diumenge, 21 d’octubre del 2018

Relats Recopilats de Galaxy Guide 5 (VI)

Anterior


6 La reunió operativa del Grup Roig

El següent text és un relat de primera mà de la reunió de dades de missió prèvia a l'atac sobre la segona Estrella de la Mort. Va ser narrat a Voren Na’al pel Comandant Antilles.

La sala era una estranya barreja de murmuris d'excitació i converses calmades, com solia ser el cas quan la inusual combinació de pilots novençans i veterans del Grup Roig anava a rebre dades de missió. El so ràpidament es va apagar quan vaig entrar jo, amb un holodisc i un punter electroil·luminat.
Vaig introduir el disc en el projector, i una brillant imatge hologràfica vermella de la nova Estrella de la Mort va aparèixer al centre de la sala. Òbviament, seguia en construcció, envoltada de bigues i puntals estructurals i amb molts grans buits en la seva superestructura. Però això no va fer gens per reduir la seva sorprenent grandària davant els ulls d'aquests joves pilots.
En tot cas, el fet que un veterà supervivent de l'atac a la primera Estrella de la Mort estigués dirigint el seu esquadró semblava suavitzar molt de la seva por i aprensió. Sabedor del poc que vaig tenir a veure amb el miraculós tret de Luke, jo mateix no estava tan confiat en les meves pròpies capacitats com semblaven estar-ho ells.
No obstant això, vaig parlar amb la seguretat en mi mateix que sabia que necessitaven.
—Molts de vosaltres heu estudiat la Batalla de Yavin als vostres programes d'entrenament. Oblideu-vos d'ella.
Em vaig tornar per mirar l’holoimatge.
—Aquesta és una història completament diferent.
Usant el punter, vaig assenyalar la trinxera central que recorria l'equador de l'estació de combat incompleta, que contenia el fatídic port de ventilació, i vaig continuar parlant.
—En aquesta batalla, vam recórrer aquesta trinxera equatorial per arribar a aquest petit port de ventilació. —Vaig fer parpellejar el punter en un punt ressaltat amb prou feines perceptible—, però l'Imperi ha solucionat aquesta petita fallada de disseny.
»Aquesta vegada, no anem a entrar en la trinxera, sinó en la pròpia superestructura.
Un xiuxiueig nerviós va començar entre els pilots.
—Entrarem aquí —vaig continuar, assenyalant una obertura circular en l'estructura de la superfície de l'estació—, i continuarem per aquest camí fins que arribem al nucli del reactor.
Hobbie, l'habitual escèptic del grup, va prendre la paraula.
—Em sembla bastant estret, cap.
Vaig alçar una cella amb gest inquisitiu. Hobbie sempre odia quan faig això.
—T'he vist pilotar un lliscant de neu entre les potes d'un caminant AT-AT en marxa, i em dius que això és massa estret?
La resta del grup va esclatar en rialletes.
Janson es va tornar cap a Hobbie.
—Limita't a quedar-te a prop meu i jo et faré de mainadera pel camí, figura.
Més riures. Vaig continuar amb l'exposició.
—En la part dels pros, esperem que les seves bateries turbolàser no estiguin actives, i no estem segurs de quins complements de caces podran desplegar si els prenem per sorpresa.
Vaig prémer uns quants interruptors en el transmissor i la imatge de l'Estrella de la Mort va encongir a un terç de la seva grandària prèvia, mentre l’holoimatge d'un gran món verd apareixia al seu costat.
—En la part negativa, tota l'estació de batalla està protegida amb un escut d'energia projectat des de la lluna boscosa d’Endor.
Una brillant holoimatge groga de l'escut d'energia va sorgir de la lluna per envoltar l'Estrella de la Mort.
—Un equip d'assalt dirigit pel General Solo i el Comandant Skywalker s'encarregarà de desactivar el generador d'escut.
Llavors va parlar Randi, el pilot més jove i novençà del grup.
—I si arribem aquí i l'escut encara està actiu? Ens quedarem penjats perquè ens fregeixin.
Em vaig limitar a somriure mentre apagava l’holotransmissor.
—No coneixes massa a Han i Luke, veritat?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada