dimecres, 13 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (XV)

Anterior


Entrada 15 del Panell de Dades

Han: Estrany. Aquí estic ara, el gran heroi, tancat i incapacitat mentre la princesa màgica està captiva. Gran conte de fades. I on està el noble cavaller?
Chewbacca: Bwaarrk!
Han: Això creus, Chewie? Bé, espero que tinguis raó sobre Luke. Haig d'admetre que només recordar com va detenir l'Estrella de la Mort em dóna esperança. Salvacions en l'últim minut. Això és alguna cosa que Luke i jo tenim en comú.
Sai’da: Sembla que tenen molt en comú.
Han: Ha d'estar bromejant!
Sai’da: És cert que no conec a Luke, però indubtablement sembla que els seus destins estan interconnectats.
Han: No puc negar-ho.
Sai’da: Sí, i sembla que l'explosió de l'Estrella de la Mort no va finalitzar la seva associació. Pensava que vostè volia tornar a Tatooine amb els diners de Jabba el Hutt. Considerant les seves circumstàncies actuals, alguna cosa el deu haver retingut. El seu recentment descobert afecte per...
Han: No!
Chewbacca: Vrowk-rr-vorghh.
Han: Cert, una cosa porta a l'altra, i potser si ens haguéssim anat abans de la cerimònia, les coses haguessin resultat diferents. Però la cerimònia en si mateixa no és important, Chewie.
Sai’da: Una cerimònia? Crec que el ritual de cerimònia de qualsevol cultura donada és d'interès.
Han: Vostè ho creuria.
Chewbacca: Rruumpph!
Han: Val, amic.
En realitat no vull parlar de la cerimònia, Sai’da, però com Chewbacca vol escoltar sobre això una altra vegada per algun peculiar motiu wookiee, suposo que està de sort.
Per començar, tenia els meus dubtes sobre la cerimònia. Era una mica massa formal per al meu gust. A més, no m'agradava tot l'espectacle. I estava bastant ansiós per tornar a Tatooine. Però tothom, especialment la Leia, volia honrar-me.
No sabia què fer. No volia que ningú hagués de pregar-me. Vull dir, són bona gent, i com podia allunyar-me d'ells? Però necessitava un temps sol.
Hi havia massa excitació. Vaig pensar que si podia només considerar bé les coses, podria resoldre una mica la meva vida.
Luke va aparèixer primer. Quin gran noi, al cap i a la fi. Estava molt feliç. Seguia dient que sabia que jo m'uniria a la lluita i no li fallaria. Com un as de pilot com jo mereixia una cerimònia.
Era com si fos el seu nou millor amic. La seva sinceritat em va avergonyir una mica. Aquest noi té un sentiment i simplement ho mostra, sap? La cosa de la cerimònia estava feta per a tipus com ell. Li vaig dir que ho consideraria després que m'abracés aproximadament per desena vegada.
«Ben ho hauria volgut», va dir Luke. «Hauria estat orgullós. Sé que ho està. Sé que ho sap».
El noi començava a sonar com el vell. Fins i tot estava adquirint aquesta mirada en els seus ulls.
Llavors el comandant va venir a veure'm. Això em va honrar. I va dir que li honraria que em quedés per a la cerimònia. Tothom era tan amable amb mi que vaig començar a sentir-me una mica tímid. El que per a mi és una nova forma de ser. Vull dir, tothom va ser un heroi en aquesta batalla, així que per què anava a rebre jo la medalla?
Però va ser la Leia qui de debò em va commoure. Va parlar de tots els tipus que no van tornar a la base, tots aquests valents nois. Va dir quant desitjaria que poguessin estar allà per a la cerimònia. Significaria alguna cosa per a ells. I si no significava gens per a mi, llavors que pensés en els pilots que van morir per l'Aliança i els uns pels altres. Almenys podia honrar-los.
Tenia raó. No podia donar l'esquena a allò pel que havien mort i només dir «Oh, no, gràcies, vaig a agafar la meva recompensa i dirigir-me a casa».
Era una cosa bastant petita la que em demanava fer. I malgrat tot era una gran cosa, honrar a aquells que havien fet el sacrifici definitiu.
Vaig dir sí.
Era molt amable. I bella. Una vegada complerta la seva missió, tenia una oportunitat de descansar. Li quedava bé. Fins i tot la seva veu semblava més suau.
Chewie estava emocionat. Havia volgut quedar-se tot el temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada