dimarts, 12 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (XI)

Anterior


Entrada 11 del Panell de Dades

Han: Ja estava. El moment de la veritat. Va deixar el vell el raig tractor fora de servei? La idea de fer una gran sortida només per ser atrapats una altra vegada no era precisament atractiva.
Sense problema. Vam estar fora d'aquella badia d'atracada i al gloriós espai lliure abans de poder dir «Vell, eres una boja antigalla, però sabies el que feies».
Bé, no exactament espai lliure. Encara havíem de guanyar-nos això. Les naus sentinelles ens tenien fixats i aquests caces TIE es movien cap a nosaltres. És afortunat que no es tingui molt temps per pensar en això mentre succeeix o un podria acabar realment deprimit.
Em preocupava que el noi no pogués ajudar. Semblava molt atordit després de veure caure al vell. Però va tornar de pressa. És un nen perdut, de vegades Luke ho és, però sempre se les manega per superar-ho. Té nassos i aprèn veloçment. És una habilitat de lluitador natural. Es va fer amb el sistema de defensa del Falcó més ràpid que el centelleig d'un asteroide. També es manejava bé. L’hauria d'haver sentit quan va abatre la seva primera nau.
Bé, no sono com l'orgullós pare?
De totes maneres, jo tampoc ho vaig fer massa malament. Luke i jo giràvem en aquests seients d’artiller, afinant sobre les aeronaus com si estiguéssim jugant al Temeraris de Cabina de Mos Eisley. Aquí hi ha un joc per a vostè. Només que les apostes eren una mica més altes en aquesta confrontació.
Ens ocupem d'aquells caces TIE millor que qualsevol as recentment sortit de l'Acadèmia. Chewbacca i la princesa mantenien les coses en la cabina. Sembla que Chewie es va estovar una mica quan la princesa li va donar una gran abraçada. Immediatament va oblidar el comentari de pelut amb potes.
Chewbacca: Narowrrr!
Han: Au vinga, company, no m'estic burlant de tu. La princesa fa funcionar els seus encants sobre tots nosaltres. Has de vigilar aquestes coses, això és tot.
En qualsevol cas, arreglem el problema que hi havia entre nosaltres i l’hiperespai i vam fer el salt. Noi, és una gran sensació anar trontollant a l’hiperespai i saber que cap pinxo imperial et podrà seguir els passos. Fluït. Fàcil.
Massa fàcil, ens va informar la princesa. Estava segura que ens van deixar anar, sent aquesta l'única raó de la nostra evasió. Llavors això em va molestar. Una vegada més l'he rescatat, i diu que va ser massa fàcil. Que ens estaven rastrejant.
Alguna vegada ha notat quant s'enutja un quan sospita que algú té raó i no vol que la tingui? És intel·ligent aquesta noia, i... hmmm...
Sai’da: Està fatigat una altra vegada, Sr. Solo? Desitja descansar?
Han: No. Només estava pensant.
Sai’da: Si us plau, comparteixi els seus pensaments, si és possible. No estic interessat només en el que li succeeix per se. Sento curiositat per com interpreta els esdeveniments, com desenvolupa llaços amb els seus camarades. Els canvis en el seu estat emocional són intrigants.
Han: Intrigants, eh? És vostè un personatge, Sai’da, per la manera en què parla. Però suposo que és una forma de veure-ho.
En realitat, només pensava en el vell. Imagino que sabia des del principi que era la seva última missió. No obstant això, va ser certament dur per al noi. Vull dir, Luke no només va perdre al seu mentor jedi, sinó també a una figura paterna. En aquell moment estava bastant sol en la galàxia. Llavors em va semblar encara més jove. Vaig tenir aquest impuls de cuidar-lo, però ho vaig retenir. Perquè era l'últim que necessitava, un germanet del qual preocupar-me.
Tenia suficients preocupacions. Havia de portar aquest grup a la base rebel en la quarta lluna de Yavin a fi de cobrar els meus diners de manera que pogués pagar a Jabba. Un no és un home lliure si té caça-recompenses ensumant el seu rastre. Vaig intentar explicar-li això a la Leia, però no va escoltar res d'això.
Va ser aproximadament llavors quan vaig saber què amagava el petit droide... plans de l'Estrella de la Mort. Tot aquest temps i jo encara no sabia exactament què estàvem fent fins que la Leia per fi va considerar necessari informar-me. Sí, mai hauria endevinat que R2 era buscat per l'Imperi Galàctic sencer.
Fins llavors un hauria pensat que jo era l'enemic. I de sobte la Leia estava escandalitzada que jo no anés a fitxar per la seva revolució o simplement a morir per protegir-la fins al dia del judici final. Semblava fins i tot sorpresa que realment volgués la recompensa que havia guanyat.
Em va dir, «Si els diners és tot el que estimes, llavors això és el que rebràs». La qual és una manera una mica dolenta de dir-ho, si em pregunta. Per descomptat que m'importaven els diners!! És pel que vaig ser contractat en primer lloc!
Escolti, no sóc cap príncep ric. La vida fàcil no és una cosa del que sàpiga res. Potser els diners no li importin a alguna gent, però si un està sempre lluitant per sobreviure, suposa alguna cosa. Una cosa gran. Especialment quan, sense ell, Jabba el Hutt pensa acabar amb qualsevol possibilitat que es tingui de jubilació.
Luke gaudia la situació, crec. Li feia semblar bo. Va començar a expressar quant li importaven coses que no eren els diners. I a la Leia li va agradar aquesta actitud. Pot apostar que ho va fer.
Aquests dos m'estaven enfadant com ningú més ho havia fet.
I Chewie no va ajudar gens. Vam tenir una conversa seriosa de camí a Yavin. Va dir que volia unir forces amb l'Aliança i ajudar a salvar la galàxia. S’ho pot creure? Sonava noble. Sonava més lleial a una parella d'estranys que a mi.
Chewbacca: Aroaw!
Han: Ho sé, ho sé. Simplement mai abans havia sentit a Chewbacca discrepar amb mi. En veritat volia que oblidés els diners i ajudés als rebels. Oblidar els diners. Exacte. Li vaig dir que primer havíem de salvar-nos a nosaltres mateixos. Per no esmentar el fet que lluitar contra les forces imperials, especialment després de veure l'Estrella de la Mort, semblava un treball per a un babau. No sóc molt gran en causes perdudes, senyor, com vostè ha de ser. Es diverteix asseient-se aquí, fent-me explicar-li les meves últimes històries abans que se m'acabi el temps? Sí, pensa que sóc fascinant. Bé, deixi'm dir-li que no sóc cap experiment de laboratori. Entén?
Sai’da: Oh, vaja. Pensava que havíem aconseguit un enteniment, Sr. Solo. Li he ofert la meva limitada ajuda. Vostè m'està oferint coneixements de la història que influirà en la galàxia. M'està oferint visió sobre les formes en què les vides i eleccions individuals afecten a aquesta història. Ja no sé com explicar el meu propòsit.
Han: Conec el seu propòsit, Sai’da, en veritat ho faig. Però permeti'm ser perfectament honest, val? Aquest és el tracte: per molt que gaudeixo escoltant-me parlar, darrere del que realment vaig és una mica més d'informació per la seva banda. Com vaig dir, potser pugui confiar en vostè. Començo a pensar així. Però el temps passa i encara no sé què li ha succeït a la Leia. No crec que les seves opcions de sobreviure a aquesta reunió dement siguin molt millors que les meves. Així que ara és el seu torn una altra vegada: podria només dir-me on està la Leia exactament?
Sai’da: Doni’m un moment, si us plau, per meditar.
Han: Meditar? Bé. Qualsevol abracadabra que tingui, utilitzi-ho.
Sai’da: Està amb Jabba, no tancada com vostè. És tot el que sé.
Han: Se suposa que això són bones notícies? Deixi'm dir-li que ser una dona bella no és cap protecció contra la ira de Jabba. No podia precisament veure o sentir el que succeïa mentre estava en carbonita, però de vegades un moment de Jabba penetrava al meu petit món de somni. Cap dels moments era bo i la majoria d'ells eren violents.
Sai’da: Sr. Solo, repassem això una altra vegada. Fins i tot si anéssim a anar fins a la Leia, com proposa rescatar-la? No estic acostumat a tals intents, però em sembla que un cec, un wookiee i un monjo no serien rival per als homes armats de Jabba. I m'oposo a la violència en qualsevol cas. Recordi, he convingut a obtenir un mapa per a vostè.
Han: No estava demanant suport armat, amic meu. Potser només estava explorant la meva vida emocional. Com més estic assegut aquí i més fort em sento, més m'enfado. No sé què fer quan no puc posar-me en acció.
És difícil creure que parlar és l'única cosa que pugui ajudar-me, però potser ho sigui.
Només doni’m un minut, val?
On estava, de totes maneres?
Sai’da: Crec que estava tractant el seu desacord amb Chewbacca pel seu desig d'ajudar als rebels.
Han: Molt bé. No és que m'agradi parlar de la nostra primera discussió de debò.
Chewbacca: Rarrghhh!
Han: No et posis tot compungit amb mi, col·lega. Tenies el teu punt de vista i, com tots dos sabem, va resultar ser un de bo. Simplement era una posició aspra en la qual estar, rabent a través de l'espai, sentint-me sol, mirant al llarg i fosc túnel del temps. Uau. M'estic passant de poètic.
Tota aquesta xerrada em convertirà de lluitador a filòsof si no vaig amb compte.
Així que, en qualsevol cas, Chewie i jo vam discrepar. No crec que mai hagi escoltat al meu soci tan eloqüent. Parlava del codi wookiee. Com ens havíem salvat mútuament. I això significava que estàvem obligats l'un a l'altre i alguna cosa semblant. Chewie estava emocional. La lleialtat va seguir pujant.
I veure a Darth Vader també ho havia llançat a per un llaç. Anava a prendre partit pels bons. Vull dir, pensava que els rebels probablement no creien en l'esclavitud. Bona suposició, en realitat.
Un pensa que coneix a una persona. Pensava que Chewbacca era moderat i que estava només de companyia. I llavors dóna aquesta lectura sobre teologia wookiee. Em va sorprendre, francament.
Finalment, Chewie simplement es va quedar allà assegut silenciosament, mirant els seus grans peus de wookiee com si ni tan sols em conegués. No el vaig poder convèncer d'estar d'acord amb mi. Sabia que seguiria amb mi, però això és diferent a comprendre el meu punt de vista. No m'agradava que el meu major amic estigués descontent amb mi.
Vaig seguir pensant en coses en les quals no volia pensar.
Sai’da: Per exemple?
Han: Li agrada escoltar allò dur, no?
Bé, majorment pensava en el noi i la princesa. Tots dos eren a parts iguals turment i, bé, alguna cosa molt més amable. I en el vell morint com ho va fer, sacrificant la seva vida per una raó que no comprenia. Tot començava a molestar-me: les forces imperials, Darth Vader. Alguna cosa s'estava tancant a sobre meu i no m'agradava gens ni mica.
I el meu millor amic no era cap ajuda en absolut. Només ho va empitjorar asseient-se allà com un jutge silenciós. Com si em compadís.
Sai’da: Què s'estava tancant sobre vostè?
Han: Una sensació de falta d'escapatòria!
No estic acostumat a prendre decisions sobre ningú excepte de mi. Funciona millor així. O solia. Li vaig dir que no sóc un tipus introspectiu. I quan ho sóc, com ha notat, tendeix a pertorbar-me. Prefereixo l'acció.
Sai’da: Ha vist molta acció en la galàxia, Sr. Solo. És estrany, no? Estic acostumat a la inactivitat i al pensament. La meva vida seria molt difícil per a vostè. I al revés, fins a la idea de tanta acció com vostè ha realitzat em posa bastant nerviós.
Han: Sí, però en qualsevol cas estem aquí tancats junts. I sóc qui ha de fer-ho tot, pensar i parlar. Més o menys un mal tracte, si em pregunta.
Sai’da: I jo sóc el responsable de passar notes i aconseguir-li un mapa. Jo també estic fora del meu element.
Han: Rar, eh? Suposo que estem influint-nos mútuament, ens agradi o no.
Sai’da: Sí. Crec que aquesta serà la meva primera veritable aventura.
Han: I aquesta per descomptat és la meva primera història gravada. De totes maneres, què està usant?
Sai’da: Un panell de dades. Crec que sóc l'únic monjo del meu orde que en té un. Un regal. Però aquesta és una altra història.
Tornem una altra vegada a la història d’en Han Solo?
Han: Clar. Si no puc crear cap acció per aquí, bé puc estar parlant de quan podia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada