diumenge, 10 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (II)

Anterior


Entrada 2 del Panell de Dades

Han: Bé, per on començo? Si el que vol és un registre històric, sospito que té més a veure amb l'Aliança Rebel que només amb les aventures d'aquest pocavergonya, per molt fascinants que puguin ser.
Així que començaré just abans de trobar-me amb el vell Ben i el noi. Sóc contrabandista. Pot tenir això clar immediatament. No vull que pensi que sóc una espècie d'heroi dedicat a l'Aliança. Confessaré el meu passat.
Sai’da: El contraban ha quedat ara enrere per a vostè?
Han: No ho sé. Comença a semblar així. En qualsevol cas, abans de reunir-me amb els meus actuals amics rebels estava massa ocupat intentant mantenir al Falcó Mil·lenari, a Chewie i a mi en flotació, controlant despeses, com per pensar molt en l'Aliança Rebel. El Falcó requereix un manteniment important perquè és la nau més veloç de la galàxia, i no és fanfarroneria. Des que la vaig guanyar en un... podríem dir... joc d'atzar, he intentat fer-li bé. Un no es troba amb una nau com ella molt freqüentment.
No pensava molt en els rebels en els meus dies de contraban. Tampoc és que fos un partidari de les forces imperials. Absolutament no. Sempre estaven intentant tancar-me. Simplement tractava de mantenir-me allunyat de qualsevol situació que impliqués a imperials o rebels. La política no m'interessava. La supervivència sí.
La meva única trobada amb l'Aliança Rebel no va ser afortunada. Això se surt una mica del tema, però hauria de saber que hi havia raons per les quals no em sentia realment emocionat amb les forces rebels. Veurà, vaig arriscar el meu coll per ajudar a una vella amiga... val, una bella dona jove. El seu nom era Bria Tharen. En qualsevol cas, em va convèncer per ajudar-la, a ella i als seus companys de l'Aliança, i jo vaig convèncer als meus amics per ajudar també. Ara, potser no es pugui dir exactament amics a un grapat de contrabandistes, però el codi del contrabandista significa alguna cosa. És una espècie d'amistat.
No havia vist la Bria en molt temps. I llavors apareix en la meva vida com una agent de la Rebel·lió. No vaig escoltar cap dels seus despropòsits de «ajudem a la causa, Han». Fins que va començar a parlar de diners. Més diners del que mai havia somiat tenir. Ella sabia com arribar-me.
Bria tenia un bon pla. Els senyors hutt d’Ylèsia havien acumulat una enorme provisió del millor brillestim[1]. La Rebel·lió necessitava diners i els necessitava desesperadament. El pla era simple: robar l'espècia i vendre-la als senyors del crim hutt. Si els meus companys i jo ajudàvem, obtindríem la meitat de l'espècia d'alta categoria com a recompensa. Llavors, això encendria una espurna en l'ambició de qualsevol contrabandista. I ho va fer. No em va portar gens de temps reunir una tripulació.
Fins aquí bé, cert? No per molt temps. No l’avorriré amb els detalls de com de complicat que va resultar ser aquest tracte. Diguem només que va ser més que un simple robatori, i que va implicar molt combat. I quan finalment arribem als magatzems d'espècia, què creu que succeeix? Bria i els seus companys idealistes prenen tot el millor brillestim i deixen l'espècia de segona classe per a nosaltres, els contrabandistes de mala vida.
Si pensava que tenia algunes tènues amistats, bé, podia fer-los un petó de comiat. Els meus amics em van atacar com un llamp. Es van negar a creure que no sabia com resultaria allò amb antelació. La meva així anomenada traïció els va posar veritablement furiosos. Van pensar que estava en el tracte amb la Bria. Parlo d'algunes actituds seriosament dolentes. Em van culpar per la seva traïció!
I era traïdorenca. Bria estava tan completament dins de l'Aliança Rebel que simplement havia d'usar-me una vegada més abans de desenganxar. Sóc un imbècil, o què? Així que quan va dir que sabia on els summes sacerdots emmagatzemaven els seus tresors i em va preguntar si podia ajudar... Sí, fins i tot després d'aquell fiasco de l'espècia vaig pensar que anava a embutxacar-me algunes joies. Pensa-t'ho una altra vegada. En el minut en què vam trobar aquell tresor i vaig aconseguir una part, em va posar un blàster damunt! Va dir que ho sentia, però que l'Aliança ho necessitava més que jo, havent de comprar naus i armes. La gratitud no era el seu fort.
Sai’da: Però ella creia profundament en l'Aliança? No és una característica humana, la lleialtat?
Han: Sí! Però aquesta no és la qüestió! Per descomptat, seguia i seguia amb allò de l'Imperi planejant alguna cosa gran i els rebels havent de detenir-los. Era sincera. Però em va mentir! Has de poder confiar en la gent, i ella no em va ensenyar que els rebels fossin gent en la qual es pogués confiar. Vaig perdre als meus amics, i a sobre no vaig guanyar cap crèdit.
Chewbacca: Ahhhhroarr.
Han: Tens raó, Chewie, no vaig perdre a tots els meus amics. Encara tenia al meu millor company, el meu primer oficial. Però no estava de bon humor, per dir com a poc.
De totes maneres, ara entén per què la meva història amb els rebels no era particularment una de confiança. Aquí no parlo de política. Només de vella i plana interacció humana.
Sóc de la classe d'home al que li agrada guardar-se per a si mateix i evitar merders. No és que sigui possible sempre. Sempre hi ha algú amb qui has de tractar o arriscar-te. No obstant això, no ha d'agradar-me.
Molt bé, home d'història, estic cansat i acabo de començar. No sé si és la carbonita o només explicar-li sobre la meva primera correria sense importància amb els rebels. No estic precisament acostumat a parlar. Viure dins del propi cap no és cosa fàcil, encara que vostè sembli pensar que ho és.
En qualsevol cas, vaig escoltar més tard que havien matat la Bria en una batuda. Això em va commocionar. Vull dir, fins i tot després de la seva traïció encara m'importava.
I ara. Bé, aquí estic assegut amb la Leia capturada i esperant qui sap quin destí. Creu vostè que està en una miserable cel·la com aquesta? Jabba l'està deixant en pau?
Sai’da: Sr. Solo, recomano centrar-se en el fet que la seva princesa està viva. És tot el que sé.
Han: Desitjaria poder reposar-me. I parar de pensar en l'aquí i ara. Però no és fàcil. Segueixo pensant en la princesa. Així que no deixaré de demanar-li ajuda mentre ella estigui presonera. Ho entén?




[1] Glitterstim.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada