dilluns, 11 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (VI)

Anterior


Entrada 6 del Panell de Dades

Han: Bé, vaig estar bastant content aquí per un temps, havent escapat de Mos Eisley i de les naus imperials. Avançava cap a Alderaan i cap a la resposta al meu problema de fluïdesa de fons, i el Falcó estava indemne després d'una altra situació apurada.
Sap?, no vaig prestar molta atenció als droides en el viatge. Això va ser abans d'entendre la dinamita que R2-D2 emmagatzemava en els seus budells de petit droide lleial. Eren els bons vells temps, abans que hagués sentit alguna vegada el nom, l'Estrella de la Mort. I pensar que vaig cridar ingenu al noi. Exacte. Bé, mirant enrere jo mateix era bastant ingenu.
Els droides eren un viatge en si mateixos. R2 era fàcil de portar. Una mica com un petit paio divertit, d'alguna manera. Més o menys romania sol. Però el seu company, 3PO, era una altra cosa. És un arrogant, considerant que és un dispositiu metàl·lic errant! Oh, té els circuits farcits amb informació, molt bé.
A vostè li agradaria perquè ell estaria feliç de parlar-li per tant temps com vostè pugui suportar. Parla tot tipus d'idiomes. Pot fins i tot explicar-li els costums d'espècies de tota la galàxia. Desafortunadament, de vegades no calla. Balboteja incessantment fins que un desitjaria saber on està el botó de desactivació del seu vocabulador. De debò. De debò pot posar-li a un dels nervis.
Parlant de posar dels nervis...
Aquí estàvem, dirigint-nos cap a Alderaan, sans i estalvis, i de sobte em sentia una mica subestimat. No es rigui. Suposo que em sento d'aquesta manera moltes vegades. Ningú ha dit «Ei, Han, gràcies per complir la teva paraula», o alguna cosa així. Cert que anaven a pagar-me, però aquesta no és la qüestió. Acabava de concloure una fugida bastant hàbil i ells actuaven com si fos xavalla.
No sé. Potser la qüestió només sigui que estic posant excuses per com d’irritants que vaig trobar al vell i al noi. Aquí estàvem, engabiats junts, i un pensaria que podien tenir alguna cosa interessant a dir.
No. El vell estava massa ocupat entrenant al noi, Luke, en com entrar en contacte amb la Força. Veurà, Ben havia donat al noi un sabre de llum, com amb el qual havia donat una pallissa a aquells fastigosos en la cantina. Un antiquat tub de llum és tot el que és. Ben li estava ensenyant com desviar ràfegues del droide cercador que surava enfront d'ell. Podia simplement haver-li donat un blàster i dir-li que l’eliminés! Hauria estat molt més fàcil.
Però no, diu coses com «un jedi pot sentir la Força fluint a través d'ell». I Luke intenta amb total sinceritat sentir aquesta Força. Era més del que aquest home podia aguantar. Els vaig explicar que havia estat per la galàxia més que qualsevol d'ells i que, encara que havia vist moltes coses estranyes, mai havia vist cap única Força totpoderosa controlant-ho tot. Vaig dir que era tot religió inversemblant, que no hi havia cap energia mística controlant el meu destí.
Només em van ignorar.
Però per dir-li la veritat, allò que vaig expressar no era exactament el que creia. Deixi'm ordenar els meus pensaments un minut, val? Tot aquest parlar és bastant esgotador. Aquesta hibernació no van ser unes vacances.
Potser sigui això: sé sobre saber el que un no sap. Oh, genial, això és tan clar com una pluja de meteorits. Deixi'm intentar-ho una altra vegada. Tinc aquesta reputació de ser afortunat, sap? Blàsters m'han fallat per mil·lisegons. He abandonat el lloc equivocat exactament en l'instant precís més d'una vegada en la meva vida. És com que, si la meva vida està amenaçada, sé al moment com salvar-me. Suposo que es podria dir intuïció. Puc sortir dels embolics pel més estret dels marges.
Chewbacca: Rowwrrk!
Han: Aahh, Chewie, aquest petit embolic tampoc ha acabat encara. A més, de vegades saps que una situació serà dolenta, realment dolenta, i no pots allunyar-te d'ella perquè altres persones estan implicades. La vida s'està posant veritablement complicada, no, company?
Així que, en qualsevol cas, li vaig dir a Ben que no hi havia una Força mística funcionant en l'univers. Estava molt segur que quan les coses resultaven bé, era simple sort. Però ara, mirant enrere, crec que probablement tenia raó. Va dir que no hi havia tal cosa com la sort. Va resultar que aquest vell en sabia d’això. Desitjaria haver parlat amb ell una mica més en comptes de ser tan, bé, tan jo. Ha!
Aposto al fet que podria haver explicat alguns relats sobre les Guerres Clon. Jo havia escoltat històries sobre els cavallers jedi, però pensava que s'havien anat feia molt. Així que en aquell moment no estava segur que el vell no fos només un delirant eremita del desert. I si aquest era el cas, no volia que incités a Luke. El noi tenia força problemes amb aquesta actitud de setciències seu.
Chewbacca: Rhhrrmuph.
Han: Sí, Chewie, almenys teníem alguna cosa en comú. Em fa riure pensar en això.
Però el vell, Ben Kenobi, suposo que la meva intuïció sobre ell també era correcta. Perquè alguna cosa em deia que ell era autèntic. Simplement no volia creure tota aquesta algaravia.
Amb tot, el vaig escoltar. Crec que perquè va confiar en mi de seguida. La confiança no és alguna cosa que compartia amb la gent en la meva línia de treball. La majoria de la gent per la qual treballo confia en una cosa... els diners. Tothom està a l'aguait de qui enganya a qui. Però el vell Ben, Obi-Wan Kenobi, va acceptar que compliria la meva paraula. Em va inquietar. Semblava pensar que jo era més que un contrabandista i rodamón. I això no és només una conjectura per la meva banda.
Sai’da: Què pensava que era vostè?
Han: Bona pregunta. No ho sé exactament. Tret que li va dir a Luke quan em va conèixer que jo no era només un altre contrabandista corellià o un brivall sense importància. Oh, clar, potser això no li soni a vostè exactament com un elogi, però vaig pensar que era bastant perspicaç. Havia treballat dur per aixecar aquesta façana i el vell va veure directament a través d'ella. Li dic que podia posar aquests estranys ulls seus sobre un i conèixer-ho. Almenys semblava així. M'espantava una mica, la seva manera de mirar-me... com si veiés un destí alternatiu per a mi.
Suposo que també em veia a mi mateix tan diferent a la majoria de la gent amb la qual m'associava. No és que dediqués molt temps i esforç a pensar en això. No em creuava precisament de braços, meditant com vostès els tipus religiosos, preguntant-me per l'estat de la meva ànima. Era més com preguntar-me pel meu proper menjar.
Aahh, no sé.
En aquells dies no admetia tot això. Jo no. És sorprenent com la meva boca només segueix llançant insults i desafiaments tot i que encara no he interpretat la situació.
Majorment és perquè no vull que la gent sàpiga el que penso. Cal ser acurat. La gent és sincera amb un i, si cau en això, poden enganyar pel que sigui. Sempre cal preguntar-se què passa en realitat amb la gent i mantenir-los conjecturant sobre un. És una simple tècnica de supervivència quan s'és contrabandista. Un hàbit.
A més, encara que s'estigui lluitant per salvar la galàxia, es necessita sentit de l'humor. Recorda'm que recordi al Luke sobre el sentit de l'humor, Chewie. De vegades aquest noi és massa seriós per al seu propi bé.
Chewbacca: Rowwwgh.
Han: Exacte. Chewie, noi, nosaltres sabem com mantenir-nos desenfadats si ho necessitem.
Ei, què és això? Oh, no em diguis... Jabba i el seu espectacle de tarats. Quina ovació. Vaig a treure-m'ho del cap. No vull ni imaginar el que està passant. No és com si pogués fer alguna cosa sobre aquest tema. O sí podria? Què pensa, Sai’da, amic meu?
Sai’da: No crec que vulgui saber-ho.
Han: Saber què? Ei... si la Leia està en problemes no em vaig a quedar aquí assegut de xerrada. Necessito sortir. I el seu petit projecte d'història serà història, si enxampa el meu gir.
Sai’da: Si us plau, calmi's, Sr. Solo. No em referia a la Princesa Leia. És només que hi ha terrors invocats per Jabba que és millor deixar sense dir. Especialment en situacions com aquesta, quan no es pot fer res.
Han: Si pogués sortir d'aquí es podria fer alguna cosa! M'estic afartant. Què bé ens fa a mi o a la Leia parlar amb vostè?
Sai’da: Entenc. Potser quan lliuri el missatge a la Leia, també pugui portar-li notícies del seu benestar. No em falta simpatia pel seu desig d'ajudar a la princesa i alliberar-se.
Han: Això estaria bé. Un començament, almenys. Fiu. És difícil només estar aquí assegut parlant i no podent ni veure. I aquests sorolls! Vull dir, sé que vostè és un monjo, però no veig com pot suportar-ho. Digui'm, alguna vegada descansa una mica en aquest lloc? No sona molt com un monestir.
Sai’da: Podem refugiar-nos en nosaltres mateixos. Quan fem així, som inconscients dels sons produïts pel món exterior.
Sé que és difícil, però potser si tornéssim a la història de Luke i Ben durant la travessia de Mos Eisley a Alderaan, ho oblidaria per una estona.
Han: Mai oblidaré el que està succeint en aquest lloc, cregui'm. Però seguiré parlant. És millor que pensar en els ardits de Jabba.
Bé. Per on anava? El vell, veritat? Sap?, almenys una cosa que Ben havia de dir em va interessar... una cosa inusual. Sabia força sobre els wookiees. Molta gent pensa que els wookiees són només boles de pèl gegants. No ho entenen. Però Ben va tractar a Chewie decentment de seguida. Fins i tot em va ensenyar algunes coses de les quals no era conscient, com d'antiga que és la cultura wookiee.
Chewie m'havia parlat una mica sobre els seus estrets llaços amb la naturalesa. Simplement no em vaig adonar de com estava d'arrelat en la cultura wookiee. Ben ho va dir una «vibració empàtica amb el món natural».
Sai’da: Interessant. Hi ha molta història antiga que es refereix a aquest tipus de relació propera amb la naturalesa. S'assumeix que, com les ciutats i estacions espacials van reclamar als habitants del regne natural, aquest do es va perdre. Potser no del tot, no obstant això.
Han: Bé, suposo que això és en el que estava Ben, erudit. Estic bastant segur que vostè i el vell haurien tingut molt de què parlar.
En qualsevol cas, Chewie estava jugant a un holo-joc amb R2, el petit droide amb secrets, però escoltava al vell dir unes paraules sobre la wookieetat. Crec que això podria explicar l'entusiasme inicial de Chewie pels rebels.
Chewbacca: Narrowwl.
Han: Això pensava, company. Ben també va dir que els wookiees tenen una afinitat amb la Força. Crec que té a veure amb això de la naturalesa. En tot cas, va trobar a Chewie molt més complex i interessant que la majoria de la gent. Es pot dir molt d'una persona per com tracta a un wookiee.
Gairebé em començava a caure bé el vell, quan es va ficar en una petita discussió sobre diners. No és que no anés a pagar-me, només que trobava la meva cerca de diners «fútils». Dóna'm un respir. Potser ell no necessitava res vivint com un monjo del desert... no s'ofengui... però obrir-se camí per la galàxia requereix d’una cosa una mica més mundana, com són els diners.
Semblava divertit per la meva necessitat d'això. I també Luke. Perquè qualsevol cosa que deia el vell, Luke pensava que estava escrita en alguna taula sagrada o alguna cosa així. Els meus nervis s'estaven posant exaltats del tot. Ho vaig superar aviat, no obstant això, quan les males notícies van colpejar.
I permeti'm dir-li que les males notícies es van succeir ràpidament una vegada vam sortir de l’hiperespai.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada