dijous, 11 d’octubre del 2018

La Ciutat dels Morts (VIII)

Anterior


CAPÍTOL 8

—Això és impossible —va murmurar Zak—. Hi havia criatures. Zombis! Van remoure la terra de les tombes. Veureu com estan buides.
—No podem fer això! —va argumentar Pylum—. Aquest seria el pitjor crim de tots. Els morts no ens ho perdonarien.
—Però m’heu de creure!
—Calma't, Zak —va insistir el seu oncle—. Digues-nos exactament el que va ocórrer.
Zak va sospirar.
—Vaig entrar en el cementiri per una aposta. Havia de clavar un ganivet en una de les tombes per demostrar que havia anat tot el camí fins al centre del cementiri. Però quan ho vaig fer, els cossos van començar a arrossegar-se fora de les seves tombes! —Zak podia dir que ningú li creia—. Al principi no vaig veure res, però vaig sentir sorolls procedents del subsòl.
—La terra es va assentar, és el més probable —va dir Devé, copejant el terra amb un peu metàl·lic—. Tota la terra aquí està fluixa de tants enterraments.
—Però després els vaig veure... morts, figures blanques que es movien en la foscor.
—Cucs dels ossos —va suggerir Devé—. Has d'haver vist cucs dels ossos arrossegant-se en el terra superficial.
La frustració d’en Zak va anar creixent.
—Ah, sí? Llavors, què passa amb la meva capa? Kairn em va prestar la seva capa, i un dels zombis la va arrencar de les meves espatlles. Ha d'estar per aquí.
—Aquí està —va dir Hoole. Va acostar una barra lluminosa al mantell caigut—. I aquí està l'explicació.
La vora de la capa estava clavat al terra pel ganivet que Zak havia clavat en la tomba.
—Et deuries d'atrapar la vora de la capa quan vas clavar el ganivet. Llavors vas pensar que algú t'estava agafant.
—Però jo els vaig veure! —va insistir Zak.
Pylum va interrompre la seva conversa. El necropolità va clavar un dit en Zak mentre parlava amb Hoole.
—No importa el que pensi el nen que va succeir o no va succeir. El fet és que va irrompre en terra sagrada. Ell ha trencat les antigues lleis i ha de ser castigat amb les formes antigues.
El gest del shi’ido es va aprofundir.
—Em temo que no ho puc permetre. Zak no hauria d'haver vingut aquí, però ell no sabia res sobre les seves lleis, i ell no volia provocar cap dany.
—Els estrangers tenen raó, Pylum —va dir un dels altres necropolitans—. No podem castigar als forasters per infringir lleis que no coneixen.
Pylum no va estar d'acord.
—Les entremaliadures d'aquest nen van portar a la mort a un dels nostres.
—Evazan el va matar! —va dir Zak.
—Aneu a creure aquest noi? —va preguntar Pylum als seus companys—. O en les lleis de Necròpolis?
—Que se’n vagin, Pylum! —va dir un altre necropolità—. Aquest nen ha sofert bastant per una nit.
Superat en nombre, Pylum no podia fer res. Però li va llançar a Zak una mirada furiosa que deia; no et sortiràs amb la teva.

Hoole va portar a la seva neboda i al seu nebot lluny del cementiri. Una multitud solemne els va seguir, portant els cossos del Doctor Evazan i Kairn.
Tash Arranda es va sentir inquieta durant tot el camí a casa, i es va quedar preocupada fins i tot després que Hoole i Devé els deixessin a ella i al seu germà a les seves habitacions. Zak no havia dit ni una paraula, i es va quedar en silenci tot el camí de retorn a la seva habitació, on va tancar la porta darrere d'ell.
Al matí següent, Zak es va quedar a la seva habitació durant el dinar. Per a Zak, que normalment menjava qualsevol cosa i tot el que tenia al seu abast, això era un signe segur que alguna cosa anava malament.
Tash va decidir bromejar amb ell per treure’l del seu estat d'ànim trist i va trucar a la seva porta. Ell va obrir amb el gest arrufat.
—Ei, cara de rancor —va dir Tash.
—Ei.
—Què és això? No hi ha devolució? No hi ha insults? Vas molt més lent que jo, cervell de blàster.
El rostre d’en Zak es va aombrar.
—No estic d'humor, Tash, així que deixa'm en pau.
Ella va fer tot el possible per sonar alegre.
—Doncs no. No puc fer-ho. Ets el meu germà, i el meu treball és veure't enfadat amb tanta freqüència com sigui possible.
Zak va copejar un botó en la paret i la porta es va tancar en la cara de la Tash.
Enfocament incorrecte, va decidir Tash.
Es va preguntar si era simplement el xoc per la mort del seu nou amic. Ella podia entendre que estigués trist i enfadat per això d’en Kairn. Era terrible quan algú moria, però si li passava a una persona amistosa i tan feliç era encara pitjor. I ell havia estat el primer veritable amic d’en Zak d’un temps ençà. Tenia molt sentit. Així i tot, no era com quan Zak es tancava perquè estava molest o enfadat, fins i tot per alguna cosa així.
Tal vegada estava enutjat perquè ningú va creure la seva història sobre els zombis. Però, com podia algú creure-li? Qui havia sentit parlar mai de morts tornant a la vida? A més, fins i tot si Zak creia la seva pròpia història, ell era massa tossut i independent com perquè l'opinió d'algú més el deprimís. Simplement els ignoraria.
Havia de ser una cosa més sobre la seva aventura en el cementiri. Però què?
Devé va sortir de l'habitació d'oncle Hoole i es va detenir al costat de la Tash.
—Encara no hi ha hagut sort en l'exhumació del nostre jove enterrat Zak?
—Exhumar —va dir Tash, fent cas omís del mal gust de Devé en els acudits—. Això significa desenterrar, veritat?
—Ah, veig que les nostres lliçons estan donant els seus fruits per fi —va respondre Devé.
—Aquest no és moment per a bromes, Devé.
L’androide va donar la seva versió mecànica d'un encongiment d'espatlles.
—No cal preocupar-se. Abans que t'adonis, Zak s'aixecarà com els morts de les llegendes necropolitanes. Ara, si em disculpes, haig de continuar amb la recerca de l'amo Hoole d'una nau adequada.
Tash es va repetir les paraules de Devé a si mateixa. Com els morts de les llegendes necropolitanes. Com Zak, Tash havia escoltat les històries de persones que van visitar la Cripta dels Ancestres, amb l'esperança de ressuscitar als seus morts.
És això el que Zak ha volgut fer?
—Suposo que no va funcionar, veritat? —va trucar a la porta—. Tractar de portar de tornada al papa i la mama de nou, vull dir.
Es va produir una pausa. Llavors la porta es va obrir i Zak la va deixar entrar.
—No vas anar-hi en aquest cementiri només perquè algú et va desafiar, veritat? —va endevinar Tash—. Vas entrar perquè vas pensar que hi havia una manera de portar-los de tornada de nou.
Zak es ruboritzà.
—Sí. Bastant estúpid, eh?
—No ho sé —va respondre—. Si jo pensés que hi ha una manera de recuperar-los, també m'agradaria provar-ho. Però Zak, fins i tot Kairn va dir que la història és només una llegenda.
No és una llegenda, va pensar Zak. Vaig veure com succeïa. Els morts poden tornar!
No obstant això, sabia que Tash no li creuria. Ella, Devé i l'oncle Hoole pensaven que estava imaginant coses. En veu alta, va dir:
—Pot ser que tinguis raó, Tash.
Tash va somriure.
—Ei, jo sempre tinc raó!
Tash va abandonar l'habitació d’en Zak sentint que li havia ajudat, almenys una mica. Era evident que estava molt preocupat. El que havia començat com un malson de por s'havia convertit en una sèrie d'il·lusions sobre cadàvers errants. Però ella estava segura que anava a sortir d'això.
Tash es va dirigir a la seva habitació passadís avall. Mentre ho feia, va passar per l'habitació de l'oncle Hoole. La porta estava tancada, però el so de la conversa es filtrava a través.
Conversa? No ha anat Devé a veure naus espacials? Amb qui està parlant l'oncle Hoole?
Curiosa, Tash va escoltar atentament, i els seus ulls es van obrir com a plats per la sorpresa.
—En tot cas, aquesta és la meva proposta —va dir la veu de l'oncle Hoole.
—Ho pensaré —va respondre una altra veu.
La veu d’en Boba Fett.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada