dimarts, 12 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (IX)

Anterior


Entrada 9 del Panell de Dades

Han: Aquí ve un moment commovedor, la meva trobada amb la princesa. Sap quines van ser les seves primeres paraules cap a mi? Ho sap? Aquí parlo de gratitud. Em va mirar feroçment i va dir «Sembla que vas aconseguir tallar la nostra única ruta de fugida». Com si haguéssim tingut temps per planejar aquesta petita escapada durant mesos! Després, després d'insultar la nostra planificació una mica més, va disparar a una reixa en la paret al costat meu, gairebé fregint-me. Cap «Ho sento», només un petit i bufó «Algú ha de salvar les nostres pells. A l'abocador d'escombraries, noi volador».
Bona peça, ella. Per descomptat, ara l'admiro per fer-se càrrec d'aquella manera. Però al moment aquesta actitud seva era bastant difícil d'empassar. Vull dir, li acabàvem de donar l'única esperança que tenia de conservar aquest cutis reial seu.
Amb tota honestedat, l'abocador de desaprofitaments probablement era la nostra única ruta de fugida. No és que aquest fet impressionés aquí al pelut. Oh, no, li va enutjar la pudor procedent de les escombraries. Bon moment per descobrir alguna cosa nova sobre Chewbacca... preferiria tenir trets venint-li que ofendre el seu altament desenvolupat sentit de l'olfacte.
Chewbacca: Warowwwrrk!
Han: No em xisclis, amic, només relato els fets. Has d'admetre que és bastant graciós. Encara que al moment estava llest per depilar la teva sensible pell, pèl a pèl.
Si és possible, Sai’da, eviti les escombraries imperials. A més del deliciós perfum i l'aigua llimosa, hi havia una criatura que no deixava d'intentar arrossegar a Luke a les profunditats d'aquell fossat per quedar-se’l. Jo pensava, arrisquem tot això i el noi acaba com un saborós convit per a una sangonera xarrupa-llots? Estàvem tots en pànic quan per fi el noi va emergir definitivament. Potser no estava tan saborós. No sé.
No obstant això, no vam tenir molt temps per considerar la bona fortuna d’en Luke. El següent que vam saber va ser que les parets van començar a acostar-se a nosaltres. El compressor havia estat activat.
Aquí és quan per primera vegada comencem a formar d’aquesta unitat de combat mal adaptada però bastant enèrgica. De sobte, havíem de treballar junts. Cap era un gandul, haig de concedir-nos això. M'agrada estar amb gent que pot mantenir el cap fred, utilitzar-lo en una crisi.
El problema és que, quan està atrapat en l'acció, un no nota que comença a ser absorbit.
Sai’da: En què?
Han: Eh? Oh, ja sap, en aquesta cosa de la companyonia. En aquest cas, va conduir directament a l'enclavament rebel. Quan un només està reaccionant moment a moment, no té temps d'imaginar quina classe de llaços està formant. Jo no buscava implicació, cregui'm. El credo de la meva vida sempre va ser així: un home, un oficial de comandament wookiee. I m'agrada així. Les meves lleialtats eren amb la supervivència. Punt.
Sai’da: Entenc la supervivència, però tinc curiositat per la seva falta d'implicació.
Han: En realitat, jo sento curiositat per la seva falta d'implicació. Encara no entenc la seva part... vivint aquí amb Jabba el Hutt. Com poden no ser una part d'aquest circ variable, vulguin o no?
Sai’da: Ja he explicat que no estem associats amb Jabba el Hutt.
Han: Oh, sí, bé, digui'm, com pot viure en el mateix lloc que una criatura immoral com Jabba i dir-se monjo? Ho sé, va dir que no fan judicis morals. Bé, tal vegada haurien de fer-ho. I vostè podria començar portant-nos a Chewie i a mi fins a la Leia. Crec que podria si honestament volgués. Podríem sortir amb un pla.
Sai’da: Ara no puc assistir-los amb cap pla semblant. He explicat per què. Potser més tard... si us plau, torni a la seva història i parli'm d'aquesta dona que volia rescatar llavors com ara.
Han: Pot ser que simpatitzi amb mi, Sai’da, però per a un home religiós, per descomptat no sembla tenir molta compassió.
No crec que vulgui parlar més amb vostè.
Sai’da: Em jutja vostè malament, Sr. Solo. Sé que no m'expresso de la manera més compassiva, però no estic acostumat a debats d'aquesta naturalesa. La seva frustració per la seva situació és comprensible. Què puc fer, dins de les meves capacitats, per demostrar-li les meves bones intencions?
Han: Escolti. Entenc que vostè només és un monjo contra l'exèrcit de Jabba, val? Conec la sensació. Però almenys podria aconseguir-nos un mapa, no?
Sai’da: Sí, crec que això és alguna cosa que podria proporcionar. Amb temps.
Han: I si no aconsegueixo sortir viu d'aquesta moguda, potser vostè podria cuidar de la Leia o...
Chewbacca: Narowrrr!
Han: Siguem realistes, Chewie. És una possibilitat. Què diu vostè, compassiu?
Sai’da: Aquesta sembla una petició raonable i decent. Accepto la responsabilitat el millor que pugui.
I ara, si estem d'acord per una estona, potser podríem tornar a la seva història. Segurament, si conegués més de la princesa, només podria ajudar-me en les meves obstinacions.
Han: Té raó, suposo. Només espero poder confiar en vostè. Però com sembla ser la meva única opció...
Vegem, per què no descric com el romanç va començar a florir allà baix, en la unitat de desaprofitaments? El compressor era a punt de rebregar-nos en partícules per ejectar al vast col·lector d'escombraries de l'espai. Oh, sí, per estar segurs, érem a punt de dir el nostre últim al·leluia, quan aquests droides per fi van recordar sintonitzar-nos, i van salvar les nostres dolces pells humanoides. Llavors és quan la princesa va començar a posar-se dolça amb mi. Sí, aquesta és la meva interpretació.
Haig d'admetre que em va cridar l'atenció. És tan bonica com qualsevol dona en qualsevol lloc de la galàxia. I jo hauria de saber-ho. Hi ha alguns planetes que tenen reputació per les dones belles, com a Convocatòria Atraient Starr 3. Bé, crec que haurien de posar Alderaan en el primer lloc de la llista.
De totes maneres, també tenia coratge. Desgraciadament, també tenia un cas de mantenir el seu reial nas massa alt en el cel. No m'importa explicar-li que no m'agrada rebre ordres d'una dona. Però estic aprenent.
A més, recorda a aquesta dona de la qual li vaig parlar abans... Bria Tharen... la que em va apuntar amb el blàster per mantenir-me allunyat de la meva recompensa? Bé, l'havia rescatat també a ella, ho cregui o no. Era una esclava a la qual havia alliberat de la colònia especiera d’Ylèsia. Òbviament, el romanç no va acabar bé. Definitivament, era una dona només del tipus de l'Aliança.
I estava segur que la Leia era una classe de problema similar, potser pitjor. Un ha de preguntar-se quant espai per al romanç té en el seu cor una dona així. I escolti, no es pot confiar en els títols reials més del que es pot confiar en una dona. Per estar segur.
El fet és que jo només confiava en el meu major amic i company, Chewbacca. Eh, Chewie?
Chewbacca: Waurrgh.
Han: En realitat, també vaig rescatar aquí a Chewie. Mai em vaig adonar del bon rescatador que sóc. Si es parla el temps suficient es comencen a veure coses sota una llum diferent. La visió és relativa en aquest punt.
Sí, realment vaig estar en la flota estel·lar imperial abans de girar al meu estil de vida alternatiu. Jo, un home de gran carrera.
Als imperials no els importava la cultura wookiee. En realitat, res els importava molt excepte controlar la galàxia. Però vostè probablement ja ho sàpiga. En qualsevol cas, els wookiees eren una espècie esclavitzada sota la llei imperial. S’ho pot creure? Hi ha molta esclavitud en la galàxia de la qual la gent no sap o tria ignorar. No està només en els llibres d'història. Està succeint ara. Li dic que la gent no sap deixar-se en pau uns a uns altres.
Pot tornar boig veure les coses vils que una espècie fa a una altra. Un dia, aquest esclavista va ser particularment dur amb un wookiee, tractant-lo tan malament que no vaig poder quedar-me quiet mirant. Havia escoltat la frase «No és assumpte teu massa vegades», així que vaig prendre mesures.
La meva bona acció va ser recompensada. Vaig ser jutjat per una cort marcial i tirat a palades de la majestuosa Armada Imperial. Però aquí ve la pega.
Aquí Chewbacca era aquest wookiee. I la meva intervenció en la seva vida, ho va convertir en el meu assumpte, havia establert el seu «deute de vida» amb mi. Un costum wookiee, aquest. Estava llest per seguir-me a qualsevol lloc, i ho va fer. Al principi em molestava molt no poder desfer-me de la bèstia peluda.
Chewbacca: Bwaaark?!
Han: Tranquil, amic, saps que és com era en el començament. Però no va portar molt temps que m'arribés a agradar tenir a Chewie a prop. Vull dir, em salvava la vida repetidament una vegada va desenganxar el meu nou negoci. A més, és bona companyia si un entén les peculiaritats de la parla wookiee. Sono bastant estúpid intentant parlar shyriiwook, però ho entenc prou bé. Ara som amics. Ja no m'agrada pensar que un «deute de vida» és el que ens manté associats. No ho és, no, Chewie?
Chewbacca: Naarghh.
Han: Gràcies, company.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada