dijous, 18 d’octubre del 2018

Plaga Planetària (XVI)

Anterior


CAPÍTOL 16

A l'interior del ziggurat Tash es va girar quan el rodià va acabar la seva transformació en una massa. Havia vist als soldats d'assalt imperials detenir al rodià, afirmant que era un pirata. Probablement li havien infectat amb el virus a propòsit, i després l’havien tancat en la cel·la interior del ziggurat. I el virus havia pres a poc a poc tot el seu cos.
Un segon pensament va fer estremir-la de cap a peus quan va recordar l'advertiment d’en Wedge. Aquest era el destí que li esperava a Zak? El Doctor Kavafi havia infectat a Zak amb el virus?
I quin era el paper de l'oncle Hoole? Com podia permetre que li fessin mal a Zak?
Preguntes sense resposta pul·lulaven al voltant del seu cap com mosques bugonant. Però van ser eclipsades per una sobtada ira incontrolable. Tash mai havia sentit còlera violenta abans, però va suposar que devia ser alguna cosa com això. L'Imperi havia matat als seus pares. I ara havien infectat al seu germà amb un virus! Estava segura d'això. Volia destrossar la Infermeria amb les seves pròpies mans.
El bony en el seu braç palpitava mentre els seus músculs es tibaven. Al final del passadís hi havia una porta. Tash va aixafar l'orella contra ella, atenta a qualsevol so. En no sentir res, va prémer el botó «obrir». La xiulada de la porta lliscant va ressonar en les seves oïdes, però no hi havia ningú a la sala per escoltar-ho.
Tash va entrar en una càmera àmplia i rodona. La sala estava coberta de fongs des del terra fins a l'alt sostre. El terra de pedra sota els seus peus estava relliscós per la humitat, i l'aire li recordava a una sauna.
Però pitjor que la calor va ser la por que va caure sobre Tash com un mur de duracer. Hi havia alguna cosa maligne en aquesta sala. Una esgarrifança la va recórrer. Va sentir que un milió d'ulls la miraven fixament.
Tash va escodrinyar la càmera, però no va veure res. Així i tot, la sensació de ser observada no desapareixia.
Va considerar donar mitja volta... però cap a on? Pel que ella sabia, totes les altres sales del ziggurat podien estar plenes de científics imperials. No importava el que estigués sentint, sabia que no hi havia soldats imperials en aquesta sala.
Va fer un pas cap endavant, i la porta es va tancar amb una xiulada darrere d'ella. Després, amb un clic, es va segellar hermèticament. Tash es va abalançar cap a la porta, però el portal de duracer era de diversos centímetres d'espessor, i no hi havia manera que ella pogués obrir-la per la força.
—Això —tronà una veu ominosa per un altaveu ocult—, és la prova definitiva del virus de Gobindi.
En l'altre extrem de la càmera una altra porta es va obrir. Diversos soldats d'assalt van empènyer a un home humà fins a la càmera just abans que la porta es tanqués de nou. L'home portava un uniforme mèdic imperial, però estava trencat i cobert de fang. El seu rostre es veia demacrat i prim, i tenia el pèl brut i embullat contra el seu cap. Malgrat tot Tash el va reconèixer a l'instant.
Era el Doctor Kavafi.
—Què... què li ha passat? —va preguntar Tash amb perplexitat. Ara Kavafi es veia com si hagués estat tancat en la masmorra d'un hutt durant mesos.
—Qui... Qui ets tu? —va demanar a canvi Kavafi.
Tash va arrufar el front.
—Tash Arranda. Ja em coneix. Sóc la neboda d’en Hoole.
Kavafi va apartar alguns flocs de pèl dels seus ulls.
—Vaig conèixer a un shi’ido anomenat Hoole fa anys, però mai m'he trobat amb tu abans —de sobte es va posar rígid—. És igual. No importa ara. Em temo que et trobes involucrada en alguna cosa terrible —va mirar al seu voltant amb nerviosisme.
—Ho sé! —va dir la Tash amb frustració sobtada. Se li estava posant mal de cap, i sentia la seva pell calenta i amb picors per la calor de la sala—. Vaig pensar que vostè estava darrere del virus!
—Jo no! —va dir el doctor. Semblava més humil que abans—. Vaig venir en aquest planeta per dur a terme una recerca sobre virus. Vaig fer un bon treball, massa. No obstant això fa unes setmanes vaig ser segrestat just enfront de la Infermeria per algú que s'assemblava de forma exacta a mi. Un impostor!
Un impostor? Tash va negar amb el cap.
—No, va ser vostè. El meu oncle Hoole ens va portar aquí perquè vostè pogués tractar al meu germà Zak d'un virus.
L'home va negar amb el cap.
—T'ho estic dient, durant les últimes sis setmanes he estat tancat en una cel·la en la part inferior d'aquest ziggurat. Algú va assumir la meva identitat i es va fer càrrec de la Infermeria, substituint a tot el meu personal pels seus propis científics!
—Per què? —va preguntar la Tash.
L'home va assenyalar a les parets al voltant seu.
—Vaig triar Gobindi per a la meva recerca sobre virus a causa que el clima humit és propici per a la reproducció dels virus. Però quan vaig començar la meva recerca, vaig descobrir que els gobindi havien fet la seva pròpia recerca abans que s'esvaïssin. Sabien que les jungles sota les seves ciutats estaven repletes de virus, bacteris, i tot tipus d'organismes. Però els descobriments dels gobindi els van costar la vida. Van descobrir un virus en la superfície del planeta que era massa mortal com per contenir-lo. Fins i tot els gobindi, amb tots els seus coneixements, no tenien forma de destruir-lo!
—Així que per això van desaparèixer —va murmurar Tash.
—Van ser exterminats! —va dir Kavafi—. En un últim intent de controlar el virus, els gobindi van identificar totes les seves fonts originals. Coves, llacs estancats, i bosquets on el virus es va propagar des de plantes fins a animals i viceversa, a l'espera d'un altre hoste que arribés i ajudés a difondre la malaltia. Com no podien matar al virus, els gobindi van construir grans tombes que, esperaven, poguessin segellar-lo per sempre.
—Aquests ziggurats —va murmurar Tash—. Van ser construïts per detenir la propagació del virus?
L'home va assentir amb el cap.
—Quan em vaig adonar d'això, vaig enviar tota la informació als meus superiors en l'Imperi, recomanant que Gobindi romangués en quarantena per sempre. El següent que vaig saber va ser que un destructor estel·lar havia arribat. Jo vaig ser llançat a un calabós. Algú va prendre el control de tots els meus experiments. Però en comptes de parar la recerca, van començar a excavar en els ziggurats, buscant el virus! —es va estremir—. Crec que estan usant la meva recerca sobre el virus per crear una plaga galàctica.
Tash va mirar la roba d’en Kavafi, el seu pèl ras, i els seus ulls enrogits i inflats. Certament semblava que hagués estat en un calabós durant setmanes. I la seva història era convincent.
—Però, qui faria alguna cosa així? Qui pot fer-se passar per vostè amb tanta perfecció? —va preguntar.
Deu metres sobre el terra en la paret, un panell es va lliscar per revelar una finestra d'observació. Algú estava dempeus darrere de la finestra de transpariacer.
—Jo puc —va dir la figura.
Era l'oncle Hoole.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada