divendres, 12 d’octubre del 2018

La Ciutat dels Morts (XIII)

Anterior


CAPÍTOL 13

Zak ni tan sols va pensar en això. Es va tornar per arrencar a córrer. Però abans que pogués fer un pas, Kairn el va aferrar del braç. La pell d’en Kairn estava gelada, i la seva agafada era irrompible.
—No, no, no —va dir el Doctor Evazan amb veu embafadora—. No pots anar-te’n just quan la diversió és a punt de començar. Porta’l aquí!
Obedient, Kairn va arrossegar a Zak cap a l'habitació. Zak lluitava en cada pas del camí, però Kairn tenia una força sobrenatural.
Evazan va esperar pacientment fins que Zak va estar davant d'ell. Kairn estava darrere d’en Zak, subjectant-lo per les espatlles. Zak va seguir lluitant, però podria haver estat lluitant contra una pedra.
—Benvingut al meu centre d'atenció mèdica —va començar el Doctor Evazan.
La cripta semblava més una càmera dels horrors. Les parets estaven plenes de flascons de mostres plens d'objectes tous en els quals Zak no volia pensar. A prop hi havia una taula coberta amb instruments mèdics esmussats i oxidats. Hi havia diverses portes petites al llarg de la paret posterior. Cada porta tenia una petita finestra amb barrots, i a través de les finestres Zak podia veure zombis pàl·lids en les cel·les. Mirà a Evazan de nou i es va estremir.
—Se suposa que havies d'estar mort.
Evazan es rigué.
—És cert. Però jo sóc el doctor, així que jo dicto l'hora de la mort. I no ha arribat la meva hora encara. O millor dit, ha arribat i s'ha anat, i encara estic aquí.
Evazan va tremolar i Zak va recordar; havia vist l’espasme d’Evazan a bord de la nau!
—Què vols dir? —va preguntar Zak.
Evazan va fingir estar sorprès.
—Vols dir que no t'has adonat encara? Aquí el teu amic Kairn no et dóna cap pista en absolut? —Evazan va tirar el braç cap enrere en un gest que cobria tota l'habitació—. He realitzat un gran avanç en els meus experiments. He descobert una manera de reanimar el teixit mort.
—Què significa això? —va preguntar Zak.
—Això significa —va dir Evazan triomfalment—, que he après a ressuscitar als morts. Com he fet amb el teu amic Kairn. I amb mi, per descomptat.
Zak va sentir por i alleujament al mateix temps regirant-se en el seu estómac. El Doctor Evazan era un científic boig, però almenys ara Zak sabia que ell mateix no estava boig.
—Com vas poder portar-te de tornada si estaves mort primer?
Evazan va esclatar a riallades, i el costat sense cicatrius del seu rostre es va arrugar en una ganyota horrible.
—En la meva línia de treball, és bo pensar en el futur. Em vaig assabentar que Boba Fett estava a la zona, i sabia que m'anava a trobar amb el temps. Em van injectar el sèrum de reanimació. Una vegada que vaig morir, no hi havia més que esperar una mica abans de tornar.
—I aquests zombis en les cel·les de darrere. Són com els que vaig veure abans. Són més dels teus experiments?
—Vaja, vaja, tens un munt de preguntes. Però suposo que és bo per a mi practicar el meu tracte amb els pacients. Les persones diuen que és el meu punt feble —Evazan va començar a omplir una xeringa amb un líquid de color vermell pàl·lid—. La casualitat de la teva presència en el cementiri va ser extraordinària. Vas veure algunes de les meves criatures no-mortes cobrar vida, per dir-ho així. Per descomptat, aquests són els models més crus. Semblen més morts que vius.
—Però tu i Kairn sembleu...
—Vius? —es vanà Evazan—. Això es deu al meu geni. He fet millores des dels meus primers experiments. Els meus nous zombis semblen una mica més saludables, i poden parlar. Les meves proves indiquen que encara mantenen els seus vells records. Kairn és un bon exemple de la següent etapa i bé, francament, jo també.
El Doctor Mort va semblar trist per un moment.
—El més lamentable és que no puc usar el sèrum millorat en la resta dels cadàvers del cementiri. Em temo que necessito cossos frescos perquè funcioni correctament. Els cossos vells surten toscs i maldestres. Perquè els resultats siguin perfectes, haig de ser qui mati als meus pacients. És per això que li vaig donar de menjar per la força al teu amic les baiescripta. El van matar sense fer massa dany.
Zak es va horroritzar.
—Vols dir que li vas matar per poder portar-ho de tornada a la vida?
—Per descomptat —Evazan va aixecar la xeringa i va mirar a Kairn—. Kairn, posa al teu amic sobre la taula.
—Kairn, no ho facis! Ajuda'm! —va dir Zak.
Per una fracció de segon, Kairn es va detenir.
—Oh, jo m'estalviaria el poc alè que et queda si fos tu —va advertir Evazan—. Aquests zombis només escolten les meves ordres. Posa’l sobre la taula.
Aquesta vegada Kairn va obeir immediatament. Va aixecar a Zak fàcilment i el va deixar sobre la taula d'examen. El necropolità no-mort li va immobilitzar amb la seva força sobrehumana.
—Però, per què fas això? Per què estàs creant zombis? —va aconseguir preguntar Zak.
Evazan va aixecar la xeringa i la va prémer fins que una gota de líquid vermell pàl·lid va brollar i va córrer al llarg de la vora de l'agulla.
—No t'has adonat de com són de forts? A més, no se sent cap dolor en absolut, i són fàcilment condicionats per rebre ordres. En altres paraules, seran els soldats perfectes. I ja que la gent sempre s'està morint, hi haurà un subministrament il·limitat —Evazan semblava terriblement satisfet de si mateix—. Qui utilitzi el meu procés tindrà un exèrcit invencible i inesgotable. I, per descomptat, vaig a ser molt ric.
—Estàs boig, qui anava a comprar aquest sèrum?
—Oh, ja tinc un comprador. Un comprador molt, molt poderós. Està prop de l'Emperador, crec —Evazan va tremolar violentament. Va veure que Zak li mirava atentament i es va encongir d'espatlles mentre li sacsejava una altra contracció—. Els espasmes són un defecte del sèrum. Però crec que ho he arreglat. Ho sabré quan el meu proper subjecte sigui reanimat.
—El teu proper subjecte?
Evazan li va mirar sorprès.
—Bé, sí. Tu, per descomptat.
Va acostar l'agulla cap a Zak.
—No! —Zak va lluitar contra l'agafada impossible d’en Kairn—. Kairn! Érem amics!
Kairn va parlar lentament.
—Ho sento, Zak —va tremolar, i Zak va creure sentir que l'agafada d’en Kairn afluixava.
—Silenci! —grunyí Evazan—. No t'he donat permís per parlar. Ara mantingues-lo quiet!
A l'instant, la presa d’en Kairn va créixer de força novament. Evazan va murmurar:
—Interessant. Aquesta nova versió de zombi és menys obedient que els anteriors. M’hauré d'encarregar d'això.
Evazan va ficar l'agulla en el braç d’en Zak.
Zak donà una puntada de peu i es va agitar, tractant d'alliberar-se, però Kairn era massa fort.
—Ja que vas a convertir-te en el meu major èxit, és just que t'informi sobre el procés mateix. És molt brillant. El sèrum conté la majoria dels ingredients actius. L'única cosa que falta és la substància química final, que per estrany que sembli, és una substància que es troba en la bava dels cucs dels ossos que viuen a Necròpolis.
—Així que és per això pel que estàs treballant aquí.
—Exactament. Tot el que haig de fer és desenterrar el cos, o arribar a ell abans que sigui enterrat, i injectar el sèrum. Una vegada que el cos està de nou enterrat, simplement deixo que els cucs dels ossos facin el seu treball.
—Però els cucs dels ossos es mengen els cossos —va dir Zak amb un sotrac.
—No, no, no —va corregir-lo el Doctor Evazan—. Els cucs dels ossos s'obren camí a través de la pell i xuclen la medul·la dels ossos. Una vegada que han tingut la seva ració, el meu sèrum entra en acció, omplint els ossos amb el líquid de reanimació. És absolutament brillant —Evazan va mirar el seu cronòmetre—. I és només qüestió de temps abans que el meu últim lot de morts vivents s'obri pas fins a la superfície.
El braç d’en Zak palpitava on Evazan li havia punxat. Es va sorprendre quan el Doctor Mort va recollir una altra agulla, aquesta plena d’un líquid clar.
—Una altra injecció? —va gemegar Zak. Ja se sentia malalt.
—Oh, aquesta primera injecció no era el sèrum. Era una versió diluïda de suc de baiescripta. En lloc de matar-te com el suc normal de baiescripta, aquesta injecció et posarà en estat de coma. Per descomptat, tothom pensarà que estàs mort. Aquest és el sèrum de reanimació.
Evazan va clavar la segona agulla en el braç d’en Zak.
El metge va assentir amb total naturalitat.
—Ja veus, crec que els espasmes són un efecte secundari de la mort original, com el tret de blàster que em va matar o el verí que va matar a Kairn. Així que en lloc de matar-te d'una manera convencional, t'estic donant el sèrum primer. Llavors vaig a, diguem, extingir la teva flama de manera que es faci el menor dany possible.
Zak se sentia cada vegada més somnolent.
—Què... què vas a fer?
—Oh, jo no vaig a fer res —va dir Evazan amb el més cruel dels somriures—. Vaig a deixar que els teus amics ho facin per mi.

Zak es va despertar del primer somni reparador que havia tingut en moltes nits. No havia tingut ni un sol malson, ni tan sols un somni. El seu primer pensament conscient va ser que se sentia descansat.
Va tractar d'obrir els ulls, però no va poder. Va tractar d'incorporar-se, però no va poder. Quan va tractar de moure els seus braços, les seves mans, fins i tot els seus dits, no va passar res. Estava completament paralitzat.
Encara tenia el seu sentit del tacte. Es va adonar que estava estirat sobre alguna cosa suau i càlida. Estava en el seu llit?
Va escoltar a algú plorant a prop. Era la Tash. Llavors va sentir la veu de Devé.
—Està bé, Tash —estava dient l’androide matusserament—. Deixa-ho sortir. No és vergonyós plorar quan un ésser estimat mor.
Ésser estimat? Qui ha mort? Zak es va preguntar si alguna cosa horrible li havia passat a l'oncle Hoole. Però llavors es va sentir la veu de l'oncle Hoole.
—Ja estan llestos per començar, Tash.
Què està passant? Per què no em puc moure?
Va sentir el sanglot de Tash.
—Oh, Zak, què t'ha passat? Sabies que aquestes bayascripta eren perilloses. Com ha pogut passar això?
Què? Zak volia cridar. Però no podia parlar.
Oncle Hoole va tornar a parlar.
—Anem-hi ja, Tash. Almenys els necropolitans ens han permès dir-li adéu a Zak. Va en contra dels seus costums que els afligits estiguin tan a prop de la tomba. Anem. Estan llestos per a l'enterrament.
Enterrament?
Zak va escoltar una pesada tapa tancar-se just sobre el seu cap, i va sentir que ara estava en un espai petit i confinat. Una sensació de fred es va instal·lar en el seu estómac quan es va adonar que era un taüt.
Estava dins d'un taüt.
Anaven a enterrar-lo viu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada