dimarts, 12 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (X)

Anterior


Entrada 10 del Panell de Dades

Han: On estava? L'abocador de desaprofitaments. Gran lloc al que tornar. Sí, el compactador d'escombraries ens estava estrenyent. Luke intentava sense èxit despertar a 3PO amb l'enllaç de comunicació. Per fi jo volia sentir la veu de 3PO, i on estava ell? En tot cas, empenyíem les parets i usàvem escarransides bigues de metall com si tinguéssim mitja oportunitat de detenir aquella màquina gegantina. No era una situació còmoda.
De sobte, 3PO va contactar clacant per l'enllaç de comunicació i Luke va cridar com un maníac que paressin els compressors. Vam ser un grup feliç aquí durant un minut una vegada R2 va detenir les parets que es movien cap a nosaltres. Vam estar a polzades d'una mort prima. Una situació apurada... una altra vegada.
Leia va utilitzar la nostra breu celebració com a excusa per llançar els seus braços al voltant meu. Què podia fer jo sinó deixar-li? Ha! Li vaig dir que el romanç estava florint en l'abocador de desaprofitaments.
Llàstima que no tinguéssim més temps per gaudir d'estar vius abans de preocupar-nos per que ens matessin una altra vegada.
Llavors és quan la princesa va començar a posar-me dels nervis de debò. Va deixar de costat el nostre moment d'unió en un segon. Em va manar fer el que ella digués. La vaig posar ferma. Li vaig dir que jo només rebia ordres d'una persona, de mi! Va dir que era un miracle que encara estigués viu! Pot creure aquesta dona? Recorda que li vaig dir, Sai’da, que no m'agrada rebre ordres de dones? Bé, especialment d'aquesta dona.
Enfrontar-se a Jabba sense gens de diners sonava molt millor que quedar-se amb Sa Excel·lentissimitat per una enorme recompensa. No és que tingués alguna elecció en aquest punt. Oh, m'havien enganyat per entrar en la seva petita intriga, molt bé. Tan profundament que l'única sortida era salvar-nos a tots.
Aahh, porres. Això està fora de la qüestió.
Quina és la qüestió, de totes maneres? Oh, gran evasió número 22, però qui porta el compte? Així que pot ser que Luke i jo haguéssim passat una mala estona maniobrant amb aquestes vestimentes imperials, però en veritat això no detindria aquells soldats. Van estar sobre nosaltres en el minut en què ens vam dirigir cap a la nau. Aquests paios em tenien tan fart que realment vaig perseguir a un grup sencer d'ells passadís avall sense ajuda, cridant com un wookiee dement...
Chewbacca: Vowraaark!
Han: No t'ofenguis, amic, però et vas unir a mi, la qual cosa demostra que realment ets un wookiee dement. Ha, ha, ha, ha!!!
Disculpi el nostre atac de riure, Sai’da. Només un moment de respir.
Bé, la nostra petita correria salvatge darrere dels soldats d'assalt va donar a Luke i Leia l'oportunitat de fugir cap al Falcó. Però de sobte els soldats es van adonar que un boig i un wookiee no eren molt rival per a un esquadró d'esbirros fortament armats. Endevina qui va estar a la fugida llavors?
Chewie i jo vam fer un bon recorregut de l'Estrella de la Mort, obrint-nos camí de tornada a la badia d'atracada. Ens vam figurar que no tenia sentit conduir-los directament al Falcó.
El primer mal gir ens va portar a un lloc al que per descomptat no pertanyíem. Estàvem veient suficients caces imperials completament nous com per turmentar a la galàxia sencera. Aquests paios sabien com manejar un Imperi. Em gelava la sang només pensar el que l'Estrella de la Mort podria fer. Chewbacca i jo ens mirem l'un a l'altre i a aquelles naus, i vaig dir, «Quan arribem al Falcó, fotem el camp d'aquí... amb o sense companyia!».
Però Chewie seguia dient-me que estarien allà. Vaig intentar recordar-li que estava terriblement preocupat per algú que l’hi havia anomenat pelut amb potes.
«Què hi ha de Luke i Ben?», podria vostè preguntar. Vull dir, tampoc estic segur que hagués pogut abandonar-los, però estava disposat a considerar aquesta solució.
Necessitàvem tornar a la badia d'atracada, però en aquest punt estàvem una mica desviats. Molt bé, estàvem perduts. L'Estrella de la Mort era un laberint. Fèiem petites incursions baixant corredors que acabaven en portes tancades. Les coses semblaven antinaturalment tranquil·les després de tota l'excitació per la qual havíem passat. Ens va tornar espantadissos sentir els nostres passos ressonant passadís rere passadís. Vaig haver de preguntar-me on estava tothom.
Quan arribem a la següent porta tancada, Chewie estava tan frustrat que la va colpejar amb el puny. Increïblement, es va obrir. Ens mirem l'un a l'altre. Com encara no ens disparava ningú des de l'altre costat, entrem. Quina excursió! Estàvem en els barracons dels soldats d'assalt.
Immediatament Chewie em llança contra la paret. Però abans que pogués protestar, assenyala a una petita càmera unida a un braç metàl·lic estenent-se des del costat allunyat del sostre. Només una... escanejant el centre de l'habitació. Els imperials no corrien riscos ni amb els seus propis nois. Aposto al fet que una paraula desagradable sobre l'Imperi i ets llançat a l'espai. Era una mala escena en tots els sentits.
Vaig dir barracons, però era més com una colònia d'insectes. Brillants llits blancs estaven apilats en deu altures en files que cobrien una bona porció de la sala. Cada llit tenia adjunt un monitor no més gran que els meus dos punys. De tant en tant alguns d'ells parpellejaven i es feia una comunicació. Em pregunto si aquests paios dormien una mica amb l'Imperi mantenint-los informats tot el temps.
Hi havia una altra porta en el costat allunyat de l'habitació, just sota la càmera. Ens llisquem al llarg de les parets, que eren metàl·liques i fredes al tacte, fins a la porta. Vaig posar la meva mà sobre un lloc de la porta que tenia una petita esquerda, i la porta es va obrir. Semblava que era una àrea d'emmagatzematge per a l'equip de tots els soldats d'assalt. Un dels alts armaris semblats a beines estava obert, i un familiar vestit blanc penjava dins.
Chewie i jo ens estàvem preguntant què fer a continuació quan sentim a algú entrar en els barracons. No hi havia res darrere del que amagar-se. Només havíem d'esperar que ningú necessités res de dins. Teníem els nostres blàsters preparats, però no volia atreure l'atenció sobre mi en aquell entorn sense sortida.
No estàvem segurs de quants havien entrat, però quan es van llevar els cascos hi havia només dos paios parlant. Va ser una experiència estranya escoltar-los parlar. Suposo que pensava que anaven a tenir veus com droides i a parlar de les glòries de l'Imperi o alguna cosa així. En canvi, es preguntaven quan tindrien permís. Un d'ells volia veure a la seva mare. L'altre tipus només volia unes vacances en algun lloc amb arbres.
D'alguna manera em va donar la volta, francament. No m'agrada veure'm en els meus enemics, sap? Va ser una comprensió aterridora. Vull dir, només parlaven de coses corrents. Com faríem Chewie i jo. Entén el que dic?
Sai’da: Sí. Seria més fàcil si tothom fos totalment bo o totalment dolent.
Han: Alguna cosa així. No és que no fossin els dolents, perquè ho eren. Només desitjaria que haguessin estat parlant del mal en comptes de sobre les seves famílies i vacances. Faria la vida més simple, d'alguna manera. Així i tot, una vegada tenen els cascos posats i vénen en eixams, torno a pensar en ells com els insectes de la mort.
De qualsevol manera, escoltàvem als soldats xerrar i avançàvem a poc a poc de camí a la porta. No volíem que ens atrapessin massa dins de l'àrea d'emmagatzematge en el cas que decidissin revisar-la. Chewie va passar fregant per davant d'aquesta unitat de paret d'alguna classe i van començar a volar espurnes. L'Estrella de la Mort no estava feta per tenir material orgànic per aquí, puc dir-li-ho.
Es va silenciar l'altra habitació. Estava bastant segur que érem a punt de tenir un petit cara a cara amb els soldats. Però llavors va esclatar en els barracons una comunicació que dos intrusos estaven arraconats prop de la badia d'atracada! «Tothom presenti's en secció cinc». No eren bones notícies. Excepte pel fet que els soldats es van marxar de pressa en comptes d'investigar el soroll que Chewie havia provocat.
Chewie i jo ens escapolim al llarg de les parets de la mateixa manera que havíem entrat. Vam fer la nostra sortida i vam haver de decidir: quin passadís brillant hauríem d'escollir aquesta vegada?
Ens movíem de pressa però sigil·losament quan sentim un estrany ressò venint i ens vam ficar en un nínxol. Afortunats de nosaltres... ho vam fer just a temps per veure a Darth Vader passar lliscant-se. Ara, havia escoltat relats del Senyor Fosc al llarg dels anys, però res em va preparar per veure’l realment. He vist algunes males accions en la galàxia, però aquest tipus ho supera tot. He esmentat que l'Estrella de la Mort no era lloc per a un home entenimentat? Bé, aquest paio va inclinar la balança. Era tan dolent com es pugui ser. Podia veure-ho. Podia sentir-ho. Cridar la seva atenció no hauria estat una jugada intel·ligent.
Quan ja no podíem sentir el ressò de Darth Vader, no vam perdre temps a dirigir-nos de tornada a la badia d'atracada. Per fi m'estava orientant.
Amb tot, ens les vam arreglar per trobar i perdre a uns pocs soldats més de camí. Vaig oblidar ràpidament la meva visió de les vides interiors dels soldats d'assalt quan van obrir foc sobre nosaltres. No eren com jo. Estaven en el mateix joc repugnant que Darth Vader.
Pot ser que Vader sigui l'encarnació errant del mal, però fins i tot el mal necessita ajuda. Així que pensava en cada soldat que abatíem amb els blàsters com en una altra partícula de mal eliminada.
Finalment tanquem el nostre recorregut per l'Estrella de la Mort, i arribem de tornada a la plataforma d'aterratge.
El Falcó ens esperava, vigilat pels sempre lleials nois de blanc. La nau mai m'havia semblat més bella.
Luke i Leia van arribar corrent darrere de nosaltres. També m'alegrava de veure'ls, per descomptat, però em preguntava què els havia portat tant temps.
Tots estàvem simplement mirant al Falcó, esperant a fer un moviment. Ha observat que la planificació avançada no és el nostre punt fort?
De sobte, els soldats van notar una commoció i es van apartar de la meva nau, donant-nos una oportunitat d'abordar-la. Anàvem a tot córrer cap a la nostra única possibilitat de sortir de l'Estrella de la Mort quan Luke va reparar en Ben. Mai endevinarà què estava fent. Batre's en duel amb Darth Vader! Quin espectacle era aquell, dos tipus que no podien ser més diferents, Ben i Vader, lluitant amb els seus antics sabres de llum.
Llavors va ser encara més estrany...
El vell va reconèixer a Luke. Ara, no vaig veure això molt clarament, però Luke sí, pobre noi. I confio en ell en això. Aparentment, Ben només va alçar el seu sabre de llum enfront de la seva cara, es va quedar quiet i va deixar que Vader l’eliminés.
Va haver de ser un sacrifici. Va tornar completament boig al noi i va xisclar «Nooooo!».
Això va atreure l'atenció dels soldats. Van començar a disparar-li, i el noi estava tan furiós o atordit o alguna cosa així, que simplement es va quedar allà retornant el foc. Jo intentava cobrir-lo una mica, però no era fàcil. Mai és fàcil quan el poder de foc ve en la teva direcció, i no deixi que ningú li digui res diferent. Finalment vaig cridar l'atenció del noi i li vaig cridar que tanqués la porta amb un tret. Ho va fer. Això va atrapar a Vader de l'altre costat i va impedir que més dels insectes imperials s'unissin a la refrega.
Havíem arribat al Falcó quan Luke per fi es va recuperar prou per ficar-se en la nau. Els droides ja estaven dins. Almenys sabien com cuidar-se sols. Suposo que tots ho fèiem. Perquè llavors estàvem junts de nou i preparats per a l'última prova.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada