divendres, 14 de desembre del 2018

Radio Drama A New Hope (IV)

Anterior


Episodi 4: Mentre els gegants marquen el temps

NARRADOR: Fa molt temps, en una galàxia molt, molt llunyana va arribar un temps de revolució, en el qual els rebels es van unir per desafiar a un tirànic Imperi. I arribà un moment en aquesta llarga lluita, quan l'esperança de llibertat va recaure no en cap gran heroi o líder sinó en el més humil dels personatges. (pausa) A dalt, per sobre les ones de sorra del desèrtic planeta Tatooine, una breu batalla entre naus espacials s'ha lluitat fins al final. La líder rebel, la Princesa Leia Organa d’Alderaan, ha estat capturada per l'agent personal de l'Emperador: Darth Vader. I encomanat a lliurar la informació secreta que la princesa ja no pot protegir, està l’astromecànic R2-D2. Amb el seu company intèrpret C-3PO, R2 ha eludit la captura deixant la deshabilitada nau de la Leia en una càpsula de salvament.

SO: R2 emet algunes poques xiuletades mentre es mou i estén instruments, també se senten els servos de 3PO mentre es mou
C-3PO: Només mira on ens han portat les teves idees boges, R2.
SO: R2 fa una breu pregunta
C-3PO: Sorra! Res més que sorra en totes direccions. Oh, encara no puc imaginar-me per què et vaig seguir en el teu boig capritx.
SO: R2 respon alguna cosa
C-3PO: Hauries d'estar agraït que et vaig treure d'aquesta càpsula. No vaig ser dissenyat per a aquest tipus de treball brut. Estaria millor si hagués confrontat a aquests soldats d'assalt allà en la Tantive IV.
SO: R2 s'allunya, i 3PO s'esforça a seguir-li el pas
C-3PO: Espera un moment. On vas? R2, espera'm. No m'ignoris, encara no t'he perdonat aquest aterratge d'emergència. El meu carregador segueix agitat.

* *

C-3PO: Eeeei! Veus? El meu equilibri s'ha arruïnat.
SO: R2 respon poc animat
C-3PO: Però clar que tens problemes amb la sorra. Què et creus que ets, un vehicle explorador? Uh, ei! Sembla que vam ser fets per sofrir, és el que ens toca en la vida. Només haig de descansar abans de caure a trossos, les meves articulacions gairebé s'han embussat per la sorra.
SO: R2 fa un comentari animat
C-3PO: Espera, on vas? Per aquest camí? Bé jo no penso anar per aquí, és massa rocós, jo vaig per aquest camí.
SO: R2 segueix amb les xiulades
C-3PO: Ah si? I què és el que fa que estiguis tan segur de què hi ha un assentament per allà?
SO: R2 contesta animat
C-3PO: No em vinguis amb tecnicismes, rondinaire!
SO: R2 segueix xiulant sense perdre el seu entusiasme
C-3PO: Missió? Quins plans secrets? Ja vaig tenir suficient d'això. Vés-te’n per allà. Endavant. Pren, t'ajudo a començar.
SO: se sent un cop seguit per protestes de l’R2
C-3PO: Estaràs ple de sorra i funcionant malament en menys d'un dia, pila de ferralla miop!
SO: R2 fa un suggeriment enutjat
C-3PO: Absolutament no! I no deixis que t'atrapi tornant i pregant-me què t'ajudi. Perquè no ho faré.
SO: R2 contesta amb una altra protesta, i se sent a 3PO començant a caminar
C-3PO: No. No més aventures. Jo vaig per aquest camí, des d'ara estàs sol.
SO: R2 murmura alguna cosa per a si mateix

* *

TINENT: Alguna cosa que informar?
SOLDAT 1: Res ara com ara, senyor.
TINENT: Despleguin l'esquadró per aquesta regió de dunes. Romanguin alerta.
SOLDAT 2: (al lluny) Sí, senyor. (pausa) Segueixin-me per aquí...
TINENT: Vostè, vagi a veure dins d'aquesta càpsula de salvament i revisi-la meticulosament.
SOLDAT 1: Sí, senyor.
TINENT: La resta, dispersin-se i busquin petjades. Vull que assegurin tota l'àrea.
COMANDANT: Hem de continuar fins a trobar alguna cosa, tinent. Lord Vader no acceptarà un fracàs en aquesta missió.
TINENT: Estem buscant ara, comandant. (copeja la càpsula) Vostè aquí, què ha trobat?
SOLDAT 1: (des de l'interior) L'escàner no mostra cap signe de l'ocupant, senyor. Ni tampoc de les cintes de dades.
TINENT: Vull que desballestin aquesta càpsula...
COMANDANT: El resultat de l'escàner és negatiu, tinent. Algú ja ha pres les cintes i s'ha allunyat.
SOLDAT 1: Comandant, un dels homes va trobar això en la càpsula, és l'anell de cobertura d'un droide, senyor.
COMANDANT: Droides... així és com els plànols van sortir de la nau de la princesa. Tinent, posi's en contacte amb la nostra nau i faci baixar més tropes.
TINENT: Sí, senyor.
COMANDANT: Informi a Lord Vader que estic organitzant una cerca per tota la regió. I digui-li el que estem caçant: droides, de la nau de la Princesa Leia.

* *

SO: servos de 3PO mentre camina
C-3PO: Oh, tot això és culpa de l’R2, petit cabut dement. Em va enganyar perquè vingués en aquesta direcció. Però a ell no li anirà millor. (pausa) No crec que pugui seguir per molt temps. Els meus fotoreceptors es cremaran per la llum d'aquests sols binaris. Les meves articulacions es travaran per la calor. La mala fortuna sempre m'ha perseguit. Oh, què és això d'aquí? Alguna cosa brillant... és... algun tipus de màquina de transport. Qualsevol que siguin, sabran una mica de reparacions. (pausa) Reparacions... tindran lubrificants! Per aquí! Ajuda! Si us plau ajuda! Per aquí! (pausa) Han de veure'm, han de fer-ho! (pausa) M'han vist. Oh, oh, oh! Estan canviant de curs! Vénen cap aquí! Oh, oh, oh! Estic salvat!
SO: 3PO calla i només se senten els vents del desert fins que el Reptador de les Sorres s'acosta
C-3PO: Oh, oh, si us plau detinguin-se! M'aixafaran! S'han detingut, gràcies al cel.
SO: sons de motors pesats quan la rampa del Reptador de les Sorres s'obre
C-3PO: Què és això? Una rampa. Han de voler que pugi a bord, així està millor.
SO: xerrotejos llunyans de jawes que s'acosten
C-3PO: Seran nens de carrer? Quines estranyes túniques! No puc veure res sota les seves caputxes excepte... els seus ulls brillants. Que esborronador. Què estan fent? Deixin-me anar! Oh, temia que les meves articulacions es travessin! Llevin-me les mans de damunt, criaturetes llardoses!
SO: un jawa amenaça
C-3PO: No, no, no, no! No disparin. No disparin! No hi ha raó perquè m'apuntis amb aquesta arma, sóc molt amistós. Veus? Les meves mans estan enlaire. Què volen que faci? Quedar-me quiet? Sí, sí. Em quedo quiet, veus? Què és això? No, no, no! Un cargol de contenció, no! No, no si us pla...!
SO: brunzit del cargol de contenció, riures d'un dels jawes
C-3PO: No he suportat suficient ja? Suposo que no sabran res del meu company, un astromecànic baixet?
SO: un jawa contesta alguna cosa inintel·ligible
C-3PO: Sí, sí, una màquina semblant a mi. Alt com fins a la meva cintura. Es dirigia en aquesta direcció l'última vegada...
SO: un altre jawa comença a donar ordres
C-3PO: Esperin. Què estan fent? Deixin d'empènyer. Què volen que faci? Aturar-me aquí, sota aquest conducte? Així?
SO: un jawa murmura
C-3PO: Puc preguntar què volen feeeeeer...?
SO: el conducte aspira a 3PO, i uns jawes riuen

* *

LUKE: Oncle Owen?
OWEN: Hmm?
SO: en el fons se sent una clau de carraca usada per Owen
LUKE: No vaig poder trobar res en Anchorhead ni en Estació Toshi.
OWEN: Uff... potser puguem enginyar-nos-les sense l'ajuda de cap droide, Luke. Amb treball dur podríem tirar endavant.
SO: Owen segueix manipulant eines en el fons, en el que sona com una caixa de metall
LUKE: Però... mai podrem mantenir la granja en eficiència màxima durant la collita sense més ajuda. Amb un o dos droides més traurem un guany molt més gran.
OWEN: I on se suposa que vaig a trobar aquesta ajuda si no hi ha res en Anchorhead ni en Estació Toshi?
LUKE: Aviat passarà un Reptador de les Sorres Jawa, potser ells tinguin alguna cosa.
OWEN: Aquests petits recol·lectors? Troben un tros de maquinària trencada, la reparen amb una mica de flexi-cable i saliva i després de funcionar per unes hores cau a trossos...
LUKE: No perdem res amb mirar.
OWEN: Sí, suposo que no. La teva tia... també em segueix demanant un droide domèstic que l'ajudi a la casa. Molt bé, envia aquesta balisa de senyal. Si aquests jawes estan a l'àrea vindran molt ràpid.
LUKE: Genial! Gràcies oncle Owen.

* *

SO: se senten algunes xiuletades de droides estranys en el fons
C-3PO: Oh, aquesta és la més estranya col·lecció de droides i robots que he vist. Després de tot pel que he passat, ser recollit per aquestes repugnants criatures i llançat a una espècie de... cubell d'escombraries glorificat. Estic mortificat!
SO: R2 xiula al lluny
C-3PO: Què...? Uh... oh... què? R2-D2? R2 ets tu!
SO: R2 torna a xiular
C-3PO: Ets tu! Oh R2, estic tan content de veure't...
SO: R2 li interromp
C-3PO: A tu també et van aspirar per aquesta cosa horrible, veritat? Sí, bé, aquestes criatures que et... que ens van capturar es diuen jawes segons he pogut esbrinar. I en aquest vehicle en diuen un Reptador de les Sorres.
SO: R2 xiula quelcom acusador
C-3PO: Ei, sí. És a dir, em temo que jo sóc parcialment responsable, merament els havia preguntat més primerenc a aquests jawes si havien vist alguna cosa...
SO: R2 sona més furiós
C-3PO: Jo no els vaig dir on estaves a propòsit. Si vols saber-ho solament estava preocupat per tu, incompetent curtcircuitat. I aquest és l'agraïment que rebo!
SO: R2 torna a protestar ràpidament, i es comença a sentir el brunzit del Reptador
C-3PO: Oh, tornem a arrencar.
SO: R2 ja no sona tan enutjat quan fa una pregunta
C-3PO: Bé, com vols que sàpiga on anem? Voldria que no t'haguessin capturat, ara una altra vegada haig de suportar la teva insofrible companyia...

* *

SO: xerroteig jawa
C-3PO: Bé, sincerament espero que aquesta parada sigui el final d'aquest viatge interminable en el Reptador de les Sorres.
SO: R2 fa una pregunta
C-3PO: M'aventuraria a suposar que aquests jawes ens han portat aquí per subhastar-nos.
SO: R2 segueix preguntant
C-3PO: Sembla que estem en algun tipus de granja d'humitat.
OWEN: (al lluny) Està bé. Vegem el que tenen per a mi aquí...
C-3PO: Oh, mira per allà hi ha humans. Potser ells ens comprin, llavors estarem lliures d'aquests desagradables jawes. R2. (R2 s'allunya rodant, en el fons, al lluny se sent que Owen segueix conversant amb els jawes) R2, torna a la línia. R2! Torna a la línia! Mai ens compraran si... (més moviments de l’R2) R2, què li estàs fent a aquesta unitat R5? R2! R2-D2, saps que els droides no han de modificar a altres droides sense supervisió humana. Francament, no entenc què se t'ha ficat en el cap. Aquí vénen els humans, torna a la línia.
OWEN: (acostant-se) ...sí, sí, però no vull que siguin modificacions. No vull cap ferralla, rereconstruccions o candidats per a la pila de ferralla.
SO: el jawa fa una oferta
OWEN: No, ja tinc un Treadwell, no necessito cap altre. Què és això? Un dron de reactor Mark 2, no he usat aquestes llaunes en 20 anys.
SO: el jawa fa una altra oferta
OWEN: No, no em fa falta un droide d'energia. Però saps?, sí podria usar una unitat R2...
SO: jawa
OWEN: Però aquest blau sembla una mica atrotinat.
SO: R2 xiula indignat
OWEN: I també parla massa. Bé, crec que aquest R5 pot servir... si el preu és just.
SO: el jawa comença a xerrotejar
OWEN: Ara vegem. Tu.
C-3PO: Senyor.
OWEN: Suposo que estàs programat per a l'etiqueta i protocol.
C-3PO: Protocol, sí. Aquesta és la meva funció primària. També estic...
OWEN: No necessito un androide de protocol.
C-3PO: Per descomptat que no, senyor. No amb un clima tan hostil com aquest. Però puc assenyalar que he estat programat per més de 30 funcions secundàries que van de...
OWEN: El que necessito és un droide que entengui el llenguatge binari dels evaporadors d'humitat.
C-3PO: Evaporadors, clar senyor. El meu primer treball va ser programar muntacàrregues binaris, molt similars als seus evaporadors en molts aspectes.
LUKE: (cridant al lluny) Oncle Owen!
OWEN: (cridant en resposta) Si!
LUKE: (cridant) La tia Beru em va demanar que et digui que si compres un droide traductor que t'asseguris que parla bocce.
OWEN: Oh sí, gràcies Luke. Ei droide, parles bocce domèstic?
C-3PO: Per descomptat que sí, senyor. És com un segon llenguatge per a mi. També si em permet agregar parlo amb fluïdesa...
OWEN: Oh calla.
C-3PO: M'estic callant, senyor.
OWEN: També m’emporto aquest. (cridant) Ei Luke!
LUKE: (cridant, mentre s'acosta) Sí.
OWEN: Porta aquest droide intèrpret d'aquí i aquesta unitat R5 vermella al tecno-dom i neteja-les abans de l'hora del sopar.
LUKE: Anava a anar a Estació Toshi per aquests convertidors que havíem ordenat.
OWEN: Pots perdre el temps amb els vagues dels teus amics quan acabis les teves tasques. Ara, a treballar!
LUKE: (sospir resignat) Sí, senyor. Tu!
C-3PO: Sí, senyor.
LUKE: Segueix-me.
SO: es comencen a sentir els servos de 3PO caminant
C-3PO: Oh. Adéu, R2.
LUKE: I tu també, la unitat R5 vermella.
SO: el R5 contesta
LUKE: Vinga vermell, en marxa!
SO: el R5 emet un munt de sons estranys quan falla
LUKE: Ei...? Què està...? (cridant) Oncle Owen! Oncle Owen!
OWEN: (cridant al lluny) I ara què?
LUKE: (cridant) Aquesta unitat R5 té un motivador defectuós!, mira: la part superior va explotar!
OWEN: (al lluny) Ei, jawes! què m’estan intentant vendre...?
C-3PO: Disculpi, senyor. Però aquesta unitat R2 blava d'allà està en òptimes condicions, una veritable ganga si em permet dir-ho.
LUKE: Oh, està bé. (cridant) Oncle Owen!
OWEN: (cridant) Sí.
LUKE: (cridant) Què et sembla aquesta petita unitat R2 blava?
OWEN: (al lluny) Què tal aquesta?
SO: jawes
OWEN: (al lluny) Bé, haurà de ser-hi prou. (cridant) Luke, porta el blau.
C-3PO: Estic segur que vostè i el seu oncle estaran molt complaguts amb aquesta, senyor. He treballat abans amb ell...
LUKE: Sí, sí, anem-hi. Vinga, hem de fer-vos una neteja.
SO: R2 xiula alegrement
C-3PO: I no t'oblidis d'això, R2. No sé per què m'arrisco per tu.

* *

C-3PO: Un tecno-dom completament equipat. Això és el paradís.
LUKE: Sí, clar. Queda't quiet sobre aquest ascensor, i et baixaré al bany d'oli.
C-3PO: Estic llest, senyor.
LUKE: Aquí va...
SO: l'ascensor baixa a 3PO a l'oli
C-3PO: Oh, oh, ohh.
LUKE: Com està?
C-3PO: Gràcies, senyor. Se sent taaan bé! Gràcies al Creador. El meu company i jo li devem molt, senyor.
LUKE: (mentre es mou pel tecno-dom) Gràcies, però preferiria estar a l’Estació Toshi, almenys allà succeeix alguna cosa... Biggs tenia raó, hauria d'anar-me’n d'aquesta vella bola de pols.
C-3PO: Oh, en quina bola de pols estem, senyor?
LUKE: Hmm, bé, si hi ha un centre brillant de l'univers, estem al planeta més allunyat: Tatooine.
C-3PO: Ja veig, senyor.
LUKE: Pots dir-me Luke.
C-3PO: Ja veig, senyor Luke.
LUKE: (riures) No, només Luke.
C-3PO: Oh, i jo sóc C-3PO, relacions cibernètic-humanes, i aquest és el meu company, R2-D2.
SO: R2 xiula una confirmació
LUKE: Oh, oh. 3PO, ja va ser suficient bany d'oli per a tu.
C-3PO: Oh, bé, sí.
SO: l'ascensor treu a 3PO de l'oli
LUKE: Ara fem un cop d'ull a R2.
C-3PO: Oh si. Hmm. (se senten els moviments de 3PO)
LUKE: Bé R2, sembla que tens moltes marques de carbó aquí en els teus integradors. Deixa'm veure el que puc fer per tu.
SO: R2 respon alguna cosa
LUKE: Sembla que vostès dos han vist molta acció.
C-3PO: Després de tot pel que hem passat em sorprèn que estiguem en tan bones condicions, considerant que hi ha una rebel·lió en progrés.
LUKE: Què? Saben alguna cosa sobre la Rebel·lió contra l'Imperi?
C-3PO: Bé, així és com arribem a estar al seu servei, senyor, si entén el que vull dir.
LUKE: I... van estar en alguna batalla? Sobre Tatooine?
C-3PO: Diverses crec.
LUKE: Llavors sí vaig veure naus disparant-se entre si. Com va ser?
C-3PO: En realitat senyor, per un droide les batalles són majorment un assumpte de sorolls forts, i que els humans t'apartin del camí.
LUKE: (riures) Bé... la teva vida sona molt més interessant que la meva, 3PO. (tornant a R2 amb alguna eina) Bé R2, sembla que tens alguna cosa molt embussada aquí. Van estar en un creuer estel·lar o en...?
SO: R2 emet unes xiuletades ràpides, i activa el seu holoprojector
C-3PO: Ai mare!
LEIA: (holograma) Ajuda'm, Obi-Wan Kenobi. Ets la meva única esperança.
LUKE: Què és això? Una projecció hologràfica?
LEIA: (holograma) Ajuda'm, Obi-Wan Kenobi. Ets la meva única esperança.
C-3PO: Certament sembla ser una senyor. R2, l'amo Luke et va preguntar què és.
LEIA: (holograma) Ajuda'm, Obi-Wan Kenobi. Ets la meva única esperança.
SO: R2 xiula innocentment
C-3PO: Com que «què és que»?
SO: R2 respon
C-3PO: Oh, diu que no és res, senyor. Merament un mal funcionament, dades velles.
LEIA: (holograma) Ajuda'm, Obi-Wan Kenobi. Ets la meva única esperança.
LUKE: Aquesta noia... és bella qui és?
C-3PO: Crec que era una passatgera en el nostre últim viatge, em sembla que era una persona d'importància.
LUKE: Hmm... hi ha una mica més d'aquest enregistrament? (acostant-se a R2) Sona incompleta, potser pugui ajustar a R2...
SO: R2 brunzeix violentament
LUKE: Ei! Pren-t’ho amb calma!
C-3PO: R2-D2, comporta't! Vas a ficar-nos en greus problemes. Pots confiar en ell, és el nostre nou amo.
SO: R2 respon
C-3PO: Diu que és propietat d’Obi-Wan Kenobi, un resident d'aquesta mateixa regió. La projecció hologràfica és part d'un missatge per a ell.
LEIA: (holograma) Ajuda'm, Obi-Wan Kenobi. Ets la meva única esperança.
C-3PO: Francament senyor, amb tot el que hem passat, no em sorprèn que aquesta petita unitat R2 s'hagi tornat una mica excèntrica.
SO: R2 fa uns sons ofesos
LUKE: Hmm, no conec a ningú anomenat Obi-Wan, però... el vell Ben Kenobi viu en alguna part prop del Mar de Dunes Occidental. És una espècie de personatge local, ja saps, un ermità. Una vegada es va acostar a la nostra propietat, però mai vaig sentir que tingués un droide.
LEIA: (holograma) Ajuda'm, Obi-Wan Kenobi. Ets la meva única esperança.
LUKE: És tan bella. Em pregunto qui és. Està en algun tipus de problemes, això és segur. (tornant a acostar-se a R2) Potser el millor sigui sentir la resta del missatge.
SO: R2 respon ràpidament
C-3PO: Afirma que el cargol de contenció que li van instal·lar els jawes li està inhibint els components motivacionals. Suggereix que si li lleva el cargol, podria ser capaç de reproduir el missatge complet.
LUKE: Bé, suposo que ets massa petit per escapar si et trec el cargol. Aquí, vine.
SO: Luke li lleva el cargol i el llança a la taula
LUKE: Ei! Què va passar amb l'holograma? On es va anar? Reprodueix el missatge complet, R2.
SO: R2 respon innocentment
C-3PO: Com que «quin missatge»? El que acabes de reproduir-li a l'amo Luke. El que portes en les teves oxidades entranyes. (li dóna un cop) Ho sento, senyor, però sembla haver desenvolupat un flux de circuit.
SO: R2
BERU: (al lluny) Luke... Luke... és hora de rentar-se per al sopar.
LUKE: Ja vaig, tia Beru. Fixa't el que pots fer per ell, 3PO.
C-3PO: Sí, senyor.
LUKE: Tornaré amb prou feines acabi per a sopar.
C-3PO: Adéu, amo Luke.
SO: R2 emet un so que sona rude
C-3PO: Serà millor que reconsideris reproduir-li aquesta cinta. I vigila els teus modals, R2, o faràs enutjar molt a l'amo Luke.
SO: R2 fa unes xiuletades esperançades
C-3PO: No. No crec que li caiguis per res bé.
SO: R2 fa unes xiuletades ràpides
C-3PO: No, a mi tampoc em caus bé.
SO: R2 emet un gemec decebut
C-3PO: I quina va ser la idea de mostrar-li aquest enregistrament?
SO: R2 s’explica amb uns tons alegres
C-3PO: Què és el que sabies que funcionaria?
SO: R2 aclareix amb més tons
C-3PO: Llavors tot va ser un truc perquè et llevés el cargol de contenció? R2-D2! Això és... això és... enganyós!
SO: R2 respon
C-3PO: No vull tornar a sentir res de plànols secrets, ni missions, ni d’Obi-Wan Kenobi. Som droides, no hem d'involucrar-nos en disputes humanes.
SO: R2 sona més acusador
C-3PO: Crec que és el teu motivador el que està fallant.
SO: brunzit de l’R2 allunyant-se
C-3PO: Espera un moment. On vas?
SO: R2 respon innocentment
C-3PO: Però no pots anar fora. Torna aquí abans que facis que ens desactivin a tots dos per sempre. No pots sobreviure allà fora, R2... R2!

* *

BERU: El teu sopar està en la taula, Luke. El teu oncle ja va començar.
SO: coberts sobre plats mentre Owen menja
LUKE: Gràcies, tia Beru. Saps què, oncle Owen?
OWEN: Hmm?
LUKE: Crec que aquesta unitat R2 que hem comprat pot ser robada.
OWEN: I què et fa dir això?
LUKE: (mentre menja) Bé, l'estava netejant quan vaig ensopegar amb una part d'un enregistrament hologràfic, aquesta unitat R2 diu que és propietat d'un tal Obi-Wan Kenobi.
BERU: (atònita) Què?
OWEN: Kenobi?
LUKE: Sí. Vaig pensar que potser es referia al vell Ben Kenobi. Saps del que està parlant? Potser sigui un parent de Ben?
OWEN: No... aquest vell és només un mag boig. Oh, porta aquesta unitat R2 a Anchorhead i fes-li esborrar la memòria.
LUKE: I què passa si aquest Obi-Wan ve a buscar-ho?
OWEN: No crec que encara existeixi. Ell... ell va morir, més o menys al mateix temps que el teu pare.
LUKE: Vols dir que Obi-Wan coneixia al meu pare?
OWEN: (enutjant-se) Luke, et vaig dir que ho oblidessis. No vull que parlis amb estranys sobre la nostra família, i no vull que ningú t'ompli el cap amb aquests desvaris inventats.
LUKE: Però oncle Owen, si coneixia...
OWEN: (cridant enutjat) Parlo de debò, Luke! Demà al matí vull veure a aquests nous droides treballant en la cresta sud.
LUKE: Sí, senyor. Saps...?, crec que aquests dos nous droides funcionaran bé. De fet, estic pensant a enviar la meva sol·licitud per a l'acadèmia aquest any.
OWEN: Això és abans de la collita!
LUKE: Sí, però tens droides més que suficients.
OWEN: La collita és quan més et necessito. Només és una temporada més. Aquest any farem suficients diners perquè pugui contractar una mica d'ajuda. Així podràs anar a l'acadèmia l'any que ve.
BERU: Però Owen...
OWEN: No estimada, això és entre Luke i jo.
SO: hi ha un silenci incòmode mentre només se’ls sent menjant
LUKE: Ai, serà tot un altre any!
OWEN: Només és una temporada més.
LUKE: Sí. Això va ser el que vas dir quan Biggs es va anar a l'acadèmia.
BERU: Luke, no t'has acabat el sopar. On vas?
LUKE: Enlloc, segons sembla. (al lluny) No, haig de treballar en aquests droides.
BERU: Owen, Luke no pot quedar-se aquí per sempre.
OWEN: L'hi compensaré l'any que ve. Ho prometo.
BERU: (sospir) Luke simplement no és un granger, Owen. Té massa del seu pare en ell. I tampoc podràs ajornar aquest assumpte per sempre. Luke voldrà saber la veritat!
OWEN: Vaig a protegir-ho tant com pugui.
BERU: Però no pots viure la seva vida per ell.
OWEN: Això voldria, Beru. Això voldria.

* *

LUKE: 3PO? R2? On estan? Droides bojos, no pots deixar-los sols ni un minut. Vegem... on vaig deixar l’activador d'aquest cargol de contenció?
C-3PO: Oh, oh! Si us plau esperi, senyor. Vaig a sortir. Si us plau, no em desactivi.
SO: els servos de 3PO mentre s'acosta
LUKE: 3PO, què fas amagat darrere del salta-cels? On està R2?
C-3PO: No va ser culpa meva, senyor. No... no el vaig poder detenir.
LUKE: Què?
C-3PO: Li vaig dir a R2 que no es marxés, però crec que el seu motivador està funcionant malament.
LUKE: Uff.
C-3PO: Segueix balbotejant de la seva missió.
LUKE: Haig de trobar-lo.
C-3PO: Però amo Luke, es va anar fa molt temps. Amo Luke!

* *

C-3PO: Oh, oh, oh. Amo Luke... jo... oh...
SO: moviments de 3PO, i brunzit dels macrobinoculars enfocant
LUKE: No el puc veure per enlloc, ni tan sols amb els macrobinoculars. Com va poder haver arribat tan lluny?
C-3PO: No ha de culpar-se vostè, senyor. Ell s'ha tornat, bé, molt enganyós recentment.
SO: el vent del desert murmura en el fons
LUKE: Maledicció.
C-3PO: Perdó senyor, però no podríem anar darrere d'ell?
LUKE: No, serà massa perillós amb tots els habitants de les sorres de l'àrea. Haurem d'esperar fins al matí.
OWEN: (cridant al lluny) Luke, vaig a apagar l'energia per a la nit.
LUKE: (cridant) Ja vaig, oncle Owen. (en un to més baix) Acabaré malament. Aquest amiguet droide teu em causarà molts problemes.
C-3PO: Oh, és molt bo en això, senyor.
LUKE: Bé, amb prou feines claregi vaig a treure el meu lliscant terrestre i seguir el seu rastre. Potser el puguem portar de tornada abans que s'assabenti l'oncle Owen.
C-3PO: Estic segur que el recuperarem demà, senyor. Llavors els seus problemes estaran resolts.
LUKE: D'alguna manera, crec que tot el que obtindré és un nou joc de problemes.

NARRADOR: R2-D2 seguint fidelment la missió que li va ser encomanada per la Princesa Leia Organa, sense advertir-ho arrossega a Luke Skywalker cap a la crisi més desesperada de la Rebel·lió. Despietats agents imperials estan escodrinyant Tatooine a la recerca del droide i el seu secret. Mentre a l'altre costat del desert, espera l'enigma d’Obi-Wan Kenobi. (pausa) Demà serà un dia com cap altre en la vida del jove Luke Skywalker...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada