dimarts, 12 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (XII)

Anterior


Entrada 12 del Panell de Dades

Han: Vam descendir el Falcó a la lluna per la cara allunyada de Yavin. Va ser una vista de benvinguda. Alguna cosa en tot el verd i els arbres feia sentir que un podia ésser humà una altra vegada. Alguna vegada s'ha adonat que l'olor d'un bosc és un antídot per gairebé qualsevol cosa que l’afligeixi? Suposo que no, encallat aquí a Tatooine, el cubell d'escombraries de la galàxia.
En qualsevol cas, la base rebel era un enorme temple de pedra tallat en aquest immens paisatge verd selvàtic. Era bastant impressionant per a una operació improvisada. No esperava semblant tecnologia de classe alta enmig d’enlloc.
Sap què més em va sorprendre? Que els rebels fossin tan nombrosos. Devien haver estat reclutant per tota la galàxia. L'última vegada que havia escoltat, només hi havia bandes d'ells aquí i allà. Suposadament eren més de cridar l'atenció que d'amenaçar veritablement a ningú.
No és que aquest grup fos precisament rival per a l'Estrella de la Mort. Però llavors res era rival per a aquesta cosa.
La base era com un rusc d'insectes gegant amb gent corrent pertot arreu i preparant-se per a l'acció.
Quan arribem a la base, el comandant i la Leia van començar a parlar. Ell va intentar expressar la seva preocupació. Vull dir, Alderaan havia estat volat al no-res, i es temia el pitjor. Però ella no admetia res d'això.
Sap?, potser això soni entotsolat... cap sorpresa... però simplement no se m'havia ocorregut que la Leia havia perdut la seva llar. Pitjor, havia observat com la destruïen. Però no volia parlar d'això amb el comandant. Només volia continuar amb la lluita contra l'Imperi.
Li diré que es necessiten coratge per seguir endavant quan un ho ha perdut tot. Ella no buscava cap compassió ni esperava un tractament especial. No va vessar una llàgrima. Jo seguia mirant-la. Estava impressionat. Val, més que això. Em va fer sentir, aahh, ja sap, tendre cap a ella.
Jo era una estació de batalla regular d'emocions per aquella dona. Per Luke també, de fet. Mai em vaig esforçar tant en què no m'agradessin dues persones en la meva vida.
Només volia ser jo una altra vegada. Obtenir els meus diners.
Pagar a Jabba. Trobar algun treball. No preocupar-me per ningú ni res. I ho vaig intentar. No es pot dir que no ho vaig intentar.
Amb prou feines havíem dit els nostres dolços hola abans que tinguessin a R2 endollat a la computadora principal per descarregar les lectures tècniques de l'Estrella de la Mort. No tenia bon aspecte. L'Estrella de la Mort tenia un sistema defensiu que semblava invencible.
Res tenia bon aspecte excepte la meva recompensa. Va resultar que no tenien molt amb el que pagar-me excepte metall preciós. I no volien separar-se d'ell, puc dir-li. Però van mantenir la seva paraula.
Crec que hi havia en l'Aliança aquells que volien enviar-nos a fer la maleta amb les mans buides. Però Luke i Leia van saber fer honor a la seva paraula, almenys. Podria obtenir bons beneficis d'aquell metall. A més, imaginava que no el necessitarien una vegada arribés l'Estrella de la Mort. Tenia una perspectiva sinistra del destí dels rebels. Volia sortir ràpidament.
No obstant això, Luke no anava a cedir amb mi. Suposo que imaginava que continuaríem la nostra petita unió familiar feliç. Volia que jo fos un heroi. Encara no havia descobert que jo no lluitava per una gran causa; lluitava per mi i per Chewbacca.
Luke em va seguir al lavabo i va dir el nom de Ben com si tingués poder sobrenatural o alguna cosa així. Com Ben pensava que hi havia més en mi del que volia admetre. Com si això anés a impressionar-me tant que diria «Oh, meravellós, ara seré un babau com la resta de vosaltres i m'asseuré aquí i esperaré la fi del món com ho conec». Exacte.
Sap, Sai’da?, això no era sobre el coratge. Tinc suficients nassos per vint paios. I no és fanfarroneria. He demostrat el que tinc. No anava a acceptar una causa que no havia triat i a fer alguna cosa estúpida. Un no es deixa caure desarmat davant d'un blàster, si sap a què em refereixo. Fins i tot un ximple sap que hi ha una diferència entre coratge i suïcidi.
Ara, Luke, tot en el que podia pensar eren causes i coratge. Havia anat i s'havia presentat voluntari per ser pilot. Pilot. El noi amb prou feines havia sortit de la granja! I l'Aliança estava disposada a donar-li una aeronau i un bitllet a l'oblit. I volia que m'unís a ell. Em va adular amb com necessitaven pilots bons i experimentats. Oh, sóc bo, molt bo. Però també sóc intel·ligent.
Quan va començar a parlar-me de donar a la meva vida un significat, vaig anar a per la meva recompensa i la meva vida. Luke és a punt de ser volat a les distàncies exteriors de la galàxia i vol discutir el sentit de la vida. Dóna'm un respir.
Bé, no vaig tenir molt respir perquè aquí ve la princesa. No dóna molta opció de seguir sentint-se tendre cap a ella. Havia tingut la meva discussió amb el noi, així que vaig ser breu amb ella. Només vaig dir «No a cada súplica i insult».
Sí vaig afegir que potser ella podria fer-li un favor a Luke i impedir que tingués una mort jove. Sabia que era l'única que podia mantenir-lo en terra. Però en realitat, quina era la diferència? Seria igual de perillós. Era només una qüestió de triar com anar-se’n... per terra o per aire. No hi havia forma de parar a l'Estrella de la Mort.
Chewbacca se les va manegar per guardar-se els seus pensaments per a si mateix.
Chewbacca: Bowraakk!
Han: Ho sé, Chewie, va ser difícil dissentir amb mi i guardar-t'ho per a tu mateix. I intentaves romandre amb mi... d'una manera molt suau.
No obstant això, tenia curiositat per quina classe de pla guerxo presentarien per atacar l'estació espacial. Així que em vaig asseure en la sessió d'informació. Al principi no podia creure el que estava escoltant.
Aquest paio, Dodonna, va dir que l'única manera de destruir l'Estrella de la Mort era enviar petits caces monoplaces. Que els imperials estaven preparats per a un ple assalt frontal, però no per a les missions d'un home. Era la seva única feblesa. Potser un caça podria penetrar la seva defensa.
En realitat, quan pensava en això, el pla tenia una mica de sentit per a mi. Sap quan un està tot preocupat per la cosa gran de davant i llavors alguna cosa petita es presenta i et colpeja en un racó? Sempre es tracta del que no es veu venir.
Així que allí estàvem, tots aquells rebels inadaptats, vestits i atents, escoltant l'escenari d'una oportunitat de Dodonna. Haurien d'aproximar-se a aquest monstruós orbe en els seus miniatures de caces. Haurien de recórrer fregant una estreta trinxera en la superfície a la recerca d'un port de fuita de dos metres d'ample. I, a alta velocitat, llançar un torpede de protons per ell.
Definitivament, no m'ho creia.
Aquells pilots estaven preparats per complir amb el seu deure, però semblaven atordits, com si sabessin que era una tasca impossible. No hi havia cap petit remugament. Excepte Luke, que estava fanfarronejant sobre encertar-los a rates womp a Tatooine. Sí, això anava a ser un divertit dia estiuenc, com en la granja. Li dic que el noi creu que és invencible.
De totes maneres, Leia tenia raó sobre els imperials tenint-nos etiquetats. Ens van rastrejar fins a Yavin i avançaven per al seu dia final de glòria... la destrucció de la Rebel·lió. No és que volgués pensar massa en això.
Chewie i jo vam tornar per carregar el Falcó Mil·lenari amb la recompensa que anava a salvar-nos de l'oblit. Luke va passar per turmentar-me una vegada més. Per descomptat, em sentia bastant rar per veure’l sortir cap a la seva mort i jo sense fer res sobre aquest tema. Però no vaig revelar que res estigués en la meva ment. La meva boca de calaix va seguir funcionant malgrat el meu conflicte.
Li vaig oferir deixar-li venir amb mi. Vaig dir que podia utilitzar a un bon lluitador. El que va semblar disgustar-lo encara més. Finalment se’n va anar, però no abans que em trobés a mi mateix dient, i per sobre de tot, dient-ho de debò: «Que la Força t'acompanyi». Simplement em va sortir. No sé. Luke tenia aquesta lluentor del guerrer del que es llegeix en les històries antigues. Va fer que volgués dir-li alguna cosa decent.
Llavors Chewie comença amb les seves mirades una altra vegada. Encara no anava a deixar-me en pau. Els diners justs aquí a les seves mans, i ell preparat per allunyar-se d'ell. Un Chewie que mai havia vist abans.
En realitat, jo tampoc era exactament jo. Era com si fos dues persones amb idees diferents sobre què fer. El vell jo que sabia com cuidar-se a si mateix discutia amb un nou paio que volia ser un heroi o alguna cosa així.
Així que vaig acabar aquesta conversa que tenia amb mi mateix i vaig començar a observar a tots aquests nois i xusma de pilots grimpant als seus caces. Estaven preparats per a la seva missió suïcida, plens. Fins i tot R2 semblava emocionat en ser col·locat en la part posterior de l'ala-X de Luke. El seu company 3PO intentava romandre calmat i ser d'alguna utilitat per a la princesa. Jo estava tan nerviós que estava imaginant una vida emocional pels droides. De vegades un no pot evitar fer això.
És curiós com mai hi ha una manera correcta de dir adéu a la gent.
M'estava quedant enrere com una criatura de l'ombra de manera que la Leia no pogués llançar-me la seva mirada de princesa. Però observava i escoltava l'inici de l'atac sobre l'Estrella de la Mort. Imaginava la commoció dels nostres pilots quan van albirar per primera vegada aquesta enorme estació espacial.
Escoltar els informes entrants de naus rebels sent destruïdes em va sacsejar de debò. Sabia que Luke estava aquí fora veient als seus nous camarades ser volats en el no-res i així i tot avançant, esperant la seva gran oportunitat. Podia veure'ls a ell i a R2, braus com sempre, corrent al voltant de l'Estrella de la Mort.
Semblava que podia veure la cosa completa desplegant-se. Potser sigui per ser pilot o per estar sempre a la carrera, però podia percebre on estava tothom. No només això, era com si sabés quan un paio faria el seu proper moviment. La meva ment es va convertir en aquesta xarxa geganta de computadores.
M'estava tornant mig boig només estant allà assegut. No fent res. Així que me’n vaig anar. Quin sentit tenia esperar per aquí a la conclusió òbvia?
No volia veure a la Leia intentant ser valenta. Sabia que, cada vegada que una nau fos destruïda, s’emportaria una petita llum d'ella. Sap com algú sembla una mica menys humà quan perd a gent a la qual estima? S’assembla una mica més com un zombi?
Aahh, en tot cas, només mirar-la feia doldre’m el cor. Ja semblava com si ella i Luke s'haguessin conegut l'un a l'altre des de sempre. No podia imaginar què anava a passar quan ell caigués.
Per no esmentar que el compte enrere estava en marxa. Tothom escoltava a aquesta veu desmembrada, «L'Estrella de la Mort aproximant-se. Temps estimat per a rang de foc, quinze minuts». Què pràctic saber per endavant quan un serà aniquilat. Me’n vaig anar d'allà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada