dilluns, 11 de febrer del 2019

Heroi de Lloguer (V)

Anterior


Entrada 5 del Panell de Dades

Han: El Falcó estava llest i jo somiava amb retirar-me un temps a algun lloc del que Jabba el Hutt no hagués sentit. Conec uns pocs planetes en els sistemes exteriors que són tan petits i apartats que gairebé podries tenir un per a tu mateix. Pensava que un petit temps d'inactivitat en un d'ells em provaria bé. Exacte. Ni de broma.
Així que estava tractant de reparar el Falcó i donant regna solta a la meva petita fantasia, quan el vell i el noi van arribar amb els droides a remolc. Amb molt més que ells a remolc, en realitat.
És bona cosa que pugui canviar engranatges estant apurat.
Chewbacca: Mphwramph.
Han: Què passa, amic? Encara penses que hauries d'haver-ho vist venir? Que hauries d'haver-ho comprovat quan vas deixar passar a la nostra petita banda de fugitius? Deixa de culpar-te per perdre't a l'espia que estava seguint-los.
Sai’da, ara també sabrà com de sensible que pot ser aquest vell gran wookiee.
No obstant això, una cosa és segura: algú no va tenir problema a fer una mica de diners amb l'Imperi. Els imperials van saber exactament quan el grup rebel va arribar. El noi amb prou feines va tenir temps per insultar al Falcó. «Un tros de ferralla», crec que la va cridar. Odio la ignorància. Vull dir, aconsegueix punt cinc més enllà de la velocitat de la llum!
Però no té sentit irritar-se en retrospectiva.
Tothom va pujar a bord de seguida i Chewbacca estava preparant els motors mentre jo feia una inspecció final de l'exterior. De sobte, la porta va volar i tropes d'assalt imperials van entrar amb blàsters obrint foc. Vaig aconseguir abatre a uns pocs de l'escòria real, de manera que vaig poder obrir-me camí dins del Falcó. Gràcies a Chewbacca aquí, els meus nous companys de viatge i jo estàvem a l'espai aeri de Mos Eisley en temps rècord.
Alguna vegada ha vist tropes d'assalt imperials?
Sai’da: Només he sentit d'elles. Són d'interès?
Han: Oh, sí. Tipus estranys, coberts amb una brillant armadura blanca amb casc. Mai se'ls veu la cara. Tots semblen exactament iguals. Actuen exactament igual. Suposo que aquesta és la qüestió. L'Imperi ni tan sols vol que semblin humans. Vull dir, estan preparats en tot moment per donar les seves vides per l'Imperi. Són com insectes alçats venint-te, eixams d'ells. Els droides em semblen més autèntics que els soldats d'assalt.
De totes maneres, una vegada vam estar a l'espai, les coses es van posar realment interessants. No era suficient que les tropes d'assalt imperials seguissin al meu carregament fins a la badia d'atracada, sinó que van venir darrere de nosaltres en creuers imperials. Val, no sóc lent. Estava captant la idea de com eren de calents els nostres passatgers. Un pensava que podien haver esmentat que les forces imperials anaven darrere d'ells.
Tres creuers s'acostaven ràpidament a nosaltres. El vell va romandre calmat. Però el noi... cap sorpresa... era un dolor gegant. Xisclava «Per què no els deixes enrere? Creia que vas dir que aquesta cosa era ràpida». Com si saltar a l’hiperespai no portés alguns càlculs! Com li vaig dir al noi, «No és com sacsejar la pols a les collites, noi».
Superem a aquells creuers i després, bam, vam fer el salt. En una centella ens vaig tenir lliures i buidats. El noi encara hauria estat a baix a l'estació espacial de Mos Eisley buscant comprar una nau i parlant com era de dur si jo no hagués estat per allí.
Sap?, crec que m'agrada parlar d'això. Temia que el meu cervell mai anés a descongelar-se i el meu passat només fos alguna història boirosa que li va succeir a una altra persona. No és que m'importés oblidar una mica del meu passat. Crec que vaig passar massa temps en carbonita. Perquè ara les coses em semblen diferents a com solien.
Sai’da: Com és això? Sento curiositat per l'experiència de la carbonita. Em pregunto quin tipus d'estat alterat pot haver produït en vostè, i si és alguna cosa com una de les meditacions B’omarr. Vol parlar del seu temps en carbonita ara?
Han: No immediatament. Més tard, potser, si no es posa massa místic amb mi. Ara mateix només m'agradaria descansar un minut.
Escolti, Sai’da, creu que podria almenys fer arribar un missatge a la Leia? Pot ser que se senti millor sabent que estic viu i amb Chewbacca.
Sai’da: Suposo que podria idear una manera de fer-li arribar un missatge. Potser quan deixi la cel·la, d'alguna manera, podria... No estic segur. Percebo que vostè i la princesa són més que camarades. Correcte?
Han: Suposo. Així ho espero. Ha passat un any des que la vaig veure realment. Però quan vaig sortir de la hibernació i vaig saber que algú m'havia alliberat, però no sabia qui, vaig preguntar «Qui ets?». I ella va dir «Algú que t’estima».
Chewbacca: Rrrphmmmaff.
Han: Sí, sí, Chewie. Pren-t'ho amb calma.
Però va estar bé escoltar aquestes paraules. Hem passat una època bastant inestable, Leia i jo. Ella és tan difícil com jo, si s’ho pot creure. I ara em pregunto si tornaré a veure-la alguna vegada.
Sai’da: Un mai pot dir què succeirà en el futur. Ara com ara, Sr. Solo, intentaré enviar a la princesa un missatge curt. Un hola de dos presoners. Res més.
Han: Gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada