diumenge, 12 de maig del 2019

Fragments d’Alderaan (VII)

Anterior


7

A mesura que el sistema tempestuós arribava, una forta brisa va arrencar l'herba i la mala herba del camp d'aterratge del Gran Temple.
Les bastides de construcció es movien, fent precari l'equilibri de l'equip de treballadors de la Nova República que apuntalaven seccions reconstruïdes de la paret.
Ara que el Vara del Raig havia partit, els joves Cavallers Jedi, van dirigir la seva atenció al saltacels T-23 de Lowbacca, que havia estat danyat per la plataforma de batalla del Segon Imperi.
Mentre Jaina treballava a dalt, Lowie, agenollat al costat de la petita nau, examinava un estrip en el compartiment del motor.
Sobtadament, el vent va bufar al voltant de la cabina parcialment oberta, i va deixar anar una fulla de transpariacer que Jaina intentava fixar en les finestres davanteres. La seva ment havia estat vagant —com era habitual en els últims dies, pensant en Zekk— quan va perdre l’adherència, i no va poder fer res per agafar el transpariacer a temps.
—Oh, el meu... —Va dir TM2—. M'alegro que no em donés a mi! Els meus circuits podrien haver estat danyats irreparablement. —Jaina es va inclinar sobre el dosser del T-23, sorpresa i avergonyida—. Ho sento Lowie.
El jove wookiee es va fregar sota la fosca franja de pell en el cap i va fer un rugit d'enteniment.
—L'amo Lowbacca m'assegura que no ha sofert lesions permanents. —Va dir TM2.
Jacen, que havia estat netejant el marcador de carboni d'una de les aletes del saltacels, va aparèixer somrient.
—Aposto al fet que estaves pensant en Zekk de nou. No és així Jaina? No puc imaginar una altra cosa que pugui distreure't del teu treball favorit.
La Tenel Ka va baixar d'un salt al costat de Lowie, aterrant amb els seus peus perfectament equilibrats.
—Demano disculpes. L'error va ser meu, amic Lowbacca. —Va dir. La noia guerrera va aixecar la planxa de transpariacer per portar-la novament a la part superior del saltacels—. Jaina va sol·licitar la meva ajuda, però no estava mirant quan aquesta ràfega ens va copejar.
—Escolta, no em diguis que estaves pensant en Zekk també. —Va bromejar Jacen.
Tenel Ka va bellugar el cap amb èmfasi, les seves gruixudes trenes d'or vermell es van arremolinar en el vent.
—No, no de moment. No obstant això, ahir vaig rebre un missatge de Hapes. Estic anticipant-me... però és alguna cosa dels meus pares i la meva àvia.
—I a què estàs esperant? —Va preguntar Jaina.
Lowie va afegir el seu propi rugit interrogatori.
Jaina es va inclinar i va tirar al desmanegat wookiee un tub de ferro-ciment.
—Ei, aposto al fet que està esperant al fet que li digui una broma, —va dir Jacen—. No és així Tenel Ka?
—És un fet. —Va respondre la Tenel Ka amb una cara perfectament recta—. Però a més de la teva broma, he estat esperant per un... lliurament.
—Què és? —Va preguntar Jaina.
—No m'ho diguis, —va dir Jacen—, l'oncle Luke ha demanat alguns rancors de Dathomir per ajudar en el projecte de reconstrucció. Això seria grandiós, no? Sempre vaig voler veure un de prop. —Després, va fer una pausa, com si estigués considerant si ho deia de debò.
—Bé...
—Jo crec, —va dir la Tenel Ka, assenyalant un parell de naus que acabaven d'aparèixer en l'horitzó de la selva—, que es tracta del lliurament que he estat esperant.
Lowie i Jaina van lluitar per tenir una millor visió. Un fort vent va atrapar la pell del wookiee, fent voleiar els flocs de pèl com dotzenes de petites banderoles. Les dues naus s'acostaven amb cura, a causa de les ràfegues impredictibles i els vents creuats.
Jaina va estudiar el disseny de la nau que s'acostava a ells. Semblava vagament hapana, però no era un disseny familiar.
Jacen va gemegar.
—Això no serà una d'aquestes visites diplomàtiques, no? No t'ofenguis Tenel Ka, però si estàs esperant a un dels col·laboradors de la teva àvia, crec que prefereixo anar a netejar les cuines. Espero que l'ambaixadora Yfra, no hagi sortit ja de la presó!
—Si és un dels col·laboradors diplomàtics de la meva àvia, —va respondre Tenel Ka amb ironia—, tal vegada m'uneixi a tu en les tasques de neteja. Però estic esperant un regal.
Jaina havia conegut als pares de la Tenel Ka, els governants del Cúmul de Hapes, quan ella i els altres joves Cavallers Jedi havien anat allà, després de l'accident amb l'espasa de llum de la Tenel Ka.
Encara que Isolder i Teneniel Djo eren tan gelosos de la seva filla com qualsevol pare, havien recolzat fermament el desig de la Tenel Ka de convertir-se en un Cavaller Jedi.
—Al principi, em vaig negar a considerar l'oferta d'un regal tan extravagant, —va continuar la noia guerrera—, però estaven preocupats per la meva seguretat després de la nostra batalla amb l'Acadèmia de l'Ombra. Al final vaig estar d'acord, i només em resistia per orgull. —Va arquejar una cella—. La meva àvia espera que ara vagi a reconsiderar l'acceptació d'una pròtesi per al meu braç.
Els retropropulsors de les dues naus que s'acostaven van establir brises creuades que van fer que el pèl de tothom volés salvatgement sobre els seus rostres.
—No li vaig explicar res a ningú, tret al Mestre Skywalker. —Va dir Tenel Ka. —Tenia l'esperança que fos una sorpresa. Especialment per a la Jaina. —Jaina tractà de llevar-se el pèl castany de la cara, però no va servir de res.
—Bé, està bé, —va dir ella—, sorprèn-me.
La Tenel Ka, va parpellejar amb els seus freds ulls grisos. Llavors, va alçar el braç i va assenyalar una de les naus hapanes de grandària mitjana que justament acabava de prendre terra en el camp d'aterratge.
—Els meus pares m'han enviat el Drac de Roca. És la meva nau.
La boca de la Jaina es va obrir i ella, es va quedar sense paraules.
—Ei, això és genial, Tenel Ka, —va dir el seu germà, corrent cap endavant per veure la nova nau. Lowie, va cridar d'alegria i va córrer darrere d'ell.
Jaina es va quedar immòbil, encara estupefacta. Durant anys, havia volgut la seva pròpia nau, fins i tot havia tractat d'arreglar el caça TIE estavellat que havien trobat en la selva. En la seva última visita a casa, havia mostrat una llista d'arguments acuradament raonats a la seva mare. Després de tot, si ella i Jacen tenien edat suficient per lluitar amb espases de llum. No es podia confiar en ells amb un petit transbordador? Leia s'havia compromès a considerar la idea, però va preferir esperar fins que els bessons tinguessin almenys setze anys per tenir la seva pròpia nau interestel·lar.
El seu pare simplement s'havia encongit d'espatlles.
—Sé que és inútil discutir amb la teva mare quan es tracta de protegir-vos. —Va llançar un dels seus somriures torts i va obrir els braços en un expressiu gest—. Escolta, si fora per mi... —Cada vegada que Han anava a veure als seus fills, portava algun tipus de maquinària perquè Jaina treballés amb ella. Una vella unitat hiperespacial, un estabilitzador de flux de camp, un plat d'antena restaurat, un mòdul inhibidor de variació...
Ella pensava que era la versió del seu pare d'un compromís o tal vegada una disculpa.
La Tenel Ka va haver de sentir una mica de les contradictòries emocions de la Jaina. La jove guerrera va arrufar les celles.
—No estaràs... enfadada? Enfadada perquè tinc la meva pròpia nau? —Els seus ulls grisos la miraven —. Tenia l'esperança de demanar-te un favor.
Jaina va deixar caure la mirada i es va mossegar el llavi inferior. Estava enfadada? Lowie tenia el seu T-23, i ara Tenel Ka tenia una nau per al seu ús personal, però la jove guerrera era una de les seves millors amigues, i ella no podia envejar-la per tenir aquest tros de bona sort. Sentint-se culpable per la seva pròpia mesquinesa, Jaina va negar amb el cap.
—Només una mica gelosa, suposo.
—En aquest cas, tal vegada el favor no sigui just per a tu. No tenia gran desig de tenir una nau, però per amor als meus pares, era correcte acceptar-ho. Tenia l'esperança que en cas de necessitat, Jacen podria controlar les comunicacions, armes i recolzament en la navegació, si tu i Lowbacca consentien a servir com a... pilot i copilot?
—I els mecànics principals, per descomptat.
El cap de Jaina va girar cap enrere i va llançar un crit d'alegria gairebé tan fort com l'udol del vent de la tempesta que continuava desenvolupant-se.
—Llavors consideraràs la meva petició? —Va preguntar la Tenel Ka amb les seves trenes de guerrera onejant al vent, com unes cintes de color vermell-or de vellut.
Jaina estava segura que el seu pare i la seva mare no s'oposarien a tal arranjament. Després de tot, Jaina simplement estaria ajudant a un amic de tant en tant. Ella va somriure àmpliament.
—Crec que has aconseguit un equip.
Acompanyant-la, Jaina es va dirigir cap a on el seu germà i Lowie estaven examinant la nau.
—Escolta, això no és una nau molt nova, Tenel Ka, —va dir Jacen.
Tenel Ka va copejar el seu puny contra un lloc tacat del casc, amb un satisfactori soroll sord.
—Això és un fet, —va dir.
—Lowie diu que els motors subllum necessiten una posada a punt. —Va observar Jacen.
—Sembla que l'alineació del transmissor de comunicacions, també, —va afegir Jaina.
—No ho entenc, —va dir Jacen—. Els teus pares poden permetre's el millor que els crèdits poden comprar. Com és que t'envien aquest vell trasto en comptes d'un speeder de luxe?
Jaina va recórrer amb ull sagaç la nau.
—No estic familiaritzada amb aquest tipus de nau, però aposto al fet que té el que es necessita. —Va dir—. No importa com es vegi des de l'exterior.
—Ah. Justa la fusta, —va dir Tenel Ka—. Els meus pares van pensar que no seria prudent cridar l'atenció sobre la meva nau personal, sent elegant i de luxe. —Un estrany somriure va corbar la comissura de la seva boca. —A més, vaig pensar que Jaina i Lowbacca preferirien una nau amb la qual podrien passar temps reparant-la.
Ella es va petar de riure.
—Això és un fet.
—El Drac de Roca també té avantatges significatius. —Tenel Ka, va continuar—. Per exemple, la meva àvia va ajudar a decidir quins subsistemes s'instal·larien, afegint molts elements que cap nau estàndard portaria. Tampoc es mostra cap marca de la Casa Reial de Hapes, res que pugui assenyalar-la com un objectiu potencial.
—Suposo que això té sentit. Sense marques no atraurà l'atenció d'assassins o qualsevol altre enemic. —Va dir Jacen—. Qui li va posar de nom Drac de Roca? És una mica estrany no?
—Jo mateixa li vaig posar el nom. A Hapes, les naus són anomenades sovint, Drac. No obstant això, el terme Drac ve de Dathomir. És el sobrenom d'un animal que una vegada vaig veure allà. —Va dir Tenel Ka—. La criatura té una pell rugosa i clapejada que actua de camuflatge quan s'amaga en les roques per protegir el seu niu. Un drac de roca només menja plantes i insectes, però en cas d'atac, defensa el seu niu amb ferocitat i mossega al seu enemic. El seu verí és prou poderós com per matar a un rancor abans de caure al terra.
Jacen va llançar una xiulada.
—Bon nom per a una nau, —va dir Jaina—, donem una petita volta?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada