall Thrawn i les seves pallassades van arruïnar el nostre primer aniversari, i rescatar a Jan Dodonna i als altres que van estar una vegada presoners amb mi en el Lusankya m'havia apartat lluny durant el segon. I llavors en l'assalt a Coruscant per part de l'Emperador Renascut va deixar caure un destructor estel·lar en el qual havia estat la nostra llar. Cap de nosaltres estava allà en aquest moment, la qual cosa era un procediment operatiu estàndard en massa ocasions.
De fet, l'únic benefici d'estar assignat a anar en persecució dels Odis era que al seu líder, l'ex-Moff Leònia Tavira, semblava agradar-li la vida ociosa. Quan el seu Odiós desapareixia entre incursions, normalment teníem una setmana de permís abans d'haver de preocupar-nos per un altre atac. Mírax i jo li donàvem bon ús en aquest temps lliure, reconstruint la nostra llar i la nostra relació, però amb això van venir algunes conseqüències que jo vaig veure com increïblement pertorbadores... en l'escala de pertorbacions de Thrawn.
Mírax va decidir que volia nens.
No tinc res en contra dels nens... mentre que se’n vagin a casa amb els seus pares al final del dia. Expressar aquesta opinió en aquests termes a la Mírax no va ser la cosa més intel·ligent que hagués fet mai i, de fet, va resultar ser una de les més desagradables. La ferida i el dolor en els seus ulls em van perseguir durant molt temps. En el fons, sabia que no hi hauria forma de dissuadir-la, i ni tan sols estava segur que, al final, jo volgués fer-ho.
No obstant això ho vaig intentar, i vaig emprar la majoria dels arguments estàndard per fer-ho. El truc de «aquest és un moment inestable en la galàxia» es va perdre davant el fet que els nostres pares s'havien enfrontat a una elecció similar i nosaltres havíem sortit bastant bé. L'argument de «la inseguretat del meu treball» es va marcir sota la lògica de la meva assegurança de vida i després es va venir totalment a baix quan Mírax em va deixar fer un cop d'ull als comptes (els de veritat) del seu negoci d'importació/exportació. Ella va assenyalar que fàcilment podia mantenir-nos a tres o quatre i jo no hauria de treballar ni per un segon, a part de cuidar dels nens. I, em va fer notar, portar a un nen durant nou mesos complets significava que ella ja hauria passat 3,11 anys de quaranta hores a la setmana cuidant nens i que jo l'hi deuria.
A part i per sobre de tot això, va dir que jo seria un gran pare. Em va assenyalar que el meu pare havia fet un gran treball amb mi. Havent après d'ell les qualitats per ser pare, simplement sabia que jo seria genial amb els nens. En utilitzar aquest argument, va tornar l'amor i el respecte que jo tenia pel meu pare contra mi. Va fer que semblés com si jo estigués deshonrant la seva memòria en no portar nens al món. Era un argument d'allò més persuasiu, com ella sabia que seria, i em va copejar bastant dur.
En retrospectiva, hauria d'haver abandonat al principi i haver-nos estalviat als dos molt dolor. Ella es guanya la vida (molt bé, pel que sembla) convencent a tota classe de gent que andròmines que ningú vol són absolutament vitals per a ells. Mentre m'embolicava en discussions lògiques (fent que centrés les meves defenses en aquesta línia d'atac) ella es lliscava sota la meva guàrdia en un nivell purament emocional. Petits comentaris sobre la classe de nens que produiria la nostra loteria genètica em va tenir investigant fins a fer suar el meu cervell per solucionar el trencaclosques. Això va anar directament a l'entrenament de detectiu que tenia en mi... l'entrenament que no em deixaria abandonar un cas fins que tingués una resposta.
El que, en aquest cas, significava un nen.
També se les hi arreglava per encendre els monitors de l’HoloNet quan estaven ensenyant alguns esdeveniments que mostraven notícies sobre els bessons de tres anys de la Leia Organa Solo. Els nens eren aterradorament bufons i s'havia culpat a la seva existència de l'explosió de nativitat en la Nova República. Sabia que Mírax no era tan superficial com per voler un nen per enveja o per estar de moda, però va fer notar que era de l'edat de la Leia i que era un bon moment per tenir un o dos fills.
I aquest factor de tendresa realment pot penetrar sota la pell. Els mitjans de comunicació de la Nova República evitaven mostrar als bessons bavejant i degotant com ho fan els nens, i realment maximitzaven les coses atractives dels nens petits. Es posava d'una manera que quan recordava els meus somnis, aquests eren sobre mi bressolant a un nen dormit en els meus braços. El més estrany era que vaig deixar de pensar en aquests somnis com en malsons bastant ràpid i vaig fer tot el possible per preservar-los en la meva ment.
Adonant-me que estava perdut, vaig començar a negociar per una mica de temps. Mírax aplacada es va negar a fixar dates, principalment perquè jo estava pensant en anys, de manera que vaig fer que les coses fossin condicionals. Li vaig dir que una vegada que els Odis estiguessin fora de joc, prendríem una decisió definitiva. Ella va acceptar la meva decisió una mica millor del que havia esperat, per la qual cosa va començar a aprofitar-se de mi, i a fer-me sentir culpable. Hauria pensat que era una tàctica que ella havia decidit utilitzar, però ella pensava que la culpabilitat era un martell i era definitivament una fan de les vibroespases.
Vaig tornar a exhalar a poc a poc.
—Xiulador, recorda'm quan tornem a casa, que Mírax i jo necessitem prendre una decisió sobre aquest assumpte del nadó, ja, sense més retards. Tavira no dictarà la meva vida.
Les altes xiuletades d'alegria de Xiulador es van transformar en un to baix d'advertiment.
Vaig mirar el meu monitor principal. L'Estel Brillant s'havia elevat d’Alakatha i una altra nau havia aparegut en el sistema. Xiulador la va identificar com un creuer pesat modificat conegut com el Ple de Botí. A diferència del polit disseny del creuer de luxe, la nau estava plena de protuberàncies que ràpidament es van deixar anar i van començar a llançar-se cap al creuer.
Vaig prémer el meu comunicador.
—Líder Murri, el vol Tres té contacte. Un creuer i divuit lletjos dirigint-se cap a l'Estel Brillant.
La veu d’en Tycho va tornar freda i calmada.
—Rebut, Nou. Entauleu combat amb els caces al costat del vol Dos. Un s'encarrega del creuer.
Vaig encendre a canal tàctic del vol Tres.
—En marxa, Murris, ens ocuparem dels caces.
Vaig arrencar els motors, després vaig desviar l'energia als feixos repulsors. L'Ala-X es va elevar com un fantasma des de la tomba i es va girar per apuntar el morro cap al creuer de luxe. Mentre l'Ala-X de l’Ooryl s'elevava a la meva esquerra i els meus altres dos pilots, Vurrulf i Ghufran, arribaven per la dreta, vaig trepitjar a fons l'accelerador i em vaig llançar a la batalla.
Un somriure va florir en la meva cara. Qualsevol criatura intel·ligent que clamés estar entenimentat trobaria el fet de llançar-se a tota velocitat en una fràgil nau de metall i ferroceràmica estúpid o suïcida. Llançar aquesta mateixa nau a la batalla merament agreujava la situació, i jo ho sabia. Per la mateixa raó, molt poques experiències en la vida poden comparar-se amb volar en combat (o entaular combat amb qualsevol enemic en un caça), perquè en fer-ho aquest és el punt on la civilització ens demanda que aprofitem la nostra naturalesa animal i la utilitzem contra una presa més perillosa. Sense estar físicament, mentalment i fins i tot mecànicament al cent per cent, moriria i fins i tot els meus amics podrien morir amb mi.
Però jo no tenia intenció de deixar que això ocorregués.
Amb un toc del polze vaig canviar de làser a torpedes de protons i vaig concedir un únic tret. Vaig seleccionar un objectiu inicial i vaig moure el reticle de la meva pantalla superior cap a la seva traça. Xiulador xiulava sense parar mentre intentava fixar l'objectiu, llavors el quadrat que envoltava el caça es va tornar vermell i el seu to es va tornar constant.
Vaig prémer el gallet i vaig llançar el meu primer torpede de protons. Va deixar una línia calenta i blanca-rosàcia, i va ser seguit per altres llançaments del meu grup. Mentre que emprar un torpede de protons contra caces era considerat excessiu per part d'alguns pilots, en l'Esquadró Murri utilitzar tals tàctiques sempre s'havia vist com una manera expeditiva de baixar les probabilitats en contra... probabilitats que normalment eren més grans que un hutt i decididament més lletges.
Els Odis utilitzaven uns caces dissenyats a mida anomenats tri-caces. El seu nucli era la cabina esfèrica i els motors iònics d'un caça TIE bàsic muntat per Sistemes Sienar (una mercaderia que, després de l'hidrogen i l'estupidesa, era la més abundant de la galàxia), i estava unit amb un trio de fulles angulars separades 120 graus. Les dos inferiors servien com a patins per aterrar, mentre que la tercera sortia per sobre de la cabina. El caça encara tenia els làsers bessons dels TIE muntats sota la cabina, mentre que la tercera punta tenia un canó d'ions. Les naus també tenien alguns escuts bàsics, la qual cosa explicava per què tenien més èxit que els globus oculars bàsics, i els finestrals laterals retallats en el casc li donaven als pilots més visibilitat. A causa que el trio de puntes semblaven aferrar la cabina, en diem al disseny «Aferrat[2]».
Els escuts i la visibilitat extra no van ajudar a l'Aferrat al que vaig apuntar. El torpede de protons se les hi va manegar per seguir la fuita del motor esquerre i en aquest moment va travessar la cabina abans de detonar. El caça va començar a donar voltes, es va convertir en una bola de foc daurat i es va esvair. Tres Aferrats més van explotar en les proximitats, i després altres tres van explotar a estribord, des d'on el vol Dos s'estava acostant.
—Escolliu els objectius acuradament, vol Tres. Ooryl, anem a pel parell de babord.
—Deu et rep, Nou.
Vaig fer girar al meu Ala-X sobre els estabilitzadors de babord i vaig tirar cap enrere de la palanca. Tallant l'energia del motor, vaig completar el cercle, després vaig girar a la dreta mentre els pirates començaven un llarg gir serpentejant. Vaig canviar dels míssils als làsers duals i immediatament vaig tenir un quadrat groc al voltant del caça que anava al capdavant. Vaig portar l'accelerador al màxim de nou per acostar-me tot el possible i vaig prémer el meu comunicador.
—Vaig darrera del líder.
Ooryl em va retornar un doble clic amb el seu comunicador per fer-me saber que havia rebut el meu missatge. Vaig empènyer suaument la palanca només una mica cap a la dreta, el quadrat d'objectiu es va posar verd i vaig prémer el botó de tret. Dos rajos vermells van aconseguir l'objectiu. El primer va fregir els escuts. L'Aferrat va anar deixant un rastre d'espurnes del generador de l'escut com un cometa va deixant rastres de gel al seu pas. El segon raig va foradar la cabina i encara que va copejar una mica alt, va copejar dur, massa. Les espurnes van sortir del forat i l'Aferrat va començar a descendir en una lenta espiral cap a Alakatha.
Ooryl va girar a babord mentre l'altre Aferrat tractava d’escapolir-se. Vaig conduir el meu Ala-X fins a col·locar-me darrere d'ell mentre ell alineava el seu tret. Els dos primers trets del gand van travessar els escuts i van obrir dos solcs en el casc de la nau. Els dos següents van trepar els motors, impulsant cap endavant les daurades gotes flamejants de la desintegració de la nau. Les flames van desaparèixer de sobte, deixant al tri-caça donant tombs a l'espai cap al cinturó d'asteroides.
A través de la coberta de la cabina vaig poder veure la bola vinçada de verd i blanc d’Alakatha i a l'Estel Brillant elevant-se des d'ella. Des d'estribord el Ple de Botí va semblar agotzonar-se a l'espai com un insecte maligne. Els turbolàsers al llarg de la seva línia dorsal i en una torreta ventral van disparar, intentant seguir als Ales-X del vol Un, però els trets no representaven un perill real per als caces. El Coronel Celchu, Hobbie, Janson i Gavin Darklighter eren gossos vells per ocupar-se de pirates com aquests. Mentre mantinguéssim ocupats als Aferrats, el Ple de Botí no tindria cap oportunitat.
El primer atac seriós dels Ales-X va sorgir de Tycho i Hobbie. Van girar i cadascun va dirigir un torpede de protons als escuts posteriors. Venint de l'altra direcció, Gavin i Wes Janson van metrallar la nau amb foc làser. La segona ràfega de Gavin va fondre la torreta ventral, arrencant-la de cop mentre els trets de Janson van martellejar en el vector dels impulsors posteriors. El Ple de Botí estava acabat, encara que jo no tenia dubtes que es necessitarien un parell més de passades abans que la tripulació s'adonés d'això i es rendís.
Seguí a Ooryl cap amunt i vam donar la volta per tornar a la batalla. Havia degenerat en una carrera de caçar-i-matar. La pèrdua de set naus abans que fins i tot haguessin vist als seus enemics clarament havia sorprès als pirates i, la qual cosa era més important, havia rebaixat el seu nombre fins a deixar-ho proper al nostre. Mentre que els Aferrats eren més àgils que els Ales-X (no per molt però prou com per fer que lluitar contra ells fos difícil), no podien ser més ràpids que nosaltres o estar millor armats. Faltant-los la disciplina d'una unitat militar entrenada com l'Esquadró Murri, quan arribava el pànic s'enfonsaven i feien el nostre treball molt més fàcil.
Ooryl va fixar les seves mires en un i li va donar amb una ràfega completa dels seus làsers. L'Aferrat va explotar, però passant a través de l'explosió va venir un altre Aferrat fent una passada cara a cara contra Ooryl. L'Aferrat va aconseguir un tret amb el canó d'ions que va enviar una tempesta de rajos lliscant-se sobre els escuts de l’Ooryl, i aquests van morir abans que el tret d'ions. El motivador de la seva unitat R5 va esclatar i Xiulador va informar que els seus motors estaven apagats.
—Ooryl, fes un reinici —no sabia si encara li funcionava el comunicador o no, però li vaig oferir aquest consell i vaig disparar una ràfega doble a l'Aferrat. Havent apuntat precipitadament, el tret li va passar per sota, però va causar que l'Aferrat canviés de rumb. Girant cap a la dreta, em vaig dirigir darrere d'ell—. Aquí Nou ocupat amb un. Que algú em cobreixi.
Vurrulf, el klatooinià del vol Tres, va bordar un aspre «rebut, estic en això», així que em vaig sentir una mica més segur en perseguir a l'Aferrat. Una de les pitjors coses que un pilot podia fer era estar tan centrat en un objectiu que ja no percebés res més al seu al voltant. Quan la consciència de la situació se centrava en un objectiu, el caçador es convertia en la presa i mai sabia què li havia copejat. És un error de novençà i encara que no sóc un novençà, no sóc immune a això.
El pilot de l'Aferrat era bo i clarament no tenia desitjos de morir, però Xiulador no estava informant que hagués apagat les seves armes, així que estava disposat a lluitar. Vaig intentar apuntar-li, però ell va modular la seva acceleració i va utilitzar l'agilitat de la seva nau per seguir canviant de rumb abans que pogués apuntar-li. Li vaig llançar un parell de trets, però es van ser alts o massa oberts. Malgrat intentar-ho tant com vaig poder, estava tenint problemes per seguir-li a causa dels seus girs i canvis de trajectòria.
Vaig afluixar una mica l'accelerador i li vaig deixar guanyar una mica de terreny. El seu numeret de dansa continuava, però mentre que els seus moviments li havien portat fora del meu rang de tir a curt abast, amb prou feines fregava les vores del meu quadrat d'objectiu ara. Vaig prémer el botó de tret i li vaig enviar dos parells de ràfegues. Un parell va travessar l'escut posterior i va danyar un dels patins d'aterratge. Els altres dos dards d'energia van passar per l’escapament del vector d'impuls de babord, limitant la seva maniobrabilitat.
Xiulador va mostrar una freqüència que estava sent utilitzada per l'Aferrat i jo la vaig introduir en la meva unitat de comunicacions.
—Aquí el Capità Corran Horn de les Forces Armades de la Nova República. Acceptaré la teva rendició.
Una dona em va respondre.
—No saps que els Odis mai es rendeixen?
—No va anar així amb el Ple de Botí.
—Riïzolo és un estúpid, però ell no té una ordre d'arrest per un delicte capital sobre el seu cap. Jo sí —es rigué—. No tinc res pel que viure, excepte el meu honor. Una passada, Horn, sols tu i jo.
—Moriràs.
Una única passada privaria a l'Aferrat de l'avantatge de la seva agilitat. Ella havia de saber-ho.
—Però potser no ho faci sola —la seva nau va deixar de moure's d'un costat a un altre i es va allunyar en un llarg tirabuixó—. Concedeix-me aquest honor.
L'Aferrat es va tornar i va començar la seva carrera cap a mi.
Jo volia fer el que ella em demanava, i ho hauria fet, excepte per una cosa: els Odis havien demostrat una vegada i una altra que no tenien honor.
Vaig canviar a torpedes de protons, vaig rebre un lleuger to de fixat de Xiulador i vaig prémer el gallet. El míssil va sortir disparat del meu Ala-X i va anar directe cap a la seva nau. Tan bona com era, la pilot de l'Aferrat sabia que no hi havia manera d'eludir-ho. Va disparar amb tots dos làsers, però va fallar. Llavors, a l'últim moment, va disparar un raig d'ions que va impactar en el míssil. Rajos blaus transitaren sobre ell, cremant cada circuit que permetia al torpede seguir i acostar-se a la seva nau.
Estic bastant segur que, només per un segon, va pensar que havia guanyat.
El problema amb un projectil és que fins i tot si els seus sofisticats circuits fallen, encara té molta energia cinètica. Fins i tot si no sent la proximitat del seu objectiu i esclata, tanta massa movent-se tan ràpid actua sobre la cabina d'un Aferrat igual que una agulla sobre una bombolla. El torpede es va dirigir cap als motors d'ions en la part posterior de l'Aferrat, i aquests van explotar. Les restes buides del caça van girar lentament a l'espai i eventualment es cremarien en l'atmosfera i els donarien als hostes del complex turístic un entreteniment.
Xiulador va col·locar la meva pantalla d'amenaces en verd indicant que no hi havia més activitat hostil a l'àrea. El vol Tres va informar i Ooryl estava de nou en funcionament i volant. El seu escut davanter s'havia esfondrat i es negava a posar-se en funcionament, però a part d'això estava bé. Vurrulf i Ghufran van informar que no tenien problemes amb els seus Ales-X. Va resultar que només Remi Pollar del vol Dos havia rebut un impacte prou fort per obligar-la a abandonar el vehicle, però va informar que estaria bé fins que la llanxa ràpida Skipray de l'Estel Brillant la recollís.
Vaig canviar el comunicador al canal de comandament.
—Tot verd aquí, Líder Murri.
—Rebut, Nou. Sembla que aquest no era el parany que temíem que fos.
—No, senyor, no ho sembla.
—Que es prepari la teva gent per reunir-se amb la flota.
—Com ordeni, coronel.
Li vaig passar l'ordre a la meva gent, però abans que poguéssim aconseguir el meu punt de reunió designat, la flota va fer un microsalt des de la vora del sistema. Un creuer mon calamari i dos destructors estel·lars classe Victòria van formar un triangle a l'espai d’Alakatha. Havíem vingut en aquest sistema a bord de la Llar Un i havíem utilitzat microsalts per acostar-nos. A causa que la informació sobre el Ple de Botí havia estat inusual, esperàvem que pogués ser una emboscada, així que la flota havia esperat a veure si els Odis queien sobre els Murris.
Si ho haguessin fet, haguéssim tingut una oportunitat d'acabar amb ells d'una vegada i per sempre.
Vaig prémer el meu comunicador.
—Coronel, si estàvem esperant que els pirates saltessin sobre nosaltres, i no ho van fer, ha estat aquesta missió un èxit?
—Bona pregunta, Nou. Aquesta és una d'aquestes missions on només Intel·ligència podrà dir-nos com ho vam fer —Tycho va dubtar per un moment—. No obstant això, només vam perdre màquines, no persones. Cada vegada que ocorre això és una victòria.





[1] EDC; Estimacions de Dany en Combat. En l'original, BDA (battle-damage assessments) (N. Del T.)
[2] Aferrat, en anglès és Clutch, com agafat, embragat, premut o empunyat . (N. Del T.)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada