dimarts, 11 de desembre del 2018

L'Eixam (XI)

Anterior


CAPÍTOL 11

El Tinent Tier es va esfondrar. El seu cos es retorçava i girava mentre més escarabats drog sortien de la seva boca. Estaven també a l'interior de la seva roba i pel seu pèl.
Segons més tard l'oficial va deixar de moure's. Els escarabats van continuar movent-se sobre el seu cos. Zak estava massa horroritzat com per acostar-se a un altre cos cobert d'escarabats, però des de la distància, semblava que els insectes estaven mossegant la pell del Tinent Tier. Va recordar una cosa que Vroon li havia dit: Els escarabats drog es menjarien qualsevol cosa. No, no qualsevol cosa... tot.
Hoole i Sh’shak es van agenollar al costat del cos, apartant escarabats, però va ser inútil. L'oficial estava mort.
—Com... com ha mort? —va preguntar Tash vacil·lant—. Han estat...? És possible? Vull dir...
—Sembla bastant obvi ara —va dir Thrawn. Va estudiar els voltants, a la recerca de signes de perill—. Quan vam trobar el primer cos, assumim de forma natural que algú havia assassinat al Tinent Wolver i havia deixat el seu cos tendit en el terra, on els escarabats drog el van trobar.
—Però aquest no és el cas —va dir Sh’shak.
—No —va estar d'acord Hoole—. És molt pitjor que això. Els escarabats drog estan matant gent.
La declaració d’en Hoole va colpejar a Zak com un tret de blàster. Els escarabats estan matant gent. Vroon havia dit que els escarabats es tornaven més agressius en grans grups... i el seu nombre havia crescut perquè ell havia matat a un shreev. En certa manera, ell havia matat als dos imperials.
—És culpa meva! —les paraules van esclatar des del seu interior—. Tot és culpa meva —va sentir una llàgrima calenta brollar del seu ull i va tractar d'apartar-la.
Tots els ulls es van tornar cap a ell. Hoole es va incorporar del cos i va dir:
—Zak, de què estàs parlant?
La veritat que Zak hauria d'haver confessat dies enrere va sortir de la seva boca.
—Oncle Hoole, realment l'he espifiat. El dia que vam arribar aquí, em vaig anar a fer una passejada. Un shreev em va atacar. Probablement només estava caçant a un escarabat drog que havia aterrat a la meva mà, però jo no ho sabia. Vaig pensar que anava a per mi, i el vaig copejar amb un pal. El vaig matar. Llavors, quan em vaig assabentar que anava contra la llei matar shreevs, no l'hi vaig dir a ningú. No volia ficar-me en problemes.
—Ja veig —va dir Hoole.
—Vaig pensar que podria solucionar el problema jo mateix —va gemegar Zak—. Igual que amb la nau. Hauria d'haver-ho pensat millor, però vaig creure que si podia matar tants escarabats com un shreev tots els dies, no alteraria l'equilibri de la naturalesa. Però llavors els imperials es van presentar, i vam trobar el cos, i no vaig seguir el meu pla. I ara els escarabats estan pertot arreu. Tot és culpa meva.
—Ridícul —va esbufegar Thrawn.
—Què? —va preguntar Zak. Esperava que tots s'enfadessin. En lloc d'això, Thrawn es burlava d'ell.
—La teva teoria és simplement errònia —va declarar l'imperial—. Aquest jardí cobreix dotzenes de quilòmetres. Probablement és la llar de milers de shreevs i més escarabats encara. La idea que la pèrdua d'un shreev pogués causar un augment tan dràstic d'escarabats és simplement ridícula. No surten els comptes.
—No, és veritat! —va insistir Zak—. És a causa de com de delicades que són les coses en aquest lloc. Sh’shak, fins i tot vostè ho va dir.
Les ales de Sh’shak voleiaren mentre pensava.
—Vaig dir que era una llegenda. No estic segur que la veritat sigui de tall tan clar.
—Una cosa està clara —va dir Thrawn mentre enfundava la seva arma—. Vostè no és l'assassí, Sh’shak. És lliure d'anar-se’n —va treure les anelles dels braços de Sh’shak.
—Ara què? —va preguntar Tash.
—No crec que estiguem en perill immediat —conjecturà Hoole—. Hem tractat amb els escarabats drog abans. Hem de tornar a la nau tan aviat com sigui possible, però crec que hauríem de passar pel taller de Vroon primer. Tal vegada el conservador pugui explicar l'augment de la població.
—Aquest jardí és la seva responsabilitat. Ha de donar algunes explicacions —grunyí Thrawn—. Dos dels meus homes han mort aquí.
Van caminar ràpidament. La idea de ser asfixiats fins a morir per escarabats va fer que s'apressessin, fins i tot Thrawn es movia amb celeritat. Van seguir veient petits núvols d'escarabats drog prendre el vol i bonir per l'aire. Cada eixam que veien era més gran que l'anterior.
—Em sorprèn que Vroon hagi deixat que les coses se surtin de control d'aquesta manera —va comentar Sh’shak—. Ha estat cuidant d'aquest jardí durant anys.
—Com anava a saber-ho? —va dir Zak miserablement. Malgrat el que Thrawn havia dit, encara se sentia culpable.
Van arribar al taller de Vroon uns moments després i van irrompre sense cridar. Sorprès, Vroon va aixecar la vista del seu treball. Estava inclinat sobre el recipient d'escarabats, i Zak tenia l'estranya sensació de que, segons abans, Vroon havia estat murmurant-los.
—Què significa això? —va exigir el conservador—. No poden irrompre aquí sense més. Estic treballant.
—No hi ha temps per a cortesies —va etzibar Thrawn—. Dos dels meus homes han mort en el seu jardí, i crec que aquests escarabats tenen alguna cosa que veure amb això.
—Vroon —va dir Hoole amb veu més gentil—, com vam dir abans, la població d'escarabats drog està creixent. Només hem estat aquí uns pocs dies i ho hem vist. Aviat s'apoderaran del Jardí Sikadian si no troba una manera de destruir-los.
Vroon va retrocedir com si algú li hagués bastonejat. Gairebé va cridar:
—Destruir-los? Destruir-los! No puc destruir-los. Són la meva família!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada