dissabte, 30 de març del 2019

Jo Jedi (VI)

Anterior


6

Wedge em va portar a casa i es va oferir a quedar-se amb mi i parlar de tot, però vaig deixar que se n'anés.
—Agraeixo l'oferta, Wedge, però tens coses més importants a fer que escoltar-me argumentar això des de tots els punts de vista.
Wedge va ajuntar els llavis i els va pressionar en un lúgubre somriure.
—Res del que haig de fer és més important que els meus amics. Mírax és el més semblat a una germana petita que tindré mai, i definitivament penso en ella com en algú de la família. Tu ets un bon amic. Tant com et preocupa no ser capaç de fer res en aquest moment, almenys tu tens opcions. Jo estic fins i tot més encegat que tu; no obstant això estaré llest per ajudar sense importar la decisió que prenguis.
Vaig encaixar la mà que m'oferia.
—Gràcies. Creu-me, sabràs de mi.
—Compto amb això.
Vaig aixecar una mà.
—Una cosa més, si us plau. No li diguis res a Booster.
Wedge va arrufar el nas.
—Però ell és el seu pare. Se li hauria de dir.
—Sí, però si Cracken estava preocupat perquè jo em comportava com un nerf en un basar d'antiguitats, imagina el que faria Booster —vaig negar amb el cap—. El Ventura Errant pot no estar en molt bona forma, però que un destructor estel·lar imperial aparegui i amenaci un món no és la millor forma de recuperar la Mírax.
—Aquí tens raó —Wedge va somriure—. No li mentiré, però no m'apartaré del meu camí per dir-li res fins que, o tret que, tingui bones notícies.
—Gràcies. Et veuré després, Wedge.
Vaig baixar els graons de la zona comuna d'aterratge de l'edifici i vaig caminar fins a l'apartament. La porta es va obrir quan vaig introduir el codi. Ja havia donat dos passos a l'interior quan em vaig adonar que hi havia més llums enceses que quan me’n vaig anar. Sense un blàster o el sabre làser del meu avi, estava indefens contra qualsevol que hagués entrat. Era a punt de donar-me la volta i tornar a sortir, quan una xiulada familiar va ressonar des de la sala d'estar.
—Sí, Xiulador, sóc jo.
La petita unitat R2 verda es va donar la volta, va girar el cap perquè els seus monitors visuals poguessin enfocar el passadís, i després es va girar i va desaparèixer de nou. Vaig caminar fins a la sala d'estar i vaig trobar una varietat de borses i contenidors de menjar apilats en la taula de l’holoprojector. El braç amb pinça del droide es va estendre des del seu cos cilíndric i va elevar un paquet de nerf i gumes fins a la part de dalt d'un inestable munt.
—Xiulador, malgrat el que la Mírax et va dir fa mesos sobre els meus hàbits alimentaris quan ella estava fora, realment puc alimentar-me sol —em vaig deixar caure de genolls en el terra al seu costat i vaig agafar el paquet que va deixar caure en la meva falda—. Sí, estic segur que això m’assentaria bé, però és que no tinc molta gana ara mateix.
Una greu xiulada va començar a sonar, pujant el to progressivament.
—Per què? —vaig esbufegar—. No sé quant d'això podràs entendre, Xiulador —vaig ignorar la seva rèplica burleta i vaig continuar, organitzant els meus pensaments mentre parlava—. Atès que estàs aquí, sé que has revisat els registres de port del Rajada i has vist que la Mírax s'ha anat. El fet és que realment s'ha anat. Algú l'ha raptat i el Mestre Jedi Skywalker creu que la mantenen en estasis en algun lloc. Per què?, cap de nosaltres té ni idea.
El to fúnebre de Xiulador va fer que em pugés un nus per la gola. Ell va xerrotejar i va xiular un grapat de coses després d'això, però no vaig poder figurar-me què volia dir. Vaig allargar una mà i li vaig donar uns copets suaus en la cúpula. Les seves pinces van tirar suaument de la meva jaqueta.
—Acabo d'arribar de parlar amb Wedge i amb Luke Skywalker. Tots dos creuen que entrenar per convertir-me en Jedi és la clau per trobar la Mírax, però crec que això portarà molt temps. Part de mi sap que tenen raó, però una altra part no creu que Mírax pugui permetre's aquest temps. Segueixo intentant pensar què hauria de fer, o què faria el meu pare, però tinc tantes preguntes que necessiten respostes que estic perdut.
Xiulador es va trontollar cap endavant i va bolcar un dels munts de paquets que havia fet. La seva sonda de dades es va estendre i es va enfonsar en el port de dades de l’holoprojector. En un instant la imatge del meu pare va aparèixer congelada en l’holoprojector. Xiulador em va xiular insistentment, però no podia entendre-li.
—A poc a poc, a poc a poc. Què pretens dir-me?
La imatge del meu pare es va esvair, reemplaçada per les brillants paraules: «Tot el que has de fer és preguntar».
Era a punt de demanar una explicació més àmplia d'aquesta frase, quan les paraules van ressonar en el meu interior i les vaig reconèixer gairebé a l'instant. Abans que alliberéssim Thyferra, abans de Thrawn i d'alliberar als presoners del Lusankya, Xiulador em va informar que el meu pare havia encriptat i carregat en ell un holograma parlant sobre la meva herència. Xiulador havia dit que el missatge va ser gravat abans que jo m'unís a SegCor. Li havien instruït per reproduir-ho per a mi en qualsevol moment en què jo ho demanés i pogués proporcionar la clau d'encriptació.
Em vaig resistir a escoltar el missatge llavors perquè temia que em fes prendre decisions que no volia prendre. Si el meu pare m'hagués instat a convertir-me en un Jedi, que busqués un Mestre i entrenés, sé que ho hauria fet. En aquell moment això hauria significat deixar l'esquadró, deixar la Mírax, i abandonar als antics presoners del Lusankya. Jo no podia fer això, així que vaig deixar a un costat la idea de sentir el que el meu pare havia de dir.
Després d'això, amb Thrawn i tota la resta, mai vaig tenir l'oportunitat d'explorar el que el meu pare havia deixat per a mi. Mírax em va dir que el missatge en si mateix no era l'últim regal que el meu pare m'havia deixat. L'últim regal era la confiança que mostrava en permetre'm triar quan i si sentia el missatge. Vaig apreciar aquest regal, i encara que sabia que havia d'escoltar el missatge, el fet de posposar aquesta decisió va fer que el regal durés més.
Fins i tot mentre aquesta idea bullia en el meu cervell, em vaig adonar que escoltar el missatge no destruiria el regal del meu pare. La seva confiança havia estat implícita en cada aspecte de les nostres vides. El meu pare havia mort en els meus braços i jo no havia estat capaç d'evitar la seva mort. A causa d'això havia pensat que en els seus últims segons de vida es va preguntar on havia estat jo. Es va preguntar per què no havia estat allà per ajudar-li. Tenia l'esperança, pel bé del meu seny, que ell sabia que jo hauria donat la meva vida per salvar la seva. D'alguna manera no ho creia; ho sabia.
Vaig somriure.
—Va gravar aquest missatge molt abans de morir. Mai va pretendre que fos un llegat, sinó una assegurança. Si alguna cosa li ocorria, jo no em quedaria sense la informació que va pensar que necessitava saber. I haig de recordar que ell mai em col·locaria en la posició de fer una elecció contra els meus millors interessos. Confio en ell pel que fa a això, però en no escoltar el missatge he fallat a actuar conforme a aquesta confiança.
Vaig assentir en direcció a Xiulador.
—Si us plau, reprodueix el missatge per a mi. El codi de desencriptació és Nejaa Halcyon.
La imatge del meu pare va reaparèixer i la meva gola es va tibar. Sempre havia estat més alt que jo i, amb mi agenollat en el terra, de nou havia d'aixecar la vista per mirar-li. El seu pèl negre estava tallat molt curt, els seus ulls color avellana centellejaven amb centelleigs daurats. Tenia aquest somriure fàcil que jo havia vist tan sovint. Probablement jo tindria uns setze anys quan ell va gravar el missatge... encara tenia la seva poderosa complexió i només un rastre de la grossor contra la qual lluitaria fins al final de la seva vida.
La seva veu va arribar clara i forta.
—Estic fent aquest enregistrament per a tu, Corran, perquè hi ha coses que has de saber. Estar a SegCor pot ser perillós i no volgués que et quedessis sense saber de la nostra família si alguna cosa em passés a mi. Espero i confio que just ara estiguem asseguts junts veient això i rient-nos com de jove que semblava quan ho vaig gravar. Si no és així, vull que sàpigues que t’estimo i que sempre he estat molt orgullós de tu.
Xiulador va detenir el missatge mentre jo tancava els ulls intentant allunyar les llàgrimes. El xoc per la desaparició de la Mírax em podia haver entumit sobretot allò que tingués a veure amb ella, però el dolor per la mort del meu pare va tornar rugint per omplir el buit del meu interior. Em vaig adonar que en aquest moment estava agenollat de la mateixa manera en què ho vaig estar en la cantina on ell va morir, bressolant el seu cap en la meva falda. Era gairebé com si pogués sentir la seva sang xopant la meva roba de nou. La frustració que sentia per la desaparició de la Mírax es va barrejar amb la frustració que vaig sentir per la mort del meu pare i això gairebé em va fer fugir.
Però cap d'ells dos fugiria.
Vaig xarrupar i em vaig netejar el nas en la màniga, després vaig obrir els ulls i vaig assentir en direcció a Xiulador.
—Gràcies, amic meu.
El missatge va continuar amb el meu pare somrient àmpliament.
—Això et semblarà una bogeria, però tot és veritat. El teu avi, Rostek Horn, és en realitat el teu avi adoptiu. Com saps, va ser el company d'un Jedi abans de les Guerres Clon, i aquest Jedi va morir servint lluny de Corèllia, just després de les Guerres Clon. Aquest Jedi, Nejaa Halcyon, era el meu pare. Va ser el meu Mestre abans de marxar-se. Jo tenia deu anys quan va morir, i Rostek Horn es va ocupar que a la meva mare i a mi no ens faltés de res. La meva mare i Rostek es van enamorar i es van casar, i Rostek em va adoptar. Més important encara, quan l'Imperi va començar a donar caça als Jedi i a les seves famílies, ell se les hi va manegar per destruir els arxius i crear uns nous que ens van aïllar de la fúria de l'Imperi... Sé que aquest és un secret bastant gran per ocultar-t'ho, però l'engany era necessari. Et conec, Corran, i sé que hauries estat molt orgullós de la teva herència. L'hi hauries dit a uns altres, compartint-ho amb ells, i aquesta hagués estat la teva destrucció. Lord Vader i els altres caçadors de Jedi han estat incansables. He vist els resultats del seu treball. Mantenir-te ignorant és mantenir-te fora de perill. És un terrible pacte, però és l'únic que es pot fer.
La cara del meu pare es va retorçar en aquella expressió que posava quan les coses no anaven exactament com volia.
—La família Halcyon és molt coneguda entre els Jedi corellians. Érem molt respectats i van ser molts els tributs rebuts per Nejaa Halcyon quan va morir. Ara no pots trobar cap registre d'això, per descomptat. El que no va destruir l'Imperi, ho va destruir Rostek o ho va amagar... ni tan sols em dirà a mi on estan aquests registres, però no puc creure que ell hagi permès que tot rastre del seu amic es perdi. Els Halcyon érem forts en la Força però no cridaners o donats a mostres públiques de poder. Una paraula aquí, un acte allà, permetre a la gent triar entre el bé o el mal al seu propi ritme i risc eren més els nostres mètodes... I així, aquí, amb aquest missatge, et dono una elecció. Estaré orgullós de tu i et voldré sense importar el que triïs. El fet que diguessis que volies unir-te a SegCor ens ha omplert a mi i al teu avi de més orgull del que puguis imaginar. No hi ha major honor que decidissis seguir els nostres passos. Vull que sàpigues, no obstant això, que la meva elecció uneix dos camins. Atès que Rostek i el meu pare van treballar junts, SegCor i Jedi, jo he utilitzat el que vaig aprendre del meu pare per treballar a SegCor. D'aquesta manera he servit a ambdues tradicions, l’Halcyon i la Horn.
La imatge del meu pare va obrir les mans.
—Si tens l'oportunitat, si sents la necessitat, espero que també t'obris a ambdues tradicions. No és que ser Jedi sigui millor que servir amb SegCor... per res. Però hi ha tan pocs capaços de convertir-se en Jedi que apartar-se d'aquest camí és una tragèdia. Jo vaig ser forçat a apartar-me d'aquest camí. Tinc l'esperança que a tu no se't prohibeixi també i, si és possible, que jo pugui instruir-te de la mateixa manera en què el meu pare em va instruir a mi.
El meu pare va somriure i l'orgull va brillar en els seus ulls.
—Aquí ho tens, fill meu. Ara saps més sobre qui ets i en el que podries arribar a convertir-te amb el teu potencial. Els únics límits que tens són els que t'imposis tu mateix. Sé que decideixis el que decideixis, serà el correcte. Ets així de bo, Corran, i així d'especial. Estaré molt content si portes als Halcyon de retorn a l'Orde Jedi, però fins i tot això no serà res comparat amb l'alegria de tenir-te com el meu fill i saber que ets feliç i estàs bé.
El missatge es va detenir i Xiulador es va oferir a tornar a reproduir-ho, però vaig negar amb el cap.
—Ell vol que entreni. Sap que és el correcte —vaig pensar durant un moment—. I crec que jo també ho sé. Sempre vaig veure el meu servei de SegCor com el màxim que podia fer per prevenir que l'innocent fos ferit pel malvat. Així ho vaig pensar llavors, just el mateix que volar amb l'Esquadró Murri va arribar a ser després. Ara, el màxim que puc fer és convertir-me en un Jedi, com Luke Skywalker i el pare del meu pare. Fer menys és ser indigne de la confiança que tots ells han dipositat en mi.
Em vaig posar dempeus lentament.
—Fer menys significa fallar en la meva responsabilitat cap a la Mírax. No vaig a deixar que això succeeixi.
Vaig anar pel passadís fins a la meva habitació. Vaig fer lliscar un panell fals de la meva còmoda i vaig treure el prim cilindre platejat que havia estat el sabre làser de Nejaa Halcyon. El meu polze dret va prémer el botó negre, permetent que la fulla blanc-platejada xiuxiués en encendre's. Brunzí mentre em tornava cap a Xiulador i movia la fulla a través de l'aire.
—Luke Skywalker està buscant estudiants, i jo necessito un professor —vaig somriure mentre Xiulador trompetejava triomfalment—. Keiran Halcyon ha nascut.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada