dijous, 11 d’octubre del 2018

Relats recopilats Galaxy Guide (i XLIII)

Anterior


43 Consell del mercader Pyrron Nox

Galaxy Guide 12: Alienígenes: Enemics i aliats dresselians
Autors: Craig Robert Carey, Pablo Hidalgo
 0-2 DBY
Mantingues un ull obert quan tractis amb bothans, aquest és el meu consell. No fa molt, vaig preparar un vol privat per transportar a Morst Tayl’skar a un planeta anomenat Drèssel. Deixaríem allà un carregament d'algun tipus i després sortiríem disparats abans que ningú reparés en nosaltres.
Per descomptat, no havia de fer-se cap pregunta. I, sí, m'anava a pagar una suma considerable.
Mantingues-te al corrent dels últims esdeveniments. Aquest també és el meu consell. No sabia el que estava passant a Drèssel, però hauria d'haver-ho sabut. Després d'un descens espinós esquivant algunes naus d'un piquet imperial, Morsty i jo ens trobàrem obrint-nos camí per la superfície del bosc, buscant a algú.
Els boscos i jo no ens portem bé. Estan plens de bestioles, i de coses amb massa dents. En la meva paranoia, perdo de vista a Morsty. Llavors alguna cosa em colpeja... amb força.
Aquest tipus de cap arrugat amb un pegat en l'ull m'envolta amb el braç i subjecta un ganivet en la meva gola. Té una mirada embogida en el seu únic ull sa, i murmura «humà» amb tant odi que començo a reconsiderar tot el negoci del contraban i a plantejar-me un treball com a comptable.
Abans que pugui fotre’m un tall, el vehicle repulsor d'una patrulla de soldats d'assalt ens il·lumina amb el seu focus i ordena que ens quedem immòbils. Llavors Cara-pruna llança el seu ganivet i es carrega el focus. Treu un petit però impressionant llança-projectils de doble canó i acaba amb tots dos soldats exploradors d'un sol tret.
Tot això va ser en menys de cinc segons. Jo encara estava tractant de pensar en qui ens havia dit que no ens moguéssim.
Llavors vaig escoltar la tremolor d'uns peus gegants, i vaig veure un d'aquests caminants d'exploració acostant-se a nosaltres. Cara-Pruna agafa la palanca de control del vehicle repulsor, pren un tros de corda trenada, i lliga els controls. Apunta el lliscant just al capdavant del caminant, i accelera a fons. M'agafa, i saltem darrere d'un arbre gegant mentre el caminant esclata perdent-se en l'oblit.
Morsty arriba corrent, en escoltar l'estrèpit. Parla en la llengua de Cara-pruna, i li diu alguna cosa que li tranquil·litza. Cara-pruna es presenta com Orrimaarko, líder d'una cèl·lula de resistència de Drèssel.
No sóc molt donat a apostar, però si algú em digués que una espècie desorganitzada amb una tecnologia de nivell industrial anava a enfrontar-se a una base rebel, diria que el més segur és apostar pels imperials. És a dir, hauria dit això fins que vaig veure amb els meus propis ulls lluitar a aquests dresselians. Ja no estic tan segur.

FI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada