divendres, 14 de desembre del 2018

Radio Drama A New Hope (V)

Anterior


Episodi 5: Jedi que va ser, Jedi que serà

NARRADOR: Fa molt temps, en una galàxia molt, molt llunyana va arribar un temps de revolució, en el qual els rebels es van unir per desafiar a un tirànic Imperi. En la crisi més desesperada de la Rebel·lió, el destí de tota l'Aliança Rebel va descansar en el droide astromecànic R2-D2, els bancs de memòria del qual contenien plànols secrets vitals per a la lluita contra l'Imperi. En la vora del Mar de Dunes Occidental, al planeta desèrtic de Tatooine està la granja d'humitat d'Owen Lars. Aquí R2-D2 i el seu company intèrpret C-3PO han estat portats després de ser comprats per Owen i el seu jove nebot Luke Skywalker. Una vegada més, R2 ha escapat per lliurar el seu missatge al misteriós Obi-Wan Kenobi. Ignorants de la seva missió, Luke i C-3PO han d'intentar recuperar-ho abans que li succeeixi alguna cosa en l'hostil erm abrasat pels sols binaris de Tatooine.

LUKE: (murmurant) C-3PO, estàs despert? Està clarejant.
C-3PO: Oh, amo Luke. És vostè?
SO: 3PO dóna uns passos
LUKE: Shh! Si el meu oncle descobreix que s'ha anat, m'escorxarà viu.
C-3PO: Oh, bé, estic completament preparat, senyor. Anit em vaig connectar a la unitat de recarrega.
LUKE: Bé. Tant de bo no hagués danyat el meu salta-cels en el canó del captaire, serà molt més difícil seguir a R2 en el lliscant terrestre.
C-3PO: Hauria d'activar les portes dobles principals, senyor?
LUKE: No, no! Vols despertar al meu oncle? L'energia principal segueix apagada a la nit, i no m'atreveixo a encendre-la.
C-3PO: Ah, ja veig. Necessitem ser furtius.
LUKE: Sí, correcte. Jo pujaré la porta de forma manual, tu empeny el salta-cels. Es mourà suaument sobre el seu camp repulsor.
C-3PO: Sí, senyor.
SO: mecanisme de la porta
LUKE: Bé, la porta ja està a suficient altura. Vinga 3PO, empeny.
C-3PO: (mentre s'esforça) Hmf! Haig de dir que estic d'acord amb les seves precaucions, senyor. El seu oncle sembla bastant... bé... irascible.
LUKE: (riures) 3PO, el meu oncle odia gastar diners, estava en contra de comprar-vos a tu i a R2-D2 als jawes des del principi.
C-3PO: Oh!
LUKE: I si s'assabenta que R2 es va escapar... Puja.
C-3PO: Amo Luke, si puc fer un suggeriment, jo podria prendre els controls per deixar-ho a vostè lliure per escanejar el terreny a la recerca de petjades. Pilotar vehicles d'efecte solc com un lliscant terrestre és una de les meves funcions secundàries.
LUKE: Bona idea, som-hi!
SO: Luke puja al salta-cels

* *

SO: el brunzit constant del motor del salta-cels, de sobte es torna més violent
C-3PO: Oh, oh!
LUKE: Woa, vigila 3PO! Has d'usar un toc suau.
C-3PO: Sí, senyor. Ja veig. La resposta de gir d'aquest vehicle és... excel·lent. Presumeixo que vostè mateix fa el manteniment.
LUKE: Així és, m'agrada assegurar-me que les coses funcionen bé. El vent nocturn probablement va esborrar les petjades de les erugues de l’R2, però suposo que es dirigeix cap a on vosaltres us dirigíeu quan vau ser capturats per aquests jawes.
C-3PO: La nostra càpsula de salvament va aterrar en alguna part en aquesta direcció... R2 sembla obsessionat amb l'àrea darrere d'aquests altiplans.
LUKE: Potser puguem localitzar-ho amb l'escàner. Si tens raó, es dirigeix directament cap als erms de Jundland.
SO: es comença a sentir la xiuletada de l'escàner en el fons
C-3PO: Haig de dir, amo Luke, que aquest Tatooine sembla un lloc molt desolat. Simplement no puc entendre què va portar aquí a R2. Seguia repetint coses sense sentit sobre la seva missió, els plànols secrets i aquesta persona Obi-Wan Kenobi.
LUKE: Bé, hi ha un Ben Kenobi que viu en aquesta direcció, el meu oncle es va enutjar molt quan vaig esmentar el nom de Ben anit durant el sopar.
C-3PO: Aquesta persona realment existeix?
LUKE: Oh, sí!
C-3PO: Suposava que R2 estava en un estat de mal funcionament al·lucinatori, senyor. Completament boig.
LUKE: No, no. Ben és bastant real. L’he vist algunes vegades. Tots els vells colons, com el meu oncle, creuen que Ben és una espècie de mag. Escolta, si tombes una mica a l'esquerra veuràs una obertura en la paret de l'altiplà.
C-3PO: Molt bé senyor. Oh sí, la veig en l'escàner. Si puc preguntar, senyor quin tipus d'individu és aquest Obi-Wan Kenobi?
LUKE: Bé... és molt vell per començar. Viatja pels erms de Jundland i els mars de dunes, a peu! No hi ha ningú més que faci això! Sembla que tampoc necessita molt del poble, gairebé mai ha anat a Anchorhead.
C-3PO: I vostè l’ha conegut, senyor?
LUKE: Bé, en certa manera. Fa unes cinc temporades. Segueix sense haver-hi rastres de R2.
C-3PO: Senyor, quina és la meva millor opció per sortir d'aquí?
LUKE: Ep, a l'esquerra. Ens portarà cap als erms. Una vegada el meu amic Windy i jo vam venir per aquí muntant un dewback.
C-3PO: Disculpi'm senyor, però això sona bastant dur.
LUKE: Ei... volíem sortir sols per un temps. Estàvem avorrits, volíem descarregar-nos una mica.
C-3PO: Em temo que jo no sé res sobre això, senyor.
LUKE: El dewback ens va tirar en un dels canons i va fugir. Vam quedar bastant magolats, així que quan va enfosquir encara no podíem trobar la sortida. Va ser força aterridor, hi havia molts sorolls estranys i... llavors vam sentir una veu al lluny.
C-3PO: Una veu?
LUKE: Em va cridar pel meu nom... Era Ben Kenobi. D'alguna manera Ben ens va trobar i ens va guiar de tornada a la granja. Ens va explicar molt sobre com era viure sol a les terres ermes.
C-3PO: Trobo difícil concebre que algú visqui aquí voluntàriament, senyor.
LUKE: Però saps? va ocórrer quelcom estrany: quan Ben ens va portar de tornada, l'oncle Owen es va enutjar molt, i no amb Windy ni amb mi, sinó amb Ben. Va fer fora a Ben de la nostra granja i li va advertir que no tornés.
C-3PO: Potser...
SO: el salta-cels torna a accelerar en forma descontrolada
C-3PO: Oh, oh!
LUKE: Vigila 3PO!
C-3PO: (en veu baixa) Oh, ho lamento moltíssim, senyor.
LUKE: Ah... de qualsevol manera, Ben em mirava d'una manera estranya, com si volgués dir-me alguna cosa. L'oncle Owen no li va donar l'oportunitat.
C-3PO: No em sorprèn, amo Luke. El seu oncle em sembla un home molt propens a la ira.
LUKE: (riures) En general. Però per allò va ser estrany: si no el conegués millor, diria que en aquell moment estava espantat.
C-3PO: Oh. Per l'aspecte d'aquests terribles erms, suggereixo que localitzarem a R2 i ens anirem immediatament.
LUKE: Jo també. R2 no pot haver arribat tan lluny, devem haver-ho passat en les dunes.
C-3PO: Bé, acabava de recarregar-se, va poder haver avançat una distància considerable durant la nit.
LUKE: L'oncle Owen no s’ho prendrà molt bé.
C-3PO: Potser seria millor si vostè li diu que tot va ser culpa meva.
LUKE: Ei aquesta és una bona idea! Et necessita per a la collita d'humitat, 3PO. El pitjor que pot fer és desactivar-te per uns dies i fer-te un esborrat de memòria.
C-3PO: Esborrat de memòria? Oh, d'altra banda, R2 mai hagués fugit si vostè no li llevava el dispositiu de contenció.
LUKE: Espera un minut, va aparèixer alguna cosa en l'escàner directament al capdavant, podria ser ell. Accelera 3PO!
C-3PO: Sí.
LUKE: Deuria estar just davant de nosaltres.
C-3PO: Miri, senyor. Allà està. R2-D2!
LUKE: Genial! Estaciona al costat d'ell.
C-3PO: Correcte.
LUKE: R2!
SO: R2 xiula una resposta tranquil·la
LUKE: Ei wow, on creus que vas?
SO: R2 s’explica més enèrgicament
C-3PO: L'amo Luke és el teu legítim amo ara. Ja n'hi ha prou d'això d’Obi-Wan Kenobi.
SO: R2 respon ràpidament
C-3PO: I tampoc em parlis de la teva missió secreta. Tens sort que l'amo Luke no et retorni a aquests jawes.
LUKE: (R2 segueix xiulant al mateix temps) Tranquil·litza't 3PO. Està bé R2. Escolteu, ara serà millor que us porti de tornada a la cresta sud a treballar en aquests evaporadors abans que oncle Owen ens busqui.
C-3PO: Si no li molesta que ho digui, senyor, crec que primer hauríem de desactivar a aquest petit fugitiu.
SO: R2 emet uns brunzits urgents
LUKE: Woa, i ara què li passa?
C-3PO: Cels, senyor. Diu que hi ha diverses criatures de tipus desconegut, acostant-se des del sud-est.
LUKE: Habitants de les sorres.
SO: R2 xiula alguna cosa
LUKE: Incursors Tusken. Hi ha hagut albiraments per tot arreu. Està bé, millor que fem un cop d'ull. 3PO, apropa’m els macrobinoculars.
SO: R2 xiula una mica més, i se senten els servos de 3PO mentre li apropa els macros
C-3PO: Sí, senyor. Creu que ja...
LUKE: Som-hi! Només farem un cop d'ull ràpid! R2, tu queda't aquí.

* *

SO: se senten els servos de 3PO i alguns còdols roden sota els seus peus mentre grimpen
LUKE: Vigila amb aquestes roques, 3PO. Pot ser una mica difícil.
C-3PO: No fa falta que ho digui, amo Luke. (pausa) Oh, amo Luke. No vaig ser construït pensant a grimpar aquest tipus de formacions de roca.
LUKE: Ho sé. Però des d'aquí hauríem de poder veure el que sigui que va detectar R2. Apropa’m els macros.
C-3PO: Aquí té, senyor.
LUKE: Mantingues-te ajupit. I vegem.
SO: enfocament dels macros
C-3PO: Veu alguna cosa, senyor?
LUKE: Bé, sí, aquí hi ha dos banthes, però no veig cap incursor Tusken... Espera... aquí hi ha un. Fent guàrdia. Ei, alguna cosa m'està tapant...
SO: rugits del Tusken
C-3PO: Què?
LUKE: Un incursor!
C-3PO: Amo Luke, defensi's!
SO: forcejaments de baralla i més rugits del Tusken
C-3PO: Vigili, amo Luke!
LUKE: Què?
SO: vola un gaderffiï
LUKE: Argh!
C-3PO: No! Enrere!
SO: 3PO retrocedeix, mentre el Tusken gruny alguna cosa
C-3PO: No sóc comestible.
SO: un altre grunyit del Tusken
C-3PO: Aaaaaah!
SO: 3PO cau rodant pel barranc, (pausa), converses entre els Tusken, (pausa), imitació de drac krayt, (pausa), passos que s'acosten
LUKE: (sospir)
BEN: Llavors no em vaig equivocar. És Luke Skywalker.
SO: R2 emet un gemec baix
BEN: Què? Bé... hola petit droide.
SO: R2 respon amb uns quants xiuletades
BEN: Vine aquí, amiguet. No tinguis por.
SO: R2 fa una pregunta
BEN: Hmm? Oh, no et preocupis, aquest jovenet estarà bé.
SO: R2 fa un comentari
BEN: Luke...
LUKE: (encara encantat) Què ha passat?
BEN: Tranquil, fill, has tingut un matí ocupat. Ets afortunat de seguir d'una peça, pocs tenen la sort de sortir vius d'un combat cos a cos amb un incursor Tusken.
LUKE: Qui... Ben? Ben Kenobi. M'alegro de veure't.
BEN: A poc a poc, fill. Vas sofrir un fort cop.
LUKE: Què va fer que els habitants de les sorres se n'anessin?
BEN: Vaig imitar el crit de caça d'un drac krayt. La seva imaginació va fer la resta i van donar la volta. Digues-me jove Luke, què et porta aquí tan lluny?
LUKE: Hmm, aquest petit droide d'aquí.
SO: R2 xiula una afirmació
LUKE: R2-D2, diu ser propietat d'un tal Obi-Wan Kenobi, és ell un parent teu?
BEN: Obi... Wan... Kenobi... aquest és un nom que no havia sentit en molt temps.
LUKE: Crec que el meu oncle el coneixia. Oncle Owen va dir que Obi-Wan estava mort.
BEN: Oh, no està mort, almenys encara no.
LUKE: El coneixes?
BEN: Però per descomptat que el conec, sóc jo.
LUKE: Què?
BEN: No he usat el nom d’Obi-Wan Kenobi des de... oh... abans que tu naixessis.
LUKE: Llavors aquest petit droide sí et pertany.
SO: R2 xiula un reconeixement
BEN: No recordo haver estat amo d'un droide. Crec que serà millor que ens posem sota sostre. Els habitants de les sorres són fàcils de sobresaltar, però aviat estaran de tornada, i en major nombre. La meva llar no està molt lluny d'aquí.
SO: R2 emet uns sons alarmats
LUKE: Què passa R2? Oh, no, 3PO!
BEN: Qui és 3PO?
LUKE: C-3PO, és el company d’R2-D2. Quan aquest incursor Tusken ens va sorprendre, 3PO deu haver estat danyat.
BEN: Llavors trobem-lo ràpid, ara cada segon compta.
LUKE: 3PO! (se senten passos i els motors de l’R2 mentre recorren el lloc) Oh, aquí està, darrere de la pedra.
BEN: Bé. Aquí està el seu braç.
SO: R2 xiula preocupat
BEN: Arrencat amb connexions i tot.
SO: R2 gemega
LUKE: Ajuda'm a asseure-ho, Ben. Uff. Intentaré amb l'interruptor de reactivació. Aquí va. (acciona l'interruptor) Res.
BEN: Torna a intentar-ho.
C-3PO: (emet alguns sons estranys en reactivar-se) Amo Luke, on estic?
SO: R2 respon
C-3PO: Dec haver donat un mal pas quan aquest habitant de les sorres em va atacar amb aquesta cosa semblant a una destral.
LUKE: Almenys pots posar-te dret? Hem de sortir d'aquí abans que tornin.
C-3PO: No crec que pugui aconseguir-ho. Vagin vostès, amo Luke, no té sentit que s'arrisquin per mi. Jo estic acabat.
LUKE: De què estàs parlant?
SO: R2 també murmura alguna cosa per animar-ho
LUKE: De què estàs parlant? Vinga, t'ajudarem a posar-te dempeus.
C-3PO: Oh.
LUKE: El salta-cels no està molt lluny, som-hi.
SO: posen dempeus a 3PO, i es comencen a escoltar els seus passos
BEN: Ara ràpid, els habitants de les sorres estan en moviment. Anirem a casa meva. Veniu.

* *

SO: s'obre el que sona com una pesada porta de fusta, amb frontisses que grinyolen una mica, i se senten els passos que entren
BEN: És un lloc modest, Luke, però en comparació el del teu oncle és bastant brut.
C-3PO: Ai mare!
SO: R2 també fa un comentari
BEN: Asseu a C-3PO allà en la cantonada.
C-3PO: Oh, gràcies senyor.
LUKE: Vine 3PO, deixa'm veure el que puc fer per tu.
SO: passos fins a la cantonada
BEN: Aquí tens la meva caixa d'eines. No crec que el dany sigui massa seriós.
C-3PO: Gràcies, amo Luke.
BEN: La seva desconnexió automàtica es va activar per la caiguda. Només hauria de ser reconnectar els enllaços de l'espatlla i activar l'autosegellat.
C-3PO: Oh, això espero, senyor.
SO: R2 xiula un comentari
LUKE: Vegem... ah... Ei, saps molt de reparacions de droides per ser un vell... vull dir...
BEN: Per ser un vell ermità?
LUKE: No vaig voler dir-ho d'aquesta forma...
BEN: Oh, ho comprenc molt bé! Però no hauries de suposar que la solitud necessàriament crea ignorància, Luke.
LUKE: Sí, tens raó. Ei, tens una bufona casa aquí. I també molt ben amagada.
BEN: Té tot el que necessito. Refugi i comoditat sense moltes complicacions. Prefereixo portar una vida senzilla i tenir a prop només aquelles coses que valoro molt. Com és part del credo dels Jedi.
LUKE: Un Jedi? Tu eres un Cavaller Jedi?
BEN: Ho trobes tan impossible de creure?
LUKE: Bé, és només que vaig sentir tants contes sobre els Cavallers Jedi i totes les coses que van fer que...
BEN: Ah, i suposo que el meu aspecte ja no encaixa en el paper, veritat? Bé, francament, això és en part a propòsit. Però, no obstant això vaig ser-ne un, i també el teu pare.
LUKE: El meu pare?
BEN: Sí... ell i jo vam lluitar junts en les guerres clon.
LUKE: No, (riures) el meu pare no va lluitar en la guerra, va ser un navegant en un vaixell de càrrega d'espècia.
BEN: Això és el que et va dir el teu oncle Owen. No li agradaven els ideals del teu pare, pensa que el teu pare va haver de quedar-se aquí i no involucrar-se.
LUKE: Voldria haver-ho conegut.
BEN: Hmm... Era el millor pilot estel·lar de la galàxia, i un guerrer astut, i va ser un bon amic. (pausa) Entenc que tu també t'has tornat un bon pilot.
LUKE: Hmm.
BEN: El que em recorda que tinc una cosa per a tu.
C-3PO: Senyor, si no em va a necessitar, crec que m'apagaré una estona i correré unes revisions sistemàtiques internes.
LUKE: Oh és clar, 3PO, endavant.
BEN: (acostant-se) El teu pare volia que tinguessis això quan fossis major, però el teu oncle no ho va permetre... temia que seguissis al vell Obi-Wan en una nècia croada idealista com va fer el teu pare. Vaig voler donar-t'ho una vegada, però el teu oncle em va ordenar que marxés de la granja i mai tornés.
LUKE: Sí, quan ens vas salvar a Windy i a mi. Ho recordo, i just ara parlàvem d'això. Tu sembles conèixer-ho tot sobre mi. Ben, tu... has estat com vigilant-me, veritat?
BEN: Diguem simplement que m'he mantingut al corrent dels teus progressos. Però ara, sobre el llegat del teu pare.
LUKE: Sí, què és això? Sembla com una espècie de maneta, a què l'hi uneix?
BEN: El que estàs sostenint és el sabre de llum del teu pare. Aquesta és l'arma d'un Jedi. Ara, amb cura, pressiona aquest control allà en l'empunyadura.
SO: el sabre s'encén
LUKE: Que...? És una espasa!
BEN: Un sabre de llum, la seva fulla és d'energia pura. Vés amb compte amb ell, tallarà qualsevol cosa que toqui. Sents com de ràpid respon al teu més mínim gest? No és tan maldestre com un blàster, usar un bé és una marca d'excel·lència.
LUKE: Es mou amb tanta facilitat, gairebé com si estigués viu.
BEN: Una arma elegant per a una època més civilitzada. Per més de mil generacions, els Cavallers Jedi van ser els guardians de la pau i la justícia en l'Antiga República, abans dels temps foscos, abans de l'Imperi.
SO: Luke fa un moviment amb el sabre
BEN: Potser ja va ser suficient ara com ara!
SO: el sabre s'apaga
LUKE: Ben?
BEN: Hmm.
LUKE: Com va morir el meu pare?
BEN: (sospira) No és una història que hagi de ser explicada de forma simple, ni breu. Hi ha prou amb dir que hi havia un jove Jedi que va ser un dels meus alumnes, i potser el més brillant d'ells, fins que va ser seduït pel Costat Fosc de la Força, i es va tornar al mal. Va trair al teu pare i el va assassinar. El seu nom era Darth Vader, i va ajudar a l'Imperi a caçar i destruir als Cavallers Jedi. És el tipus de tragèdia que ocorre quan fins i tot la millor gent és seduïda pel Costat Fosc de la Força.
LUKE: La Força...?
BEN: La Força és el que li dóna el seu poder a un Jedi, és un camp d'energia creat per totes les coses vives. Ens envolta i penetra, manté a la galàxia unida.
LUKE: I aquest Darth Vader, què...?
BEN: Ah, ah. Com et vaig dir, és una història llarga i complicada que haurà d'esperar fins a una altra ocasió.
SO: R2 emet un gemec
BEN: Ah si. R2-D2, el meu emissari inesperat. Ara vegem si podem esbrinar el que et va portar aquí i d'on vas sortir.
SO: R2 trina i Ben murmura mentre ho examina
BEN: Hmm... hmm... sí, els seus sistemes de control són molt convencionals.
LUKE: Vaig veure part d'una projecció hologràfica... Ei... algun tipus de missatge que portava.
SO: R2 xerroteja una mica, i l'holograma s'encén
BEN: Sembla que ho he trobat.
LEIA: (holograma) General Kenobi, fa anys vas servir a les ordres del meu pare en les Guerres Clon. Ara et prega que li ajudis en la seva lluita contra l'Imperi. Lamento no fer-te aquesta petició personalment. La meva nau està sent atacada, temo que la meva missió de portar-te a Alderaan ha fracassat. He posat informació vital per a la supervivència de la Rebel·lió en la memòria d'aquesta unitat R2. El meu pare sabrà com extreure-la. Has d'assegurar-te que aquest droide arribi fora de perill a Alderaan. La situació és desesperada. Ajuda'm, Obi-Wan Kenobi. Ets la meva única esperança.
LUKE: Qui és ella?
BEN: És la Princesa Leia Organa de la Casa Reial d’Alderaan, una senadora imperial, i sense que l'Imperi ho sàpiga, una líder de l'Aliança Rebel. S'ha convertit en una jove notable.
SO: R2 emet uns gemecs preocupats
LUKE: És bella. És la cosa més bella que mai hagi vist.
BEN: Així és. (pausa) Bé Luke, has d'aprendre els camins de la Força si has de venir amb mi a Alderaan.
LUKE: Alderaan? Però jo no penso anar a Alderaan, és tard, ja estic en problemes.
BEN: Però necessito la teva ajuda, Luke. Ella necessita la teva ajuda. Ja estic molt vell per a aquest tipus de coses.
LUKE: Però no puc involucrar-me, tinc treball a fer, i no és que m'agradi l'Imperi, ho odio, però no hi ha res que jo pugui fer sobre aquest tema ara mateix. Això està tan lluny d'aquí.
BEN: Això és el que diu el teu oncle.
LUKE: Ah! El meu oncle, com li vaig a explicar tot això?
BEN: Aprèn sobre la Força, Luke.
LUKE: Mira, puc portar-te tan lluny com Anchorhead, allà pots aconseguir un transport al port espacial de Mos Eisley o on sigui que vagis.
BEN: Per descomptat, has de fer el que tu sentis que és correcte.
LUKE: El que jo senti que és co...? Ben, m'encantaria ajudar-te, ajudar-la a ella. Creus que és el correcte abandonar a l’oncle Owen i la tia Beru? Ells són tota la família que tinc, i no vaig a deixar que res els succeeixi. Si això no és el correcte, bé, preferiria equivocar-me.
BEN: Sí, per descomptat. De vegades fins i tot les millors intencions poden ser contradictòries. Potser la teva resposta estigui en la Força, dins teu... Molt bé, acceptaré la teva amable oferta, haig d'encaminar-me cap a Alderaan tan aviat com sigui possible.

* *

SO: el salta-cels en moviment
LUKE: Estàs bé aquí enrere, R2?
SO: R2 emet una xiuletada afirmativa
LUKE: I tu 3PO?
C-3PO: Molt còmode, gràcies senyor.
BEN: Arribar fins a Anchorhead amb els droides hauria estat un problema formidable si no t'haguessis ofert a portar-me, Luke.
LUKE: Realment desitjaria poder fer una mica més per tu, Ben. Al més aviat possible tingui aquests droides de tornada en la cresta sud treballant en els evaporadors, menor serà el càstig que l'oncle Owen em donarà.
BEN: Luke, em temo que els droides hauran de venir amb mi.
LUKE: Què? Però li van costar al meu oncle gairebé tot!
BEN: Clar que no pensaràs que puc deixar-los enrere, tu vas veure el missatge. Aquest assumpte és massa vital per arriscar-nos a perdre a R2-D2, i per seguretat C-3PO també ha de venir.
LUKE: Però què li diré al meu oncle?
BEN: Deixaré això a la teva consciència, fill. (pausa) Què és això?
LUKE: Què?
BEN: Allà, cap al sud.
LUKE: On?
BEN: Fum... una cosa de gran grandària està cremant.
LUKE: Jo no veig... oh, allà està. Tens uns bons ulls.
BEN: El poder d'observació està en la ment, Luke, no en els ulls. Potser hàgim de fer un cop d'ull i veure el que és.
LUKE: R2, 3PO, agafeu-vos!
C-3PO: Sí senyor.
SO: R2 pita i el salta-cels accelera

* *

SO: passos mentre exploren
LUKE: El reptador de les sorres jawa. I mira li han disparat fins a fer-ho trossos, hi ha jawes morts pertot arreu.
C-3PO: Ei, aquestes són les criaturetes desagradables que ens van capturar a R2 i a mi.
SO: R2 ho confirma
LUKE: Han d'haver estat els incursors Tusken. Tinc un molt mal pressentiment sobre això, serà millor que sortim d'aquí.
BEN: No, qualsevol que hagi fet això s'ha anat, Luke.
SO: R2 xiula un informe
C-3PO: Senyor, R2 informa que no detecta cap signe de vida a bord del reptador de les sorres.
BEN: Pobres criatures, les seves vides ja eren bastant àrdues i miserables per acabar de forma tan brutal.
LUKE: Sí, sembla obra dels habitants de les sorres, mira: bastons gaffi, petjades de bantha per tots costats. És només... que mai vaig sentir que ataquessin alguna cosa tan gran com un reptador de les sorres jawa.
BEN: No ho van fer, però volen fer-nos pensar que van ser ells. Aquestes petjades de bantha van paral·leles, veus? Però els habitants de les sorres sempre van en fila, per ocultar el seu nombre.
LUKE: Ben, aquests són els mateixos jawes que li van vendre a 3PO i R2 a oncle Owen.
BEN: I aquests impactes de blàster en el cos del reptador... són massa precisos per a habitants de les sorres... només els soldats d'assalt imperials són tan precisos.
LUKE: Soldats d'assalt? Perquè voldrien els soldats d'assalt imperials massacrar jawes, tret que...? els droides. Els droides! Però si van rastrejar a R2 i 3PO fins a aquí, llavors hauran esbrinat a qui els hi van vendre els jawes i això els portarà a... casa!
BEN: Espera Luke, és massa perillós! (cridant) Luke, torna!
SO: el salta-cels s'allunya
BEN: (cridant) Luke!

* *

BEN: Molt bé, donem a aquests jawes un funeral tan decent com puguem.
C-3PO: Disculpi la meva pregunta, senyor, però on va l'amo Luke? Va a tornar, veritat?
BEN: Això no puc dir-t'ho. Està embullat en moltes coses que van a ser determinades per la Força. Vinga, acabem amb això tan ràpid com puguem.

* *

SO: el salta-cels s'acosta
C-3PO: Senyor, senyor, és l'amo Luke. Està... està...
BEN: Sí, ho veig. Luke, estàs bé?
LUKE: (plorós) La granja... la granja... vaig poder veure el fum en l'horitzó, tot estava destrossat, cremant. Vaig cridar a l'oncle Owen i a la tia Beru, però no van respondre.
BEN: Tranquil, Luke. Tranquil.
LUKE: (plorant) Pràcticament no quedava res d'ells... oh, Ben... eren tot el que tenia... l'única família que he conegut... i quan em van necessitar, jo no estava allà.
BEN: No hi ha res que haguessis pogut fer, Luke. Si haguessis estat allà, també t'haurien matat. I ara els droides estarien en mans de l'Imperi.
LUKE: Vull anar amb tu a Alderaan. (passant a un to més ferm) Aquí ja no queda res per a mi. Vull aprendre els camins de la Força, tornar-me un Jedi, com el meu pare.

NARRADOR: Luke Skywalker és a punt d'emprendre un viatge a un distant sistema solar, i també un viatge de l'esperit. No importa que hi hagi un Imperi en contra seva, ell està impulsat per la venjança, però també per la imatge d'una jove en un terrible perill. Luke Skywalker és a punt de tornar-se una figura crucial en el conflicte que abasta la galàxia entre Rebel·lió i Imperi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada