dijous, 12 de novembre del 2015

Renaixement (XXXII)

Anterior



CAPÍTOL 32

L'almirall Traest Kre'fey es va asseure en el lloc tàctic de la seva nau insígnia, el Ralroost. Els seus ulls violeta eren severs, però la Jaina va sentir un breu però tangible impuls d'acariciar la seva pell, que era més blanca que les valls de Hoth. En contrast amb el seu vestit de vol negre, ressaltava magníficament.
Va ser un sentiment que es va evaporar immediatament quan el digne bothan va començar a parlar.
-He revisat tota la informació que m'has presentat -va dir-. General Antilles, falta alguna cosa? Alguna altra petita sorpresa?
-No, Almirall -va replicar en Wedge. Va mirar en Kyp-. No que jo tingui coneixement.
-Bé -l'almirall va discórrer-. Qui hagués pensat que els yuuzhan vong serien una altra colla d'aficionats a les superarmes. Vaig pensar que ja havíem acabat amb això quan vam acabar amb l'Imperi.
-Aparentment, no -va dir secament en Gavin Darklighter-. Comparteixo la desconfiança del general Antilles cap a Kyp Durron, però...
-D'això és del que m'estic cansant -va grunyir en Kyp, i es va aixecar-. Si em disculpa, aniré a destruir-me a mi mateix amb el meu sabre làser si he de fer-ho. Això no mereix tanta molèstia.
-Au, Kyp, seu i deixa acabar al coronel Darklighter -li va etzibar la Jaina.
-Sí, per què no ho fas? -va dir secament l'almirall Kre'fey-. Mentrestant, per què no em concedeixes una mica d'intel·ligència per veure les coses per mi mateix sense el benefici de la teva saviesa? Ho creguis o no, Mestre Durron, puc simpatitzar amb tu fins a cert punt. Com tu mateix, jo he trobat més productiu enfrontar-me als yuuzhan vong a la meva manera, sense les traves burocràtiques. Això m'ha fet tan impopular com tu.
En Kyp va deixar caure el seu cap.
-Perdoni'm, Almirall. Sóc un admirador seu, no he d'amagar-ho. Si l'hagués trobat a vostè, li hagués proposat una aliança fa molt. Però està equivocat sobre una cosa. Mentre que la Nova República té poca utilitat per a qualsevol de nosaltres, vostè és encara molt apreciat en la majoria de les casernes, com la present companyia demostra.
-Bé, fill -va dir l'almirall-. Sospito que en gran mesura aquest és un forat en el qual t'has enterrat tu sol. No esperis que ningú cavi per treure't.
En Kyp va assentir lleument i va tornar al seu seient.
-Almirall -va dir en Gavin-. Puc continuar?
-Si us plua.
-Estava dient que en Durron i la seva Dotzena van anar al que havien de ser longituds inexplorades per aconseguir aquesta informació. Recordeu almirall, nosaltres estàvem allà abans que els yuuzhan vong es consolidessin en el sistema tot el que han pogut. El que traiem d'això és la prova més clara que tindrem que els yuuzhan vong estan preparant una cosa molt perillosa. La meva opinió és que hem de fer alguna cosa sobre el particular.
-General Antilles?
En Wedge va fer petar la llengua.
-Hi estic d'acord -va dir.
-Jo també -va concórrer el bothan-. Ja veus, Mestre Durron. Què t'hauria costat un altre moment de silenci? Res en absolut.
-Entenc, Almirall. Les meves disculpes.
-Molt bé. He estat buscant objectius per a atacar, i això servirà bé. El millor sobre les superarmes, és que són normalment grans, i que aquesta no sembla una excepció. Diria que serem capaços de donar-li ben fort.
-Encertar-li serà la menor de les nostres preocupacions -va dir en Gavin-. Pel que ha dit en Kyp, els yuuzhan vong han traçat el pla de gairebé tots els salts d'hiperespai segurs prop de l'arma, i els han bloquejat de manera efectiva. Sernpidal és també una de les seves productores de naus i, ja que els yuuzhan vong no han començat cap ofensiva, hauran estat proveint-se i rearmant-se; podem esperar una calorosa acollida.
-Estic segur, coronel Darklighter. No obstant això, tinc informació que potser tu no tinguis. Sernpidal és una de les diverses parts ocupades per les quals m'he interessat durant els últims mesos. L'he vigilat a distància i de manera més cautelosa que la del mestre Durron. He vist trànsit de sortida i arribada. En l'última setmana un ampli nombre de naus han partit des de Sernpidal. Em va ser impossible determinar on van anar.
-Una nova ofensiva?
-Possiblement estiguin tan sols reforçant les seves fronteres amb noves naus -va dir en Kre'fey-. O potser estan preparant el camí per a la seva superarma. Hauria d'assenyalar que no hi ha res d'aquesta mida que s'hagi vist desplaçar-se per cap ruta, així que presumiblement segueix allà.
-Però potser no per molt temps. Si els yuuzhan vong van a renovar el seu avanç sobre el Nucli -va remugar en Wedge-. Potser tot l'assumpte de la pau a canvi dels Jedi fos una estratagema encara més gran del que sospitem, no només l'assumpte de lliurar-se dels Jedi sinó el de donar-los temps per acabar de fer créixer aquesta cosa.
-Estem d'acord, llavors. Com més aviat actuem millor -va dir en Kre'fey.
-Bé -va dir en Gavin-. Però si anem a...
-Tinc una idea sobre això -va dir el bothan-. Si em permet.
-Per descomptat.
-Quan el coronel Darklighter i jo vam entrar per última vegada en el sistema de Sernpidal, vam poder evitar les defenses dels yuuzhan vong, ja que, quan Sernpidal va ser destruït, la redistribució de la massa dels planetes va obrir noves entrades i sortides a l'hiperespai en el camp d'asteroides resultant. Els yuuzhan vong no s'arriscarien a saltar dins d'asteroides seguint-nos perquè no han calculat les posicions d'aquests punts. Mestre Durron, el que et va permetre entrar en el sistema darrere d'aquestes naus va ser pres en compte pels yuuzhan vong?
-La Força, almirall, és un aliat poderós. He tingut certa experiència utilitzant la Força per llegir camps gravitacionals. Esperàvem la nostra oportunitat i la vam tenir quan provaven les seves armes. La mida de l'anomalia gravitacional va omplir el perfil gravitacional del cinturó d'asteroides prou com per arriscar-nos a fer un salt.
-I ara hem d'assumir que ells compten amb aquesta possibilitat.
-És plausible.
-El que proposo, doncs, és això. Sé on aconseguir un vell Interdictor de classe Immobilizer. No queda molt d'ell. El casc es va deteriorar en combat i va quedar a la deriva, on va ser esbudellat pels carronyers. No obstant això, dos dels seus generadors de massa ombra estan intactes. Començaria a restaurar-la, però és una tasca excessivament cara. No té suport vital, la meitat de l'armadura s'ha perdut i no té motors; però podria dotar-la d'hipervelocitat i escuts amb força facilitat. Podríem, doncs, remolcar-la fins on la necessitem.
-Ei, això m'agrada -va dir en Wedge, fregant les mans una contra l'altra-. És una bogeria, amb el permís de l'almirall, però...
-Estan anant massa ràpid per a mi, almirall, general -va dir la Jaina.
-Farem saltar l'Interdictor en una de les coordenades bloquejades -va explicar en Kre'fey-. Sense tripulació. Amb un sistema automàtic rudimentari. A l'instant d'arribar, els seus escuts augmentaran i els pous gravitacionals s'activaran.
-I durarà al voltant de mig minut, si de cas -va contestar la Jaina.
-El que és molt -va explicar en Wedge-. La fluctuació gravitacional alterarà prou les coses com per moure de lloc el punt d'entrada segur. Hauríem de ser capaços de calcular on. Dos segons després d'haver enviat l'Interdictor, començarem a enviar caces estel·lars a través d'aquest punt segur. Afortunadament, la diferència en la localització serà prou gran i evitarem qualsevol sorpresa desagradable que tinguin esperant per a la pròxima nau que intenti un salt profund en l'espai.
-Exactament, General -va dir en Kre'fey.
-Això funcionarà -va dir en Gavin-. Almenys crec que ho farà.
-Ens portarà a on no esperen trobar-los -va dir en Wedge.
-Serà suficient -va dir en Kyp amb excitació-. Ho serà.
El Jedi Murri es va aixecar.
-Estic preparat per emplaçar a la meva gent sota el teu comandament, almirall, durant el que duri aquesta missió. Estic segur que faràs bon ús de nosaltres.
-Estic segur que ho faré, Mestre Durron. Hauríem de començar a coordinar-nos ja. En dos dies, els yuuzhan vong descobriran que encara hi ha algú en aquesta galàxia amb ullals. Durs i esmolats. Reunim-nos de nou en tres hores per discutir els assumptes específics. De moment, podem aixecar la sessió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada