dilluns, 11 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (VII)

Anterior


Entrada 7 del Panell de Dades

Han: Sortim de l’hiperespai exactament en el punt indicat per arribar a Alderaan. Vaig començar a relaxar-me, pensant que aquell era un viatge estrany que havia acabat. Esperava una vista clara i un passeig fàcil d'aquí d'ara endavant.
De cap manera. Hi havia una intensa tempesta del que semblaven meteors girant cap a nosaltres, estomacant al Falcó. Estàvem completament confosos. I la gran pregunta era: on estava Alderaan?
Li diré on estava: havia desaparegut. Acabat. La cosa més absurda que he vist mai. Algú, d'alguna manera, ho havia volat en res més que mil milions de trossos de roca voladora. De debò, on hauria d'haver estat un pacífic planeta sencer no hi havia res. No va haver-hi molt temps ni per pensar en la magnitud d'allò, no obstant això, perquè aquest caça imperial va venir a per nosaltres des d’enlloc. I abans que poguéssim descobrir d'on venia i llançar-ho al no-res i tornar, reparem en la lluna a la qual es dirigia.
Al principi estava preocupat pel caça i no vaig pensar massa en la lluna. Estava preparat per salvar la distància entre nosaltres i esborrar-ho de la meva llista de problemes. Tot això va succeir realment de pressa. No va haver-hi molt temps per pensar en què feia el caça enmig d’enlloc.
Però la lluna... el vell la va nomenar. I abans de poder discutir, vaig veure que era veritat. No era una lluna. Era una estació espacial. L'estació espacial més gran que pugui imaginar, la mare de les estacions espacials. No tenia bona pinta. Vaig pensar que podia donar-nos la volta i treure'ns d'allà, però vam ser atrapats en el seu raig tractor. L'Estrella de la Mort ens tenia. Si alguna vegada una estació espacial va ser batejada encertadament...
Estava preparat per lluitar, però Ben va assenyalar la futilitat d'aquest camí. De vegades les meves emocions em poden. Aquest vell era ràpid. Tenia l'agilitat mental dels millors contrabandistes que he conegut. Abans que fóssim arrossegats dins de l'Estrella de la Mort, ens havia fet llançar algunes beines i canviar els registres de la nau de manera que semblés com si haguéssim saltat de la nau. Bona jugada. Ens vam amagar en compartiments ocults sota els terres del passadís. Sabia que ser contrabandista pagaria en gran un dia. Suposo que es podria dir que érem mercaderia bastant valuosa...
Sai’da: Per què es deté, Sr. Solo? Li preocupa alguna cosa?
Han: No vull reinventar la història, però veia tot això una mica diferent en carbonita. Sí, estava despert d'una manera rara mentre entretenia a Jabba com a escultura vivent. Com em van titular, Chewbacca, «Home Maco Fent Ganyotes?» Au, oblida-ho. No hi ha manera que pugui fer divertit aquest petit esdeveniment.
En tot cas, encara que estava hibernant, tenia aquests somnis. Alguns semblaven com autèntics somnis, però uns pocs d'ells semblaven com la vida real amb un gir.
Sai’da: Què vol dir?
Han: Vull dir que, en primer lloc, quan vaig sortir de la carbonita no estava segur de si encara estava somiant o si això estava passant de debò. Llàstima que això no sigui un somni.
Quan estava congelat, els meus somnis de vegades eren episodis de la vida real. Somiava sobre quan era nen o quan estava amb la Bria Tharen. Però llavors en el somni hi havia alguna cosa estranya que no havia succeït en la vida real. Em feia adonar-me que estava somiant.
No puc dir-li quantes vegades vaig tenir aquesta comprensió.
En un somni estava en la badia de càrrega del Falcó Mil·lenari, com estava en la vida real. En la realitat i en el somni hi havia un silenci propi de l'extrem de la galàxia. Silenci profund. Ni una paraula de ningú. Era com si pogués sentir aquest raig tractor fix en els meus budells. En la vida real, només seguia esperant al fet que el proper so em permetés saber què esperar. Però en la versió del somni, mirava a tothom de molt a prop, com si no poguessin veure'm.
Vaig veure com Ben es movia tranquil·lament, amb un propòsit clar, com si sabés el que era a punt de revelar-se.
Vaig veure com Luke hauria seguit a aquest vell fins al límit de la galàxia... el vell no tenia ni que preguntar. Hi havia alguna cosa realment pur en això. Sé que sona cursi, però és com ho vaig veure.
I aquí Chewbacca, ara no et posis melós amb mi, col·lega, bé, vaig veure com la meva vida podria haver estat bastant solitària sense ell.
Chewbacca: Rrmph.
Han: Gràcies per l'abraçada, amic, però està bé. T'estava apreciant al moment.
I els droides, per descomptat. Sé que tenen les seves pròpies personalitats i peculiaritats. Però també era com si fossin reflexos, a cert nivell, de la gent a la qual pertanyien. Com si absorbissin un codi moral que no estava ni programat en ells... la integritat de la gent al seu voltant. En aquest cas, era una cosa bona.
Ara es va a posar encara més estrany.
Vaig a sona tan boig a vostè com el vell em sonava a mi quan el vaig conèixer.
Sai’da: En absolut. Trobo això extraordinàriament interessant, com sospitava. Si us plau, continuï.
Han: No estic segur que pugui explicar-ho. De totes maneres, per què això és tan interessant per a vostè? De quina religió és? Començo a tenir la sensació de què això no és història, sinó algun tipus de confessió.
Sai’da: L'Orde B’omarr no està interessada en la confessió, doncs implica un judici moral. Ens interessa la ment. Estic interessat en les formes en què els canvis en el seu pensament han afectat als canvis en les seves accions. Veu la diferència?
Han: No perd el temps, veritat? Va directe al gra. Començo a creure que pot ser un vell monjo savi, si és vell, però qui sap? La seva veu és tan suau i calmada que no puc endevinar la seva edat. En tot cas, deixi'm intentar-ho de nou.
Així és com és: el meu cervell podria estar jugant als escacs de criatures intergalàctic amb mi, però...
Mirant ara la situació, més o menys descongelat del petit experiment de la carbonita, crec que les coses que vaig comprendre en el temps de somni en carbonita eren coses que una part del meu cervell inconscient sabia en la vida real. Com el nostre temps en el celler de càrrega. És com que el somni em va mostrar el que podia haver sabut... si només hagués parat esment. Ara, això no és cap tipus de cosa de cavaller jedi, val? És només com és per a típics éssers humans si li donem una oportunitat. Si escoltéssim a una altra part de nosaltres mateixos. I ja està. No dic res més.
Sai’da: Entenc la seva visió, Sr. Solo. Potser la carbonita el va obsequiar amb un insòlit do d’autoconsciència.
Han: He dit que no diré res més.
Sai’da: Certament. És suficient ara com ara. No obstant això, torni a la seva història, si us plau, si està preparat.
Han: La història. Val, la vol, la tindrà, orelles, encara que només parlar d'això em posa una mica escrupolós.
És com si estigués marejat o alguna cosa així. Saps com vaig acabar surant en les ones de Camus IV, amic, aquella vegada que intentem prendre unes petites vacances? Chewie i jo de vacances... ara hi ha una mica del que riure's. En qualsevol cas, així és com sento l'estómac ara. Puc volar per l'espai més ràpid que gairebé ningú i sentir-me bé, però posi'm en un onatge suau en un oceà i tot s’ha acabat. Alguna vegada ha vist un oceà, Sai’da? Probablement no, si està encallat aquí en aquest miserable planeta ple de sorra i pols...
Sap?, Tatooine envaïa els meus somnis d'hibernació. He passat molt temps en aquest planeta desolat, majorment rondant per Mos Eisley esperant treballs o pagaments. Però també he tret un landspeeder bastants vegades quan l'avorriment em podia. He viatjat per Tatooine prou per recordar, d'alguna manera en els meus ossos, la sensació de la calor i la sequedat. De vegades, en els meus somnis de carbonita, podia veure la superfície sencera del planeta com quan el Falcó l’està orbitant, esperant per un port d'aterratge. És un desert gegant esquitxat amb intents de grangers pobres de treure-li una mica d'humitat. Només que en el meu somni semblava llastimós. I era com... aquí està una altra vegada la raresa de la hibernació... era com si alguna cosa en el fons del planeta plorés per l'aigua. M'entristia.
Sai’da: M'és grata la seva compassió pel nostre planeta. Freqüentment desitjaria poder experimentar un entorn a part d'aquest. Però triem el nostre destí i estem d'acord amb les seves regles. Així que aquí romandré.
Sembla cansat. Li agradaria descansar un moment abans de continuar?
Han: Sí. I potser vostè podria pensar en com seria fer un viatge o dos per la galàxia amb mi, si escapo. Alterar una mica el seu destí, Sai’da. Pensi en això.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada